Премини към съдържание

Галант като първа кола


nedyalkov

Препоръчано мнение

Здравейте,

съвсем скоро ми предстои да изкарам курсовете и живот и здраве след 1-2 месеца да се сдобия с книжка. След това респективно, ще трябва да се огледам за кола и общо взето съм се ориентирал именно към Mitsubishi Galant 2.5 V6. Като човек, който не е карал до момента, нямам и особено големи познания по темата автомобили, та ми се иска да чуя какво е вашето мнение по въпроса. Искам само да подчертая, че колата ще е с автоматична скоростна кутия, а горивото ще е или газ или дизел, но със сигурност не и бензин. Най-вероятният момент за покупка, ако дай боже всичко мине нормално с курсовете ще е в началото на следващата година, та ще имам доста време да се запозная с информацията, която ми е необходима. Твърде рано е да говоря за бюджет, но със сигурност не ми се дават повече от 2500 лева за самата кола, отделно вече за допълнителните разходи, които си идват след покупката.

 

Ще съм много благодарен на всеки, който се включи в дискусията. Със сигурност е нещо, което сте обсъждали хиляди пъти, но търсенето ми попадна на теми, които са дискутирани преди доста време, а ми се иска да видя нещо по-съвременно. Попадам на разни информации, че поддръжката била страшно скъпа, не било добър вариант за човек, на който ''не му пука колко пари дава по колата'' и т.н. Иска ми се да разбера има ли нещо вярно в това или са само приказки :)

Редактирано от nedyalkov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

Като за начало Mitsubishi Galant 2.5 V6 е само бензин и варианта е да го караш на газ. Ако искаш дизел то ще трябва да се ограничиш с 2.0 - 90 коня.

Отделно за бюджета, има Галанти за по 2500лв, но трябва хубаво да гледаш докато попаднеш на читав за тези пари. Най-вероятно след покупката ще ти се падне честта да се бориш с ръжда или нещо друго, което трябва да го имаш в предвид финансово извън парите за покупката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

Като за начало Mitsubishi Galant 2.5 V6 е само бензин и варианта е да го караш на газ. Ако искаш дизел то ще трябва да се ограничиш с 2.0 - 90 коня.

Отделно за бюджета, има Галанти за по 2500лв, но трябва хубаво да гледаш докато попаднеш на читав за тези пари. Най-вероятно след покупката ще ти се падне честта да се бориш с ръжда или нещо друго, което трябва да го имаш в предвид финансово извън парите за покупката.

 

Ами, общо взето и вариантът 2.0 не ми звучи лош като цяло, нямам мераци към толкова мощна кола така или иначе. Особено като нов шофьор.

 

А иначе, така и предположих. Виждам в Mobile.bg разни варианти за по 2500-3000 лева, които на снимките изглеждат чудесни. Очевидно обаче не е точно така..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами, общо взето и вариантът 2.0 не ми звучи лош като цяло, нямам мераци към толкова мощна кола така или иначе. Особено като нов шофьор.

 

А иначе, така и предположих. Виждам в Mobile.bg разни варианти за по 2500-3000 лева, които на снимките изглеждат чудесни. Очевидно обаче не е точно така..

 

Както вероятно вече си прочел, проблемни места са ръжда по задните вежди, ботушите на амортисьорите, капачките на задните амортисьори. За дизела - синхронизатори на скоростите, за V6 предните дискове се кривят сравнително лесно. Останалото е на късмет, дреболии винаги изникват за коли на тези години.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Както вероятно вече си прочел, проблемни места са ръжда по задните вежди, ботушите на амортисьорите, капачките на задните амортисьори. За дизела - синхронизатори на скоростите, за V6 предните дискове се кривят сравнително лесно. Останалото е на късмет, дреболии винаги изникват за коли на тези години.

 

А относно автоматиците има ли нещо по-специфично. Или горе долу е същата ситуация?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От личен опит бих споделил че галанта не е хубава опция за първа кола и от личен опит бих споделил че ако ще взимаш галант трябва да почнеш с 2.5 мотор.

 

По първа точка, като млад шофьор е неизбежно да имаш недай си Боже леки инциденти, къде одраскано и т.н. - ремонтите на тези излизат скъпо ако държиш колата да е в изрядно състояние. Както вече споменаха - ръждата няма да те остави на мира. Окачването е сравнително слаба точка на автомобила за нашите пътища.

