SLX Публикувано 30 Май 2014 Сподели Публикувано 30 Май 2014 Ахой. Мисля да преместя акумулатора в багажника, вече съм избрал кабели с подходящо сечение, предпазители и конектори, мисля да направя лека алуминиева кутия, която да иде в дясната ниша на багажника (лявата е заета от усилвателите за музиката). Търся препоръка за хубав и евтин хаха гелов акумулатор с нещо около 60-70 АH. Нещо не намерих темата на Бате Плевен... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 30 Май 2014 Сподели Публикувано 30 Май 2014 Гледай да не запушиш дупката за хидр. течност на АЙК-а. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 30 Май 2014 Автор Сподели Публикувано 30 Май 2014 (редакция) Гледай да не запушиш дупката за хидр. течност на АЙК-а.Няма, разбира се. Освен това сегашният АЙК е малко по-инакъв и се пълни по различен начин - и едната и другата пробка са на други места. Eй такава оферта получих. Предполагам, че 144 е цената в лева. Varta Blue 60ah - 144Напрежение ( V ) 12 волт, Акумулатор - мощност ( Ah ) 60 Ач, Изпитвателен ток на замръзване ЕN ( A ) 540 А, Разположение на полюса 1, Изходящ полюс 1, Изпълнение на бордовите лайсни B00, Дължина ( мм ) 232 мм, Широчина ( мм ) 173 мм, Височина ( мм ) 225 мм, Редактирано 30 Май 2014 от SLX Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 30 Май 2014 Сподели Публикувано 30 Май 2014 Пробвай с не метална кутия,пък акумулатора-според паричките . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 30 Май 2014 Автор Сподели Публикувано 30 Май 2014 Пробвай с не метална кутия,пък акумулатора-според паричките .Що неметална? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 30 Май 2014 Сподели Публикувано 30 Май 2014 Заради опасност от късо - подкрепям - при сваляне на клеми/работа с инструменти може да стане лесно беля когато кутията е метална (т.е. замасена) и се опре нещо между нея и плюсова клема. А цитираната Варта не мисля че е с гел (т.е. не е сух). Тези с гел не бяха ли къмто 6-700лв? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 30 Май 2014 Автор Сподели Публикувано 30 Май 2014 (редакция) Заради опасност от късо - подкрепям - при сваляне на клеми/работа с инструменти може да стане лесно беля когато кутията е метална (т.е. замасена) и се опре нещо между нея и плюсова клема. А цитираната Варта не мисля че е с гел (т.е. не е сух). Тези с гел не бяха ли къмто 6-700лв?Алуминиева кутия си бях намислил, изолирана от купето с дървени подложки. Редактирано 30 Май 2014 от SLX Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 30 Май 2014 Сподели Публикувано 30 Май 2014 (редакция) Аз наскоро направих една кутия от плексиглас + изолация, стана доста добра .Но поста ми в темата по-скоро е провокиран от въпрос - акумулатора ще го местиш, за да е на топло в купето (през зимата), или по други причини? Понеже аз с тази цел направих кутията, зимата ще я пробвам.И друг въпрос - сега ако я сложа тази кутия, дали има опасност лятото толкова много да се стопли акумулатора, че да гръмне? Няма опасност да стане късо, но няма и добра вентилация - отгоре е с капак, който също е изолиран, всъщност след малко ще кача снимки Хоп - снимки http://media.snimka.bg/s1/3526/033295891.jpg Малко за кутията - плексиглас, беше ми останал, реже се с... или ножица, или макетен нож; тиксо цяла ролка (от сребристото - по-сериозно е от онова прозрачното), стъклена вата (беше ми останала от изолирането на печка Раховец ), на капака, от вътрешната страна, където са клемите, подложих балатум - да не стане случайно късо, за фасон сложих малко черно фолио; всъщност цялата кутия в момента е с черно фолио, изглежда по-хармонично с колата, но нямам снимка . Кутията стана стегната, мерките са взети така, че хем да влезе акумулатора, хем кутията да влезе на определеното място, всичко е предвидено с луфт от порядъка на косъм-два . Не съм я мерил още, всъщност. Клемите си минават под капака, а планката, която държи акумулатора, се стяга при затворен капак на кутията.Ще видим зимата каква съм я свършил. Редактирано 30 Май 2014 от Арх. Пътко Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 30 Май 2014 Автор Сподели Публикувано 30 Май 2014 Аз наскоро направих една кутия от плексиглас + изолация, стана доста добра .Но поста ми в темата по-скоро е провокиран от въпрос - акумулатора ще го местиш, за да е на топло в купето (през зимата), или по други причини? Понеже аз с тази цел направих кутията, зимата ще я пробвам.