Премини към съдържание

Избор на летни гуми


Препоръчано мнение

Мерси, Роска!

 

Goodyear-ките ще са.

 

Вече са на колата :icon_thumbup: Засега доста радват :icon_rock: - доста по-тихи са (даже не ги чувам, че един лагер-главина се е разръмжал :D ), возията се подобри значително, обира неравностите и не люлее, волана стана по-лек и по-плавно и леко се сменят дирекциите. Малко по мудна ми се стори, но така или иначе не е толкова голям дзвер :) Ще споделя повече впечатления по-нататък...

 

Благодарско на Рангел!

Редактирано от manol
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 110
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Колеги, някой да е слагал и да има впечатления от това дали са подходящ размер гуми 225 50 17 за галант с ниско окачване - искам да го вдигна малко и се чудя дали този размер гуми ще помогне? Ориентирал съм се към Барум 225 50 17.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, размер 225 50 17 дали са подходящи за галант? Не фигурират в размерите, посочени от производителя, но искам да вдигна малко колата, защото съм с ниското окачване. Някой да е слагал такъв размер и да е имал проблеми?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, някой може ли да сподели личен опит от слагането на някой от следните размери гуми : 215 50 17, 215 55 17 и 225 50 17, смятам да мина на някой от тях. Не ме интересува дали ще носи наляво надясно колата, дали ще се накланя на завой повече от необходимото, стига да не опира във веждите на калниците и отпред някъде по носачите, ги взимам. С ниско окачване съм и трябва да повдигна колата с 1 - 2 сантиметра задължително. ПС - сега съм с 205 50 17.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 месеца ...

Вече са на колата :icon_thumbup: Засега доста радват :icon_rock: - доста по-тихи са (даже не ги чувам, че един лагер-главина се е разръмжал :D ), возията се подобри значително, обира неравностите и не люлее, волана стана по-лек и по-плавно и леко се сменят дирекциите. Малко по мудна ми се стори, но така или иначе не е толкова голям дзвер :) Ще споделя повече впечатления по-нататък...

 

Благодарско на Рангел!

 

Да споделя впечатленията си, след вече изминати 8000 км от май месец до сега.

 

Повечето мнения от този сайт се оказват верни:

 

  • Тихи - Нивото на шум е доста приемливо и ниско според мен. Много зависи от самата пътна настилка, но на пример, на ново-асвалтиран участък буквално не се чуват. На неравна настилка се чуват, но доста по-тихо от предишните ми.
  • Меки - Гумата е мека и спомага за повече комфорт (тъй като съм с една идея по-твърдо окачване, се получава добър баланс между твърдост на гумата и твърдост на окачването). Обратната връзка за сцеплението е една идея по-слаба спрямо предните ми гуми, които бяха с по-твърд борд и по-голям теглови индекс.
  • Стабилни - въпреки горните две точки, гумите са стабилни и досега не съм изпадал в ситуация на опасност заради тях.
    • На сухо - тествал съм ги на планински път със завои и държат наистина здраво. Постепенно започват да губят сцепление и имаш възможност за корекция на поведението, т.е. прогресивни са.
    • На мокро - много добри аквапланинг и стабилност. При рязко подаване на газ или рязко спиране, започват да приплъзват, но постепенно и наистина трябва да се изгавриш, за да се получи това.
    • Ниски температури - при по-ниски температури (15, 10, 5 градуса) се усещат по-твърди и по-бързо губят сцепление, докато не загреят. Въпреки това, дори и при -1 градуса, трябва сериозно да "скочиш" на спирачката, за да се включи ABS-а.

 

Все още съм с тях, и се чувствам стабилен, въпреки ниските температури. Предния weekend се наложи да пътувам от София до Смолян и обратно. Точно в "най-добрите" пътни условия - сняг/дъжд в София, сняг на магистралата, дъжд в Пловдив, сняг на Рожен и отново дъжд в Смолян. В началото и на моменти се чувствах на тръни, но като тествах (когато беше удачно) спирачката, гумите държат. Много успешно избутваха кишата по пътя. Единствено като падна температурата до -1 и пътя беше мокър, с паднали борови/елови/смърчови иглички на пътя, волана "олекваше" и при по-рязко завиване и по-висока скорост, предницата започваше леко да приплъзва.

 

Като цяло съм супер доволен от избора :icon_thumbup:

 

Разбира се, в най-скоро време ще ги сменя със зимни, защото не е разумно да се разчита на летни гуми при зимни условия!