 

По втората точка до ден днешен съжалявам че не си взех 2.5 мотор :) просто звука и държането на пътя е по готино.

 

За 2500 ще вземеш галант в лошо състояние и ще се разочароваш от марката.

 

Лична препоръка - първа кола - Honda Accord/Civic преди 98-ма година. Здрави, големи надеждни коли.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От личен опит бих споделил че галанта не е хубава опция за първа кола и от личен опит бих споделил че ако ще взимаш галант трябва да почнеш с 2.5 мотор.

 

По първа точка, като млад шофьор е неизбежно да имаш недай си Боже леки инциденти, къде одраскано и т.н. - ремонтите на тези излизат скъпо ако държиш колата да е в изрядно състояние. Както вече споменаха - ръждата няма да те остави на мира. Окачването е сравнително слаба точка на автомобила за нашите пътища.

 

По втората точка до ден днешен съжалявам че не си взех 2.5 мотор :) просто звука и държането на пътя е по готино.

 

За 2500 ще вземеш галант в лошо състояние и ще се разочароваш от марката.

 

Лична препоръка - първа кола - Honda Accord/Civic преди 98-ма година. Здрави, големи надеждни коли.

 

Страшно много благодаря за препоръката. Сега ще прегледам и Акордите и Сивиците и ще видя какво ше изскочи там. Единственото, което имам като изискване е да е автоматик, нищо повече :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И моето мнение - шансът да вземеш Галант V6 автоматик за 2500лв нов внос (т.е. от автокъщите) и след това да не дадеш поне още толкова пари за ремонти (и то веднага), клони към 0.

Слаби места на този избор са: сложно (и съответно скъпо) за поддръжка окачване (имаш три носача на едно колело, всеки с по един шарнирен болт), автоматик (често дафа дефекти - веднъж ще се случи, но сигурно ще се случи), ръжда (за този бюджет ръждата е сигурна, Галант внос от Италия и от Испания е рядко явление), а ръждата няма борене. И не на последно място - на V6 да му сложиш приличен ГИ си е скъпо удоволствие.

Компромисен вариант е Галант 2.0 - само заради двигателя е малко по-евтин за поддръжка (и за газ).

Но ако искаш Мицубиши, здраво, хубаво и за тези пари - избери Каризма. Здрава и надеждна кола, окачването ѝ е по-просто, има избор на двигатели, които са достатъчно мощни за купето и достатъчно икономични (може да им се сложи газ, само да не е 1.8 GDI).

 

ПП: А изискването за автоматик само ще те вкара в неволи.

Не се притеснявай от ръчните скорости, има хора, които карат коли с ръчни скорости :D.

Редактирано от vld1
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И моето мнение - шансът да вземеш Галант V6 автоматик за 2500лв нов внос (т.е. от автокъщите) и след това да не дадеш поне още толкова пари за ремонти (и то веднага), клони към 0.

Слаби места на този избор са: сложно (и съответно скъпо) за поддръжка окачване (имаш три носача на едно колело, всеки с по един шарнирен болт), автоматик (често дафа дефекти - веднъж ще се случи, но сигурно ще се случи), ръжда (за този бюджет ръждата е сигурна, Галант внос от Италия и от Испания е рядко явление), а ръждата няма борене. И не на последно място - на V6 да му сложиш приличен ГИ си е скъпо удоволствие.

Компромисен вариант е Галант 2.0 - само заради двигателя е малко по-евтин за поддръжка (и за газ).

Но ако искаш Мицубиши, здраво, хубаво и за тези пари - избери Каризма. Здрава и надеждна кола, окачването ѝ е по-просто, има избор на двигатели, които са достатъчно мощни за купето и достатъчно икономични (може да им се сложи газ, само да не е 1.8 GDI).

 

ПП: А изискването за автоматик само ще те вкара в неволи.

Не се притеснявай от ръчните скорости, има хора, които карат коли с ръчни скорости :D.

 

Гледах ги и Каризмите, но нещо не ме грабват чисто външно. Ако ще падна под тази цена, по скоро ще се ориентирам към VW най-вероятно. Иначе ръчна кола изобщо не стои на дневен ред, тъй като ще кормувам на автоматик, съответно книжката ми ще е за автоматик. От тая гледна точка е абсолютно задължително първата ми кола да е автоматик, както се разбира.