И друг въпрос - сега ако я сложа тази кутия, дали има опасност лятото толкова много да се стопли акумулатора, че да гръмне? Няма опасност да стане късо, но няма и добра вентилация - отгоре е с капак, който също е изолиран, всъщност след малко ще кача снимки Хоп - снимки http://media.snimka.bg/s1/3526/033295891.jpg Малко за кутията - плексиглас, беше ми останал, реже се с... или ножица, или макетен нож; тиксо цяла ролка (от сребристото - по-сериозно е от онова прозрачното), стъклена вата (беше ми останала от изолирането на печка Раховец ), на капака, от вътрешната страна, където са клемите, подложих балатум - да не стане случайно късо, за фасон сложих малко черно фолио; всъщност цялата кутия в момента е с черно фолио, изглежда по-хармонично с колата, но нямам снимка . Кутията стана стегната, мерките са взети така, че хем да влезе акумулатора, хем кутията да влезе на определеното място, всичко е предвидено с луфт от порядъка на косъм-два . Не съм я мерил още, всъщност. Клемите си минават под капака, а планката, която държи акумулатора, се стяга при затворен капак на кутията.Ще видим зимата каква съм я свършил.По други причини. Иначе, браво за творчеството. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 30 Май 2014 Сподели Публикувано 30 Май 2014 Алуминиева кутия си бях намислил, изолирана от купето с дървени подложки. Дървото абсорбира влага и не е подходящо. Някаква гумена/пластмасова подложка, а болтовете към купето с термошлаух в горната част или някакви втулки пластмасови... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 31 Май 2014 Сподели Публикувано 31 Май 2014 За мотора ми геловия 8ач е само 85 лева марка мисля че беше монбат. Продавачите казват гелов на почти всеки акумулатор, за който се пита. Включително и на такива с електролита в тубички, които изливаш в клетките и после ставал на гел. Става, ама друг път. Не знам защо искаш такава батерия, ами не вземеш като този от офертата. 8 години галанта ми е бил с необслужваема батерия Банер. На мястото няма нито една точица ръжда и клемите са чистички - почти като нови. И аз бих го преместил с оглед по-добро разпределение на масите. Отказах се, защото новата ми батерия (същата като старата за същите пари като при теб) е много лека. Ако бях с дизел, нямаше да карам с акумулатор на оригиналното място ... предполагам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 11 юни 2014 Автор Сподели Публикувано 11 юни 2014 За мотора ми геловия 8ач е само 85 лева марка мисля че беше монбат. Продавачите казват гелов на почти всеки акумулатор, за който се пита. Включително и на такива с електролита в тубички, които изливаш в клетките и после ставал на гел. Става, ама друг път. Не знам защо искаш такава батерия, ами не вземеш като този от офертата. 8 години галанта ми е бил с необслужваема батерия Банер. На мястото няма нито една точица ръжда и клемите са чистички - почти като нови. И аз бих го преместил с оглед по-добро разпределение на масите. Отказах се, защото новата ми батерия (същата като старата за същите пари като при теб) е много лека. Ако бях с дизел, нямаше да карам с акумулатор на оригиналното място ... предполагам.Днес купих кабел. От бмв 740. Чудовищен плюсов кабел. Поне 80 квадрата;) кримпнат, с предпазител, още два плюсови и маса с клема за 40лв.Над 5 кила мед. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 12 юни 2014 Сподели Публикувано 12 юни 2014 Над 5 кила медХората си олекотяват бегачките, ти.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 12 юни 2014 Автор Сподели Публикувано 12 юни 2014 (редакция) Хората си олекотяват бегачките, ти....Те се състезават тези олекотените, пък аз не:icon_thumbup:. Пък и за хубава музичка си требе жица. Замислих се философски върху качеството на евробангиите в сравнение с прословутите японски коли. Това БМВ е от 96-та, да вярно, че е премиум модел, обаче качеството на изработката, материали, шумоизолация направо ми скриха шапката. ПП. Дали може някой да ми помогне с размерите на поставката на акумулатора? Редактирано 12 юни 2014 от SLX Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 12 юни 2014 Сподели Публикувано 12 юни 2014 Днес купих кабел. От бмв 740. Чудовищен плюсов кабел. Поне 80 квадрата;) кримпнат, с предпазител, още два плюсови и маса с клема за 40лв.Над 5 кила мед.https://flic.kr/p/nE1dYE Закарай го в Белканто, веднага ще ти го купят на 50 лв., пък ти ще си вземеш после друг, 10 лв. далавера са си това ..:D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 19 юни 2014 Автор Сподели Публикувано 19 юни 2014 Закарай го в Белканто, веднага ще ти го купят на 50 лв., пък ти ще си вземеш после друг, 10 лв. далавера са си това ..:D Акумулаторът вече е в стоманена кутия в багажника. Сложих 74 Ач Бош силвър и мега яките кабели от БМВ-то. Много съм доволен от освободеното пространство. После се замислих, че кабелът и предпазителите са сименс и съм опорочил японската сглобка... :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 1 юли 2014 Сподели Публикувано 1 юли 2014 Днес купих кабел. От бмв 740. Чудовищен плюсов кабел. Поне 80 квадрата;) кримпнат, с предпазител, още два плюсови и маса с клема за 40лв.