GSEternal Публикувано 12 юли 2014 Сподели Публикувано 12 юли 2014 Здравейте колеги, най-сетне се сдобих с желаната кола, Галант TD, вярно '97-ма но пък доста запазен. Вече изразих благодарности в друга моя тема в този раздел, така че преминавам директно на впечатленията и въпросите. Преди да тръгна сложих 2 запазени летни гуми, 195/60/R15, от пред и оставих 2-те зимни 195/65/R15, отзад. Днес изминах 160 км извън града и мога да кажа че съм много доволен. Возията е страхотна, набира доста добре, свикнах много бързо със синхронизатора на 2-ра (така че там нямам проблем), и климатроника работи перфектно. Засякох разхода, 5/100, АМА МНОГО СЪМ ДОВОЛЕН. Ноо като всяка 15+ годишна кола, изникнаха въпросчета. Продавача беше искрен с това което ми обясни за колата, но въпреки бележката, за смененото масло, мисля че ще е добре да го сменя отново. След покупката обаче, семейният бюджет се сви доста и в момента нямам възможност да направя пълно обслужване. Та въпроса ми е следния, в момента маслото е на минимума на щеката, а според бележката остават още 4000 км до смяната, мога ли да долея масло и да карам така, поне докато успея да заделя пари за обслужване? Другият ми въпрос изникна докато пътувах, при скорост над 70 км/ч при ляв завой чувам и усещам стържене от лявата страна на предницата. Можете ли да ми кажете, каква може да е причината? Чува се сякаш гумата се търка в кората, проверявах, но не е от там . Благодаря. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GSEternal Публикувано 12 юли 2014 Автор Сподели Публикувано 12 юли 2014 Като се замисля, сигурно е лагер, но нека някой, който разбира повече да каже. Пропуснах да спомена че завъртях задните джанти от пред( не аз де, гумаджията) и едната джанта беше леко окривена. Човека ми я изправи и балансира ( това е предната, от шофьорската страна) . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 12 юли 2014 Сподели Публикувано 12 юли 2014 Масло можеш спокойно да си долееш, но все пак преди да го сториш сипи малко в една капачка и капни с щеката от това в мотора да видиш дали са съвместими. Хора които продават масло, са ми твърдели, че пресичането на масло е "мит", но на мой стар автомобил това се случи и след смесването на маслата стана "боза" но нямах избор защото маслото изтече на пътя Ако няма реакция, долей си спокойно..не го дръж на минимума. Но при първа възможност си обслужи колата, да ти е мирна главата Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GSEternal Публикувано 12 юли 2014 Автор Сподели Публикувано 12 юли 2014 Маслото е в средата, моя грешка. За всеки случай ще взема литър, че да не стане мазало. Някой да каже нещо за това стържене? Утре се надявам да мога да кача снимки вече. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todor V. Публикувано 13 юли 2014 Сподели Публикувано 13 юли 2014 Другият ми въпрос изникна докато пътувах, при скорост над 70 км/ч при ляв завой чувам и усещам стържене от лявата страна на предницата. Можете ли да ми кажете, каква може да е причината? Чува се сякаш гумата се търка в кората, проверявах, но не е от там . Благодаря. Кви са тея завои дето ги вземаш с по 70км/ч бре...:icon_doh:.Въпросното "стържене" като метален звук ли го определяш или нещо друго. А колкото до гумата и кората е напълно възможно ако ти я няма щипката която държи кората за бронята се получава подобно явление. Огледай кората от към бронята която стои частта от долната и страна дали не е "изпилена" при мен е така ама все не намирам време да го оправя този проблем. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GSEternal Публикувано 13 юли 2014 Автор Сподели Публикувано 13 юли 2014 Е за извън града говорим все пак, не е бързо, да не кажа че а бавно. :D Още като чух стърженето спрях да погледна, нямаше следи никъде. Когато пристигна пак огледах и двете гуми и корите, но нищо. Днес установих обаче, че единият лагер 'вие', по-рано не се бях заслушал, но си се чува когато се движа с по-висока скорост. 