Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Инструкция за експлоатация на автоматик


mmotors

Препоръчано мнение

Ако някой я има, моля да я постне тук.

Интересува ме правилната експлоатация на галант с АТ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доуточнение:

Движение по инерция, паркиране без ръчна, престой на светофар и други подобни от ежедневната експлоатация?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще дойда да ти покажа. Сядаш до мен, слагаш колана и се хващаш за дръжката горе. Аз засилвам под моста, скачам смело в дупката след завоя и при достигане на максималната скорост минавам на R, демек Rally mode :icon_thumbup:

За престоя на стопове, светофари и т.н. както си я караш - на D ако си, държиш на спирачка. После я пускаш и даваш газ. Така можеш да седиш и 2 минути.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ясно е това, питам що да не е правилно при престой на светофар да си я освободиш да не е под напрежение???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ясно е това, питам що да не е правилно при престой на светофар да си я освободиш да не е под напрежение???

A за какво ти е автоматик, ако на всеки светофар освобождаваш от скорост? :)

Не зная за какво си пуснал темата, като предполагам всичко ти е ясно? :icon_hmm:

В книжката си пише всичко, как се тегли автомат, как се използва ръчната при паркирване и т.н.

Не е хубаво да се кара на N, защото не се охлажда кутията.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моят Галант е 2.0 комби 1997 г със стария модел автоматик не типтроник

 

На светофар ако е до 20 секунди държа натиснат педала на газта, ако е повече от 20 секунди минавам на N или Р

При спускане на голям наклон на 2 или 3

При качване на стръмен баир на 3

 

През зимата при потегляне на лед на 1(L)

През зимата при потегляне от мокър сняг на 2 или на Д със включен бутон HOLD( зимен режим, тръгва от 2ра)

 

През зимата на лед спирам с предавките 2, след това на L ( дори и да е включен бутона за зимен режим HOLD,при който тръгва директно от 2 ако си на L пак си на първа)

Редактирано от rado7318
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

P - избира се при продължителен престой на автомобила. При това положение селекторът на ръчката за превключване на различните режими е блокирал скоростната кутия - движението на колата е невъзможно. Включване на Р в движение ще счупи скоростната кутия!!!

 

R - включва задна скорост при НЕПОДВИЖЕН автомобил. В противен случай следва последното изречение на горния режим!

 

N - неутрална (изключена). Изключва елементите в скоростната кутия. Кутията не се смазва, водещия и водимите валове не се смазват! Механизмът блокиране на изходящия вал е изключен, тоест колата може да се движи (по инерция). НЕ СЕ ПРЕПОРЪЧВА включването на N в движение! Никога не изключвай запалването в движение (не гаси двигателя). Нищо няма да се счупи, но може да се загуби контрол над автомобила. Счупването може да се случи при избиране на D - двигателят и входящия вал в кутията са с различни обороти.

 

D - основен режим на движението. Всеки може кара на него - сама си включва предавки от 1 до 4 (5 за ВР4).

 

 

Позиция 2 - движението става на първа и втора предавка. На трета и четвърта е забранено на кутията да ги включва.

 

Позиция 3 - кутията включва до трета. Четвърта не включва.

Използват се при стръмни изкачвания и спускания. Във втория случай позволява използването на двигателя за спирачка (понеже не може да включи трета и се "реже" до прекъсвач на втора.

 

За кутиите с режим Sport има едно L за избиране. Това нещо кара колата да върви само на първа скорост. Това е като ходите на пикник и катерите/спускате полянки. Не трябва да вдигате над 55 на първа, защото ще поломите кутията. Няма да стане отведнъж, но увеличавате риска да си отворите работа.

 

Малко "трикс" енд "типс". Не е нужно да включвате на 2 или 3 (от селектора) за да ускорите максимално колата. Просто на D подавате мръсна газ и това е - т. нар. кик даун. Не давайте газ докато натискате спирачката, защото товарите кутията и може да се повреди. Максималните допустими скорости без риск за кутията (по принцип) са следните:

- на І - 60 км/ч

- на ІІ - 115 км/ч

- на ІІІ - 180 км/ч

При кратък престой на светофар - D и на спирачка. При продължителен престой - N. Ако има наклон на някъде да се дръпне ръчната, че стават сакътлъци - лепене на брони, китване, шприцване, боядисване, лакиране, полиране ... мааани... Пу-пу, да не се случва, че мен един МЛ ме натисна отзад два пъти за 30 сек. :icon_doh: . Добре че нищо не стана на бронята и боята на мицубиша.

Когато сте откачвали клема на акумулаторната батерия е възможност предавките да не се включват по най-гладкия и нормален начин както сте свикнали. Спокойно, кутията е наред, само й трябва малко време за адаптация :icon_bye:

Сега, ако индикаторът N мига два пъти в секунда, а вие сте избрали D, 2, 3, L ... всичко друго само не и N, това означава че маслото в кутията е доста горещо. Няма място за паника! Просто отбийте, включете на Р, опънете и ръчната ако щете, но отворете капака на двигателя и го оставете да бръмчи на празен ход. Това ще охлади кутията. След няколко минути изпробвайте на място режимите и ако пак мига, ще трябва да се прави диагностика на кутията. Когато N мига по веднъж в секунда, означава че кутията е минала в авариен режим и й предстои диагностика.