 

Иначе разбирам, че за тези пари, които си мислех, няма как да се вземе нещо качествено. Явно ще трябва да продължа да ровя. Едва ли е тук мястото, но Мерцедесите E класа вариант ли са? Много такива се въртят из сайтовете, а нямам никакви впечатления. Като цяло към какво ще ме ориентирате?

Редактирано от nedyalkov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А VW грабват ли те чисто външно? Не са лош избор.

Но грешката, която правиш, е че поставяш условието "автоматик", което драстично ограничава избора ти.

Мерцедесите Е клас-а не съм ги карал, и не знам дали са вариант, зависи за какви пари. За твоя бюджет ще вземеш някой амортизиран стар дизел, който си мислиш, че ще икономичен и надежден, но ще останеш разочарован. Пък и ако е автоматик... някой ден просто няма да тръгнеш (свидетел съм на такава ситуация с C-class от очиларките - остана вовеки пред една гумаджийница).

Според мен правиш грешка, че избягваш ръчките, и точно на кормуването е момента, в който трябва да се научиш. Аз също не можех да карам преди кормуването, Първата седмица беше ад, но втората седмица посвикнах, почувствах колата и се отпуснах. Мицубишито, което карам сега, ми е първа кола - свиква се много бързо. Аз не съм чувал мъж да се страхува от ръчни, ако е жена, е по-друго :).

Може би си мислиш, че ще ти е по-комфортно в Софийския трафик с автоматик, но има много други неща, за които не знаеш, които биха ти направили преживяването по-комфортно. Например автомобил с висока позиция на водача (разбирай ван или джип) има голямо предимство в трафика, било то и с ръчни предавки. От Мицубиши в твоя бюджет влиза спокойно SpaceStar.

Редактирано от vld1
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не ти разбрах коментара за книжка за автоматик. До колкото съм запознат няма делене на Б категория за автоматик или ръчни така че изкараш ли я, можеш да караш какъвто автомобил искаш стига да не е камион. Бих дал още един + за ръчни скорости. Автоматика е трудна кола за управление в зимни условия и единствено хилядите електроники биха я спасили от инцидент докато ръчката веднъж като свикнеш и видиш как се държи колата, можеш да избегнеш много ядове. Да не говорим че удоволствието е в пъти по-голямо. За автоматика и трафика в града - никога не съм го схващал, с нещо друго ли ще са заети ръцете в колата вместо да са на скоростния лост :D Пробвай да намериш кормуване с ръчки, учението се почва с по-трудното. Автоматика е елементарен а и някой ден ако ти се наложи да караш подпийнали приятели :drinks: и тяхната кола е ръчка какво правим ? :drive: :icon_thumbup:

Редактирано от rafaelo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А VW грабват ли те чисто външно? Не са лош избор.

Но грешката, която правиш, е че поставяш условието "автоматик", което драстично ограничава избора ти.

Мерцедесите Е клас-а не съм ги карал, и не знам дали са вариант, зависи за какви пари. За твоя бюджет ще вземеш някой амортизиран стар дизел, който си мислиш, че ще икономичен и надежден, но ще останеш разочарован. Пък и ако е автоматик... някой ден просто няма да тръгнеш (свидетел съм на такава ситуация с C-class от очиларките - остана вовеки пред една гумаджийница).

Според мен правиш грешка, че избягваш ръчките, и точно на кормуването е момента, в който трябва да се научиш. Аз също не можех да карам преди кормуването, Първата седмица беше ад, но втората седмица посвикнах, почувствах колата и се отпуснах. Мицубишито, което карам сега, ми е първа кола - свиква се много бързо. Аз не съм чувал мъж да се страхува от ръчни, ако е жена, е по-друго :).

Може би си мислиш, че ще ти е по-комфортно в Софийския трафик с автоматик, но има много други неща, за които не знаеш, които биха ти направили преживяването по-комфортно. Например автомобил с висока позиция на водача (разбирай ван или джип) има голямо предимство в трафика, било то и с ръчни предавки. От Мицубиши в твоя бюджет влиза спокойно SpaceStar.

 

Ами честно казано има някои варианти, които изглеждат добре. Разбира се, в случая външният вид няма да е водещото нещо, по-важно е да е надеждна кола.

