Премини към съдържание

Проблем с електрониката


CBeTHaX

Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

 

Без да се засяга никой, но толкова чуплива кола до сега не съм виждал, взех я за 5000 преди 3 години, още толкова дадох по ремонти до сега и за 30 000 км. каране ме оставя 2 пъти на пътя, без да броим отказало пръскало за предно стъкло докато карам в дъждовно време зад тирове, и блокирали помпи на съединител. Единия път заради водна помпа която на 25 000 км. се счупи, и един път заради чистачките които решиха да откажат в най-перфектния момент. Смених цялото окачване(носачи, пружини, амортисьори, лагери, тампони), тампони на двигателя, филтри, ролки, ремъци, масла, два пъти моторчето за течността за чистачките, съединител, помпи на съединител, меки връзки, климатик, ръжди и т.н.. Само ламарините и двигателя не съм сменил по тая кола и пак намира нещо да се счупи.

 

Наскоро сменях съединител и водна помпа и от тогава имам един много конкретен проблем свързан с електрониката, не знам дали имат нещо общо, но се наблюдава от този период насам. Репродуцират се следните случаи:

 

Първи случай:

1. Тракшъна работи нормално на всички скорости и предавки.

2.Тракшъна спира да работи, ако:

2.1. скоростта е над 80-90 км/ч

2.2. педала за газта е натиснат на поне 50%

3. Ако се изпълнят тези условия започва да мига "TCL OFF", ако натисна да се изключи стои само "TCL OFF". Ако натисна да се включи, пак започва да мига.

4. Ако изключа двигателя и го включа веднага, не се оправя.

5. Ако изключа двигателя и го включа след ~15 секунди се оправя.

 

Втори случай:

1. Когато се включи климатроника, колата вдига оборотите на 900-1100 но след няколко секунди ги смъква на 700 все едно е изключен.

2. Климатроника си работи, но оборотите стоят на 700 при което алтернатора не зарежда достатъчно акумулатора и вчера щях да остана на пътя, ако не бях видял че светлините на таблото едвам светят.

3. Ако изфорсирам двигателя се възстановява тока в акумулатора.

4. Ако след това започна да включвам/изключвам климатроника, не се чува звука който се чува като се включи климатика, оборотите също не се променят.

Ако изключа и включа колата, без да чакам, мога да включа климатроника и се повтаря същото от точка 1.

 

Ходих при Пламен пусна ми диагностика на компютъра, всичко е наред, волтажи, датчици всичко работи, докато не изпълня точките от първия случай. Има грешка свързана с тракшъна, ако я зачисти всичко работи докато не изпълня първи случай.

Ходих при майстора който ми сменя съединителя да види дали няма някъде разкачена букса, всичко си е в ред.

 

Това което според мен се случва е че Галанта има някакви системи за подпомогнато ускорение между 80-120 км/ч (доста коли го имат), при което се опитва да изключи климатика, но някъде хвърля грешка и ми се изключва тракшъна(???).

Най-вероятно ще я водя при Пламен да я разглоби и да види от къде идва проблема, но ако имате някакви предложения давайте.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като начало, обърни внимание дали ти светва лампата на АБС-а когато си на контакт. Ако не светва, смени крушката. После виж дали заедно с TCL OFF светва и ABS.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първи случай:

Трябва да имаш на колата accelerator position sensor, това е датчик за положението на педала на газта, според мен той е виновника за това поведение. Гмуркаш се при педалите,развиваш датчика и мериш с мултицет така като гледам на 1 и 4-ти пин, как му се променя съпротивлението при различните позиции,трябва да се променя плавно,ако след крайно положение имаш невъзможни показания(докрай натисната,не отпусната газ), може да пробваш да го почистиш с електро-контактен спрей.

Втори случай:

Оборотите на празен ход ги поддържа стъпковия мотор,следователно трябва да се насочиш към него.

Може да имаш проблем с алтернатора,износени четки,колектор и т.н.

Лятото прави ли го този проблем или не ? Зимата е нормално да не включва толкова често като лятото,като се стопли времето над 6-7 градуса,пробвай пак.

