svetliof Публикувано 16 ноември 2014 Сподели Публикувано 16 ноември 2014 (редакция) Здравейте колеги,От известно време забелязох, че пръскалката на задното стъкло не пуска почистваща течност. Съвпадение или не, но се получи като ми подариха и налях лятна течност за чистачки концентрат, който го разредих 1:4 и напълних 5л в празното казанче.Изчетох всичко за пръскалките във форума и установих следното:1.Предните чистачки и пръскалки работят;2.Задната чистачка също работи но трие на сухо. Като натискам обаче лосчето да църка течност отзад чувам, че помпичката се напъва "зззззз"..."зззззз" но течност не излиза. Опитах се с игла първо да отпуша задната дюза над 3-тия стоп - безуспешно.Затова днес въоръжен с множество инструменти и БГ ръководството на Мицку се опитах и свалих 3-тия стоп. Надявах се да откача маркучето от църкалката и да видя ще излезне ли течност в края му. Тогава ще зная че е дюзичката. Речено-сторено, махнах 3-тия стоп с малко перипетии (тъкмо видях каква лампичка ми е изгоряля от 4-те), но се озадачих. http://myspacestar.hit.bg/temp/Pruskalka.jpg Като падна 3-тия стоп в ламарината се видя отвор с диаметър 2-2,5 см. Видя се тънкото маркуче как влиза в долният край на тялото на дюзата, но мястото е ограничено. Дори и с пинсета да изкарам маркучето, то ще падне в кухината на 5-тата врата и няма вадене. Ситуация подобна на ластика на кръста на анцунга. Малко се подава но като влезне в дрехата, трудно се вади.Погледнах при затворена 5-та врата дюзата върху колата. Тя може да излезне видимо само навън, като се хване предварително отвътре маркучето да не падне.Някой сблъсквал ли се е с този проблем? Моля дайте някакво решение... Сега е сезона в който чистачките най-много се използват. Тя задната си работи но трябва да чакам дъжда обилно да наморки задното стъкло, ако не искам да стърже на сухо.Благодаря. ЕДИТ: Видях преди време на един колега с Мицку като моя, че му бе паднала/счупена пластмасата под калника на предна дясна гума. Като клекнах се видяха 2-те помпички точно под казанчето за почистващата течност. Друг вариант навярно да се провери тръгва ли вода в началото на маркучето ще бъде оттам. Редактирано 16 ноември 2014 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Petar_pk Публикувано 16 ноември 2014 Сподели Публикувано 16 ноември 2014 Маркучето, което влиза в пръскалката се съединява с маркучето, което идва от помпичката с един пластмасов преходник на около 15-на сантиметра от пръскалката. Поне при мен беше така - не е един цял маркуч от помпата до пръскалката. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 16 ноември 2014 Автор Сподели Публикувано 16 ноември 2014 Маркучето, което влиза в пръскалката се съединява с маркучето, което идва от помпичката с един пластмасов преходник на около 15-на сантиметра от пръскалката. Поне при мен беше така - не е един цял маркуч от помпата до пръскалката. Как да се достигне до този преходник, когато според твоите думи той ще е надълбоко в ламариненото отделение/кухината на 5-тата врата? Логично е да има преходник, но той би трябвало да е в края на тавана в купето(ако маркучето върви по горната част), защото тенекиджийте ако сменят 5-та врата и маркуча е един дълъг и един, наистина ще стане сложно... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Petar_pk Публикувано 16 ноември 2014 Сподели Публикувано 16 ноември 2014 Над стопа на вратата има дупка - като бръкнеш навътре с пръсти можеш да хванеш маркуча и след това да издърпаш малко, за да намериш преходника. Не трябва да се сваля стопа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 16 ноември 2014 Автор Сподели Публикувано 16 ноември 2014 Над стопа на вратата има дупка - като бръкнеш навътре с пръсти можеш да хванеш маркуча и след това да издърпаш малко, за да намериш преходника. Не трябва да се сваля стопа. Да, дефакто горе на самоделката ми скица съм показал маркучето и как идва отляво на дясно. Ще се опитам с пинсета да го хвана и издърпам през дупката. Другият петък или събота ще пробвам акробатиката. Мерси. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizan Публикувано 17 ноември 2014 Сподели Публикувано 17 ноември 2014 (редакция) Здравейте колеги,От известно време забелязох, че пръскалката на задното стъкло не пуска почистваща течност. Съвпадение или не, но се получи като ми подариха и налях лятна течност за чистачки концентрат, който го разредих 1:4 и напълних 5л в празното казанче.Изчетох всичко за пръскалките във форума и установих следното:1.Предните чистачки и пръскалки работят;2.