enen Публикувано 8 август 2014 Сподели Публикувано 8 август 2014 Здравейте. Оглеждам се за Галант 2.0 бензин. Ходих да гледам един, хареса ми много. Малко трудно му влизаха скоростите, а и беше скъпичък. Гледах и една друга обява. По телефона човека ми каза, че уж всичко било наред. Нямало и ръжда, но кита по веждите бил напукан. Та както разбрах ръжда по тези коли рано или късно избива. Въпроса ми е заслужава ли си да се купи Галант с ръжда по веждите (разбира се не говоря за такъв в окаяно състояние) и да се прави след покупката? Колко излиза като пари тази гимнастика горе-долу - плюс боядисването и т.н. - от-до? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 8 август 2014 Сподели Публикувано 8 август 2014 Веждите са по близо 100 лева бройката. Трябва да се плати на майстора да изреже старите, да обработи повърхностите, да напасне новите (щото не лягат като Lego) и да завари, да обработи срещу ръжда и после кит, шкурка на боята наоколо да може да прелее боята, боя първа ръка, втора ръка, лак първа, втора и воала. Под 400 лева за двете не го виждам. Дали ли заслужава ли ... Ако досега си нямал работа с такива неща сигурно не си заслужава. Корозията е едно от досадните неща при този модел. Иначе колата не прави проблеми и рядко нещо се разваля. Няма ги скъпите неща като други коли - демпферен маховик, турбо компресор, не се развалят дюзи, дебитомер, датчиците много рядко, няма вихрови клапи, ДПФ и не ти светка "чека", нищо не трябва да сваляш да чистиш и продухваш понеже се било запушило. На моя лявата вежда е тръгнала да надига боята и на лявото бомбе отпред има няколко петна. Много ме дразни този проблем. То кой ли и му се радва де... Та не знам дали си заслужава, приятел. При положение, че си карал по-нисък клас и по-евтина кола, взимай, но ако до миналия месец си имал някое бмв 5er, А6, мерцедес или нещо друго от 2005 г. насам, едва ли. Би могъл да зачакаш за внос от Швейцария или най-добре Испания. По-скъпи идват от Испания, но пък тук ръждата ще се позабави доста. То си личи като вдигнеш капака и огледаш за ръждясали болтове и планки. Примерно планката на "свиркалото" е изложена на химическите препарати, които предните МПС вдигат. Същото важи и за болтовете на предната греда, но вече предните гуми вдигат химията на мъгла и я полепят в двигателния отсек. Всичко без защита го отнася лека-полека. Сега поне галанти има. Преди 6 година нямаше. Имаше 3-4 по 11-14 хиляди лева и тези под 9-10 бяха преди фейслифта с не толкова намръщените муцуни. Може да избереш без ръжда или да кажем да има само по пружините, амовете, стабилизиращите щанги и тук-там някоя точка по пода. При мен е зле по отношение на химията, тъй като базата на машините е на същата улица и от там почват да отриват и пръскат. Колата е ставала сиво-бяла при все че е патладжанена на цвят. Преди 2 години нямаше ръжда по моя, а допреди месец имах и аватар .... От района на Инсбрюк е моя (~централна западна Германия). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
enen Публикувано 8 август 2014 Автор Сподели Публикувано 8 август 2014 Имам книжка от 6-7 години, но ще ми е първа кола. Нищо не разбирам от поддръжка и ремонти. Само съм карал досега. А след оправяне на ръждата (нека предположим, че майстора е бил кадърен и си е свършил работата както трябва) колко издържа горе-долу? Да не се наложи през година-две да се прави наново? И да попитам кое точно са тези бомбета? Под предния капак над гумите, където "влизат" амортисьорите ли? На първата кола като отворихме капака нямаше никъде ръжда. И по веждите нямаше, но ми казаха, че са правени - тоест имало е, което май е нормално. Втората още не съм ходил да я гледам. Човека още по телефона ми каза това за напукания кит, но уж било само кита, а ръжда нямало. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 9 август 2014 Сподели Публикувано 9 август 2014 (редакция) Щом само караш значи един галант 2.0i ще ти се отрази добре. Е, трябва да правиш някои неща.Това са бомбетата, да. Ако ремонтът не е качествен и колата се кара много в кал, дъжд, сняг, киша и химикали, няма да изкара и година. В сухо време, въпреки некачествен ремонт, може да изкара и 5 години. Според мен не може да се каже точно колко време ще издържи. Години. 4-5, може 6 и повече.Виж сега, като взимаш кола ще обърнеш внимание на тези неща. Някакви петна не през цялата вежда се оправят с частичен ремонт без рязане и заваряване. Само шлайфане, обработка срещу ръжди, кит, боя и лак. Все едно правиш понамачкан калник, само че мажеш срещу ръжда. Цената е съвсем друга - от 100 до 150 мисля че ще струва с качествени материали и преливката. Аз точно това мисля да направя преди да е станало късно и да мина на вариант купуване на вежда, рязане и т.н.... Така че щом ти хареса един галант, дори да има точки и надигната боя по веждите, щом може частично - взимай го. Правиш го още сега в горещото време и това е. Гледай да няма вече образували се пробойни по бомбетата, вдигни го на подемник да видиш отдолу състоянието. Под боята (и кита) не може да се разбере какво е. Трябва да се шлайфа, да се стигне до метала и чак тогава вече добиваш представа. Иначе съм виждал дори опънати парчета парцал през цели дупки на стари кошари и като го изпъне с една кофа кит, иди разбери какво е отдолу... Има доста други коли, които ако минат през дълбока локва (до пода) краката на някой ще се намокрят и това няма да са тези на пешеходците. Не е толкова зле положението. Важното е да не вземеш забатачена кола. Първата по описание изглежда обещаващо. Ако я вземеш, мацни с парцалче масло под веждата където е ръбът. Един път в месеца измивай щателно веждите отвътре и мацай с масълце колкото да има, не да потече. Това ти е играта. Редактирано 9 август 2014 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
enen Публикувано 9 август 2014 Автор Сподели Публикувано 9 август 2014 (редакция) Благодаря за разясненията. Чел съм по форумите приказки от рода на "най-важното е купето да е здраво, двигател и окачване се правят", та затова питам. Понеже нямам опит и с поддръжка на коли съвсем ми е тъмна Индия. Ако ще е Галант със сигурност ще е 2.0. Колкото и да е направен, както казваш ти, не се знае какво ще стане след време. Ако взема Галант, ще го взема с примирението, че на 90% все някога ще ми се наложи да се боря с ръждата. Та затова исках да науча ориентировъчни цени. А иначе по принцип само веждите ли гният или целият калник? А предните? Редактирано 9 август 2014 от enen Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 9 август 2014 Сподели Публикувано 9 август 2014 От веждите започват съединенията на метала с влагата и то само задните. Като не се направи, постепенно ръждата се разпространява докато не започнат да липсват парчета метал. Виждал съм на фиеста да липсва парче от калника чак до линията на задния прозорец. Всичко ръждясва по някое време. Щом е метал, неминуемо ще ръждяса. Защитените с покрития от завода със специални препарати във вани изкарват над 20 години. То всичко се прави. Взимаш да речем дизел да се движиш икономично и да ти трака на главата. Да речем се случи проблем с гарнитурата на главата, после се оказва спукана глава, крива глава, смяна на гумички, напасване клапани, гарнитура, болтове и като смениш всичко нужно и станаха над 2500. Прибавиш протекла турбина, чистене кулер, някой нацепен маркуч, демпферна шайба и хоп 3500. И не знаеш за какво си ги дал. Де факто си е все същият кош. Нали не мислиш че мерцедесите не ръждясват? Или БМВ? Особено Е-класата до 2000 година. При неръждясващите коли пък разходите не са по тенекето, а по всичко останало. Отмина времето на автомобилите с лека поддръжка. Даже масово хора