 

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо в дианата не ги намирам. Може би защото търся летни по това време.

Харесал съм тези: http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/hankook/k115-20550r17-p-139649.html

Някой с такива да изкаже мнение?

 

Маноле, твоите са 225/45 ли? С борд ли са? На мен ми се иска да взема без борд, че да не тръска толкова. Аз се оглеждам за 205/50 заради по-високия профил и теоретично по-ниското ниво на шум при търкаляне. Размер 215/45 са с 14 лева по-евтини от 205/50, а 225/45 са още 4 лева по-евтини. Не ги изключвам. Ханкуук 225/45 се продават за 181 лв са към момента. Намаляват ли цените на летните гуми през зимата или няма такива промоции? Ако има, не е проблем да карам с моите бучащи дървета - някакви гудиър eagle f1 с мейд ин чайна надписи :icon_censored: Останах потресен като видях китай върху гума на мой превоз ... ОжаЗ!

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо в дианата не ги намирам. Може би защото търся летни по това време.

...

Маноле, твоите са 225/45 ли? С борд ли са? На мен ми се иска да взема без борд, че да не тръска толкова. Аз се оглеждам за 205/50 заради по-високия профил и теоретично по-ниското ниво на шум при търкаляне. Размер 215/45 са с 14 лева по-евтини от 205/50, а 225/45 са още 4 лева по-евтини. Не ги изключвам. Ханкуук 225/45 се продават за 181 лв са към момента. Намаляват ли цените на летните гуми през зимата или няма такива промоции? Ако има, не е проблем да карам с моите бучащи дървета - някакви гудиър eagle f1 с мейд ин чайна надписи :icon_censored: Останах потресен като видях китай върху гума на мой превоз ... ОжаЗ!

 

 

Ето такива са. Явно ги нямат налични в Диана (май като ги взимах бяха последния комплект в тази до Драгалевци)

 

Да с борд са, размер 225/45/R17 91Y и не са XL,, Made in Germany, произведени тази пролет. Предишните бяха с reinforced load index, т.е. XL и се усещаше, че са по твърди и друсаше повече, както и "водеше" волана. С новите се усеща много рядко и съвсем леко. Просто са по-меки като смес и борд.

 

За Hankook-а нищо не мога да кажа, не съм ползвал техни гуми.

 

Сега като гледах за зимни гуми разликата в цената между 205/50 и 225/45 17-ки на Dunlop, беше 2-3 лева. 205-иците от днес вече ги няма на сайта, явно са заминали...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз мнение за новите ми летни гуми, които ползвах този сезон: Dunlop Sport Maxx RT (215/45/17) - Made in Germany (April 2014). Като цяло изключително добра лятна гума, а до вчера (преди да сложа зимните) при ниски температури също се държеше много добре. При всякакви скорости нивото на шум е доста ниско, а гумите са просто перфектни откъм комфорт и стабилност. Забравих какво е да се включва ABS, даже мисля нарочно да го тествам тези дни дали не е спрял да работи нещо :icon_thumbup: Сцеплението при завой с висока скорост е страхотно даже имам усещане, че по-скоро нещо от окачването ще се предаде преди гумите да загубят сцепление :icon_clap: Определено препоръчвам тази гума на всеки, който е пред дилема в избора за следващото лято :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Към Manol и GalantDream - Вдигат ли камъчета и други неща от пътя, които да бомбардират предните калници и да тропат по ламарини и пластмаси?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Към Manol и GalantDream - Вдигат ли камъчета и други неща от пътя, които да бомбардират предните калници и да тропат по ламарини и пластмаси?

 

Не съм останал с такова впечатление. Хмм...

При зимните обаче го има.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Явно зависи от самата гума, но не знам от какво точно. Моите са 2008-ма, китайски гудиър ф1 (ест. летни~10 000 км.). Направих клипче на чуващото се в купето когато камъчетата бомбардират при движение с умопомрачаващите няма и 10 км/ч. Над тази скорост не става по-добре.