Отиди на климатикаджия :) да ти провери налягането на фреона и да ти до зареди системата до нужното. След това би трябвало спокойно да включваш и изключваш компресора.

 

Колите са стари,чупят се и си искат поддръжката,няма как да искаш да караш стара кола и да е в топ състояние без да влагаш. Аз не искам да се сещам даже колко пари съм дал за поддръжка,но не мога да си позволя да замръквам по циганските села,затова сменям на време.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Въобще не му се вталясвай на този TCL. Не виждам за какво ти е това.

 

Трябва да ти зарежда на 650 оборота. Това е положението на оборотомера точно между двете чертички в средата м/у 0 и 1. Моята при 650 rpm зарежда на 14.2V на къси светлини, радио и вентилатор /парно/ на І степен. Даже аварийни и стоповете да светят, пак ще зарежда, ама не мога да меря и да натискам спирачката деа. Диодния блок може да е погинал.

 

При мен е 1 градус, даже вече 0, и като натискам * нищо не става. Е, пише ЕСО* и к`во?! Не вервам да е погинал междувременно, щот той шеста зима така се държи, пък лЕтоска ми вее перчема и дори на пътниците им тръгва циФката от студ. Оборотите ги държи малко по-високи, както си трябва. Зимата ми не е зор че не ме лади. Аз и не щЪ. Влага и потене по стъклата нямам.

 

Ти си оправил сума работи по и сега за някакви мними проблеми си се ядосал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По въпроса за TCL OFF - пълна настройка на TPS и APS, почистване на дросела.

 

За климатроника - откачах акумулатора и сега като включва компресора понякога ми изгасва колата. Минал съм повече от 2000км и пак не се е оправил празният ход при включване на компресора. Явно трябва да е топло (+10С) за да си направи настройките за празен ход... Според мен изчакай да се стопли и проблема ще изчезне ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като начало, обърни внимание дали ти светва лампата на АБС-а когато си на контакт. Ако не светва, смени крушката. После виж дали заедно с TCL OFF светва и ABS.

 

Като дам на контакт на изключен двигател светва тази лампичка http://imgur.com/mC3MOgq след 1-2-3 секунди гасне. ABS си има.

 

Първи случай:

Трябва да имаш на колата accelerator position sensor, това е датчик за положението на педала на газта, според мен той е виновника за това поведение. Гмуркаш се при педалите,развиваш датчика и мериш с мултицет така като гледам на 1 и 4-ти пин, как му се променя съпротивлението при различните позиции,трябва да се променя плавно,ако след крайно положение имаш невъзможни показания(докрай натисната,не отпусната газ), може да пробваш да го почистиш с електро-контактен спрей.

Втори случай:

Оборотите на празен ход ги поддържа стъпковия мотор,следователно трябва да се насочиш към него.

Може да имаш проблем с алтернатора,износени четки,колектор и т.н.

Лятото прави ли го този проблем или не ? Зимата е нормално да не включва толкова често като лятото,като се стопли времето над 6-7 градуса,пробвай пак.

Отиди на климатикаджия :) да ти провери налягането на фреона и да ти до зареди системата до нужното. След това би трябвало спокойно да включваш и изключваш компресора.

 

Колите са стари,чупят се и си искат поддръжката,няма как да искаш да караш стара кола и да е в топ състояние без да влагаш. Аз не искам да се сещам даже колко пари съм дал за поддръжка,но не мога да си позволя да замръквам по циганските села,затова сменям на време.

 

За педала не знам, но хода му от този период насам е странен, до половината е мек, после става твърд за натискане, нямах възможността и инструментите да го правя това, но ме съмнява да е от това, проблеми няма при скорост под 80км/ч

 

Стъпковия мотор би трябвало да си работи, защото на студен двигател си държи 1200-1500 (ще те излъжа тук) на студен двигател.

 

Климатика до последно си работеше без проблем.

 

За алтернатора вече не знам, преди няколко седмици с баща ми тествахме как е акумулатора, но още не бяхме разбрали за проблема с климатика и не е тествано, но на 500-700 оборота си ги прави 14.2 +-0.5V (тук ще те излъжа точно колко беше, но показанията му бяха нормални)

 

Въобще не му се вталясвай на този TCL. Не виждам за какво ти е това.