 

Относно ръчките, не е като да се страхувам, просто не виждам смисъл да се уча да карам на ръчна кола, при положение, че нямам никакво желание след това да си купувам ръчна. От 3-4 месеца вече баша ми кара автоматик и успях сам да направя разликата между това как се работи с ръчна кола и как се работи с автоматик и преспокойно мога да кажа, че вторият вариант е в пъти по-комфортен за шофьора от първия. От тая гледна точка съм решил да е автоматик, а и то вече 50% от таксата за курсовете е платена, та решението е взето. Че ще е автоматик е ясно, въпросът е каква ще е точно.

 

На Space Star не съм попадал, та определено ще го прегледам и него. Явно доста ще трябва да поразпитам, за да стигна в крайна сметка до решение и покупка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не ти разбрах коментара за книжка за автоматик. До колкото съм запознат няма делене на Б категория за автоматик или ръчни така че изкараш ли я, можеш да караш какъвто автомобил искаш стига да не е камион. Бих дал още един + за ръчни скорости. Автоматика е трудна кола за управление в зимни условия и единствено хилядите електроники биха я спасили от инцидент докато ръчката веднъж като свикнеш и видиш как се държи колата, можеш да избегнеш много ядове. Да не говорим че удоволствието е в пъти по-голямо. За автоматика и трафика в града - никога не съм го схващал, с нещо друго ли ще са заети ръцете в колата вместо да са на скоростния лост :D Пробвай да намериш кормуване с ръчки, учението се почва с по-трудното. Автоматика е елементарен а и някой ден ако ти се наложи да караш подпийнали приятели :drinks: и тяхната кола е ръчка какво правим ? :drive: :icon_thumbup:

 

Не е така, не и според хората, работещи във фирмата, в която ще карам. А и май са прави. Има разделение за автоматик и ръчна кола и вземането на изпит на автоматична кола ти дава право да караш единствено автоматична кола. Опиташ ли се да се качиш на ръчна, подлежиш на същите наказания като за шофьор без книжка.

 

Въпросът ''А някой ден, ако ти се наложи да караш ръчна кола, какво ще правиш?'' ми го задават много хора, от момента, в който реших, че ще карам автоматик. Отговорът е много прост - не карам ръчна кола. Като нямаш книжка, ако ти се наложи да караш кола какво правиш?

 

Аз книжката искам да си я изкарам, за да мога да си улесня придвижването из София, без да ми се налага да разчитам на градски транспорт, таксита и тем подобни. Също и за да мога да се прибера до родния си град, без да се притеснявам, че няма да има места в автобуса или, че ще го изпусна, ако се набия някъде в задръстване. Не изкарвам книжка, за да развозвам напред назад приятели и познати. От тая гледна точка съм взел решение, че автоматикът ми е далеч по-удобен и затова съм се насочил натам. Не виждам никакъв смисъл да карам 40 часа на ръчна кола, след това да мина изпити пред ДАИ и накрая да си купя автоматик, само защото може в бъдеще да ми се наложи някога да карам ръчна кола. В крайна сметка книжката винаги може да се опресни :)

Редактирано от nedyalkov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей!

 

Имам автоматик 163 коня, 98 година. За подръжката-съпоставима е с кола от същият клас и година, на която и да е марка.

Пиша, понеже и аз с дъщеря ми обсъждам покупката на първата и кола. Понеже съм преживял тежка катастрофа с предната си кола в която останах жив благодарение на големината на колата / Хюндай Соната/ ни се иска първата и кола да е голяма, с всичките рискове да забърсва броните при паркиране.Второто условие е, да е автоматик.Цена до 3500.

Галанта отпадна като вариант. Скоростната кутия ми се чупи два пъти и ....дадох хиляди левове за ремонт, за да бъда сега с ръчна скоростна кутия. На мой комшия, с аналогична кола, кутията също се чупи два пъти.Чета по форума, че типтроника бил по-здрав, но цената е над лимита ни.

Това, което обсъждаме е Хюндай.Имах такава, и в момента жена ми кара Елантра.Обслужването не е скъпо, а са здрави коли.Обсъждаме купуването на Соната автоматик-има и Елантри такива, но казах, че предпочитаме по-голяма кола.Соната влиза в ценовият диапазон, като не знам да има проблем с ръждата и очаквам след купуването и да няма много допълнителни разходи.Части втора употреба има, особено ако е модела на софийските таксита.

