Премини към съдържание

Най-сетне...


Препоръчано мнение

Здравейте колеги, най-сетне се сдобих с желаната кола, Галант TD, вярно '97-ма но пък доста запазен. Вече изразих благодарности в друга моя тема в този раздел, така че преминавам директно на впечатленията и въпросите.

 

Преди да тръгна сложих 2 запазени летни гуми, 195/60/R15, от пред и оставих 2-те зимни 195/65/R15, отзад. Днес изминах 160 км извън града и мога да кажа че съм много доволен. Возията е страхотна, набира доста добре, свикнах много бързо със синхронизатора на 2-ра (така че там нямам проблем), и климатроника работи перфектно. Засякох разхода, 5/100, АМА МНОГО СЪМ ДОВОЛЕН.

 

Ноо като всяка 15+ годишна кола, изникнаха въпросчета.

 

Продавача беше искрен с това което ми обясни за колата, но въпреки бележката, за смененото масло, мисля че ще е добре да го сменя отново. След покупката обаче, семейният бюджет се сви доста и в момента нямам възможност да направя пълно обслужване. Та въпроса ми е следния, в момента маслото е на минимума на щеката, а според бележката остават още 4000 км до смяната, мога ли да долея масло и да карам така, поне докато успея да заделя пари за обслужване?

 

Другият ми въпрос изникна докато пътувах, при скорост над 70 км/ч при ляв завой чувам и усещам стържене от лявата страна на предницата. Можете ли да ми кажете, каква може да е причината? Чува се сякаш гумата се търка в кората, проверявах, но не е от там .

 

Благодаря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като се замисля, сигурно е лагер, но нека някой, който разбира повече да каже. Пропуснах да спомена че завъртях задните джанти от пред( не аз де, гумаджията) и едната джанта беше леко окривена. Човека ми я изправи и балансира ( това е предната, от шофьорската страна) .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Масло можеш спокойно да си долееш, но все пак преди да го сториш сипи малко в една капачка и капни с щеката от това в мотора да видиш дали са съвместими. Хора които продават масло, са ми твърдели, че пресичането на масло е "мит", но на мой стар автомобил това се случи и след смесването на маслата стана "боза" но нямах избор защото маслото изтече на пътя :) Ако няма реакция, долей си спокойно..не го дръж на минимума. Но при първа възможност си обслужи колата, да ти е мирна главата :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Маслото е в средата, моя грешка. За всеки случай ще взема литър, че да не стане мазало.

 

Някой да каже нещо за това стържене?

 

Утре се надявам да мога да кача снимки вече.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Другият ми въпрос изникна докато пътувах, при скорост над 70 км/ч при ляв завой чувам и усещам стържене от лявата страна на предницата. Можете ли да ми кажете, каква може да е причината? Чува се сякаш гумата се търка в кората, проверявах, но не е от там .

 

Благодаря.

 

Кви са тея завои дето ги вземаш с по 70км/ч бре...:icon_doh:.

Въпросното "стържене" като метален звук ли го определяш или нещо друго. А колкото до гумата и кората е напълно възможно ако ти я няма щипката която държи кората за бронята се получава подобно явление. Огледай кората от към бронята която стои частта от долната и страна дали не е "изпилена" при мен е така ама все не намирам време да го оправя този проблем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е за извън града говорим все пак, не е бързо, да не кажа че а бавно. :D Още като чух стърженето спрях да погледна, нямаше следи никъде. Когато пристигна пак огледах и двете гуми и корите, но нищо.

Днес установих обаче, че единият лагер 'вие', по-рано не се бях заслушал, но си се чува когато се движа с по-висока скорост.

 

'Стърженето' наподобява звука, когато се движиш по новата релефна/набраздена маркировка, но се чува по-глухо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, ето и малко снимки. Не се сърдете ако ме поздравявате а аз не, трябва да си оправя клаксона че е изключен.

 

http://gseternal.snimka.bg/automobiles/galant-gls-td.827344

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стърженето - задържал спирачен апарат / опираща предпазна ламарина зад диска. Съвсем вероятно е да е и от гумата ако си взел втора употреба. Пробвай да им размениш местата, хем ще огледаш и за ламаринката. А лагер мисля може да се хване като клатиш колелото докато е на крик колата..

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А лагер мисля може да се хване като клатиш колелото докато е на крик колата..

Лагера така не може... Най - добре става като се върти гумата във въздуха и се слуша :) По възможност да се върти бързо!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз не знам какво може да стърже отляво на ляв завой. Да беше на десен завой отляво, мога да предположа. Задържащ апарат, респ. триене на диска с накладките, може да се чуе при много ниска скорост - при потегляне и връщане на заден ход полека. С голяма скорост (70 км/ч) щом жуленето е оприличено на пластмаса, то трябва да видиш закрепването на пластмасите около арката на колелото.

Лагер може да вие и без да има луфт, а може да има луфт и да не вие. Естествено, може и двете едновременно. Само че ще вие ляв лагер при десен завой и десен при ляв. Ако е зле ще вие и направо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз си мисля , че е заради лагера! Получава се хлабина и при завой - натиска в лагера почва да бучи от елементите в него ,защото се подпира повече в стените. Такова нещо ми се е случвало. Но зависи колко е разбит лагера.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тази ламарина ще стърже и с 5-10 км/ч и то тогава най-силно ще стърже. Не знам каква е логиката да се чува при 70, а да го няма при 7 км/ч. Някои монтьори като поправят нещо около предно колело се подпират с ръце за ламарината и тя приближава диска. После стърже с ниска скорост. Идея нямам как дискът се измества в завой и подпира в ламарината. Явно става дума за 1-2 мм отклонение, но кое се кълчи, нямам точна представа.

Иначе лагера може да се види за луфт на крик. Имал съм случай да няма въобще луфт и да вие като зло гладно куче на пълнолуние, както и да има голям луфт и да не вие. Последното е въпрос на време. Точно така ми прови десен преден лагер - 8000 км след като видях че има луфт и от 3000 км вече станаха, бучи. Трябва да го сменям, ама не ми е едно на главата точно сега :icon_hmm: . При 80 км/ч надава най-силен вой, после другите шумове от околната среда при движението го заглушават, но и самото виене намалява сякаш. Трябва още малко да устиска и го изхвърлям :icon_box:

.......

ИзчезнАл ми а аватара :haha:

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз не знам какво може да стърже отляво на ляв завой. Да беше на десен завой отляво, мога да предположа. Задържащ апарат, респ. триене на диска с накладките, може да се чуе при много ниска скорост - при потегляне и връщане на заден ход полека. С голяма скорост (70 км/ч) щом жуленето е оприличено на пластмаса, то трябва да видиш закрепването на пластмасите около арката на колелото.

Лагер може да вие и без да има луфт, а може да има луфт и да не вие. Естествено, може и двете едновременно. Само че ще вие ляв лагер при десен завой и десен при ляв. Ако е зле ще вие и направо.

 

Анди, с последните две изречения ме разби тотално :icon_clap: . Предвидил си всички възможни варианти с изключение на един - какво става на заден ход? :icon_doh:

Не го приемай като заяждане, а като закачка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...