Задната чистачка също работи но трие на сухо. Като натискам обаче лосчето да църка течност отзад чувам, че помпичката се напъва "зззззз"..."зззззз" но течност не излиза. Опитах се с игла първо да отпуша задната дюза над 3-тия стоп - безуспешно.Затова днес въоръжен с множество инструменти и БГ ръководството на Мицку се опитах и свалих 3-тия стоп. Надявах се да откача маркучето от църкалката и да видя ще излезне ли течност в края му. Тогава ще зная че е дюзичката. Речено-сторено, махнах 3-тия стоп с малко перипетии (тъкмо видях каква лампичка ми е изгоряля от 4-те), но се озадачих. http://myspacestar.hit.bg/temp/Pruskalka.jpg Това е много странно съвпадение, като взех колата всичко си бачкаше , мина се не мина 4 -5 месеца и да същия ефект. Лошото е че до ден днешен не съм се занимал с проблема. Един ден се бях загледал - има някаква връзка където излиза маркуча от калника. Повече не ми е останало време. Сега ще трябва да намеря, че КАТ имат акция "гуми и чистачки". Като падна 3-тия стоп в ламарината се видя отвор с диаметър 2-2,5 см. Видя се тънкото маркуче как влиза в долният край на тялото на дюзата, но мястото е ограничено. Дори и с пинсета да изкарам маркучето, то ще падне в кухината на 5-тата врата и няма вадене. Ситуация подобна на ластика на кръста на анцунга. Малко се подава но като влезне в дрехата, трудно се вади.Погледнах при затворена 5-та врата дюзата върху колата. Тя може да излезне видимо само навън, като се хване предварително отвътре маркучето да не падне.Някой сблъсквал ли се е с този проблем? Моля дайте някакво решение... Сега е сезона в който чистачките най-много се използват. Тя задната си работи но трябва да чакам дъжда обилно да наморки задното стъкло, ако не искам да стърже на сухо.Благодаря. ЕДИТ: Видях преди време на един колега с Мицку като моя, че му бе паднала/счупена пластмасата под калника на предна дясна гума. Като клекнах се видяха 2-те помпички точно под казанчето за почистващата течност. Друг вариант навярно да се провери тръгва ли вода в началото на маркучето ще бъде оттам. Това е много странно - а аз си мислех че е случайно. На мен също ми се случи това. Чувам че помпата бръмчи, но не пуска вода! Не съм се задълбочил още, но ще трябва ,защото КАТ са пуснали акция Гуми и чистачки..... Редактирано 17 ноември 2014 от grizan Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 23 ноември 2014 Автор Сподели Публикувано 23 ноември 2014 (редакция) Да, дефакто горе на самоделката ми скица съм показал маркучето и как идва отляво на дясно. Ще се опитам с пинсета да го хвана и издърпам през дупката. Другият петък или събота ще пробвам акробатиката. Мерси. Греда. Днеска с измръзнали пръсти (зимата се обажда) свалих пах 3-тия стоп и видях отвора от 2 см в диаметър. Бях взел и пинсета. Стиснах маркучето и го дръпнах към отвора с надеждата да го измъкна през дупката. Да го хвана и после вече мога да изкарам края му от дюзата. Но от дърпането - не помръдна хич. В интерес на истината под 3-тия стоп забелязах една пластмаса (в горния край на 5-тата врата). Приличаше на капаче, но не подаваше, но дрънчеше на кухо. Отворих и двигателния отсек. Видях как под казанчето тръгват 2-те маркучета. Едно отива в купето, другото към предните чистачки и с маркуче/четал (V-образно) се разклонява за всяка такава.Отзад се спъна работата, отпред трябва да се маха подкалника, ако искам да разменя маркучетата на помпите и да видя задната ще пръска ли? Общо взето и тук задънена улица. Редактирано 23 ноември 2014 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
габо Публикувано 23 ноември 2014 Сподели Публикувано 23 ноември 2014 Греда. Днеска с измръзнали пръсти (зимата се обажда) свалих пах 3-тия стоп и видях отвора от 2 см в диаметър. Бях взел и пинсета. Стиснах маркучето и го дръпнах към отвора с надеждата да го измъкна през дупката. Да го хвана и после вече мога да изкарам края му от дюзата. Но от дърпането - не помръдна хич. В интерес на истината под 3-тия стоп забелязах една пластмаса (в горния край на 5-тата врата). Приличаше на капаче, но не подаваше, но дрънчеше на кухо. Отворих и двигателния отсек. Видях как под казанчето тръгват 2-те маркучета. Едно отива в купето, другото към предните чистачки и с маркуче/четал (V-образно) се разклонява за всяка такава.Отзад се спъна работата, отпред трябва да се маха подкалника, ако искам да разменя маркучетата на помпите и да видя задната ще пръска ли? Общо взето и тук задънена улица. Ако ти е изгоряла помпата за задния прозорец,един байпас и работата е готова-една помпа може да захрани и двете страни.Това е изпитано и доказано . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rousefff Публикувано 30 ноември 2014 Сподели Публикувано 30 ноември 2014 (редакция) А как се маха дюзата-пръскалка отзад? Редактирано 30 ноември 2014 от Светльо Ангелов Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Petar_pk Публикувано 30 ноември 2014 Сподели Публикувано 30 ноември 2014 В интерес на истината под 3-тия стоп забелязах една пластмаса (в горния край на 5-тата врата). Приличаше на капаче, но не подаваше, но дрънчеше на кухо. Точно за тази пластмаса говорех аз - не съм махал стопа - разлепих пяластмасата от единия край и бръкнах навътре за да извадя маркуча. При мен маркуча се беше позапушил - срязах го малко и после го наставих пак и вече много време работи така. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 30 ноември 2014 Автор Сподели Публикувано 30 ноември 2014 Точно за тази пластмаса говорех аз - не съм махал стопа - разлепих пяластмасата от единия край и бръкнах навътре за да извадя маркуча. При мен маркуча се беше позапушил - срязах го малко и после го наставих пак и вече много време работи така. Хубаво щеше да бъде това капаче да бе разположено точно на мястото за да се пипа/слага/маха дюзата (мисля че тя ще излезне само нагоре ако трябва да се подменя. Просто по-голяма част от тялото й стърчи извън 5-тата врата). А капачето е на половин педя от дюзата... Колега @rousefff. Отвори и ти предният капак и виж дюзите на предните чистачки колко са големи. Аз като ги видях прецених че могат да излезне задната такава само с бутане отвътре навън. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 30 ноември 2014 Автор Сподели Публикувано 30 ноември 2014 (редакция) Престраших се и днес след обяд реших да изтърбуша лекичко това пластмасово капаче. То всъщност е двойно по-дебело от винетка и така се отлепя. Разбира се от времето и студа започна да се напуква и скъсва на някои места. Махайки го частично (от едната страна си го оставих още с лепилото) в по-големия отвор вече се видяха:1)Клуплугнче с проводници (явно подаващи напрежение към 3-тия стоп)2) Като бръкнах по-надълбоко напипах много дебело маркуче, дебело тип плетка анаконда Издърпах го (около 3-4 см луфт можа да излезне) и видях че дебелото маркуче влиза в по-малко и тънко, последното което стига до дюзата по-горе. Извиках един съсед да държи тънкото маркуче, откачих ги, аз църхах в купето зззззз-зззззз се напъваше помпичката, но от края на дебелия маркуч не текна течност за чистачки.Сега дилемите са 2:а)или помпичката за задното стъкло не работи както трябва;б)или маркучето от нея към задното стъкло някъде по веригата е запушено. Четох че си е играчка и разглабяне за да се стигне до помпичката под казанчето. От там най-лесно като се сменят местата на маркучетата и най-точно ще се види кое работи и кое не. По-лесният вариант е байпаса както каза колегата @габо, но той би вършил работа, само ако на теория задната дюза работи и маркучето по целият път назад не е запушено.Поздрави Редактирано 30 ноември 2014 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
S.Iliev Публикувано 30 ноември 2014 Сподели Публикувано 30 ноември 2014 (редакция) Колега, за да стигнеш до помпичките само си откачаш подкалника от страната на пасажера, даже няма нужда и гума да сваляш, има място да се бръкне. Другият ти вариант е на подемник отдолу. Десет минути отнема упражнението (правил съм го). Разменяш маркучетата и пробваш, така ще разнереш къде е проблема. Аз мога да те насоча на 90%, че проблема ти е в помпичката и по-конкретно в счупена основа на турбинката вътре. Реално на помпата нищо и няма, но тъй-като пластмасата е счупена вътре и няма какво да върти лопатките за да изпомпва течност към дюзите. Установява се със сваляне на помпичката (като се издърпва малко по-силно навън), разклащане и ако трака леко отиваш в най-близкия магазин за авточасти и си купуваш заместител за около 10 - 15 лв. и си готов. Редактирано 30 ноември 2014 от S.Iliev Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 30 ноември 2014 Автор Сподели Публикувано 30 ноември 2014 (редакция) Благодаря колега @S.Iliev, ще пробвам по начин който предлагаш. Той ми се струва възможно най-правилният, защото и от там е тръгнал проблема.Поздрави Редактирано 30 ноември 2014 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizan Публикувано 4 Май 2015 Сподели Публикувано 4 Май 2015 Колега, купи ли помпичка за пръскалката, ако да - от къде и на каква цена. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ася Публикувано 4 Май 2015 Сподели Публикувано 4 Май 2015 Колега, купи ли помпичка за пръскалката, ако да - от къде и на каква цена. По моргите са от порядъка на 10-20 лева. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 4 Май 2015 Автор Сподели Публикувано 4 Май 2015 (редакция) За съжаление не ми е оставало време да видя и ходя. Засега карам без вода върху задното стъкло. Пускам чистачката само и единствено когато дъжда е добре намокрил стъклото. Редактирано 4 Май 2015 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