предпочитат да поддържат с хиляди левове, но няма дори да седнат в корса В примерно. Често парите за поддръжка и ремонт са много повече от две вежди и едно бомбе. Измивай го след каране из третирани пътища през зимата, прави това 1 път в месеца с масълцето от вътрешната страна, а за пода се нанасят специални покрития. Виждал съм едни черни приличащи на гума с разтопен асфалт. Нещо такова. Пък ти няма да го караш 12-15 години. Малко помагах в реставрация на ГАЗ (аналога на Форд модел А) на 80 години кола. Ламарините на паяжина. Режат се нови, формят се, заваряват се, китват се и така. Не го мисли чак толко. Ами ако я отнесе наводнение, очука градушка, падне дърво, блъсна я или я откраднат :icon_bye: . Много важно че има 20 години гаранция на купето против корозия.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 10 август 2014 Сподели Публикувано 10 август 2014 Ако са само веждите, не е голям проблем и може да се направи качествено, въпроса е на други места като бомбета отпред по амортисьорите, гърловината и тръбата на резервоара, около където се захваща окачването отдолу .. задължително на подемник да се огледа от някой, който знае какво да гледа и няма да те излъже .. стари са вече и читави от към ръжда излизат изключително рядко. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 19 август 2014 Сподели Публикувано 19 август 2014 Току що говорих с майстор за веждите и каза, че за 350 лева ще ги смени. В цената са 200-те лева за двете вежди. Каза и че обработва срещу корозия и за 5-6 години нямало да има проблеми. Тенекеджийската работа му се отдава. Виждал съм негова работа и ми харесва, а аз съм претенциозен в това отношение. Не че има какво да направя ако се осерат нещата ... Та, когато ги правя, ще е при градския. Дано стане без да личи :icon_hmm: Егати, една зима само го карах и ... ТЦ ТЦ ТЦ... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
enen Публикувано 21 август 2014 Автор Сподели Публикувано 21 август 2014 (редакция) Доколкото разбирам не се кърпят старите вежди, а направо се сменят с нови и се боядисват в съответния цвят? В такъв случай не продават ли такива, които да са обработени против хващане на ръжда. Да речем не оригинални, а някаква друга марка? :icon_hmm: Иначе мисля, че ако с едни 300-400 лева е сигурно, че проблемът се решава, то не е проблем като цяло. Сменяш и забравяш един вид. Но ако и новите започнат да гният тогава става кофти. NB. Другата седмица или през уикенда сигурно ще отида да видя и другия Галант. Редактирано 21 август 2014 от enen Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 21 август 2014 Сподели Публикувано 21 август 2014 Не, не се продават предварително обработени - замисли се как биха ги заварили ако бяха намацотани. Понякога става с кърпене - при мен така беше, 3-то лято кара сега, няма наченки, но колата стои в гараж принципно, така че не е мерило. Понякога няма шанс с кърпене .. според зависи колко и как е ръждясало. Дори и да се сложат цели вежди за модела (няма оригинални между другото, някакви холандски са уж, но определено не са ОЕ), чувал съм че често от мърлящина заваряват новите вежди директно върху старите без да махат ръждата, и тогава естествено избива много скоро. Важно е да се постараят да почистят до чист метал навсякъде и после да защитят колкото може.. т.е. по възможност да им се виси на главата ако има как. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Inv1sible Публикувано 24 януари 2015 Сподели Публикувано 24 януари 2015 Здравейте колеги, Повдигам малко стара тема но вече е време на веждите на Галанта. Искам да ги сменя. Намерих си майстор който иска 400лв за тенекеджииска работа + боя за 2те вежди. На мен остави да си купя вежди. Намерих по българските сайто такива за около 100лв. Питането ми е стават ли за нещо ? Също се опитах да търся и в Ибей, но въпреки че съм ок с английския не можах да открия как се казват Може ли малко мнения ако сте си взимали скоро, къде, колко и дали са ок ? Поздрави, Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
