Премини към съдържание

Аванс процесор


kim69

Препоръчано мнение

Здравейте колеги! Има ли някой, който да ползва ето това устройство. Колеги от други форуми са много доволни, особено тези, които са на газ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 70
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Ако си с 4-цилиндров двигател, то с обикновена газова уредба не спестяваш много. Като му купиш плочка, аванс процесор, симулатор за дюзите, ламбда емулатор и какво беше още там ... и те ти ~цената на добър ГИ.

Аванс процесорът според мен е глупост и ще ти кажа защо - ЕСU на колата си изчислява предварението по детонационния датчик. То си смята по него независимо дали е на бензин или на газ. Говоря за обикновена газова. Ако беше с карбуратор и настроиш аванс процесора правилно, ще има някаква полза. Това е така, защото пропан-бутанът, освен че е по-ниско калоричен, иска и по-ранно подаване на искра, т.е. по-ранно запалване на сместа от пропан-бутан и въздух, защото гори по-бавно от бензините.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако си с 4-цилиндров двигател, то с обикновена газова уредба не спестяваш много. Като му купиш плочка, аванс процесор, симулатор за дюзите, ламбда емулатор и какво беше още там ... и те ти ~цената на добър ГИ.

Аванс процесорът според мен е глупост и ще ти кажа защо - ЕСU на колата си изчислява предварението по детонационния датчик. То си смята по него независимо дали е на бензин или на газ. Говоря за обикновена газова. Ако беше с карбуратор и настроиш аванс процесора правилно, ще има някаква полза. Това е така, защото пропан-бутанът, освен че е по-ниско калоричен, иска и по-ранно подаване на искра, т.е. по-ранно запалване на сместа от пропан-бутан и въздух, защото гори по-бавно от бензините.

Здрасти, колега. Наумил съм си да сложа аванс процесор на моя, макар че не съм много убеден дали ще действа. Както предния ми галант, така и този е с газ инжекцион, но човека, който купи стария, каза че е сложил такава чудесия и е доволен, най вече на извънградско разходът е паднал надолу с 1 до 2 литра. Моята извън града на газ не пада под 11, а миналия месец я засякох на бензин( служебно гориво :icon_dance: ) София - Варна ми даде разход 7.8 - 8, което са си три литра близо разлика. До месец два ще го сложа и ще кажа има ли файда.

Редактирано от naso
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, колега. Наумил съм си да сложа аванс процесор на моя, макар че не съм много убеден дали ще действа. Както предния ми галант, така и този е с газ инжекцион, но човека, който купи стария, каза че е сложил такава чудесия и е доволен, най вече на извънградско разходът е паднал надолу с 1 до 2 литра. Моята извън града на газ не пада под 11, а миналия месец я засякох на бензин( служебно гориво :icon_dance: ) София - Варна ми даде разход 7.8 - 8, което са си три литра близо разлика. До месец два ще го сложа и ще кажа има ли файда.

 

Аз също съм с ГИ и един приятел ми каза, че на субару с ГИ има такъв процесор и не само разхода е паднал, но и усеща колата по-пъргава. Логично погледнато това има смисъл защото след като газта се възпламенява по- трудно и изгаря по-бавно, то трябва по-ранно подаване на искра.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение е да не си играете с предваренията, а да си карате колите без такива джаджи. Предварението се изчислява постоянно и по всяко време докато двигателят работи. Как точно се пресмята, идея немам. Когато изпреварването на запалването стане прекалено голямо се чува "чукане на аванса" (металическо чукане при даване на газ за бързо ускорение), което представлява прекалено ранно възпламеняване на горивната смес в цилиндрите - буталото се движи нагоре, а сместта се запалва от свещта и се получава ударно натоварване върху биелите и от там върху биелните лагери, коляновия вал и лагерите му. Масленият клин не може да издържи и се допират метал в метал. Това е много вредно за двигателя.

Не ми е ясен алгоритъма на пресмятане на аванса от ЕКУ. Би трябвало да зависи най-малко от оборотите, натоварването, температурата, датчика за детонации и качеството на горивото. Със сигурност има още.

На практика работещият на газ двигател от 1000 до 2000 оборота има нужда от предварение 6 до 9 градуса над стойностите на бензин. След това градусите спадат до към +3 и при 4000 до максимум са равни с времената за бензин. Това е защото пропан-бутанът гори по-бързо от бензин при високи обороти и голямо натоварване. При ниски до средни обороти гори по-бавно.

Та ако постигнете нещо като подобрение, то ще е до 2000-2500 оборота, т.е. ще реагира малко по-добре на педала за газ и на дълъг път никаква файда. От друга страна до 2500 се кара предимно в населените места.