Ще облепя подкалниците от външната страна (откъм гумите) за да може покритието да "попива" ударите. Това нещо съм го наблюдавал до този момент само в моята кола и само с тези гуми. Когато и да сменя гумите, все ще има някаква полза от това покритие. Е сега се издебнах да пипна подкалниците на ГЛК-класата на една колежка - твърди са и при почукване с кокалчетата на пръстите се чува глухо туп-туп. Все едно чукаш странично по плота на дървено бюро от тези старите по над 100 кг. А при мен е все едно пластмасов бидон от тия, дето си слагаме зелето :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен го има момента с летните гуми да вдигат камъчета и да пляскат по ламарините. Особено от предните гуми, но като се загледа човек то си личи как гумата стои навън спрямо предните врати и това си е съвсем нормален ефект. Със зимните гуми понеже са по-тесни този ефект го няма, защото гумите влизат изцяло под калниците.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По подкалника удрят. Гледам няма поражения по ламарината (лака и боята) върху калника и вратата. Една от причините за вдигането на камъчета е голямото разстояние от гумата до задния край на калника. При малко разстояние камъчето няма да има възможността да се промуши в пролуката гума-калник. Тук имаме поле за изява. Галантите са с големи колесни арки, а в същото време за тях се предписват сравнително малки като диаметър гуми: 195/60 15, 206/60 15, 215/45 17... Последната е по-малка от 205/55 16.

Джантите са сметнати за ЕТ45, а в Германия са сложени 17-цолови ЕТ35, за които има документ в жабката (че са подходящи за този модел автомобил и има законното право да се монтират).

Да, но размерът не трябва да е над 215, защото ако е 225, опасността гумата да закачи задните вежди е 100%. С ЕТ35 говоря. Двама души отзад или един и багаж в багажника, една по-сериозна неравност да се сгънат пружините и ХлЪц - гумата е накъдрила веждата и вече си е направила място за следващо съприкосновение. Щото веждите не са много стока към момента на повечето галанти ... нали. Та тези ЕТ35 наистина доста наддават навън гумите и има опасност камъчетата да наранят лака и боята. Според мен е въпрос на време това да се случи. Затова ще потърся 205/50 17. Поне няма да има срещи на гума с вежда - гаранция. С 215 е на косъм работата. При неизправност в ходовата част и задния мост, ще се срещнат обаче.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...

Здравейте колеги, дойде време май пак да изтупаме темата за летните гуми, та за това реших аз да поведа хорото и да си почешем езиците /пръстите/ за "Най-добрите гуми". Понеже от това лято реших да карам с 16 цолови джанти и търся съответно най-добрата гума 205/55/16. За сега се чудя между: Континентал, Мишлен, Goodyear, Toyo.

 

Говорих с доста продавачи и всеки казва "Каквото и да вземеш от тези няма да сбъркаш", та за това искам да сондирам и вашите предпочитания. Разбира се, приемам и други предложения. Предварително благодаря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих взел Тойо-то. Гумата изглежда обещаващо и като добавя хубавата цена на фона на останалите алтернативи бих взел него :-) .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В първите няколко поста се говореше за скоростния индекс. Интересува ме може ли да се кара с по малък индекс от този които е зададен от производителя на автомобила, примерно да не е V а да е H. В няколко статии чета, че било недопостимо, можело по висок скоростен индекс, но не и по малък.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен скоростния индекс има значение и за трайноста на гумите. Това си е моя теория. Правя си изводите от старите ми гуми - Йокохама. Бяха с размер 195/60/15 и скоростен индекс Н до 210 км/ч. Издържаха 5 сезона, карани само лятото и около 30 000км. Есента ги изхвърлих. Според мен това е къс пробег за гуми в този клас и според мен се дължи на скоростния индекс. Не, че Галанта ще вдигне 240, но щом производителя препоръчва индекс V явно има защо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък мисля че тегловният индекс е от значение. Примерно V до 560 кг (индекс 88) на колело срещу 93Н с 630 кг. Втората може да държи до 210, но е по-здрава. Краткотрайно може и 250 да се кара ... който може да ги развие.

Моите две засега са до 630 кг и до 300 км/ч.

 

Освен че ми глъхне над 340, почвам да се притеснявам к`во ше праа с тия гуми :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като се замисля старите гуми ми бяха със скоростен индекс Н и аз ги изхвърлих на 35000км.Ще си вземе V както са го смятали инжинерите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като се замисля старите гуми ми бяха със скоростен индекс Н и аз ги изхвърлих на 35000км.Ще си вземе V както са го смятали инжинерите.

 

Да. Разликата в цената на масовите размери е 1,2 до 3 лв.Не си струва пестенето.