enen Публикувано 24 януари 2015 Автор Сподели Публикувано 24 януари 2015 Води се "wheel arch" или "radlauf" на немски. В един български сайт преди време ги гледах за около 80 лева, но не знам дали имат в наличност. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Inv1sible Публикувано 24 януари 2015 Сподели Публикувано 24 януари 2015 Води се "wheel arch" или "radlauf" на немски. В един български сайт преди време ги гледах за около 80 лева, но не знам дали имат в наличност. Наистина с wheel arch и аз мернах но бяха само някакви хромирани лъскави простотии Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eXistenZ Публикувано 24 януари 2015 Сподели Публикувано 24 януари 2015 (редакция) Наистина с wheel arch и аз мернах но бяха само някакви хромирани лъскави простотии Колега, взимай смело от тези дето се продават в България (на първо четене интеркар3000). Аз на стария Галант сложих такива, въпреки, че при мен дойдоха чиста ламарина (даже нямаше транспортно покритие). Ако майстора е добър и свестен, той ще ги обработи против ръжда! Покупка от Ебей на едрогабаритни стоки излиза скъпо - пък и не знаеш какво купуваш. Редактирано 24 януари 2015 от eXistenZ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
al_bandi Публикувано 25 януари 2015 Сподели Публикувано 25 януари 2015 Здр. Колеги дa повдигнa мaлко темaтa зa ръждaтa със един вaпрос след неприятнa случкa.Тa знaчи преди време се зaвъртях нa един зaвой нищо сериозно но предницaтa влезе в купчинa пясък и бронятa леко се измести от нормaлното положение без дa се спукa или дa се повреди.Реших дa я поопрaвя ,но зa мой ужaс след свaлянето нa бронятa видях че гредaтa под рaдиaторите е изгнилa тя е зaвaренa и до колкото рaзбирaм трябвa дa се сменя цялaтa очилaркa.Тa вaпросa ми е дaли някой го е прaвил колко струвa един тaкъв ремонт?Сегa и зaвaрих един як винкел от долу зa дa съм сигурен че нямa дa зaгубя рaдиaторите някъде но е временно.Aко някой знaе бих бил много блaгодaрен зa отговор.Гaлaнт 2.0 "98год. 136кс. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manol Публикувано 28 януари 2015 Сподели Публикувано 28 януари 2015 Здравейте колеги, Повдигам малко стара тема но вече е време на веждите на Галанта. Искам да ги сменя. Намерих си майстор който иска 400лв за тенекеджииска работа + боя за 2те вежди. На мен остави да си купя вежди. Намерих по българските сайто такива за около 100лв. Питането ми е стават ли за нещо ? Също се опитах да търся и в Ибей, но въпреки че съм ок с английския не можах да открия как се казват Може ли малко мнения ако сте си взимали скоро, къде, колко и дали са ок ? Поздрави, Вариант: Задни вежди - KLOKKERHOLM - Дания. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sunnyboy115 Публикувано 16 април 2015 Сподели Публикувано 16 април 2015 (редакция) Да изтръскаме темата от прахта. Споделете цени и майтори които са отстранявали ръжда от пода и от предните бомбетата. Доволни ли сте от начина на работа ? Миналата година оставих колата на един "майстор" - мъж на колежка, но не останах доволен, още след първата зима всичко намазано пада на парцали от пода. Или другия вариант е да карам докато се пробие и директно да я бракувам. :icon_crying: Редактирано 16 април 2015 от sunnyboy115 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 16 април 2015 Сподели Публикувано 16 април 2015 (редакция) Аз май ще се ориентирам към последния ти вариант като му дойде времето :icon_thumbup:Макар, че евентуален такъв ремонт бих направил само ако ме стегне шапката да й кача мотор и задвижване от вр-4-ка. Редактирано 16 април 2015 от mmotors Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.