'Стърженето' наподобява звука, когато се движиш по новата релефна/набраздена маркировка, но се чува по-глухо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GSEternal Публикувано 14 юли 2014 Автор Сподели Публикувано 14 юли 2014 Здравейте колеги, ето и малко снимки. Не се сърдете ако ме поздравявате а аз не, трябва да си оправя клаксона че е изключен. http://gseternal.snimka.bg/automobiles/galant-gls-td.827344 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 14 юли 2014 Сподели Публикувано 14 юли 2014 (редакция) Стърженето - задържал спирачен апарат / опираща предпазна ламарина зад диска. Съвсем вероятно е да е и от гумата ако си взел втора употреба. Пробвай да им размениш местата, хем ще огледаш и за ламаринката. А лагер мисля може да се хване като клатиш колелото докато е на крик колата.. Редактирано 14 юли 2014 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 15 юли 2014 Сподели Публикувано 15 юли 2014 А лагер мисля може да се хване като клатиш колелото докато е на крик колата..Лагера така не може... Най - добре става като се върти гумата във въздуха и се слуша По възможност да се върти бързо! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 15 юли 2014 Сподели Публикувано 15 юли 2014 Аз не знам какво може да стърже отляво на ляв завой. Да беше на десен завой отляво, мога да предположа. Задържащ апарат, респ. триене на диска с накладките, може да се чуе при много ниска скорост - при потегляне и връщане на заден ход полека. С голяма скорост (70 км/ч) щом жуленето е оприличено на пластмаса, то трябва да видиш закрепването на пластмасите около арката на колелото.Лагер може да вие и без да има луфт, а може да има луфт и да не вие. Естествено, може и двете едновременно. Само че ще вие ляв лагер при десен завой и десен при ляв. Ако е зле ще вие и направо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 15 юли 2014 Сподели Публикувано 15 юли 2014 Стърже от предпазната ламаринка на диска, както Любо предположи, най - вероятно Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МИХТИ Публикувано 15 юли 2014 Сподели Публикувано 15 юли 2014 Аз си мисля , че е заради лагера! Получава се хлабина и при завой - натиска в лагера почва да бучи от елементите в него ,защото се подпира повече в стените. Такова нещо ми се е случвало. Но зависи колко е разбит лагера. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 15 юли 2014 Сподели Публикувано 15 юли 2014 (редакция) Тази ламарина ще стърже и с 5-10 км/ч и то тогава най-силно ще стърже. Не знам каква е логиката да се чува при 70, а да го няма при 7 км/ч. Някои монтьори като поправят нещо около предно колело се подпират с ръце за ламарината и тя приближава диска. После стърже с ниска скорост. Идея нямам как дискът се измества в завой и подпира в ламарината. Явно става дума за 1-2 мм отклонение, но кое се кълчи, нямам точна представа.Иначе лагера може да се види за луфт на крик. Имал съм случай да няма въобще луфт и да вие като зло гладно куче на пълнолуние, както и да има голям луфт и да не вие. Последното е въпрос на време. Точно така ми прови десен преден лагер - 8000 км след като видях че има луфт и от 3000 км вече станаха, бучи. Трябва да го сменям, ама не ми е едно на главата точно сега :icon_hmm: . При 80 км/ч надава най-силен вой, после другите шумове от околната среда при движението го заглушават, но и самото виене намалява сякаш. Трябва още малко да устиска и го изхвърлям :icon_box:.......ИзчезнАл ми а аватара :haha: Редактирано 15 юли 2014 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
макс62 Публикувано 16 юли 2014 Сподели Публикувано 16 юли 2014 Аз не знам какво може да стърже отляво на ляв завой. Да беше на десен завой отляво, мога да предположа. Задържащ апарат, респ. триене на диска с накладките, може да се чуе при много ниска скорост - при потегляне и връщане на заден ход полека. С голяма скорост (70 км/ч) щом жуленето е оприличено на пластмаса, то трябва да видиш закрепването на пластмасите около арката на колелото.Лагер може да вие и без да има луфт, а може да има луфт и да не вие. Естествено, може и двете едновременно. Само че ще вие ляв лагер при десен завой и десен при ляв. Ако е зле ще вие и направо. Анди, с последните две изречения ме разби тотално :icon_clap: . Предвидил си всички възможни варианти с изключение на един - какво става на заден ход? :icon_doh: Не го приемай като заяждане, а като закачка. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.