Редактирано от miro253
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гледам по постове, че има колеги карат 195/65/15,калкулатора за гуми казва че било недопустимо.Аз сега съм със 195/60/15.Които е карал с по високия размер да сподели как се държи колата с този размер,че са доста по евтини.И пак ли скоростен индекс V трябва за тях.Благодаря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много от нас караме със 195/65 на 15 цола зимни. Аз съм с такива. Даже предишните ми летни дънлопи SP01 бяха с размер 205/65 15 цола. Държи се нормално и дори добре заради по-високия си профил - колата вози по-комфортно.

Ако питаш на лимита каква е разликата, ще ти кажа, че с 215/45 17 се накланя доста по-малко отколкото с уж несъответстващите с калкулатора 195/65 и да не говорим за 205/65. С втората група гуми приплъзва повече странично, накланя се повече, а при рязко сменяне на посоката минават някакви стотни в накланяне, приплъзване (гумата се усуква) и тогава завива. Но това 99% от шофьорите не ги интересува. При мен конкретно има разлика в ЕТ на джантата - 17-ките са с по-малко ЕТ в резултат на което колата има по-широка стъпка, а това пречи на страничното накланяне по завоите. Със спортно окачване ако си, пак няма да се накланя много, само ще има свирукане на каучук в завоите. Слагай и се не бой, дори Н да са. Ти ще караш ли с 210 повече от 10 минути или 5 мин при 50-60 градуса на асфалта? Едва ли. Или пък да биеш спирачките, да насветяеш джантите, а оттам и гумите да прегряват... Галантите не са някакви невиждани бегуни та да искат специални гуми.

Гледай да е маркова гумата. Тя първо че е гаранция за качество и трайност и второ ще имаш по-добро поведение най-вече при спиране (което най-много интересува шофьорите). Големите производители като мишлен, пирели, дънлоп и т.н. имат пари да си направят тестовете във всякакви условия. Докато по-малките претупват нещата, макар че и те имат навика да изкарват по някой добър продукт.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много от нас караме със 195/65 на 15 цола зимни. Аз съм с такива. Даже предишните ми летни дънлопи SP01 бяха с размер 205/65 15 цола. Държи се нормално и дори добре заради по-високия си профил - колата вози по-комфортно.

Ако питаш на лимита каква е разликата, ще ти кажа, че с 215/45 17 се накланя доста по-малко отколкото с уж несъответстващите с калкулатора 195/65 и да не говорим за 205/65. С втората група гуми приплъзва повече странично, накланя се повече, а при рязко сменяне на посоката минават някакви стотни в накланяне, приплъзване (гумата се усуква) и тогава завива. Но това 99% от шофьорите не ги интересува. При мен конкретно има разлика в ЕТ на джантата - 17-ките са с по-малко ЕТ в резултат на което колата има по-широка стъпка, а това пречи на страничното накланяне по завоите. Със спортно окачване ако си, пак няма да се накланя много, само ще има свирукане на каучук в завоите. Слагай и се не бой, дори Н да са. Ти ще караш ли с 210 повече от 10 минути или 5 мин при 50-60 градуса на асфалта? Едва ли. Или пък да биеш спирачките, да насветяеш джантите, а оттам и гумите да прегряват... Галантите не са някакви невиждани бегуни та да искат специални гуми.

Гледай да е маркова гумата. Тя първо че е гаранция за качество и трайност и второ ще имаш по-добро поведение най-вече при спиране (което най-много интересува шофьорите). Големите производители като мишлен, пирели, дънлоп и т.н. имат пари да си направят тестовете във всякакви условия. Докато по-малките претупват нещата, макар че и те имат навика да изкарват по някой добър продукт.

Благодаря ти.Не съм някакъв състезател,карам съвсем нормално за това се чудех и попитах нужно ли е да купувам гуми до 240км. като мога да вземе до 210.А за тези усуквания странични за които говориш,предполагам се получават при по спортно каране което аз значи няма да усетя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гледам по постове, че има колеги карат 195/65/15,калкулатора за гуми казва че било недопустимо.Аз сега съм със 195/60/15.Които е карал с по високия размер да сподели как се държи колата с този размер,че са доста по евтини.И пак ли скоростен индекс V трябва за тях.Благодаря.

 

Зимните гуми са ми с този размер и не мога да се оплача-вози хубаво, но не съм вдигал повече от 140. А при летните реших да мина на 16-ки с цел хем да запазя возията доколкото е възможно, но и да получа по-добра стабилност. Дали ще се получи ще видим другия месец.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...