 

Трябва да ти зарежда на 650 оборота.

 

Нещо което забелязах вчера е че в някои ситуации двигателя ми стои точно посредата между 0 и 1, което ще рече че стои на 500 оборота.

 

Ако е студен двигателя е 1000-1600

Ако съм в движение на неутрална, оборотите са 900.

Ако пусна климатика стои на 1100 (после пада)

Ако изфорсирам, за момент стои на ~800 оборота, после спадат.

В много редки ситуации я забелязвам че стои точно посредата - на 500 оборота

 

По въпроса за TCL OFF - пълна настройка на TPS и APS, почистване на дросела.

 

Бях ходил при Пламен, точно с това се занимава, но без успех.

 

За климатроника - откачах акумулатора и сега като включва компресора понякога ми изгасва колата. Минал съм повече от 2000км и пак не се е оправил празният ход при включване на компресора. Явно трябва да е топло (+10С) за да си направи настройките за празен ход... Според мен изчакай да се стопли и проблема ще изчезне ;)

 

Това вече може и да е така, защото в опит да зачиствам грешки (мислех си че ще е по-лесно), разкачах акумулатора за половин-един час.

Малко странно ми звучи на теория, но вече се надявам да е нещо елементарно като това.

 

 

Много странна ситуация е, защото абсолютно всички неща които могат да докарват тея проблеми, си работят, дори и TCL си работи, просто не във този определен конкретен случай. А то дори не е свързано с нуждата TCL-а да работи, защото аз мога и на 5-та предавка да я настъпя и пак ще светне след 80км/ч въпреки че в никакъв случай няма тягата да превърти гумите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като дам на контакт на изключен двигател светва тази лампичка http://imgur.com/mC3MOgq след 1-2-3 секунди гасне. ABS си има.

 

Добре, а като светне TCL OFF, светва ли и тази лампичка заедно с него?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Средата между 0 и 1 не са 500, а 650-750 оборота. Първата чертичка ти е 250 оборота; втората още 250 - станаха 500 и вече щом стои на средата между втората и третата (демек точно между 0 и 1), значи оборотите са ти точните и така трябва да бъдат - 650.

Би трябвало да е записало грешка в паметта на ЕБУ, ЕКУ или там каквото е. Чувал съм че след изпълнения на снега (въртележки с ръчната, пилене на гуми, извъртания на 180, 360 и 720 градуса ...) се получават грешки в АBS модула. Доколкото съм запознат с TCL при галантите (каквато аз нямам) той взима данните от датчиците на ABS. Също би следвало да запомни грешка при различен диаметър на някоя от 4-те гуми, защото тази с по-малък диаметър (примерно много износена и съответно се смалила) прави повече обороти, а това се засича от датчиците на ABS и може би TCL си "мисли", че някое търкало има склонност към превъртане и почва да го укротява. Нали когато сработва мига лампата му? Може и нещо такова да става или поне той да си мисли, че става. Някаква неизправност по кабелажа примерно или го е хванал грипа ...

Колкото до климатика, и аз ти загатнах да изчаках по-топло време. Поне 12-15 градуса и тогава да си правиш заключения за работата му. При мен 5-10 пъти ми се е случвало да пригасва двигателя - буквално до 250-300 оборота като включа климатика. Тогава ми е зор да сменям като типтроник че да изпреваря изгасването/притрисането на двигателя, което е много вредно за него.

А за амове, пружини, лагери, крушки ... и другите работи, едва ли има собственик, който още да кара с оригиналните. Тези неща окапват с времето към 10-тата година са аут. Тампони, носачи, съединител и помпи не съм сменял, ама това идва при всяка една кола. Стига да я задържиш достатъчно дълго че да се скапят тези части. В твоя случай смяната им е настъпила при теб, но колата кога е произведена ... Отдавна ще да е. Предишният й собственик е бил е мега гига турбо адски много доволен от нея. Така става с колите. Теоретично е напълно възможно историята да се повтори със следващата ти кола, каквато и да е тя и колкото и да е поддържана, ако продадеш машината си заради изброените проблеми. Има много по-тежки случаи, много по-тежки...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.......вероятно е износен механизма на тракшъна.....правя едни шашми, където става.....

