mmotors Публикувано 23 октомври 2013 Сподели Публикувано 23 октомври 2013 Ако някой я има, моля да я постне тук.Интересува ме правилната експлоатация на галант с АТ. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 23 октомври 2013 Автор Сподели Публикувано 23 октомври 2013 Доуточнение:Движение по инерция, паркиране без ръчна, престой на светофар и други подобни от ежедневната експлоатация? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 23 октомври 2013 Сподели Публикувано 23 октомври 2013 Ще дойда да ти покажа. Сядаш до мен, слагаш колана и се хващаш за дръжката горе. Аз засилвам под моста, скачам смело в дупката след завоя и при достигане на максималната скорост минавам на R, демек Rally mode :icon_thumbup: За престоя на стопове, светофари и т.н. както си я караш - на D ако си, държиш на спирачка. После я пускаш и даваш газ. Така можеш да седиш и 2 минути. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 23 октомври 2013 Автор Сподели Публикувано 23 октомври 2013 Ясно е това, питам що да не е правилно при престой на светофар да си я освободиш да не е под напрежение??? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SNS Публикувано 23 октомври 2013 Сподели Публикувано 23 октомври 2013 Ясно е това, питам що да не е правилно при престой на светофар да си я освободиш да не е под напрежение???A за какво ти е автоматик, ако на всеки светофар освобождаваш от скорост? Не зная за какво си пуснал темата, като предполагам всичко ти е ясно? :icon_hmm: В книжката си пише всичко, как се тегли автомат, как се използва ръчната при паркирване и т.н.Не е хубаво да се кара на N, защото не се охлажда кутията. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rado7318 Публикувано 23 октомври 2013 Сподели Публикувано 23 октомври 2013 (редакция) Моят Галант е 2.0 комби 1997 г със стария модел автоматик не типтроник На светофар ако е до 20 секунди държа натиснат педала на газта, ако е повече от 20 секунди минавам на N или РПри спускане на голям наклон на 2 или 3При качване на стръмен баир на 3 През зимата при потегляне на лед на 1(L)През зимата при потегляне от мокър сняг на 2 или на Д със включен бутон HOLD( зимен режим, тръгва от 2ра) През зимата на лед спирам с предавките 2, след това на L ( дори и да е включен бутона за зимен режим HOLD,при който тръгва директно от 2 ако си на L пак си на първа) Редактирано 23 октомври 2013 от rado7318 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 23 октомври 2013 Автор Сподели Публикувано 23 октомври 2013 Аха, еми ся ще трябва да си търся книжката къде е :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 23 октомври 2013 Сподели Публикувано 23 октомври 2013 P - избира се при продължителен престой на автомобила. При това положение селекторът на ръчката за превключване на различните режими е блокирал скоростната кутия - движението на колата е невъзможно. Включване на Р в движение ще счупи скоростната кутия!!! R - включва задна скорост при НЕПОДВИЖЕН автомобил. В противен случай следва последното изречение на горния режим! N - неутрална (изключена). Изключва елементите в скоростната кутия. Кутията не се смазва, водещия и водимите валове не се смазват! Механизмът блокиране на изходящия вал е изключен, тоест колата може да се движи (по инерция). НЕ СЕ ПРЕПОРЪЧВА включването на N в движение! Никога не изключвай запалването в движение (не гаси двигателя). Нищо няма да се счупи, но може да се загуби контрол над автомобила. Счупването може да се случи при избиране на D - двигателят и входящия вал в кутията са с различни обороти. D - основен режим на движението. Всеки може кара на него - сама си включва предавки от 1 до 4 (5 за ВР4). Позиция 2 - движението става на първа и втора предавка. На трета и четвърта е забранено на кутията да ги включва. Позиция 3 - кутията включва до трета. Четвърта не включва.