esm Публикувано 20 Май 2015 Сподели Публикувано 20 Май 2015 Колеги, и при мен в помпичката е проблема.Понеже не мога да намеря от Space Star oт каква кола мога да ползвам като заместител.Гледам в E-Bay различни предложения, но не знам коя би паснала.Предварително Ви благодаря. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizan Публикувано 25 Май 2015 Сподели Публикувано 25 Май 2015 http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=21719, тук в тази тема от раздела каризма са стигнали до подходящия модел за помпата. И аз мисля да я сменям - но не ми е останало време Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizan Публикувано 20 август 2015 Сподели Публикувано 20 август 2015 Днес, най-после остана време да се позанимавам с колата. Та по въпроса с пръскалката , и аз си мислих че имам проблем с помпата... Но оказа се друго, запушена дюза на задното стъкло. Почистих я в ултразвуковата вана и сега е бетон Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
n1k3r Публикувано 22 август 2015 Сподели Публикувано 22 август 2015 За по лесно и да сте сигорни на 100 %, че си работи помпичката взимате 1 помпа за гуми какварто и да е. Към помпата слагате 1 игла за спринцовка. Та бутате иглата колкото може в самата пръскалка и помпете над 2 3 мин. за по голям ефект. Тоест ако е запушена по този начин ще се отпуше и или поне частично ще почне да пръска. Което ще рече, че е задръстена самата пръскалка. А ако и тогава не проработи тръгвате по купето да търсите за снадка с маркучето по което минава течноста. Този метод вече е изпробвам няколко пъти и съм напълно сигурен, че работи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 21 октомври 2015 Автор Сподели Публикувано 21 октомври 2015 Бях си оставил в приятелски сервиз Мицку за дребно ремонтче (смяна на кормилен накрайник) и ги помолих да ми сменят ако се наложи и помпата за чистачката. Като си взех колата вече пръскаше отзад. Казах че са я ремонтирали. Сега какво точно не знам, но в никакъв случай не са купували нова. Не са и вързали 2-те помпи към един маркуч, защото на предното и задното стъкло си пръска независимо. Един дерт преди зимата по-малко ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sandin Публикувано 10 февруари 2016 Сподели Публикувано 10 февруари 2016 Имах същия проблем.Оказа се изгоряло моторче на помпичката и запушен преходник преди пръскалото(предполагаем причинител на проблема).Моторчето го сменихме с някакво втора употреба без да сваляме подкалника-освободихме само предната му половина и го запретнахме.За да извадим преходника свалихме третия стоп и през появилия се отвор избутахме пръскалката навън заедно с късото маркуче и преходника- става с натиск върху двете странични зъбчета. ВНИМАНИЕ! Преходника е с клапа, която не позволява на водата в маркучето от него до помпата да се върне обратно в съдината. Тъй като не успяхме да го прочистим, го разпробихме с тънко свредло и решихме проблема.Неприятното е ,че когато натисна бутона на пръскалката чистачката прави 1-2 хода, преди водата да стигне до нея.Ще се търси нов преходник :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pats Публикувано 10 февруари 2016 Сподели Публикувано 10 февруари 2016 Това, което наричаш "преходник" е всъщност възвратен клапан. Ако се вярва на схемата тук под номер 84479 са дадени даже 2бр, единия в задната част, зад десния (не третия) стоп, а другия някъде в предната част. Схемата е за Стар 2003 г. Може преди фейслифта да е различно (не ми се вярва, де). Ако не искаш да си товариш помпичката, потърси друг възвратен клапан (универсални са) и го подмени. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sandin Публикувано 12 февруари 2016 Сподели Публикувано 12 февруари 2016 Преди фейслифта (моята е 2000г.) този клапан е между дюзата и гофрирания маркуч, през който тръбичката на водата влиза в купето.Освен като клапан тази мантракулка тук се ползва и като снадка, която се разкача при демонтаж на петата врата.Предполагам, че затова колегата по горе я е нарекъл преходник и аз приех този термин.Иначе подмяната с нова или здрава стара такава джуджавка е наложителна, за да не се матира стъклото.P.P. От къде я свали тази схема? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.