 

Надявам се ако е това, цената на смяната му да не възлиза в горната половина на трицифрените суми.

 

Добре, а като светне TCL OFF, светва ли и тази лампичка заедно с него?

 

Не, ABS-а продължава да си работи и след като светне TCL OFF.

 

Чувал съм че след изпълнения на снега (въртележки с ръчната, пилене на гуми, извъртания на 180, 360 и 720 градуса ...) се получават грешки в АBS модула. Доколкото съм запознат с TCL при галантите (каквато аз нямам) той взима данните от датчиците на ABS. Също би следвало да запомни грешка при различен диаметър на някоя от 4-те гуми, защото тази с по-малък диаметър (примерно много износена и съответно се смалила) прави повече обороти, а това се засича от датчиците на ABS и може би TCL си "мисли", че някое търкало има склонност към превъртане и почва да го укротява. Нали когато сработва мига лампата му? Може и нещо такова да става или поне той да си мисли, че става. Някаква неизправност по кабелажа примерно или го е хванал грипа ...

 

Попадал съм на тази недомисленка в ABS модула. Изключваш тракшъна, дърпаш ръчната, пълен ляв, да се местиш като пергел и светва ABS лампичката. Ако изключиш колата и я запалиш пак след 10-15 секунди се чисти грешката.

 

 

Стига да я задържиш достатъчно дълго че да се скапят тези части. В твоя случай смяната им е настъпила при теб, но колата кога е произведена ... Отдавна ще да е. Предишният й собственик е бил е мега гига турбо адски много доволен от нея. Така става с колите. Теоретично е напълно възможно историята да се повтори със следващата ти кола, каквато и да е тя и колкото и да е поддържана, ако продадеш машината си заради изброените проблеми. Има много по-тежки случаи, много по-тежки...

 

Аз съм сигурен че и ако я продам в момента, следващия собственик ще е адски доволен колко са здрави и издържливи, как я е карал 50 000 километра и само консумативи е сменял по нея.

Втората ръка автомобил си е тото шанс и аз успях да уцеля тоя модел дето е чакал аз да го взема че да почне да се разпада.

Ама то си е и по-лесно да си некомпетентен, дори и в момента ме дразни като спирам да чувам спирачните апарати как дрънчат като захванат диска (луфт), кривите предни дискове (некачествени дискове), как дърпа надясно при потегляне и наляво при спиране (това ще да е някой от 8-те хиляди носача), как скърца нещо по окачването като мина през късите и резки легнали полицай (прав носач?), как се разтраква цялата кола като потеглям на полусъединител и оборотите се смъкнат под 500 (въпреки че уж всичките тампони на двигателя са изправни); и неконсистентния ход на газта на студен двигател (дюзи); ама аз ако тръгна да ремонтирам всичките ѝ кусури, барабар с малките ръждички, повдигачите и скоростната кутия, трябва да подготвя пари за още един Галант. Можех и един лев да не хвърля отгоре ѝ, да си трака цялата и да вози като кораб с 90+ км/ч, само наложителните неща да ги оправям, ама уж оправям всичко, че не мога и да насмогна да оправям по-бързо от колкото се разваля, за да мога да се придвижа от точка А до точка Б безопасно, сигурно и без да ме остави на пътя; и накрая като пак намери някоя мизерия да се скапе по най-загадъчния начин за автомобилната индустрия(преувеличавам разбира се), си е честно казано малко дразнещо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Глей са. Допускаме че пускам моя навес за продаване. Идва клиента с един бус ора за оглед и краш тест ... ъъъ такова тест драйв и като чуят как потропва кутията, като видят някъде някое ръждясало винтче и клопащите водачи на апаратите, кат усети че скоростите не влизат като в масло (като на неговата стара кола, която не е ясно дали не се е разпаднала от много гледане от негова страна) и ще напали с 200 от галанта ми. А аз в същото време ще си сипя гориво, ще обиколя кълбето като ще спирам само за гориво и смяна на масло в двигателя.