Използват се при стръмни изкачвания и спускания. Във втория случай позволява използването на двигателя за спирачка (понеже не може да включи трета и се "реже" до прекъсвач на втора. За кутиите с режим Sport има едно L за избиране. Това нещо кара колата да върви само на първа скорост. Това е като ходите на пикник и катерите/спускате полянки. Не трябва да вдигате над 55 на първа, защото ще поломите кутията. Няма да стане отведнъж, но увеличавате риска да си отворите работа. Малко "трикс" енд "типс". Не е нужно да включвате на 2 или 3 (от селектора) за да ускорите максимално колата. Просто на D подавате мръсна газ и това е - т. нар. кик даун. Не давайте газ докато натискате спирачката, защото товарите кутията и може да се повреди. Максималните допустими скорости без риск за кутията (по принцип) са следните:- на І - 60 км/ч- на ІІ - 115 км/ч- на ІІІ - 180 км/чПри кратък престой на светофар - D и на спирачка. При продължителен престой - N. Ако има наклон на някъде да се дръпне ръчната, че стават сакътлъци - лепене на брони, китване, шприцване, боядисване, лакиране, полиране ... мааани... Пу-пу, да не се случва, че мен един МЛ ме натисна отзад два пъти за 30 сек. :icon_doh: . Добре че нищо не стана на бронята и боята на мицубиша. Когато сте откачвали клема на акумулаторната батерия е възможност предавките да не се включват по най-гладкия и нормален начин както сте свикнали. Спокойно, кутията е наред, само й трябва малко време за адаптация :icon_bye: Сега, ако индикаторът N мига два пъти в секунда, а вие сте избрали D, 2, 3, L ... всичко друго само не и N, това означава че маслото в кутията е доста горещо. Няма място за паника! Просто отбийте, включете на Р, опънете и ръчната ако щете, но отворете капака на двигателя и го оставете да бръмчи на празен ход. Това ще охлади кутията. След няколко минути изпробвайте на място режимите и ако пак мига, ще трябва да се прави диагностика на кутията. Когато N мига по веднъж в секунда, означава че кутията е минала в авариен режим и й предстои диагностика. Може да нахвърлям и за Hold, как се избират режимите, Sport и други. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Trafik Публикувано 25 октомври 2013 Сподели Публикувано 25 октомври 2013 Моят Галант е 2.0 комби 1997 г със стария модел автоматик не типтроник На светофар ако е до 20 секунди държа натиснат педала на газта, ако е повече от 20 секунди минавам на N или Р Подкрепям :icon_thumbup: , само дето на светофар не ползвам P...само спирачка. Винаги на светофар минавам на N независимо от чакането. На неутрална може да минеш без да натискаш копчето на автомата, независимо на коя си!При използването на P е много важно да няма напрежение при изключването, има вероятност да се отчупи парче метал и.....лошо.При спиране първо ръчна, пускаш спирачката и тогава P. (ако няма наклон даже не минавам на P)При тръгване спирачка, изключваш P пускаш ръчна. От 9 години съм с AT , като последните 4год. с Галант.....не съм имал проблеми. Но най големия враг на AT особено при Галанта си остават джигитските изпълнения, опитите да завърти гуми....и т.н. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Trafik Публикувано 25 октомври 2013 Сподели Публикувано 25 октомври 2013 Може да нахвърлям и за Hold, как се избират режимите, Sport и други. Е нахвърляй де :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 25 октомври 2013 Автор Сподели Публикувано 25 октомври 2013 Това със спирането и ръчната го правя когато има наклон, дори и лек. Но когато е напълно равно слагам Р без да дърпам ръчна...Напрежение - няма. Инак отскоро на светофарите и аз си бутвам лоста на N, двигателя се разтоварва на момента Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
atila Публикувано 25 октомври 2013 Сподели Публикувано 25 октомври 2013 P - избира се при продължителен престой на автомобила. При това положение селекторът на ръчката за превключване на различните режими е блокирал скоростната кутия - движението на колата е невъзможно. Включване на Р в движение ще счупи скоростната кутия!!! R - включва задна скорост при НЕПОДВИЖЕН автомобил. В противен случай следва последното изречение на горния режим! N - неутрална (изключена). Изключва елементите в скоростната кутия. Кутията не се смазва, водещия и водимите валове не се смазват! Механизмът блокиране на изходящия вал е изключен, тоест колата може да се движи (по инерция). НЕ СЕ ПРЕПОРЪЧВА включването на N в движение! Никога не изключвай запалването в движение (не гаси двигателя). Нищо няма да се счупи, но може да се загуби контрол над автомобила. Счупването може да се случи при избиране на D - двигателят и входящия вал в кутията са с различни обороти. D - основен режим на движението. Всеки може кара на него - сама си включва предавки от 1 до 4 (5 за ВР4). Позиция 2 - движението става на първа и втора предавка. На трета и четвърта е забранено на кутията да ги включва. Позиция 3 - кутията включва до трета. Четвърта не включва.