Над 5 кила мед. Хахаха, минах по абсолютно същия път. :D Със същия оранжев кабел, ама от 5-ца. Останах малко натъжен, виждайки оригиналния кабел на VR-a, много сериозен overkill е баварския кабеляк. Дойде малко къс, но го снадих с чифт от по-тънките, от тях имах доста. Ще ти трябват хидравлични кримпващи клещи, моите ги заех от един приятел - ако ти трябват, свиркай докато са в мене.Моя акумулатор е в багажника вече. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МИХТИ Публикувано 6 юли 2014 Сподели Публикувано 6 юли 2014 (редакция) И друг въпрос - сега ако я сложа тази кутия, дали има опасност лятото толкова много да се стопли акумулатора, че да гръмне? Няма опасност да стане късо, но няма и добра вентилация - отгоре е с капак, който също е изолиран, всъщност след малко ще кача снимки Хоп - снимки http://media.snimka.bg/s1/3526/033295891.jpg Колеги като слагате батерия в купето правете як СЪРКОФАГ :good: Виждал съм и съм чувал как се взривяват акумулатори и не е шега изобщо. Трябва да е стабилна защитата. Имайте в предвид ,че летят много отломки и цялата течност на батерията. Правете капаците със скоба за заключване, примерно както се задържа батерията при двигателя. Хубаво е кутията да има отвори за вентилация. правете ги с наклон към дъното и с изпъкнала част навътре към батерията. Поради причината ,че течността може да потече в купето. Акумулатор гърми по две причини : презареждане и товарен бърз разряд. Да не говорим за изпаренията в купето от киселината или гела. При идеята която развивате - музика. Добре е отдушника на кутията за изпаренията да е вързана с маркуч извеждащ газовете от купето. Защото при разтоварването се отделя газ от батерията. Поздрави :icon_bye: Редактирано 6 юли 2014 от МИХТИ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 6 юли 2014 Сподели Публикувано 6 юли 2014 Това ми изглежда като част от зимен пакет,иначе е добра идея,но трябва задължително отдушник. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 7 юли 2014 Автор Сподели Публикувано 7 юли 2014 (редакция) И друг въпрос - сега ако я сложа тази кутия, дали има опасност лятото толкова много да се стопли акумулатора, че да гръмне? Няма опасност да стане късо, но няма и добра вентилация - отгоре е с капак, който също е изолиран, всъщност след малко ще кача снимки Хоп - снимки Колеги като слагате батерия в купето правете як СЪРКОФАГ :good: Виждал съм и съм чувал как се взривяват акумулатори и не е шега изобщо. Трябва да е стабилна защитата. Имайте в предвид ,че летят много отломки и цялата течност на батерията. Правете капаците със скоба за заключване, примерно както се задържа батерията при двигателя. Хубаво е кутията да има отвори за вентилация. правете ги с наклон към дъното и с изпъкнала част навътре към батерията. Поради причината ,че течността може да потече в купето. Акумулатор гърми по две причини : презареждане и товарен бърз разряд. Да не говорим за изпаренията в купето от киселината или гела. При идеята която развивате - музика. Добре е отдушника на кутията за изпаренията да е вързана с маркуч извеждащ газовете от купето. Защото при разтоварването се отделя газ от батерията. Поздрави :icon_bye: Пише се саркофаг. Между другото няколко милиона автомобили, чийто акумулатори се намират я под предната пасажерска седалка, я в страничното багажно отделение се движат изглежда безпроблемно в Европа. Моята кутия е от 3,4 мм. стоманена ламарина, подсилена с профили, вътре в нея е заварена фабричната стойка, за която акумулаторът е отделно и независимо закрепен. Кутията се намира непосредствено до задната седалка в седан и има също стоманен капак, завиващ се с гайки върху шпилки. Закрепена е за пода с 4 много сериозни винтове. Катастрофа, която ще разруши структурната цялост на кутията, залепена за задните седалки на седана ми вероятно ще причини много по-сериозни поражения от изплисканата първо в кутията, евентуално после в багажника киселина от акумулатора, да не дава Господ :plane:. Приказките за експлозия на акумулатор под товар ще ги приема за малко прекомерни. В моя случай става дума за не повече от 500 вата мощност, което не е кой знае какво, пък и музиката се слуша не особено усилена. Освободеното място отпред и преместените 17 кила отзад са точно това, което исках. Сега ще разкарам и компресора на климатика и тръбите му, което ще доведе до още малко намаление на теглото