Като спираш не трябва да чуваш никакво дрънчене и клопане. Да не би да си счупил гривна на АБС датчиците и затова да накладките да "клецат" на дисковете? Може да чуваш жулене или свирене докато спираш, но нищо повече от това. Където и да има луфт се обира и настава мълчание колкото и да са се сринали шарнирите, тампоните и всичко останало.

Дърпането вдясно ти е от по-силно спирачно усилие в предно дясно най-вероятно или отхлабено предно ляво. Трябва да се види кое колело получава по-малко налягане. Или накладка се е изяла, опекла, подмазала ... нещо нередно има.

Предполагам че през бабуните скърца задницата и то големия тампон пред колелото към купето. Лисни му чаша вода и ако спре, не е зле да го смажеш с нещо.

Всяка кола ще притрепери при потегляне с критично падане на оборотите под празния ход, дори и автоматиците тресат, макар че там е по-рядко и вещае проблеми. Тръгвай с 1100 оборота, не давай да падат под 800 и няма да тресе. Давай газ.

Като те чета, един типтроник или по-ново поколение автоматична кутия + дизел комън рейл от новите ще ти се отразят много добре... на първо време. После ще вдигнеш ръце и от него :rolleyes:

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Глей са. Допускаме че пускам моя навес за продаване. Идва клиента с един бус ора за оглед и краш тест ... ъъъ такова тест драйв и като чуят как потропва кутията, като видят някъде някое ръждясало винтче и клопащите водачи на апаратите, кат усети че скоростите не влизат като в масло (като на неговата стара кола, която не е ясно дали не се е разпаднала от много гледане от негова страна) и ще напали с 200 от галанта ми. А аз в същото време ще си сипя гориво, ще обиколя кълбето като ще спирам само за гориво и смяна на масло в двигателя.

Като спираш не трябва да чуваш никакво дрънчене и клопане. Да не би да си счупил гривна на АБС датчиците и затова да накладките да "клецат" на дисковете? Може да чуваш жулене или свирене докато спираш, но нищо повече от това. Където и да има луфт се обира и настава мълчание колкото и да са се сринали шарнирите, тампоните и всичко останало.

Дърпането вдясно ти е от по-силно спирачно усилие в предно дясно най-вероятно или отхлабено предно ляво. Трябва да се види кое колело получава по-малко налягане. Или накладка се е изяла, опекла, подмазала ... нещо нередно има.

Предполагам че през бабуните скърца задницата и то големия тампон пред колелото към купето. Лисни му чаша вода и ако спре, не е зле да го смажеш с нещо.

Всяка кола ще притрепери при потегляне с критично падане на оборотите под празния ход, дори и автоматиците тресат, макар че там е по-рядко и вещае проблеми. Тръгвай с 1100 оборота, не давай да падат под 800 и няма да тресе. Давай газ.

Като те чета, един типтроник или по-ново поколение автоматична кутия + дизел комън рейл от новите ще ти се отразят много добре... на първо време. После ще вдигнеш ръце и от него :rolleyes:

 

Това с купувачите е ясно, преди година-година и половина исках да я продам поради финансови нужди, дойде някакъв чичка, с някакво младо момче, паркираха си наблизко с някакво раздрънчано BMW 95' комби, слезе, дойде, гледа, въртя се, запалих я, чу двигателя, вдигнах му капака, и от няма на къде да търси кусури, почна да смуче пръсти. Отвори ми шофьорската врата и ми показва че имала някакъв минимален луфт, посочи ми с пръст леко ръждясалата вежда и вика: "Тая кола е много изморена, няма как да е на 170 000 км.", и ми предложи цена която е с 1000лв. по-ниска от офертираната. Без дори да направи тест драйв.

Колата или трябва да я даваш за толкова, за колкото би ѝ взел за старо желязо, или трябва да изглежда все едно тъкмо е излязла от завода с всяко болтче излъскано и интериора да лъщи все едно тъкмо са му свалени найлонените протектори. Иначе няма как да си оправдае идеята, че ще даде пари за запазен автомобил за 1/20 от цената му в годината на пройзводство.