Използват се при стръмни изкачвания и спускания. Във втория случай позволява използването на двигателя за спирачка (понеже не може да включи трета и се "реже" до прекъсвач на втора. За кутиите с режим Sport има едно L за избиране. Това нещо кара колата да върви само на първа скорост. Това е като ходите на пикник и катерите/спускате полянки. Не трябва да вдигате над 55 на първа, защото ще поломите кутията. Няма да стане отведнъж, но увеличавате риска да си отворите работа. Малко "трикс" енд "типс". Не е нужно да включвате на 2 или 3 (от селектора) за да ускорите максимално колата. Просто на D подавате мръсна газ и това е - т. нар. кик даун. Не давайте газ докато натискате спирачката, защото товарите кутията и може да се повреди. Максималните допустими скорости без риск за кутията (по принцип) са следните:- на І - 60 км/ч- на ІІ - 115 км/ч- на ІІІ - 180 км/чПри кратък престой на светофар - D и на спирачка. При продължителен престой - N. Ако има наклон на някъде да се дръпне ръчната, че стават сакътлъци - лепене на брони, китване, шприцване, боядисване, лакиране, полиране ... мааани... Пу-пу, да не се случва, че мен един МЛ ме натисна отзад два пъти за 30 сек. :icon_doh: . Добре че нищо не стана на бронята и боята на мицубиша. Когато сте откачвали клема на акумулаторната батерия е възможност предавките да не се включват по най-гладкия и нормален начин както сте свикнали. Спокойно, кутията е наред, само й трябва малко време за адаптация :icon_bye: Сега, ако индикаторът N мига два пъти в секунда, а вие сте избрали D, 2, 3, L ... всичко друго само не и N, това означава че маслото в кутията е доста горещо. Няма място за паника! Просто отбийте, включете на Р, опънете и ръчната ако щете, но отворете капака на двигателя и го оставете да бръмчи на празен ход. Това ще охлади кутията. След няколко минути изпробвайте на място режимите и ако пак мига, ще трябва да се прави диагностика на кутията. Когато N мига по веднъж в секунда, означава че кутията е минала в авариен режим и й предстои диагностика. Може да нахвърлям и за Hold, как се избират режимите, Sport и други. На 3-та може и 200, :D http://vbox7.com/play:860dd1fa муахахахахаххахаха, е така се чупят торковете. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zexer Публикувано 25 октомври 2013 Сподели Публикувано 25 октомври 2013 (редакция) При по-агресивно каране и загрели дискове да стоиш на светофара с постоянно натисната спирачна 1-2мин може много лестно да доведе до изкривяване на дисковете (поради охлаждане само там където са залепнали накладките) на и без това калпарите спирачки на галанта . Съответно това е и повод и за често кривене на дисковете при автоматик (а и не само ако не си свикнал на обратното). Повод и да се замисли човек Редактирано 25 октомври 2013 от zexer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zonen Публикувано 10 ноември 2013 Сподели Публикувано 10 ноември 2013 Това беше много полезна информация.Благодаря.За 1 път ще се качвам на автоматик и ми е малко напрегнато.Все си мисля ,че щеобъркам скоростите и ще помелям скоростната кутия или ще нацепа някой колега.От 20 години съм шофьор,но изпитвам страх .Явно ще се уча на някой полигон за начало. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sunnyboy115 Публикувано 10 ноември 2013 Сподели Публикувано 10 ноември 2013 Няма страшно, дръж левия крак настрани и назад като за начало, че миналата събота изкарах акъла на автомобила зад мен, а бяхме на паркинга на Кауланд.След това не посмя да се доближи на по-близко от 30-40 метра зад мен. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sunnyboy115 Публикувано 13 ноември 2013 Сподели Публикувано 13 ноември 2013 (редакция) Редакция: Не е за този раздел. Редактирано 13 ноември 2013 от sunnyboy115 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.