japan Публикувано 23 октомври 2016 Сподели Публикувано 23 октомври 2016 (редакция) Здравейте, колеги Извинявам се че така пиша и ви притеснявам но имам нужда от помощ ( току що се регистрирах в сайта :( ), имам толкова въпроси на които за съжаление нямам отговори. Ще съм много благодарен ако някой ми отговори. Имам галант от известно време от сливен съм но не живея в сливен това не е важно. Смених ангренажен ремък, 2 пистови ремъка ( не знам как са 2 но са 2 :help: , също така въздушен,маслен,поленов ( мисля че е на климатика ) и горивен филтър,накладки,свещи, водна помпа и 4 ролки и масла. Искам да попитам тъй като вие сте от дълго време във форума а и собственици на съответния автомобил има ли нещо друго което се сменя задължително на определени километри защото съм чел за най- различни неща с които не съм наясно. Нямам познати механици, нямам приятели които да карат японски автомобили нямам и баща и ми е много трудно сам. Ако можете и искате ми отговорете много ще съм ви благодарен. :icon_bye: Редактирано 23 октомври 2016 от japan Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MuxoB Публикувано 23 октомври 2016 Сподели Публикувано 23 октомври 2016 Колега, най-добре е да споделиш какъв е "Галанта"? Коя година е? С какъв двигател е? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eXistenZ Публикувано 23 октомври 2016 Сподели Публикувано 23 октомври 2016 Здравей колега,Първо, добре дошъл във форума . Както е написал по-горе колегата, не е лошо да споделиш малко повече информация за колата. Но сред нещата, които задължително трябва да се сменят са и: Спирачна течност на 2 години, Хидравлична течност на 2 години, както и антифриз на 2 години. В зависимост от скоростната кутия, ако е автоматик - масло на 40хил. км., а ако е ръчна на 100хил. (ако не се лъжа нека да ме поправят хората каращи ръчни скорости). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
japan Публикувано 23 октомври 2016 Автор Сподели Публикувано 23 октомври 2016 Благодаря :drinks: и да извинявам се пропуснах да напиша. Галанта ми е 2.5 V6 24v бензин SOHC 6А13 163 к.с. 2000 година седан имам и газова ръчна скоростна кутия. Иначе знам за тези течности, но в сервиза ми казаха, че това което съм сменил ( ангренажен ремък, 2 пистови ремъка ( не знам как са 2 но са 2 :help: , също така въздушен,маслен,поленов ( мисля че е на климатика ) и горивен филтър,накладки,свещи, водна помпа и 4 ролки и масла ) е достатъчно. А във форума бях видял, че колеги са сменяли и други неща и не знам дали те се сменят задължително или само при повреда,износване и т.н. За това исках да знам това което съм сменил + течностите разбира се достатъчно ли е или има и други неща за смяна че ми е първа кола и много се притеснявам :icon_crying: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eXistenZ Публикувано 23 октомври 2016 Сподели Публикувано 23 октомври 2016 Благодаря :drinks: и да извинявам се пропуснах да напиша. Галанта ми е 2.5 V6 24v бензин SOHC 6А13 163 к.с. 2000 година седан имам и газова ръчна скоростна кутия. Иначе знам за тези течности, но в сервиза ми казаха, че това което съм сменил ( ангренажен ремък, 2 пистови ремъка ( не знам как са 2 но са 2 :help: , също така въздушен,маслен,поленов ( мисля че е на климатика ) и горивен филтър,накладки,свещи, водна помпа и 4 ролки и масла ) е достатъчно. А във форума бях видял, че колеги са сменяли и други неща и не знам дали те се сменят задължително или само при повреда,износване и т.н. За това исках да знам това което съм сменил + течностите разбира се достатъчно ли е или има и други неща за смяна че ми е първа кола и много се притеснявам :icon_crying: Единият пистов ремък е за алтернатора, а другият върти хидравликата на волана - т.е. да 2 са . Аз на твое място задължително бих проверил антифриза как ми е предвид предстоящата зима. Също така бих сменил маслото на хидравликата, предвит това, че събира около 1 литър хидравлично масло и не особено сложната смяна, а проблеми с рейката се отстраняват трудно и скъпо. И още нещо, което щях да забравя - провери си палеца и капачката на делкото как са. Капачката ти идва на цена около 90лв, а палеца около 20лв. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
japan Публикувано 23 октомври 2016 Автор Сподели Публикувано 23 октомври 2016 (редакция) Много благодаря за отговорите колеги. Ясно за хидравликата и алтернатора ами на кой от двата казват трапецовиден или е друг ? :| Също и бях чел че един колега е сменял ремък баланс вал какъв е той и кога се сменя и другите неща бяха обтегач на ангренажа и маслен обтегач ( нз дали не е едно и също ) та тези неща кога се сменят или само при повреда :icon_hmm: И още нещо ролките които ми смениха бяха 4 толкова ли трябва да са или има още ? Редактирано 29 октомври 2016 от nikovas Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