Ама за да направя първото, трябва да не съм ѝ сменил и болтче, за да стане като Бай Ганьото дето си взима Мерцедес за 15 000, дето е струвал 200 хиляди преди 5 години и после се чуди защо нов лагер му струва 8000 лв.

За второто е ясно, ще си остане вечно моя. И от едно малко градско ПТП като ти я пише застрахователя тоталка, иди обяснявай че колата не струва 2500, защото си бил налял още 5 пъти толкова по нея.

 

Иначе за дрънченето, само при натискането на педала е, не хлопа нищо по време на спиране.

 

Дърпането не знам дали е от спирачното усилие, на годишния преглед и двете колела показаха еднакви стойности.

 

Скърцането идва от предницата, когато минавам с предните колела се чува.

 

Треперенето не знам дали е нормално, или просто сега като всички тампони са наред няма къде да бяга двигателя и пренася вибрациите към купето.

 

 

За друга кола, в момента съм пред такава дилема, 3-4 годишен хеджбек, каран само градско, поне 100 коня, 15-18 хилки. Дали е бензин или дизел не е от толкова жизненоважно значение, както и скоростната кутия. Тъпо, скучно и безхарактерно, но те носи от точка А до точка Б, без да мисля дали няма да ми паднат предните колела докато карам със 100 км/ч, дали ейрбеците още работят и колко е омекнала тая ламарина от годините ерозия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И все пак си мисля че това са 500 оборота: http://i.imgur.com/tGDBW53.jpg На място, изключен климатик (така или иначе няма разлика), натисната спирачка. Ако натисна съединителя се вдигат малко.

 

Още и едно бонусче, по-агресивно каране, 5-7 градуса навън, дигнат капак, на място: http://i.imgur.com/fJuVnHn.jpg Перките нещо ги мързи да се включат докато стрелката не се вдигне ~2-3mm след средата. 600 км. след смяна на водна помпа.

 

Ето и една с всички светещи лампички като дам на контакт, преди да изгаснат някои http://i.imgur.com/qchYuE2.jpg

Редактирано от CBeTHaX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първата чертичка е 500 оборота и всяка следваща е 250 :) . Така са оборотите на всички V6. Както казват по шуменско - туй е тъй.

Изпи ли горивото след агресивното каране? Гаранция.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И все пак си мисля че това са 500 оборота: http://i.imgur.com/tGDBW53.jpg На място, изключен климатик (така или иначе няма разлика), натисната спирачка. Ако натисна съединителя се вдигат малко.

 

Още и едно бонусче, по-агресивно каране, 5-7 градуса навън, дигнат капак, на място: http://i.imgur.com/fJuVnHn.jpg Перките нещо ги мързи да се включат докато стрелката не се вдигне ~2-3mm след средата. 600 км. след смяна на водна помпа.

 

Ето и една с всички светещи лампички като дам на контакт, преди да изгаснат някои http://i.imgur.com/qchYuE2.jpg

 

Оборотите са така - моите са същите! Температурата не е нормално да е такава, може би трябва специалист да ти погледне системата. При 2.5 часа в задръстване, в София, миналия петък (големият сняг) температурата ми не помръдна въпреки, че беше 3 метра на пред и 10 минути висене.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И все пак си мисля че това са 500 оборота: http://i.imgur.com/tGDBW53.jpg На място, изключен климатик (така или иначе няма разлика), натисната спирачка. Ако натисна съединителя се вдигат малко.

 

Още и едно бонусче, по-агресивно каране, 5-7 градуса навън, дигнат капак, на място: http://i.imgur.com/fJuVnHn.jpg Перките нещо ги мързи да се включат докато стрелката не се вдигне ~2-3mm след средата. 600 км. след смяна на водна помпа.

 

Ето и една с всички светещи лампички като дам на контакт, преди да изгаснат някои http://i.imgur.com/qchYuE2.jpg

 

И все пак не са 500 оборота,колега,ти май не гледаш правилно,да забелязваш,че първата чертичка е дебела,а втората тънка ????? Дебелата означава 500 оборота,а тънката след нея 750 оборота !

