Admin Светльо Ангелов Публикувано 24 октомври 2013 Admin Сподели Публикувано 24 октомври 2013 Е да, но Пиранята са тройно закалени. Слагат ги на ЕВО-то и няма грижи.Еми то няма угодия. Брембото евтини, Пираня скъпи. Иначе има колкото искаш М(е)интекс, Нейшънъл и разни познати марки, които не стават. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hristo Публикувано 24 октомври 2013 Сподели Публикувано 24 октомври 2013 Все още не можем да осъзнаем, че качеството си има цена.Няма как да си купиш "две за лев" и да искаш качество. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 25 октомври 2013 Сподели Публикувано 25 октомври 2013 ......Е да, но Пиранята са тройно закалени. ......... Това да не е спирт, та да е тройно дестилиран В металургията няма термин "тройно закален", има само закален, или незакален.При всяко нагряване след закаляване (рязко охлаждане по определен режим) на фиксираната кристална структура, тя губи търсените свойства. Това прави неколкократното повтаряне на процедурата "отгряване-закаляване" абсолютно безсмислено. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 25 октомври 2013 Admin Сподели Публикувано 25 октомври 2013 Ами изнесете тогава един урок по металургия.Защото тогава ги загряват няколко пъти и след това охлаждат? П.П:Стана ми интересно защо правят това и с катана.И то хиляди пъти. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rangel Simov Публикувано 25 октомври 2013 Сподели Публикувано 25 октомври 2013 Аз си мисля, че далеч проблема не е в дисковете , не си го мисля, а СЪМ СИГУРЕН! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 25 октомври 2013 Сподели Публикувано 25 октомври 2013 Спирачните дискове се правят от чугун, а катана-та (предполам, че е меч, не съм специалист в тази област) се прави от стомана. Освен това при ръчната изработка на тези мечове се използва коване и закаляване (многократно, за де се получи един вид многослойна структура - поне така го обясняваха в един научнопопулярен филм), а това е много различно като технология от отливка, струговане използвана при спирачните дискове.При ножове и мечове, се търси износоустоичивост, острота, когато го огънеш трябва да си възстанови първоначалната форма и т.н свойства, които са много по-различни от качествата търсени при спирачните дискове, също така трябва да има минимален коефициент на триене при рязане - абсолютно противоположни качества сравнени със спирачния диск.Едно от важните свойства на спирачния диск е коефициент на триене с накладките, разбира се важна е и износоустойчивостта, температурните деформации и още доста параметри, но са коренно различни с качествата поставяни към ножове и мечове.Факт е че всички дискове при изкривяване се струговат, а това е сигурен признак, че не са закалени дори и повърхностно, защото ако беше така щеше да е необходимо използването на специални стругарски ножове, а това не е така - използват се най-обикновенни ножове за чугун. :good: Закаляването на чугуна е наистина готин процес. :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 25 октомври 2013 Сподели Публикувано 25 октомври 2013 ........сигурен съм че са Текстар, но "drilled and slotted" е моя измишльотина....... :DТова вече не е ли вредно за дисковете бре, :icon_hmm: защото преди години като писах как съм си решил проблема с дисковете, някои хора тук ме убеждавахте колко е вредно и как щели да се напукат, счупят и т.н.. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kesten Публикувано 25 октомври 2013 Сподели Публикувано 25 октомври 2013 (редакция) Да добавя към вече казаното от Мирослав, чугуна и стоманата са едно и също, желязо и въглерод, но с различно съдържание на въглерод в %. От тук идва и различната кристална структура. Чугуна лесно се лее и става за точни отливки, крехък е. Стоманата е жилава, кове се (предимно), като при нея износването е минимално. От тук идва и разликата в приложението им. Инструментална стомана всички знаят какво е. В този ред на мисли относно кривенето на дисковете, остава въпросителната, какво е съдържанието на въглерод в нашите дискове. Ако е по-малко, се доближава да желязото в чистия му вид. Следователно стават твърде меки и крехки. Надали биха се изкривили. По-скоро износили бързо. Ако е повече въглерода - обратно. Но има и друго. Загряването и рязкото охлаждане при стоманата се нарича закаляване. А при чугуна? В заводски условия охлаждането е 5 градуса за минута. Какво става, когато диска е прегрял от спиране? Едно влизане в локва го убива, но не цялостно, а зоново, там където е била повече водата. Едно е да топнеш целия загрят материал в кофа вода, друго е да го полееш (или напръскаш) на някои места. Сами можете да си представите, какво се случва с кристалната решетка на материала. И какъв метал се получава!? Друго положение, което ми се струва далеч по-вероятно. Дисковете ни не са подлагани на изкуствено стареене. Във всички отливки има вътрешно напрежение. Ако не са "състарявани" предварително (това би оскъпило продукцията), може