Дори при наличие на аванс процесор би трябвало ЕКУ на колата да продължава да има възможност да намали ъгъла на запалването при наченки на детонации. Ако чуете чукане при даване на газ, по-добре го махнете или да се донастрои там... Нашите еку-та явно си правят втора карта според състоянието на двигателя и датчиците и започват изчисленията само по нея. След махане на клема на батерията знаете, че започва да мени обороти, да не работи добре като загрее. Това е защото превключва на заводската карта и му трябва малко време да се "осъзнае". Така че е сложна машинка и не ми се струва добра идея някаква джаджда с неясен произход и принцип на работа да му се бърка в сметките.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

......

Евала, Анди!

Аз също съм си мислел за адванс-алабала, но след това обяснение започвам вече да не си мисля за такива глупости :)

И все пак... понякога се налага да се монтира допълнителна джаджа и в някои от тези случаи нещата се подобряват. Примерно аз съм със симулатор за дюзи - ей Бога ми, откакто го сложиха (с монтирането на цялата газова с-ма), постоянно ми създава проблеми и то заради хлабави връзки между неговите и оригиналните букси на колата. (Един Господ знае откъде е купен и какво има в него). Та, накрая му вкарах едни жички между мъжката и женската букси, да правят контакт, хванах буксите със свински опашки за рейката да не мърдат и оттогава само си карам :). Малко тунинг по изпарителя се наложи (заради положението му, както и това, че му направих референтното налягане това на въздуховода), нови свещи и кабели... и газ.

 

И изключвам нуждата от адванс-процесор, поне за себе си :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Естествено че има смисъл от този процесор на газ, а именно понеже газта гори по-бавно и при по-ранно запалване ще изгори по-пълно. Бензиновото ЕКУ си контролира предварението, коригира и спрямо детонационния датчик, но при заложен бензин като гориво в таблиците. Всичко което тази кутиика прави, е да манипулира сигнала за запалване идващ от ЕКУ-то в режим газ, ефективно увеличавайки предварението. Въпроса е да работи коректно джаджата. Ето един линк с по-техническо описание.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Естествено че има смисъл от този процесор на газ, а именно понеже газта гори по-бавно и при по-ранно запалване ще изгори по-пълно. Бензиновото ЕКУ си контролира предварението спрямо детонационния датчик, но при заложен бензин като гориво в таблиците. Въпроса е да работи коректно джаджата.

 

Детонационният датчик е "авариен". Ако се е стигнало до високоамплитуден сигнал от него, нещата са много сговнясани. ЕКУ-то е мапнато достатъчно консервативно, та детонациите да са рядкост. Октановото число на пропан-бутана е над 100, което прави бензиновите карти на запалването безсмислено свръхбезопасни. Което е и функцията на "аванс процесора" - да направи предварението по-агресивно, с което да компенсира по-малката калоричност на газта спрямо бензина, тоест да изравни мощността при двата типа гориво. Та корекция на предварението на газ е задължителна, освен ако не искате да смъкнете безсмислено КПД-то на мотора си. Как ще стане това - с "аванс процесор" или просто въртене на дистрибутора (за тези, които са с 6А13) - въпрос на избор и средства.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Детонационният датчик е "авариен". Ако се е стигнало до високоамплитуден сигнал от него, нещата са много сговнясани. ЕКУ-то е мапнато достатъчно консервативно, та детонациите да са рядкост. Октановото число на пропан-бутана е над 100, което прави бензиновите карти на запалването безсмислено свръхбезопасни. Което е и функцията на "аванс процесора" - да направи предварението по-агресивно, с което да компенсира по-малката калоричност на газта спрямо бензина, тоест да изравни мощността при двата типа гориво. Та корекция на предварението на газ е задължителна, освен ако не искате да смъкнете безсмислено КПД-то на мотора си. Как ще стане това - с "аванс процесор" или просто въртене на дистрибутора (за тези, които са с 6А13) - въпрос на избор и средства.

 

Моя Галант е 98г.2000 кубика и няма дистрибутор и предполагам, че такъв процесор ще е от полза.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Компютърът изчислява центровката на ръба на детонациите на база информацията от "кнок" сензора. Получи ли се прекалено ранно запалване, авансът се връща незабавно и след не много време отново започва да се увеличава постепенно до ръба на детонация. Така функционира през цялото време - на ръба. Друг е въпросът кой компютър как работи и какви са заложените граници.

Говорих с газаджии и мненията бяха противоречиви - от има смисъл до нямало да окаже влияние, защото при ГИ се пресмятало от компютъра. Кое е вярното, нямам представа. Вероятно при едни системи има смисъл от процесор, а при други не.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Компютърът изчислява центровката на ръба на детонациите на база информацията от "кнок" сензора. Получи ли се прекалено ранно запалване, авансът се връща незабавно и след не много време отново започва да се увеличава постепенно до ръба на детонация. Така функционира през цялото време - на ръба. Друг е въпросът кой компютър как работи и какви са заложените граници.