frantic_ Публикувано 23 октомври 2016 Сподели Публикувано 23 октомври 2016 (редакция) Привет и от мен.На алтернатора и хидравликата+климатика са пистови ремъците - съответно 4 и 6 писти/трапци.Ремък на балансиращия вал има двулитровия двигател.При смяна на ангренаж са две ролки - водеща и обтяжна, може би при теб са сменили и тези обтягащи пистовите ремъци.Хидравличния обтегач на ангренажа има процедура за проверка дали е работоспособен (описана в сервизното ръководство), но ако е оригиналния т.е. на 16-17 години, не е лоша идеята за подмяна(за всеки случай).Преглед на правите носачи (отпред-долу) не е никак лоша идея.Както е споменал колегата горе - проверка и смяна на капачката и палеца на дистрибутора не е лоша идея, че моята наскоро установих че е напукана и при пръскане с вода на тъмно става красиво ... даже гасне ако съм упорит с пръскането.Погледни спирачната течност на помпите на съединителя, ако е черна, то е необходима профилактика на самите помпи - разбирай ремонтни комплекти или нови в зависимост колко е изпуснато положението.Като цяло си сменил основните неща, останалите като започнат симптомите че са за подмяна. Редактирано 23 октомври 2016 от frantic_ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
japan Публикувано 23 октомври 2016 Автор Сподели Публикувано 23 октомври 2016 (редакция) Супер благодаря ви ужасно много за отговорите и съветите чувствам се доста по - спокоен. Който има път през сливен ще го черпя ! Само че преди това ми изниква още един въпрос на кое казват дистрибутор :help: А и маслен обтегач и хидравличен обтегач на ангренажа едно и също ли е ? Съжалявам че ви досаждам толкова, но докато се науча :icon_blush: Редактирано 23 октомври 2016 от japan Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
frantic_ Публикувано 23 октомври 2016 Сподели Публикувано 23 октомври 2016 Дистрибутора се намира под дросела, от него излизат шесте кабела към свещите. Капачката е това в което са включени кабелите, а палеца е под нея.Обтегача на ангренажа се казва хидравличен, маслен може някой майстор да му казва ... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Butaloto. Публикувано 23 октомври 2016 Сподели Публикувано 23 октомври 2016 Моя съвет е да си водиш хронология на това какво и кога сменяш. Аз в една книжка си записвам кога и на какви километри съм сменил масло, филтри, свещи, ремъци.. водя си през 10 000км, 30 000 .. какво съм сменил. Така редовно като си обслужваш колата когато трябва и навреме.. нама да те остави, няма да те изненада Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
japan Публикувано 25 октомври 2016 Автор Сподели Публикувано 25 октомври 2016 Да благодаря аз разбира св започнах да си водя такива записки но за жалост само едно нещо никъде не успявам да открия - подкалници. Само на едно място но ми искаха 400 лв за двата а уж има в интернет по 30 лв но веднъж сгафих оттам случайно някой да си е поръчвал или да знае откъде мога да намеря ? :please: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eXistenZ Публикувано 25 октомври 2016 Сподели Публикувано 25 октомври 2016 Колега,Ето един вариант: Цък , но за съжаление е в София. Другият ти вариант е да се разтърсиш във раздел продава на авточасти и/или да чакаш някой да обяви Галант за части. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
japan Публикувано 26 октомври 2016 Автор Сподели Публикувано 26 октомври 2016 Ясно отново благодаря а вярно ли е че двигателите им се разработвали на над 200 хил.км ? И това добре ли е ? А и пречи ли на живота на двигателя газовия инжекцион ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eXistenZ Публикувано 26 октомври 2016 Сподели Публикувано 26 октомври 2016 (редакция) Миналият ми Галант (ЕА2А) го карах 7 години с Г.И. - този в момента вече 2-ра година захапа, пак с Г.И. и досега проблеми не съм имал. Когато си обслужваш колата навреме и правилно и тя ще ти е вярна. Колкото до разработването - нищо не мога да кажа, но това според мен е мит някакъв. Шестака на Галанта е изключително дуракоустойчив и прощаващ двигател, поне с това мнение съм останал до момента, ако го гледаш както трябва, няма да имаш проблеми. Редактирано 26 октомври 2016 от eXistenZ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
japan Публикувано 26 октомври 2016 Автор Сподели Публикувано 26 октомври 2016 Благодаря за пояснението колега желая ти много щастие и радостни моменти с новия галант както го пожелавам и на всички колеги от форума независимо дали карат галант или друго мицубиши :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
