Премини към съдържание

Галант


japan

Препоръчано мнение

Здравейте, колеги :) Извинявам се че така пиша и ви притеснявам но имам нужда от помощ ( току що се регистрирах в сайта :( ), имам толкова въпроси на които за съжаление нямам отговори. Ще съм много благодарен ако някой ми отговори. Имам галант от известно време от сливен съм но не живея в сливен това не е важно. Смених ангренажен ремък, 2 пистови ремъка ( не знам как са 2 но са 2 :help: , също така въздушен,маслен,поленов ( мисля че е на климатика ) и горивен филтър,накладки,свещи, водна помпа и 4 ролки и масла. Искам да попитам тъй като вие сте от дълго време във форума а и собственици на съответния автомобил има ли нещо друго което се сменя задължително на определени километри защото съм чел за най- различни неща с които не съм наясно. Нямам познати механици, нямам приятели които да карат японски автомобили нямам и баща и ми е много трудно сам. Ако можете и искате ми отговорете много ще съм ви благодарен. :icon_bye:

Редактирано от japan
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, най-добре е да споделиш какъв е "Галанта"? Коя година е? С какъв двигател е?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

Първо, добре дошъл във форума :). Както е написал по-горе колегата, не е лошо да споделиш малко повече информация за колата. Но сред нещата, които задължително трябва да се сменят са и: Спирачна течност на 2 години, Хидравлична течност на 2 години, както и антифриз на 2 години. В зависимост от скоростната кутия, ако е автоматик - масло на 40хил. км., а ако е ръчна на 100хил. (ако не се лъжа нека да ме поправят хората каращи ръчни скорости).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря :drinks: и да извинявам се пропуснах да напиша. Галанта ми е 2.5 V6 24v бензин SOHC 6А13 163 к.с. 2000 година седан имам и газова ръчна скоростна кутия. Иначе знам за тези течности, но в сервиза ми казаха, че това което съм сменил ( ангренажен ремък, 2 пистови ремъка ( не знам как са 2 но са 2 :help: , също така въздушен,маслен,поленов ( мисля че е на климатика ) и горивен филтър,накладки,свещи, водна помпа и 4 ролки и масла ) е достатъчно. А във форума бях видял, че колеги са сменяли и други неща и не знам дали те се сменят задължително или само при повреда,износване и т.н. За това исках да знам това което съм сменил + течностите разбира се достатъчно ли е или има и други неща за смяна че ми е първа кола и много се притеснявам :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря :drinks: и да извинявам се пропуснах да напиша. Галанта ми е 2.5 V6 24v бензин SOHC 6А13 163 к.с. 2000 година седан имам и газова ръчна скоростна кутия. Иначе знам за тези течности, но в сервиза ми казаха, че това което съм сменил ( ангренажен ремък, 2 пистови ремъка ( не знам как са 2 но са 2 :help: , също така въздушен,маслен,поленов ( мисля че е на климатика ) и горивен филтър,накладки,свещи, водна помпа и 4 ролки и масла ) е достатъчно. А във форума бях видял, че колеги са сменяли и други неща и не знам дали те се сменят задължително или само при повреда,износване и т.н. За това исках да знам това което съм сменил + течностите разбира се достатъчно ли е или има и други неща за смяна че ми е първа кола и много се притеснявам :icon_crying:

 

Единият пистов ремък е за алтернатора, а другият върти хидравликата на волана - т.е. да 2 са :). Аз на твое място задължително бих проверил антифриза как ми е предвид предстоящата зима. Също така бих сменил маслото на хидравликата, предвит това, че събира около 1 литър хидравлично масло и не особено сложната смяна, а проблеми с рейката се отстраняват трудно и скъпо. И още нещо, което щях да забравя - провери си палеца и капачката на делкото как са. Капачката ти идва на цена около 90лв, а палеца около 20лв.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за отговорите колеги. Ясно за хидравликата и алтернатора ами на кой от двата казват трапецовиден или е друг ? :| Също и бях чел че един колега е сменял ремък баланс вал какъв е той и кога се сменя и другите неща бяха обтегач на ангренажа и маслен обтегач ( нз дали не е едно и също ) та тези неща кога се сменят или само при повреда :icon_hmm: И още нещо ролките които ми смениха бяха 4 толкова ли трябва да са или има още ?

Редактирано от nikovas
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет и от мен.

На алтернатора и хидравликата+климатика са пистови ремъците - съответно 4 и 6 писти/трапци.

Ремък на балансиращия вал има двулитровия двигател.

При смяна на ангренаж са две ролки - водеща и обтяжна, може би при теб са сменили и тези обтягащи пистовите ремъци.

Хидравличния обтегач на ангренажа има процедура за проверка дали е работоспособен (описана в сервизното ръководство), но ако е оригиналния т.е. на 16-17 години, не е лоша идеята за подмяна(за всеки случай).

Преглед на правите носачи (отпред-долу) не е никак лоша идея.

Както е споменал колегата горе - проверка и смяна на капачката и палеца на дистрибутора не е лоша идея, че моята наскоро установих че е напукана и при пръскане с вода на тъмно става красиво ... даже гасне ако съм упорит с пръскането.

Погледни спирачната течност на помпите на съединителя, ако е черна, то е необходима профилактика на самите помпи - разбирай ремонтни комплекти или нови в зависимост колко е изпуснато положението.

Като цяло си сменил основните неща, останалите като започнат симптомите че са за подмяна.

