Премини към съдържание

Охлаждане на мотор на Галант


yashkoo

Препоръчано мнение

Здравейте имам един малък въпрос: Автомобила ми е галант 2000 кубика 136 к.с. 1998г при загрят двигател стрелката на температурата по средата ли трябва да е защото при по високи скорости 80-90км/h или при изкачване на баири минава средата и то доста над средата? Благодаря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Знaчи нещо не е нaред зa 6години не съм виждaл стрелкaтa нa гaлaнтa ми дa се вдигa нaд средaтa дaже бих кaзaл че стои еднa идея под средaтa.

Виж термостaт или рaдиaторa дa не е зaдръстен или перките дaли включвaт!?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това, че стрелката ти се покачва не означава задължително, че прегрява мотора. Тя си има отделен датчик и нерядко той се поврежда и дава грешни показания, които стрелката отчита. Първо се увери, че работната температура на мотора се повишава, тогава почвай да търсиш проблема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ами колата има антифриз но забелязах че радиатора в долната част е студен както и долния маркуч за водата който отива в двигатела а горния маркуч и радиатора в горната част са горещи така ли трябва да е по принцип

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По принцип е така докато загрее охладителната течност и термостатът почне да отваря. Тогава течността загрява радиатора отгоре надолу. На кратко разстояние долния маркуч може да е студен, при 3-4 км пробег би трябвало и той да почне да се загрява и на дълъг път става горещ. Само на дизелите от по-старите е нормално и то зимата, в студ, да карат 10 км и чак тогава долния маркуч леееко да почне да се отвръща.

 

Внимавай сега! Термостатът ти е блокирал в почти напълно затворено положение ако не и в затворено. Не отваря и двигателят ти се охлажда само от малкия кръг. Смени го веднага, защото ще прегрееш двигателя. Пътьом към майстора непременно включи парното на най-високата степен да помага в охлаждането. Карай я в ниски обороти. На баирите - трета, втора, т.е. според наклона. Ако се налага, ще гасиш да изстива 30 минути минимум и продължаваш на етапи.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На моя галант стрелката при напълно загряд двигател седи една идея под средата и не съм забелязвал някога да се е качвала над средата дори при най-големите летни жеги. Даже когато външната температура е ниска карайки по цариградско с 80км/ч съм забелязал преохлаждане и стрелката пада още по-ниско от средата на скалата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.... Даже когато външната температура е ниска карайки по цариградско с 80км/ч съм забелязал преохлаждане и стрелката пада още по-ниско от средата на скалата.

 

Колега, според мен и това не е нормално поведение. На двата ми Галанта стрелката никога по никаква причина не е мърдала от нормалното и положение. Няма значение дали е 40 градуса навън или -20

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На моя галант стрелката при напълно загряд двигател седи една идея под средата и не съм забелязвал някога да се е качвала над средата дори при най-големите летни жеги. Даже когато външната температура е ниска карайки по цариградско с 80км/ч съм забелязал преохлаждане и стрелката пада още по-ниско от средата на скалата.

 

А ти си смени термостата http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък от може би 4-5 години съм с радиатор от двулитров галант, а двигателя е 2.5 ... разликата е в дебелината - на двулитровия монтират 15мм, а на 2.5 - 25мм, когато го поръчвах не знаех тази подробност. Никакви проблеми с тази разлика, но понеже колата наближава излизането от тиин годините си, се чудя дали не е хубаво да се смени превантивно термостата. Освен на оригиналния, на какви алтернативи може да се разчита?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Vernet за 28,40 лв. Не виждам защо да се сменя точно тази част щом работи. Да е водна помпа, разбирам. По-добре не пипай, че току виж изкарал колкото купето...

 

Това че стрелката след загряване на автомобила не се помръдва при изправна охладителна система изобщо не значи, че температурата не варира. Уредът нарочно е направен да показва осреднени стойности за Т с много бавна промяна като движение на стрелката нагоре/надолу. Всяко напъване на пета с 90 по баира нагоре, всяко изпреварване, всеки престой на място на светофара в жегата ... вдигат температурата, но това няма как да се види, защото уредът не е направен да го показва. Тя от 85 до 95 все си е там. Чак като стане 98-100 градуса за няколко минути се сеща да се изрепчи до средата, когато ако не беше включен климатика, фенчетата щяха да се връцкат на І степен. При 105 пак си е на средата, но вече се въртят на втора и въобще нещо такова се получава на практика за тази температура.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Смених термостата и се оправи проблема сега си стои мирно на средата стрелката и не мърда от там,а някой знае ли каква е разликата между синия и зеления антифриз че налях син и пречи ли да е със син а не със зелен антифриз

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...