 

ПП. ако не държеше на автоматика, галанта е страхотна кола. 50 седмици годишно пътувам Плевен - София и обратно независимо атмосферните условия и то все вечер.Мога да го правя и с влак или автобус, но ми доставя удоволствието да шофирам тази кола нищо, че съм на 56 години.

Редактирано от Rodot
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей!

 

Имам автоматик 163 коня, 98 година. За подръжката-съпоставима е с кола от същият клас и година, на която и да е марка.

Пиша, понеже и аз с дъщеря ми обсъждам покупката на първата и кола. Понеже съм преживял тежка катастрофа с предната си кола в която останах жив благодарение на големината на колата / Хюндай Соната/ ни се иска първата и кола да е голяма, с всичките рискове да забърсва броните при паркиране.Второто условие е, да е автоматик.Цена до 3500.

Галанта отпадна като вариант. Скоростната кутия ми се чупи два пъти и ....дадох хиляди левове за ремонт, за да бъда сега с ръчна скоростна кутия. На мой комшия, с аналогична кола, кутията също се чупи два пъти.Чета по форума, че типтроника бил по-здрав, но цената е над лимита ни.

Това, което обсъждаме е Хюндай.Имах такава, и в момента жена ми кара Елантра.Обслужването не е скъпо, а са здрави коли.Обсъждаме купуването на Соната автоматик-има и Елантри такива, но казах, че предпочитаме по-голяма кола.Соната влиза в ценовият диапазон, като не знам да има проблем с ръждата и очаквам след купуването и да няма много допълнителни разходи.Части втора употреба има, особено ако е модела на софийските таксита.

 

ПП. ако не държеше на автоматика, галанта е страхотна кола. 50 седмици годишно пътувам Плевен - София и обратно независимо атмосферните условия и то все вечер.Мога да го правя и с влак или автобус, но ми доставя удоволствието да шофирам тази кола нищо, че съм на 56 години.

 

Много ви благодаря за мнението. Замислял съм се и за Хюндаите, в частност Sonata, тъй като съм се возил много пъти в такива таксита и ми е направило впечатление, че возят много комфортно, а и вътре колата изглежда доста прилична. Определено ще ги разгледам и тях, но автоматикът е задължителен и при мен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Соната ми бе автоматик. Във Виликар смених маслото на скоростната и кутия за по-малко от сто лева.В Ратола, на галанта смяната на маслото, бе за над 400 лева.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Соната ми бе автоматик. Във Виликар смених маслото на скоростната и кутия за по-малко от сто лева.В Ратола, на галанта смяната на маслото, бе за над 400 лева.

 

И двата модела ще ги разгледам внимателно. Определено изглеждат добре на пръв поглед, но ще се види :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я да хвърля и аз малко стинки тука.

Аз карах само ръчки допреди 3-4 год, сега съм супер доволен от моя галант автоматик близо вече 100 000км. Бих си купил пак кола с авт. скоростна кутия, нищо, че в свидетелството ми за управление на МПС липсва само D кат. :icon_thumbup:

Момче младо, не си купувай галант за първа кола, за тези пари, които си нагласил ще купиш супер таралясник с отлично прикрити недостатъци, после ще ревеш...много!!!

Плюс това шестцилиндровия мотор ти е голям! Каризма или Колт са автомобилите, подходящи за теб.

 

П.П. трябва при колите, както и при моторите, да категоризират мощностите на двигателите за нови шофьори, но това е друга тема...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я да хвърля и аз малко стинки тука.

Аз карах само ръчки допреди 3-4 год, сега съм супер доволен от моя галант автоматик близо вече 100 000км. Бих си купил пак кола с авт. скоростна кутия, нищо, че в свидетелството ми за управление на МПС липсва само D кат. :icon_thumbup:

Момче младо, не си купувай галант за първа кола, за тези пари, които си нагласил ще купиш супер таралясник с отлично прикрити недостатъци, после ще ревеш...много!!!

Плюс това шестцилиндровия мотор ти е голям! Каризма или Колт са автомобилите, подходящи за теб.

 

П.П. трябва при колите, както и при моторите, да категоризират мощностите на двигателите за нови шофьори, но това е друга тема...