във времето да ни поднесат изненади. И независимо от стила на шофиране, никой не е застрахован. Всичко е в ръцете на производителя! Редактирано 25 октомври 2013 от kesten Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 25 октомври 2013 Сподели Публикувано 25 октомври 2013 Да добавя към вече казаното от Мирослав, чугуна и стоманата са едно и също, желязо и въглерод, но с различно съдържание на въглерод в %. От тук идва и различната кристална структура. Чугуна лесно се лее и става за точни отливки, крехък е. Стоманата е жилава, кове се (предимно), като при нея износването е минимално. От тук идва и разликата в приложението им. Инструментална стомана всички знаят какво е. В този ред на мисли относно кривенето на дисковете, остава въпросителната, какво е съдържанието на въглерод в нашите дискове. Ако е по-малко, се доближава да желязото в чистия му вид. Следователно стават твърде меки и крехки. Надали биха се изкривили. По-скоро износили бързо. Ако е повече въглерода - обратно. Но има и друго. Загряването и рязкото охлаждане при стоманата се нарича закаляване. А при чугуна? В заводски условия охлаждането е 5 градуса за минута. Какво става, когато диска е прегрял от спиране? Едно влизане в локва го убива, но не цялостно, а зоново, там където е била повече водата. Едно е да топнеш целия загрят материал в кофа вода, друго е да го полееш (или напръскаш) на някои места. Сами можете да си представите, какво се случва с кристалната решетка на материала. И какъв метал се получава!? Друго положение, което ми се струва далеч по-вероятно. Дисковете ни не са подлагани на изкуствено стареене. Във всички отливки има вътрешно напрежение. Ако не са "състарявани" предварително (това би оскъпило продукцията), може във времето да ни поднесат изненади. И независимо от стила на шофиране, никой не е застрахован. Всичко е в ръцете на производителя!Обичаната от всички марка EBC предлага дискове със високо съдържание на въглерод в стоманата. Твърдят, че са по-устойчиви на термални деформации, демек кривене. Това е тяхно твърдение, нито съм ги тествал, нито съм виждал такива. Може това да са му на Рангел следващите дискове - HCD1384 :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 25 октомври 2013 Сподели Публикувано 25 октомври 2013 (редакция) Ами изнесете тогава един урок по металургия. П.П:Стана ми интересно защо правят това и с катана.И то хиляди пъти. Не съм специалист по японска култура, но пък съм инженер металург Катана се произвежда от парче високовъглеродна стомана, което се нагрява, кове, прегъва, нагрява, кове..... стотици пъти, както каза Светльо.Едно от основните достойнства на катана е комбинация от две противоречащи си свойства на материала- гъвкавост (еластичност) и невероятно остра и износоустойчива режеща повърхност, която изисква твърдост. Това се постига, като катана се изработва от две марки стомана- сърцевина от стомана, която е гъвкава, обвита от стомана с химичен състав, който след съответна термообработка може да осигури твърдост и износоустойчивост. След като се оформи композицията от двата вида полусъединен метал, заготовката се нагрява до над 1300оС о се изковава до постигане на желаната крайна форма (с неколкократно междинно нагряване). Дотук имаме много, много загрявания на заготовката, по време на процеса на коването. Катана е съставен от два различни материала с различни свойства, придаващи на крайния продукт в комбинация съвсем различно качество. В този смисъл катана е типичен пример за композитен материал. Подобен случай са лъковете на номадските народи в миналото, произведени като комбинация от твърд материал (кост) и еластичен материал (подходящо дърво). В резултат на това имаме краен продукт (лък) с невероятна мощ, като при това е много по-къс и удобен за ездачи, от дългите английски лъкове.Но да не се отплесваме, стигнахме и до закаляването. Закаляването е процес, при който стоманата се нагрява до над 750оС, с преобладаваща фаза аустенит, след което се охлажда рязко, при което се получава мартензит, осигуряващ здравина, твърдост, износоустойчивост и съответно чупливост :(. Различните марки стомана имат различен химичен състав и този процес протича в различни области на Fe-C диаграма, която спомена Мирослав. Охлаждането при закаляване е много различно за различните стомани- като начална температура и като скорост на охлаждане (от значение са и габаритите на детайла). Поради тези причини закаляващата течност може да е различна (вода, машинно масло и др.), обусловено от разликата в специфичния им топлинен капацитет. От значение е дори и траекторията на движение на детайла в охлаждащата течност- осморки, неподвижен и т.н.