japan Публикувано 28 октомври 2016 Автор Сподели Публикувано 28 октомври 2016 А между другото извинявам се, но пропуснах да попитам още нещо. Като си сменях свещите в сервиза попитах и за кабелите към тях и ми казаха че ако редовно си сменям свещите няма да имам проблеми и няма да сменям кабели това наистина ли е така ? Плюс питах и за бобината - казаха,че се сменя едва когато и ако изгори. Та вярна информация ли са ми дали за кабелите на свещите и бобината ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
japan Публикувано 28 октомври 2016 Автор Сподели Публикувано 28 октомври 2016 Че и повдигачите ми тракат това опасно ли е ? Фабричен дефект ли е ? след колко време това тракане ще причини по-големи щети на двигателя/съответния или съответните повдигачи ? Ако сложа добавка ще спре ли ? Много съжалявам,че толкова досаждам, но като нищо не знам не само ми е първо мицубиши а и първа кола :help: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eXistenZ Публикувано 28 октомври 2016 Сподели Публикувано 28 октомври 2016 (редакция) А между другото извинявам се, но пропуснах да попитам още нещо. Като си сменях свещите в сервиза попитах и за кабелите към тях и ми казаха че ако редовно си сменям свещите няма да имам проблеми и няма да сменям кабели това наистина ли е така ? Плюс питах и за бобината - казаха,че се сменя едва когато и ако изгори. Та вярна информация ли са ми дали за кабелите на свещите и бобината ? Аз лично, на всеки 2 смени на свещи, бих сменил и кабелите, колкото до "бобината", ти нямаш такава - имаш делко с механични части в него. Това, което се опитвам да ти кажа е, че палеца се търка в пиновете на капачката, а това води до износване. Просто помоли някой доверен майстор, да я отвори и да провери положението как е. Аз когато обслужвах моя Галант, реших направо да сменя и капачката и палеца, и добре че го направих, палеца ми беше направо изгорял.П.с. Чак когато побликувах видях за повдигачите - колега това е ремонт, който ще ти се наложи да правиш по-скоро рано, отколко късно. Не е спешно и е възможно да изчакаш известно време, но не прекалявай, защото ще се подбият кобилиците (ако бъркам понятието, моля поправете ме). Може да вземеш втора употреба повдигачи и да подбереш здравите - 100% не са ти всичките за смяна. Редактирано 28 октомври 2016 от eXistenZ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
japan Публикувано 28 октомври 2016 Автор Сподели Публикувано 28 октомври 2016 Да но ми казаха, че не може да се разбере кои са здравите и кои тракат ако съм сменял съм трябвало да сменям всичките наред :| Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eXistenZ Публикувано 28 октомври 2016 Сподели Публикувано 28 октомври 2016 Колега, ето тук Моят сайт на страница 12 е описан начина за проверка на хидравличните повдигачи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 28 октомври 2016 Сподели Публикувано 28 октомври 2016 Преди да сменяш повдигачи смени маслото(Petronas Syntium 3000AV) и покарай поне 1000км с новото...може и да се изненадаш...Иначе не всички компенсатори се сменят! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
japan Публикувано 29 октомври 2016 Автор Сподели Публикувано 29 октомври 2016 Пробвах бях с 10W40 сега минах на 5W40 Motul X Clean но пак потракват. Ако сложа добавка за хидравлични повдигачи дали няма да се оправят ? :( Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 29 октомври 2016 Сподели Публикувано 29 октомври 2016 Може. Пробваш :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikolai40 Публикувано 29 октомври 2016 Сподели Публикувано 29 октомври 2016 Аз ползвам тази добавка за повдигачите - http://www.senax.bg/eshop/product/41/dobavka-za-hidravlichni-povdigachi.html . ННе са спрели да тракат изцяло, но определено не тропат толкова много и толкова шумно. Хубаво е да я налееш с ново масло . Поздрави . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Михаил Атанасов Публикувано 11 ноември 2016 Сподели Публикувано 11 ноември 2016 Това с маслото е относителна работа..След препоръки сложих този "Petronas Syntium 3000AV" (от Миро го взех от Ратола). Изгори ми 3л. масло за пробег от 7-8 хил. км и тракаше като с химикал по масата. После един пробег с "Motul 8100 X-CESS" - една идейка по-добре, но почти същото. Докато не налях на Шел ! Нито го бута, нито шум издава от коша. Без нищо да правя и пипам по мотора през цялото това време. Казвал съм и друг път - относително е. Макар и еднакви, нашите мотори се различават по експлоатация и амортизация, и реагират различно на различните масла. Всеки трябва да намери маслото с което двигателят му ще запее "тихата" песен. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.