 

Добро утро. Вече говорих с може би над 20 човека, които в миналото са карали ръчни коли, а сега карат автоматик и не съм чул различно нещо от ''Никога повече няма да купя ръчна кола''. Колкото и да им се вярва на много хора, автоматикът е бъдещето :)

 

Иначе да, явно съм се заблудил по обявите за 2500 лв в mobile.bg и съм си направил грешен извод, че мога да си позволя да си купя качествен Галант за такива пари. Очевидно ще се гледа нещо друго, въпросът е да се стесни кръга. Точно затова и темата се преобразува по-скоро в препоръка за първа кола. Иначе ще ги разгледам Колтовете и Каризмите, но Колт, ако не се лъжа беше хечбек, нали така?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добро утро. Вече говорих с може би над 20 човека, които в миналото са карали ръчни коли, а сега карат автоматик и не съм чул различно нещо от ''Никога повече няма да купя ръчна кола''. Колкото и да им се вярва на много хора, автоматикът е бъдещето :)

 

Иначе да, явно съм се заблудил по обявите за 2500 лв в mobile.bg и съм си направил грешен извод, че мога да си позволя да си купя качествен Галант за такива пари. Очевидно ще се гледа нещо друго, въпросът е да се стесни кръга. Точно затова и темата се преобразува по-скоро в препоръка за първа кола. Иначе ще ги разгледам Колтовете и Каризмите, но Колт, ако не се лъжа беше хечбек, нали така?

 

Добре дошъл. Хюндай е чудесен избор откъм надеждност и качество. Това, че си решил да е автоматик си е изцяло твой въпрос, щом те влече - действай. Бих те посъветвал да търсиш:

 

1. Японска или корейска кола

 

2. Регистрирана в България от поне година, може да потърсиш всички автоматици след 2000 г. с регистрация в района на София и да избираш по критерия на т.1

 

3. Не е нужно да е голяма, особено за първа кола - и галант и соната са относително големи за нуждите на млад шофьор - размерът на тойота корола, хюндай акцент или елантра, мицубиши каризма е напълно ок.

 

4. Първата кола обикновено не е единствена :), така че споко.

 

И на мен ми харесват повече автоматичните скорости, но мога да потвърдя, че нищо не може да се сравни с кола със задно предаване, ръчни скорости и поне 400 коня. Но това малко по-нататък, като натрупаш шофьорски стаж.

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл. Хюндай е чудесен избор откъм надеждност и качество. Това, че си решил да е автоматик си е изцяло твой въпрос, щом те влече - действай. Бих те посъветвал да търсиш:

 

1. Японска или корейска кола

 

2. Регистрирана в България от поне година, може да потърсиш всички автоматици след 2000 г. с регистрация в района на София и да избираш по критерия на т.1

 

3. Не е нужно да е голяма, особено за първа кола - и галант и соната са относително големи за нуждите на млад шофьор - размерът на тойота корола, хюндай акцент или елантра, мицубиши каризма е напълно ок.

 

4. Първата кола обикновено не е единствена :), така че споко.

 

И на мен ми харесват повече автоматичните скорости, но мога да потвърдя, че нищо не може да се сравни с кола със задно предаване, ръчни скорости и поне 400 коня. Но това малко по-нататък, като натрупаш шофьорски стаж.

 

Добре заварили :)

 

Много благодаря. Определено ще се загледам и към Хюндаите, тъй като ми се струват нелошо решение. Общо взето коли, които изглеждат прилично, предполагам имат необходимите части на достъпни цени. Това за след 2000г. не съм го знаел и ще го имам предвид със сигурност. Иначе един ден като понатрупам стаж, дано да имам възможностите да си купя това, което наистина искам да имам :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добро утро. Вече говорих с може би над 20 човека, които в миналото са карали ръчни коли, а сега карат автоматик и не съм чул различно нещо от ''Никога повече няма да купя ръчна кола''. Колкото и да им се вярва на много хора, автоматикът е бъдещето :)

 

Иначе да, явно съм се заблудил по обявите за 2500 лв в mobile.bg и съм си направил грешен извод, че мога да си позволя да си купя качествен Галант за такива пари. Очевидно ще се гледа нещо друго, въпросът е да се стесни кръга. Точно затова и темата се преобразува по-скоро в препоръка за първа кола. Иначе ще ги разгледам Колтовете и Каризмите, но Колт, ако не се лъжа беше хечбек, нали така?