Но да се върнем обратно към катана. За да се получат различните противоречащи си свойства- твърдост на режещата повърхност и гъвкавост на тялото, трябва да се регулира количеството мартензит в различните области. Това се получава с постигане на различна скорост на охлаждане при закаляване. Това се постига чрез нанасяне на глинена смес по острието преди закаляване. Дебел слой глина постига по-бавно охлаждане и по-малко мартензит. Съответно тънък слой глина- повече мартензит. След изсъхване на сместа катана се нагрява до 700-750оС и се закалява във вода. От това, че различните области имат повече, или по-малко мартензит, се получава характерната шарка, която има катана. Закаляването се е правило нощем. Повечето мистични ритуали имат съвсем практически смисъл. Добрият майстор определя температурата на метала по цвета му с удивителна точност, а той се вижда най-добре на тъмно.В промишлеността отгряване (т.е. повторно нагряване и бавно охлаждане) се налага за премахване на наклепа преди следваща фаза на обработка.В общи линии е това- много пъти се повтаря цикъла нагряване-коване, но само веднъж се закалява. При закаляване се образуват вътрешни структурни напрежения, които могат да доведат до образуване на пукнатини. Сега причината за това е неспазване на технологичната дисциплина, а в миналото- злите духове Получи се по-дълго, отколкото ми се искаше, но пък от друга страна Светльо си поръча лекция- как да му откажа? Редактирано 25 октомври 2013 от Т. Минтов 3 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 25 октомври 2013 Сподели Публикувано 25 октомври 2013 Ами изнесете тогава един урок по металургия.Защото тогава ги загряват няколко пъти и след това охлаждат? За сваляне на вътрешните напрежения след различните фази на обработка и съответно предотвратяване на възникването на пукнатини по време на производствения процес, или не дай Боже на експлоатация. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 25 октомври 2013 Admin Сподели Публикувано 25 октомври 2013 ...Не съм специалист по японска култура, но пък съм инженер металург Много, много хубав пост! Адмирации! :bowi: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mit_slx Публикувано 26 октомври 2013 Сподели Публикувано 26 октомври 2013 Първо се започва с това: http://www.castingarea.com/education/nt/content.htm После си задаваме въпросите:къде и от кой е произведен този чугун,спазена ли е технологията за производството му...После....спазени ли са тези спецификации на материалите от които се произвеждат спирачни дискове.. http://www.thaithavorn.com/pdf/specifications.pdf ...избора на накладки,...трябва да е съобразен....със дисковете които сте сложили...иначе...следва прегряване и кривене..т.е.зависи си от стила на каране...като не знаеш точно какво си сложил..например.."слаб" диск...на стрес...с твърди накладки...За 5г..почти 50к км съм изминал..имаха си ръб като я взех...дали са сменяни...не знам...би трябвало да са на 14г...и не са криви.Има още много теми написани за 'кривенето'на дискове....достатъчно е малко интерес...и ровене по нет-а.. :D Тези дискове дето ги кривите...дали поне малко се вместват в горните спецификации...?Как може да се разбере? 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
me4o Публикувано 27 октомври 2013 Сподели Публикувано 27 октомври 2013 Тия дискове дето ги кривиме са OEM-ски на Мицубиши , така че се някаква спецификация е спазена :icon_angel: Друг е въпроса дали спирачните система е съобразена с нуждите на колата.... :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 27 октомври 2013 Сподели Публикувано 27 октомври 2013 Тия дискове дето ги кривиме са OEM-ски на Мицубиши , така че се някаква спецификация е спазена :icon_angel: Друг е въпроса дали спирачните система е съобразена с нуждите на колата.... :mitsu-smiley:Заводските дискове не са направени да се издевателства с тях. Да си чул някой който кара нормално да се оплаква от кривене на дискове? Няма и да чуеш Всички, които се оплакват им разказват играта на спирачките, пък после защо се кривели Това е консуматив, не очаквай заводско да ти вградят супер яките спирачки на кола, която е нисък-среден клас. Именно и затова са популярни ъпгрейдите от VR4, Evo и т.н. които са предназначени за по-голямо натоварване и вероятността за кривене е по-малка, въпреки че пак съществува. Стилът на каране също е много определящ, правилното охлаждане на спирачките е много важно. След едно каране на Калояното моите RedStuff накладки ги направих YellowStuff (изпекох им боята от червена в жълта), буквално пушеха, но все пак продължиха да спират много добре. Дисковете оцеляха и все още си карам с тях без грам проблем, пък не е като да съм дал една торба пари за тях, 99 лири са ми дисковете. 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tzenov Публикувано 27 октомври 2013 Сподели Публикувано 27 октомври 2013 (редакция) Заводските дискове не са направени да се издевателства с тях. Да си чул някой който кара нормално да се оплаква от кривене на дискове? Няма и да чуеш Всички, които се оплакват им разказват играта на спирачките, пък после защо се кривели Това е консуматив, не очаквай заводско да ти вградят супер яките спирачки на кола, която е нисък-среден клас. Именно и затова са популярни ъпгрейдите от VR4, Evo и т.