Говорих с газаджии и мненията бяха противоречиви - от има смисъл до нямало да окаже влияние, защото при ГИ се пресмятало от компютъра. Кое е вярното, нямам представа. Вероятно при едни системи има смисъл от процесор, а при други не.

Не е така. Детонационният датчик работи постфактум, той е на практика микрофон, който "чува" детонационно горене и тогава "връща" аванса, т.е премества запалването още "по-преди" ГМТ. ТОВА четиво ще ти е интересно

 

Основните параметри, по които ЕКУ-то работи са данните от дебитомера, ламда показателите, положенията на валовете и, естествено, горивната карта. Във файла който съм ти линкнал можеш да прегледаш основните съотношения.

 

Аванс процесорът би трябвало да е ненужен на ГИ, доколкото газовият компютър може да управлява всички необходими параметри.

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно така Роска,но аз пак да питам. За какво аджеба е тая черна пластмасова кутийка наречена газов компютър бе колеги ????? Сигурно е за красота или по-точно отговора е : "Мамка му и италианец,колко сложно го е измислил,знам ли :icon_hmm::icon_hmm::icon_hmm:" .Аванс процесор се слага на кола с обикновена газова,за по-точно настройване на ъгъла на предварението,иначе е постоянен и не се мени,врътваш там делкото и край,а с тая джаджа имаш различен ъгъл при различните обороти,както е писал Андриан по-горе. За това е тоя същия допълнителен "акъл" за газовата,за да не се слага някакъв си аванс процесор и да може да си смята всичко правилно самата газова уредба.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е да де но остава въпроса как ЕКУ-то на газовото ще манипулира момента на подаване на искрата? Повечето от ЕКУ-тата които съм виждал управляват само газови инжектори и дотам. От малко аванс при каране на газ предполагам би имало смисъл. Ама проба му е майката. Нямам под ръка да пробвам, предполагам ако се кара с такъв едни 10000 км. ще стане ясно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, объркал съм понятията. Детонацията е самовъзпламеняване на сместта. За да не се случи трябва повече предварение. Къде е лимитът на това предварение обаче?

Този пиезо микрофон (knock sensor-a) подава сигнали на ЕКУ и то дава предварение още при наченки на детонация. Вибрацията при нормално горене е една, а при наченки на самовъзпламеняване е друга. На практика може да се стигне до детонация само при нискокачествен бензин, или такъв с ниско октаново число, ако всичко функционира нормално по датчиците и системите. ЕКУ си има лимит и не може да работи с кондензат или спирт. Питайте ме как се изпреварват два тира с калпав бензин и "чукащ аванс" :icon_doh: Късмет при качеството на бензина който заредих, кво да прайш... Един път и аз да се зарадвам на свършването на горивото.

 

Това е наистина интересно четиво. Понеже прочетох от какво голямо значение е дебитомерът, как може да проверя дали моя работи коректно? От 30 до 2600 херца го дават за ВР4, а на моя при една диагностика беше записало 35Hz.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, объркал съм понятията. Детонацията е самовъзпламеняване на сместта. За да не се случи трябва повече предварение. Къде е лимитът на това предварение обаче?

Този пиезо микрофон (knock sensor-a) подава сигнали на ЕКУ и то дава предварение още при наченки на детонация. Вибрацията при нормално горене е една, а при наченки на самовъзпламеняване е друга. На практика може да се стигне до детонация само при нискокачествен бензин, или такъв с ниско октаново число, ако всичко функционира нормално по датчиците и системите. ЕКУ си има лимит и не може да работи с кондензат или спирт. Питайте ме как се изпреварват два тира с калпав бензин и "чукащ аванс" :icon_doh: Късмет при качеството на бензина който заредих, кво да прайш... Един път и аз да се зарадвам на свършването на горивото.

 

Това е наистина интересно четиво. Понеже прочетох от какво голямо значение е дебитомерът, как може да проверя дали моя работи коректно? От 30 до 2600 херца го дават за ВР4, а на моя при една диагностика беше записало 35Hz.

 

Пак не е така за детонациите, прочети целия файл. :icon_thumbup:

 

Как ЕКУ-то смята детонациите и какво е knock sum мисля, че е описано в документчето, ако не е, ще го дробим допълнително. На ЕКУ-тата на ВР, който могат да се флашват, както и на ЕВО-тата има много полезни РОМ-ове, които ти позволяват мигане на чек енджин лампата, при нок сум от, примерно, 3 нагоре.

 

Както и да е. Темата е за аванс процесора.

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно така Роска,но аз пак да питам. За какво аджеба е тая черна пластмасова кутийка наречена газов компютър бе колеги ?????

