Премини към съдържание

Проблем с охладителната система 4д68


detonation_1

Препоръчано мнение

колеги пиша нова тема въпреки че в гугъл има поне 20 такива защото ми се струва че имам проблем сходен с другите теми които намерих ама не съвсем и се надявам на малко акъл :) .Така, работата е там че колата ми при нормална работна темп.(90 градуса) остава със студен радиатор и долен маркуч.Парното си е ок и духа топло,но странното е че перките се включват след определено време а радиатора е студен(топъл е само отгоре както и горният маркуч който влиза в него),а стрелката не мърда от мястото си дори и милиметър.Дори и след продължително каране положението остава същото като долният маркуч си е леден.Имам дизелова печка която като пусна затопля всички маркучи(включително и долният)но не и радиатора.След като я спра и стартирам двигателя долният маркуч остава топъл и в един момент рязко изстива(някъде към 85-90 градуса)което ме кара да си мисля че термостата може би отваря.Може ли някой да ми каже от къде на къде тече водата в охладителната система че нещо се обърквам - по схема термостата е свързан с домния маркуч а пък той постоянно студен.От друга страна горният е горещ а пък не е свързан с термостата.Много работи написах надявам се все някой да успее да проследи мисълта ми и да помогне :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, това не е проблем. Колата ти работи, не прегрява, пали си сутрин? А и парното ти топли. Според мен не би трябвало да имаш проблем.

 

Поздрави!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък мисля, че ако перките се пускат заради загряване (не когато климатроника е на Ауто, това е нормално), пък радиатора е студен, това не е нормално, ама изобщо и говори я за запушване я за възглавница. Какъв цвят е антифриза, кога е сменян и с какъв ? По принцип дизелите по-малко загряват и зимата да не може да стопли радиатора би било разбираемо, но перката не трябва да се пуска, това е притеснителното.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Антифриза е бистър зелен без каквито и да е било утайки марката беше GP.Сега като спомена въздушна възглавница се сетих че свалях печката от колата и изтече малко антифриз и тогава доливах.Дали е възможно да не е обезвъздушена системата както трябва??И още нещо когато леко подавам газ се чува как водата тече през радиаторчето на парното.Същото се чува и когато включа печката и водната и помпа заработи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.Дори и след продължително каране положението остава същото като долният маркуч си е леден.Имам дизелова печка която като пусна затопля всички маркучи(включително и долният)но не и радиатора.След като я спра и стартирам двигателя долният маркуч остава топъл и в един момент рязко изстива(някъде към 85-90 градуса)което ме кара да си мисля че термостата може би отваря.Може ли някой да ми каже от къде на къде тече водата в охладителната система че нещо се обърквам - по схема термостата е свързан с домния маркуч а пък той постоянно студен.От друга страна горният е горещ а пък не е свързан с термостата.Много работи написах надявам се все някой да успее да проследи мисълта ми и да помогне :)

Днес се очертава времето да е по топло, покарай я по дълго време, после я остави на място да работи и наблюдавай маркучите и радиатора .. Ако не сгрее долния маркуч и радиатора, сменяй термостата ..
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имах сходен случай,който приключи с много смяхhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif.Детето на приятел си игра в колата(поне аз така си обяснявам) и натиснало бутона на климатика,а положението е в червения сектор-очаквам да духа топло.Перката на радиатора постоянно се включваше,докъто се усетя какво не е наред.Да уточня---става въпрос за студено време като сега.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Направо сменяй термостата и тогава се вози че има риск да прецакаш колата. Според мен термостатът не отваря изобщо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така ,днес я покарах повечко и наистина долния маркуч и радиатора се затоплиха малко.Стрелката не мърда от 90градуса и се чудя въобще дали да се вкарвам във филма с термостата или не, щото си трябва разглобяване пък и той не е евтин (май към 40лева беше)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колко значи това повечко? Изкарай я и обикаляй около вас в продължение на 15 минути и слез да пипнеш радиатора. След това още 5 и пак.

 

Не вярвай много на стрелката за температурата. Това е лагав уред с осреднени стойности. Нали не мислиш че като й дадеш пета в подножието на дълъг баир нагоре и забиеш газта в ламарината, температурата все така ще си седи на 90...

Може да станат всякакви бели от прегряване и тези 40 лева няма да са филм, а трейлър към някой многосериен касоразбивач. Някои мултимери имат за мерене на температура. Що не пробваш с един със сонди някъде на главата?

 

Ако видиш че радиаторът е студен, а ти си изминал над 10 километра, включи парното на 32 градуса и дай на максималната степен. Така трябва да я караш на кратки разстояния с ниски обороти и то ако се налага и навън е студено. На място с така включено парно дизелите се охлаждат.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дизелите загряват по-малко, особено зимата им е трудно, понеже са с по-високо КПД от бензинките, съответно по-малко енергия се отделя като топлина (загуба).

Притеснителното е ако се пуска перката като за прегряване, пак казвам. Иначе ако температурата седи на 90 градуса, радиатора е топъл само в горната си част, това си е нормално - термостата седи на границата отворен/затворен, съвсем малко течност минава през радиатора и той успява да я охлади -нали това му е работата? Но ако се пуска перката като за прегрял, пък радиатора е студен, това няма да е нормално. Датчика за перката къде седеше? От дясно на радиатора ниско долу ли е? Може в него да има проблем. Ама на OP-a му вадим думите с ченгел да обясни човешки кога се пуска тая перка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И един въпрос за охладителната система, с колко перки на радиатора са дизеловите галанти '97ма? На моя радиатор си личи, че все едно е имало още един радиатор, а в момента е един, не че с един не се охлажда, работи си нормално, парното загрява бързо топли като на никоя друга кола!

Нямам климатик, ако има значение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Радиатора който ти е в момента на колата, е сменен някога с такъв втора употреба от кола, която е имала климатик.

"Радиатора" за климатичната система седи залепен отпред на водния и се е отбелязал.

Системите с климатик са с по две перки една до друга. За тези без клима нямам представа.

 

П.С>Признавам си - не знаех че съществува чак толкова аскетско ипълнение, дори още не вярвам, че оригинално е била колата без поне климатик !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...