За да ти се вдигне така температурата и то зимата,значи или имаш запушване някъде или грешно ти показва температурата датчика, или изобщо не ти се включват перките. За целта,трябва да разбереш дали сработват. Отиваш на по-топло местенце,примерно подземен паркинг на МОЛ,отваряш капака и пускаш климатика,завърташ врътката на 17 градуса докато изписука (ако направиш това последното може и да не си на топло в МОЛ-а),трябва да се включи веднага климатика и перките на 1-ва степен. Ако не тръгват пробвай да разбуташ буксата на "таралежа" на перките и по-точно да натиснеш навътре 3-те дебели кабела,за евентуален проблем с не контактуване. Но при всеки случай,не трябва да ти вдига така температурата,особено и когато е толкова студено .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И все пак не са 500 оборота,колега,ти май не гледаш правилно,да забелязваш,че първата чертичка е дебела,а втората тънка ????? Дебелата означава 500 оборота,а тънката след нея 750 оборота !

 

По-скоро сега разбирам че за 3 години до сега не ми е направило впечатление че между 0 и 1 има четири чертички, докато между останалите има по пет. В този случай има доста повече логика, ама кой да види :icon_blush:

 

За да ти се вдигне така температурата и то зимата,значи или имаш запушване някъде или грешно ти показва температурата датчика, или изобщо не ти се включват перките. За целта,трябва да разбереш дали сработват. Отиваш на по-топло местенце,примерно подземен паркинг на МОЛ,отваряш капака и пускаш климатика,завърташ врътката на 17 градуса докато изписука (ако направиш това последното може и да не си на топло в МОЛ-а),трябва да се включи веднага климатика и перките на 1-ва степен. Ако не тръгват пробвай да разбуташ буксата на "таралежа" на перките и по-точно да натиснеш навътре 3-те дебели кабела,за евентуален проблем с не контактуване. Но при всеки случай,не трябва да ти вдига така температурата,особено и когато е толкова студено .

 

Това го забелязвам заедно с останалите проблеми когато се появиха. Мислих си че просто не се е обезвъздушила системата заради смяната на водната помпа, ама все си мисля че за 1000 км. ще се оправи. Дори и миналата седмица като ходих при Пламен, да изчовърка малко, завъртам се да пробвам дали след 80кмч изключва тракшъна, върна се при него, и така след 1-2 пъти и като я оставя пред сервиза и гледам пак вдига температура.

Врътката и тук е малко особена, защото си държи стрелката на абсолютно същото място на което си е държала и преди всичките тези проблеми (не напълно хоризонтална, а леко надолу), но почне ли да вдига температура, перките се включват след като се вдигне 2-3 милиметра над обикновенната позиция. Да не да са ми сложили калпава водна помпа и да не може да разнася добре антифриза? Има ли как да се получи такъв случай?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По принцип охладителната система на Галант-а е много сериозна и здрава. От както я имам не съм я видял да мърда тая стрелка от хоризонталното и положение,дори и след известно време каране на 5000 оборота. Така че, Пламен като ти я закачи следващия път,да си сверите показанията на диагнозата и тези на таблото дали си отговарят. Ако пак си пише,че е 95-98 градуса примерно,може да се направи една промивка на системата . Но може и да се провери датчика за перките кога включва или термостата на колко градуса отваря,но тая стрелка не трябва да мърда от средата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е че пуска перките по-късно, стрелката си стои на нормална позиция както винаги, но перките включват по-късно от колкото са включвали преди.

И аз за 3 години каране за пръв път я виждам така, на 30+ градуса температура съм я тормозил в червеното и после си стои стрелката пак където трябва. Ще трябва да отида при Пламен да провери хубаво какво се случва, че ако на 5 градуса отвън така ми вдига температура, не мога да си представя като се затопли времето какво ще е. Хем си казах какво може толкова да прецака един майстор от смяна на един съединител, ама ето че в момента се занимавам с глупости.