Редактирано от frantic_
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Супер благодаря ви ужасно много за отговорите и съветите чувствам се доста по - спокоен. Който има път през сливен ще го черпя ! :drive: Само че преди това ми изниква още един въпрос на кое казват дистрибутор :help: А и маслен обтегач и хидравличен обтегач на ангренажа едно и също ли е ? Съжалявам че ви досаждам толкова, но докато се науча :icon_blush:

Редактирано от japan
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дистрибутора се намира под дросела, от него излизат шесте кабела към свещите. Капачката е това в което са включени кабелите, а палеца е под нея.

Обтегача на ангренажа се казва хидравличен, маслен може някой майстор да му казва ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моя съвет е да си водиш хронология на това какво и кога сменяш. Аз в една книжка си записвам кога и на какви километри съм сменил масло, филтри, свещи, ремъци.. водя си през 10 000км, 30 000 .. какво съм сменил. Така редовно като си обслужваш колата когато трябва и навреме.. нама да те остави, няма да те изненада

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да благодаря аз разбира св започнах да си водя такива записки но за жалост само едно нещо никъде не успявам да открия - подкалници. Само на едно място но ми искаха 400 лв за двата а уж има в интернет по 30 лв но веднъж сгафих оттам случайно някой да си е поръчвал или да знае откъде мога да намеря ? :please:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

Ето един вариант: Цък , но за съжаление е в София. Другият ти вариант е да се разтърсиш във раздел продава на авточасти и/или да чакаш някой да обяви Галант за части.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ясно отново благодаря :) а вярно ли е че двигателите им се разработвали на над 200 хил.км ? И това добре ли е ? А и пречи ли на живота на двигателя газовия инжекцион ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Миналият ми Галант (ЕА2А) го карах 7 години с Г.И. - този в момента вече 2-ра година захапа, пак с Г.И. и досега проблеми не съм имал. Когато си обслужваш колата навреме и правилно и тя ще ти е вярна. Колкото до разработването - нищо не мога да кажа, но това според мен е мит някакъв. Шестака на Галанта е изключително дуракоустойчив и прощаващ двигател, поне с това мнение съм останал до момента, ако го гледаш както трябва, няма да имаш проблеми.

Редактирано от eXistenZ
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за пояснението колега желая ти много щастие и радостни моменти с новия галант както го пожелавам и на всички колеги от форума независимо дали карат галант или друго мицубиши :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А между другото извинявам се, но пропуснах да попитам още нещо. Като си сменях свещите в сервиза попитах и за кабелите към тях и ми казаха че ако редовно си сменям свещите няма да имам проблеми и няма да сменям кабели това наистина ли е така ? Плюс питах и за бобината - казаха,че се сменя едва когато и ако изгори. Та вярна информация ли са ми дали за кабелите на свещите и бобината ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Че и повдигачите ми тракат това опасно ли е ? Фабричен дефект ли е ? след колко време това тракане ще причини по-големи щети на двигателя/съответния или съответните повдигачи ? Ако сложа добавка ще спре ли ? Много съжалявам,че толкова досаждам, но като нищо не знам не само ми е първо мицубиши а и първа кола :help:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А между другото извинявам се, но пропуснах да попитам още нещо. Като си сменях свещите в сервиза попитах и за кабелите към тях и ми казаха че ако редовно си сменям свещите няма да имам проблеми и няма да сменям кабели това наистина ли е така ? Плюс питах и за бобината - казаха,че се сменя едва когато и ако изгори. Та вярна информация ли са ми дали за кабелите на свещите и бобината ?

 

Аз лично, на всеки 2 смени на свещи, бих сменил и кабелите, колкото до "бобината", ти нямаш такава - имаш делко с механични части в него. Това, което се опитвам да ти кажа е, че палеца се търка в пиновете на капачката, а това води до износване. Просто помоли някой доверен майстор, да я отвори и да провери положението как е. Аз когато обслужвах моя Галант, реших направо да сменя и капачката и палеца, и добре че го направих, палеца ми беше направо изгорял.

П.с. Чак когато побликувах видях за повдигачите - колега това е ремонт, който ще ти се наложи да правиш по-скоро рано, отколко късно. Не е спешно и е възможно да изчакаш известно време, но не прекалявай, защото ще се подбият кобилиците (ако бъркам понятието, моля поправете ме). Може да вземеш втора употреба повдигачи и да подбереш здравите - 100% не са ти всичките за смяна.

Редактирано от eXistenZ
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да но ми казаха, че не може да се разбере кои са здравите и кои тракат ако съм сменял съм трябвало да сменям всичките наред :|

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ето тук Моят сайт на страница 12 е описан начина за проверка на хидравличните повдигачи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди да сменяш повдигачи смени маслото(Petronas Syntium 3000AV) и покарай поне 1000км с новото...може и да се изненадаш...Иначе не всички компенсатори се сменят!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пробвах бях с 10W40 сега минах на 5W40 Motul X Clean но пак потракват. Ако сложа добавка за хидравлични повдигачи дали няма да се оправят ? :(

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз ползвам тази добавка за повдигачите - http://www.senax.bg/eshop/product/41/dobavka-za-hidravlichni-povdigachi.html . Н

Не са спрели да тракат изцяло, но определено не тропат толкова много и толкова шумно. Хубаво е да я налееш с ново масло .

Поздрави .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Това с маслото е относителна работа..След препоръки сложих този "Petronas Syntium 3000AV" (от Миро го взех от Ратола). Изгори ми 3л. масло за пробег от 7-8 хил. км и тракаше като с химикал по масата. После един пробег с "Motul 8100 X-CESS" - една идейка по-добре, но почти същото. Докато не налях на Шел ! Нито го бута, нито шум издава от коша. Без нищо да правя и пипам по мотора през цялото това време. Казвал съм и друг път - относително е. Макар и еднакви, нашите мотори се различават по експлоатация и амортизация, и реагират различно на различните масла. Всеки трябва да намери маслото с което двигателят му ще запее "тихата" песен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...