н. които са предназначени за по-голямо натоварване и вероятността за кривене е по-малка, въпреки че пак съществува. Стилът на каране също е много определящ, правилното охлаждане на спирачките е много важно. След едно каране на Калояното моите RedStuff накладки ги направих YellowStuff (изпекох им боята от червена в жълта), буквално пушеха, но все пак продължиха да спират много добре. Дисковете оцеляха и все още си карам с тях без грам проблем, пък не е като да съм дал една торба пари за тях, 99 лири са ми дисковете. Не си много прав за карането и изкривяването на дисковете. Аз досега трети комплект дискове съм изкривил и надрал, пък си карам кат пенсионер в неделен следобед. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif п.п .....едва на 66К. км. ми е лансерО Редактирано 27 октомври 2013 от tzenov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 27 октомври 2013 Сподели Публикувано 27 октомври 2013 Не си много прав за карането и изкривяването на дисковете. Аз досега трети комплект дискове съм изкривил и надрал, пък си карам кат пенсионер в неделен следобед. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif п.п .....едва на 66К. км. ми е лансерО Викаш 4В12 го караш като пенсионер? Не ми се вярва Да не забравяме, че твоите GTS дискове са по-големи от тези които заводско се слагат на всички Лансери за Европа(аналог на ES в Щатите).Така че, ако наистина караш като пенсионер имаш някакъв сериозен проблем. Американците като с твоят Лансер не се оплакват толкова от спирачките. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tzenov Публикувано 27 октомври 2013 Сподели Публикувано 27 октомври 2013 (редакция) Kарам си кат пенсионер цяла седмица, но като дойде уикенда всеки път се случва да се наложи по няколко пъти да правя от 200 до 0 и после ....... тресене във волана! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gifДисковете са като на Outlander'08-294мм-предни и 302мм.-задни Сега между другото се чудя какви накладки (предстои смяна) да сложа на кривите и надрани дискове (няма да ги сменям тях)! Редактирано 27 октомври 2013 от tzenov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 27 октомври 2013 Сподели Публикувано 27 октомври 2013 Kарам си кат пенсионер цяла седмица, но като дойде уикенда всеки път се случва да се наложи по няколко пъти да правя от 200 до 0 и после ....... тресене във волана! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gifДисковете са като на Outlander'08-294мм-предни и 302мм.-задни Сега между другото се чудя какви накладки (предстои смяна) да сложа на кривите и надрани дискове (няма да ги сменям тях)!Точно за такива издевателства говоря Няма как да оцелеят от 200 до 0 понеже не се охлаждат като спреш, а се получава зона на прегряване, където попадне накладката. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tzenov Публикувано 27 октомври 2013 Сподели Публикувано 27 октомври 2013 Дай някакво по-подробно инфо за твоите дискове. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 27 октомври 2013 Сподели Публикувано 27 октомври 2013 Дай някакво по-подробно инфо за твоите дискове.Те са за двуцилиндровия апарат, пак са 294 мм, но са 24 мм дебели. При теб са 26 мм. Иначе може да разгледаш тук - http://gallery.lancerix.com/main.php?g2_itemId=6547 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mit_slx Публикувано 27 октомври 2013 Сподели Публикувано 27 октомври 2013 С гугъл-преводач се получава малко смешен превод,но пък се разбира ...какво точно се случва... http://www.stoptech.com/technical-support/technical-white-papers/-warped-brake-disc-and-other-myths Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tzenov Публикувано 27 октомври 2013 Сподели Публикувано 27 октомври 2013 Те са за двуцилиндровия апарат, пак са 294 мм, но са 24 мм дебели. При теб са 26 мм. Иначе може да разгледаш тук - http://gallery.lance...?g2_itemId=6547 Мерси! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/good.gif Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tzenov Публикувано 27 октомври 2013 Сподели Публикувано 27 октомври 2013 С гугъл-преводач се получава малко смешен превод,но пък се разбира ...какво точно се случва... http://www.stoptech....and-other-myths Лазо,те тва си е ясно, просто на нас (мен) ни трябват идиотоустойчиви части! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 27 октомври 2013 Сподели Публикувано 27 октомври 2013 Лазо,те тва си е ясно, просто на нас (мен) ни трябват идиотоустойчиви части! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gifЗа съжаление такова удоволствие излиза скъпо. Говорим за алуминиеви спирачни апарати с поне 4 бутала и дискове поне 320 мм. Освен че покупката им е скъпа, има и своите недостатъци... забравяш за 16-ки през зимата, ще трябват и фланци за да не опират апаратите в джантите или други джанти. Моите дискове засега държат, ама аз не правя такива спирания от 200 до 0. На такива спирания и моите няма да издържат.На писта никога не спирам до 0 преди да съм им дал възможност да се поохладят колкото е възможно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.