отпред. Смяната на предния капак и предните калници като нищо ще свали още 30 кила, та общият ефект от порядъка на 50 килца отпред минимум ще вземе да се усети. Гришка, искаш ли и на теб да направим карбонова кутия за конусен филтър? Хем топлоизолира, хем красива. Чудя се дали да не пробия и бронята с един директен въздуховод, влизащ в кутията. Ей така Редактирано 7 юли 2014 от SLX Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 7 юли 2014 Сподели Публикувано 7 юли 2014 (редакция) По-добре преработи този капак по следния начин: зад вентилационните отвори сложете разделен точно на две пластмасов дифузьор с формата на трапец; да е широк ~30 см и висок 3-3,5 см. От там през два конусни филтъра (два въздуховода) да се захранват поотделно всеки ред цилиндри през конусен филтър. Мрежичка трябва да има на дифузьора, за да не могат пеперудите да влизат във филтрите.Стрът и максимално широки гуми отпред с мека смес, ниско окачване и вече трябва да може да завива. п.п. в най-ниската точка на въздуховодите оставяш дупчица за изтичане на водата. Сечение от 3 мм мисля ще е добре, защото ще подръпва вятър оттам и не трябва да се запушва лесно. Така с увеличаване на скоростта ще се подобрява захранването с въздух. То е добре и на нашите да се направи с по-голям дифузьор, ама не мога да измисля място, освен с такъв капак и с един въздуховод. Редактирано 7 юли 2014 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МИХТИ Публикувано 7 юли 2014 Сподели Публикувано 7 юли 2014 (редакция) Пише се саркофаг. Между другото няколко милиона автомобили, чийто акумулатори се намират я под предната пасажерска седалка, я в страничното багажно отделение се движат изглежда безпроблемно в Европа. Моята кутия е от 3,4 мм. стоманена ламарина, подсилена с профили, вътре в нея е заварена фабричната стойка, за която акумулаторът е отделно и независимо закрепен. Кутията се намира непосредствено до задната седалка в седан и има също стоманен капак, завиващ се с гайки върху шпилки. Закрепена е за пода с 4 много сериозни винтове. Катастрофа, която ще разруши структурната цялост на кутията, залепена за задните седалки на седана ми вероятно ще причини много по-сериозни поражения от изплисканата първо в кутията, евентуално после в багажника киселина от акумулатора, да не дава Господ :plane:. Приказките за експлозия на акумулатор под товар ще ги приема за малко прекомерни. В моя случай става дума за не повече от 500 вата мощност, което не е кой знае какво, пък и музиката се слуша не особено усилена. Освободеното място отпред и преместените 17 кила отзад са точно това, което исках. Сега ще разкарам и компресора на климатика и тръбите му, което ще доведе до още малко намаление на теглото отпред. Смяната на предния капак и предните калници като нищо ще свали още 30 кила, та общият ефект от порядъка на 50 килца отпред минимум ще вземе да се усети. Гришка, искаш ли и на теб да направим карбонова кутия за конусен филтър? Хем топлоизолира, хем красива. Чудя се дали да не пробия и бронята с един директен въздуховод, влизащ в кутията. Ей така Прав си за думата .В интерес на истината за пръв път я изписвам. Ама тия 2м коли са с допустима стойност на инцидент с батерията. В седалката на БМВ също има. Ама айде да не си ти в тоз допустим коефициент. И не се успокояваи с тази статистика. Защото не статистиката пази живота , а действията по безопасност. Та от думите ти съдя ,че не си виждал взрив на акумулатор. Аз да и даже без да има музика в колата. При спокойна работа. За да експлодира батерия има много причини. И не всички са свързани с пиково разтоварване на мощност. Направи си я безопасна за тебе и живота ти .Не се хващай за статистиката. Защото по нейни измервания българите са столетници. :icon_bye: Редактирано 7 юли 2014 от МИХТИ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 7 юли 2014 Автор Сподели Публикувано 7 юли 2014 Прав си за думата .В интерес на истината за пръв път я изписвам. Ама тия 2м коли са с допустима стойност на случка няква с батерията. В седалката на БМВ също има. Ама айде да не си ти в тоз допустим коефициент. И не се успокоявай с тази статистика. Защото не статистиката пази живота , а действията по безопасност. Та от думите ти съдя ,че не си виждал взрив на акумулатор. Аз да и даже без да има музика в колата. При спокойна работа. Направи си я безопасна за тебе и живота ти .Не се хващай за статистиката. Защото по нейни измервания българите са столетници. :icon_bye: Ми точно това съм направил. В момента между мен и акумулатора има повече и кумулативно по-здрави прегради отколкото когато беше на старото си място. :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.