И аз съм слушал хора с такива впечатления, но избягвам да се влиая от чуждтото мнение. А по-скоро, когато не разбирам устройството и начин на работа на даден възел, го проучвам, по този начин си обогатявам общата култура, но и изграждам собствено независимо мнение (било то грешно или вярно). Все пак абсолютната истина е субективно понятие :). По-конкретно - ако не знаеш принципа на действие на ръчната и автоматичната ск. кутии, сега е момента да се запознаеш - най-бегло, може и с клипчета от Youtube.

Лично за мен автоматика е за мързеливите американци, свикнали всичко да им е улеснено и комфортно. Нямам нищо против автоматика, но бих карал такъв след 20-ина години, когато съм стар и не мога да превключвам сам. Но дотогава двигателят с вътрешно горене ще е отживелица и новите електромобили ще се предлагат единствено с автоматични скорости, така че няма да имам право на избор.

Що се отнася до типа купе - за мен няма по-неудобно купе от седан-а. Това е една типология, наложена като стандарт преди 20-30 години. Неудобен за паркиране, удължава ненужно колата, а ако искаш да сложиш нещо по-обемно и дълго, не можеш. Единствено придава на колата елегантност според традиционните критерии. Тук пак се разминаваме, понеже ти си се насочил точно към седан, и то голям, тип "платноходка".

Редактирано от vld1
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм слушал хора с такива впечатления, но избягвам да се влиая от чуждтото мнение. А по-скоро, когато не разбирам устройството и начин на работа на даден възел, го проучвам, по този начин си обогатявам общата култура, но и изграждам собствено независимо мнение (било то грешно или вярно). Все пак абсолютната истина е субективно понятие :). По-конкретно - ако не знаеш принципа на действие на ръчната и автоматичната ск. кутии, сега е момента да се запознаеш - най-бегло, може и с клипчета от Youtube.

Лично за мен автоматика е за мързеливите американци, свикнали всичко да им е улеснено и комфортно. Нямам нищо против автоматика, но бих карал такъв след 20-ина години, когато съм стар и не мога да превключвам сам. Но дотогава двигателят с вътрешно горене ще е отживелица и новите електромобили ще се предлагат единствено с автоматични скорости, така че няма да имам право на избор.

Що се отнася до типа купе - за мен няма по-неудобно купе от седан-а. Това е една типология, наложена като стандарт преди 20-30 години. Неудобен за паркиране, удължава ненужно колата, а ако искаш да сложиш нещо по-обемно и дълго, не можеш. Единствено придава на колата елегантност според традиционните критерии. Тук пак се разминаваме, понеже ти си се насочил точно към седан, и то голям, тип "платноходка".

 

Автоматикът е бъдещето, няма никакво съмнение. Иначе аз също трудно си определям мнението по това какво мислят останалите, но просто наистина не разбирам от коли. Точно затова имах нужда по-опитни от мен хора да ме посъветват какво да правя. Ако имах познания по темата, едва ли щях да търся други мнения, но в случая по-добре да си сверя часовника :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, Галантът има дълго междуосие като за първа кола. Особено в градски условия, особено в София, ще ти е трудно да маневрираш по тесните улици, без страх да жулнеш някого, което ще ти докарва или притеснения по време на каране, или разправии с други шофьори.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло нищо "качествено" не можеш да си купиш за 2500 и около тази сума, забрави. За това най-разумно е да се насочиш към автомобил, който е достатъчно масов, та да има части втора ръка бол и да не му се притесняваш и правиш каско и т.н., задължително да е бензин щом ще е втора употерба и то толкова стар, и с ръчна скоростна кутия, та каквото и да стане да имаш евтин вариант за ремонт (разбирай подмяна с друга).

Като цяло в периода 1996-2003, в който предполагам ще е това което ще намериш, всички марки са "здрави", само че японските е по-вероятно да са лошо ръждясали, до степен когато вече не е безопастно да се кара.

Към удачната препоръка за Сивик, аз бих добавил също Мазда 323F (неразрушим автомобил), Колт, защо не и Субару Импреза щом те влече автомата, от тях сякаш има доста автоматки. Както виждаш и аз съм на мнение, че хечбек е форм-факторът за първа кола на млад/несемеен човек :).

Каквото и да е, възприемай го като учебна кола, която ще смениш след година или две, след който период вече ще знаеш какво да гледаш и какво искаш от следващата. Не му мисли толкова какво що, по възможност просто вземи най-поддържаната и в добро състояние каруца, която ти излезе за този силно ограничен бюджет :icon_thumbup: .

 

Успех.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...