 

Както ти каза колегата по-горе, обикновено ГИ не е свързано със запалителната система и не може да и влияе, или поне тези които аз съм виждал. Та кутииката за какво е - ами за да преобразува командите които бензиновото ЕКУ подава към бензиновите дюзи в сигнал към газовите дюзи - нищо повече. Реално управлява бензиновото ЕКУ, а то е гласено с бензин на ум.

 

Виж линка който аз съм пуснал в първия пост - на специализирания сервиз - явно са доста видове управленията на запалването и ако се слага аванс, той трябва да е съобразен с конкретното изпълнение в дадения автомобил. Например при вас с 2.0 мотора имате 2 бобини, т.е. аванса трябва да е двуканален, но комутатора в бобините ли е, в ЕКУ-то ли е, това трябва да се съобрази за да работи коректно цялата работа и да има ефект... също аз поне не съм наясно имате ли / нямате ли хол сензор или само по колянов вал се управлява - това също има значение... не е толкова проста работа колкото си мислим, но ако се направи правилно, ефект ще има и то осезаем!

*да отбележа че тези ги намерих снощи през google, но ми се видя доста полезна информацията на сайта им - не са ми никакви и не съм ги ползвал лично

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аха, детонация е изгарянето с експлозивен характер на останала горивна смес, която смес е била запалена от искрата на свещта преди това, но не е изгоряла напълно и се е "взривява" от горещината и налягането (но най-вече от горещината), а другото е предварително запалване - самозапалването на горивната смес (преди да е подадена искра). До днес под детонация аз разбирах и двете неща, пък те се разглеждали отделно като различни вредни явления. Дефакто под детонация разбирах вредно краткотрайно горене с голям рязък натиск върху буталото. Конкретно при детонацията в тази дефиниця компа връща аванса, а не го увеличава и това исках да кажа вчера за тоя процесор, на който му немам никаква вяра лично аз...

Сега, и пак да не е така, темата е за тап-а :-) . Горе-долу разбиранията ми са така, но понятията :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При монтирането на тази джаджа, на бензин разлика няма (нищо не прави), на газ бензиновото ЕКУ-то пак си управлява предварението и си гледа датчиците, аванса само коригира момента подаван от оригиналното ЕКУ с някакви градуси спрямо оборотите, така че да се пали малко по-рано газта и да изгори напълно. Ако се сложи правилно няма защо да му нямаш вяра .. а пък да речем на един ГИ да имаш вяра, който бъзика доста по-директно в работата на мотора.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ползвам такова нещо на мотора си (Timing retard eliminator) за да го лъже когато е на 6та да ползва горивната карта за 5та с цел премахване на ограничителя за максимална скорост, но там е в комбинация с разни други джаджи за управлението на горивото и въздуха + генерация. Честно казано ме съмнява да покаже някаква кой-знае-каква разлика ако не се пипа нищо друго..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ползвам такова нещо на мотора си (Timing retard eliminator) за да го лъже когато е на 6та да ползва горивната карта за 5та с цел премахване на ограничителя за максимална скорост, но там е в комбинация с разни други джаджи за управлението на горивото и въздуха + генерация. Честно казано ме съмнява да покаже някаква кой-знае-каква разлика ако не се пипа нищо друго..

Тука ново 20- горивни гарти, зависими от предавката.:icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аванс процесорът би трябвало да е ненужен на ГИ, доколкото газовият компютър може да управлява всички необходими параметри.

 

Доколкото разбрах, тук се говори за обикновена газова с плочка. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото разбрах, тук се говори за обикновена газова с плочка. :)

Ми не, човекът пише, че бил ГИ. Не съм голям почитател, още по-малко разбирач на газ, но си спомням, че миналата година качвахме един 6а13 с ГИ на диното и си беднееше малко, както почти всички коли на газ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тука ново 20- горивни гарти, зависими от предавката.:icon_thumbup:

 

Да поясня - въпросния хардуер позволява управлението на горивото и въздуха спрямо обороти и предавка. Отделно от него има т.нар ignition map който определено е различен за всяка предавка. В допълнение TRE-то кара ECU-то на мотора да "мисли" че не минава на повече от 5та. А и между другото има тамън 3 режима (ака горивни карти) дето да се превключват по време на каране. Не виждам нещо необичайно?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да поясня - въпросния хардуер позволява управлението на горивото и въздуха спрямо обороти и предавка. Отделно от него има т.нар ignition map който определено е различен за всяка предавка. В допълнение TRE-то кара ECU-то на мотора да "мисли" че не минава на повече от 5та. А и между другото има тамън 3 режима (ака горивни карти) дето да се превключват по време на каране. Не виждам нещо необичайно?

Не е необичайно, просто не е аванс процесор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...