Мога да гарантирам че следните проблеми ги нямаше преди смяна на съединител и водна помпа:

 

- Изключване на тракшъна след 80км/ч при 50% настъпана газ

- Педала спря да прещраква при първоначално натискане, но става по твърд след половината

- Температурата се вдига повече от колкото някога съм я виждал да го прави

- Климатроника не регулира оборотите така че да не ми се изхаби акумулатора

 

Проблема е някакъв общ, съмнява ме всичките четири неща изведнъж да се появят от самосебе си поради различни причини.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може да изключиш последната чертичка. Просто остави колата да загрее докато свали оборотите където се разбрахме, включи габаритите и първа степен на парното. След това закачи мултицет на 20 волта постоянен ток и премери върху клемите на акумулатора колко волта е напрежението. Изкара ли ти 13,8-14,4 волта - всичко е окей със зареждането и не може да хвърляш вината на климатика във връзка с падането на оборотите. Нали ти казах какво е падане на оборотите при мен - падат до първата чертичка, която е 250 оборота и аха-аха да изгасне. Двигателят се мъчи да преодолее налягането в цилиндрите, нарушава се мазането му, има големи сили в лагерите и зареждането отива в минус. Ето това е проблем, а не както е при теб да седи на 650.

Педалът си става по-твърд след средата. Все пак това не е плейстейшън, а реална механика. Има сили за преодоляване. Конкретно това са ламелите на притискателя. Те от средата почват да се напъват от хидравличната система, която ти задействаш с педала. Не може да не усещаш никаква разлика свободен ход спрямо работен. Въпросът е да не е наистина твърд този педал, защото е признак за проблем по правило.

Или датчика за температурата не отчита вярно, или термостатът нещо го мързи да отваря на време и го прави по-късно. При мен вентилаторите тръгват без видимо покачване на стрелката. Наистина стига до средата и повече не се мести на никъде, което не може да е вярно, но е направено да не шашардисва шофьора. Имам дигитален показател за Т на мотора и знам как се променя като качвам баир или го жеравя в 5-цифрените обороти. Вдига и сваля с 3-4 градуса и е много чувствително като коректно отчитане там. Тук е малко еваш-еваш.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз след като смених съединител,разбрах какво е мек педал на съединителя, голям кеф. А сега като смених и горната помпа,разбрах че можело скоростите да влизат и като на нормална кола,така че не вини съединителя,а по-скоро горната помпа или и двете. Като натиснеш климатроника на auto, демек голямото копче навътре,пак ли не ги държи ниски докато не загрее и чак след това да се засили и да започне да затопля ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се че ползвам темата за собствено питане, но ...

Аз след като смених съединител,разбрах какво е мек педал на съединителя, голям кеф. А сега като смених и горната помпа,разбрах че можело скоростите да влизат и като на нормална кола,така че не вини съединителя,а по-скоро горната помпа или и двете. Като натиснеш климатроника на auto, демек голямото копче навътре,пак ли не ги държи ниски докато не загрее и чак след това да се засили и да започне да затопля ?

Колега, каква горна помпа монтира(модел, откъде), аз съм за смяна, но в Ратола ми обявиха 180лв, на други места даже и повече ... само при варненци не съм питал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

- Изключване на тракшъна след 80км/ч при 50% настъпана газ

- Педала спря да прещраква при първоначално натискане, но става по твърд след половината

 

Пак ще ти го кажа, TPS-а и APS-а не са настроени ;) Гледал съм го този филм. Махни тръбата на влизащият в дросела въздух и почисти много добре. Разглоби дросела от-до и го сглоби като гледаш на диагностика да показва точните данни по workshop manual.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се че ползвам темата за собствено питане, но ...

 

Колега, каква горна помпа монтира(модел, откъде), аз съм за смяна, но в Ратола ми обявиха 180лв, на други места даже и повече ... само при варненци не съм питал.

 

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Ами да благодаря на Сашо (alex2511), че се чухме случайно и го питах за помпа и имаше много запазена от последната му кола. Иначе и на мен не ми се дават 160-180 лева за такава.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пак ще ти го кажа, TPS-а и APS-а не са настроени ;) Гледал съм го този филм. Махни тръбата на влизащият в дросела въздух и почисти много добре. Разглоби дросела от-до и го сглоби като гледаш на диагностика да показва точните данни по workshop manual.

.........то дотук добре, но при него има още един проблем......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...