Може да нахвърлям и за Hold, как се избират режимите, Sport и други.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моят Галант е 2.0 комби 1997 г със стария модел автоматик не типтроник

 

На светофар ако е до 20 секунди държа натиснат педала на газта, ако е повече от 20 секунди минавам на N или Р

 

 

Подкрепям :icon_thumbup: , само дето на светофар не ползвам P...само спирачка. Винаги на светофар минавам на N независимо от чакането. На неутрална може да минеш без да натискаш копчето на автомата, независимо на коя си!

При използването на P е много важно да няма напрежение при изключването, има вероятност да се отчупи парче метал и.....лошо.

При спиране първо ръчна, пускаш спирачката и тогава P. (ако няма наклон даже не минавам на P)

При тръгване спирачка, изключваш P пускаш ръчна.

 

От 9 години съм с AT , като последните 4год. с Галант.....не съм имал проблеми.

 

Но най големия враг на AT особено при Галанта си остават джигитските изпълнения, опитите да завърти гуми....и т.н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това със спирането и ръчната го правя когато има наклон, дори и лек. Но когато е напълно равно слагам Р без да дърпам ръчна...Напрежение - няма. Инак отскоро на светофарите и аз си бутвам лоста на N, двигателя се разтоварва на момента :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

P - избира се при продължителен престой на автомобила. При това положение селекторът на ръчката за превключване на различните режими е блокирал скоростната кутия - движението на колата е невъзможно. Включване на Р в движение ще счупи скоростната кутия!!!

 

R - включва задна скорост при НЕПОДВИЖЕН автомобил. В противен случай следва последното изречение на горния режим!

 

N - неутрална (изключена). Изключва елементите в скоростната кутия. Кутията не се смазва, водещия и водимите валове не се смазват! Механизмът блокиране на изходящия вал е изключен, тоест колата може да се движи (по инерция). НЕ СЕ ПРЕПОРЪЧВА включването на N в движение! Никога не изключвай запалването в движение (не гаси двигателя). Нищо няма да се счупи, но може да се загуби контрол над автомобила. Счупването може да се случи при избиране на D - двигателят и входящия вал в кутията са с различни обороти.

 

D - основен режим на движението. Всеки може кара на него - сама си включва предавки от 1 до 4 (5 за ВР4).

 

 

Позиция 2 - движението става на първа и втора предавка. На трета и четвърта е забранено на кутията да ги включва.

 

Позиция 3 - кутията включва до трета. Четвърта не включва.

Използват се при стръмни изкачвания и спускания. Във втория случай позволява използването на двигателя за спирачка (понеже не може да включи трета и се "реже" до прекъсвач на втора.

 

За кутиите с режим Sport има едно L за избиране. Това нещо кара колата да върви само на първа скорост. Това е като ходите на пикник и катерите/спускате полянки. Не трябва да вдигате над 55 на първа, защото ще поломите кутията. Няма да стане отведнъж, но увеличавате риска да си отворите работа.

 

Малко "трикс" енд "типс". Не е нужно да включвате на 2 или 3 (от селектора) за да ускорите максимално колата. Просто на D подавате мръсна газ и това е - т. нар. кик даун. Не давайте газ докато натискате спирачката, защото товарите кутията и може да се повреди. Максималните допустими скорости без риск за кутията (по принцип) са следните:

- на І - 60 км/ч

- на ІІ - 115 км/ч

- на ІІІ - 180 км/ч

При кратък престой на светофар - D и на спирачка. При продължителен престой - N. Ако има наклон на някъде да се дръпне ръчната, че стават сакътлъци - лепене на брони, китване, шприцване, боядисване, лакиране, полиране ... мааани... Пу-пу, да не се случва, че мен един МЛ ме натисна отзад два пъти за 30 сек. :icon_doh: . Добре че нищо не стана на бронята и боята на мицубиша.

Когато сте откачвали клема на акумулаторната батерия е възможност предавките да не се включват по най-гладкия и нормален начин както сте свикнали. Спокойно, кутията е наред, само й трябва малко време за адаптация :icon_bye:

Сега, ако индикаторът N мига два пъти в секунда, а вие сте избрали D, 2, 3, L ... всичко друго само не и N, това означава че маслото в кутията е доста горещо. Няма място за паника! Просто отбийте, включете на Р, опънете и ръчната ако щете, но отворете капака на двигателя и го оставете да бръмчи на празен ход. Това ще охлади кутията. След няколко минути изпробвайте на място режимите и ако пак мига, ще трябва да се прави диагностика на кутията. Когато N мига по веднъж в секунда, означава че кутията е минала в авариен режим и й предстои диагностика.

Може да нахвърлям и за Hold, как се избират режимите, Sport и други.

 

На 3-та може и 200, :D http://vbox7.com/play:860dd1fa муахахахахаххахаха, е така се чупят торковете.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При по-агресивно каране и загрели дискове да стоиш на светофара с постоянно натисната спирачна 1-2мин може много лестно да доведе до изкривяване на дисковете (поради охлаждане само там където са залепнали накладките) на и без това калпарите спирачки на галанта :). Съответно това е и повод и за често кривене на дисковете при автоматик (а и не само ако не си свикнал на обратното). Повод и да се замисли човек :)

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Това беше много полезна информация.Благодаря.За 1 път ще се качвам на автоматик и ми е малко напрегнато.Все си мисля ,че щеобъркам скоростите и ще помелям скоростната кутия или ще нацепа някой колега.От 20 години съм шофьор,но изпитвам страх :).Явно ще се уча на някой полигон за начало.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма страшно, дръж левия крак настрани и назад като за начало, че миналата събота изкарах акъла на автомобила зад мен, а бяхме на паркинга на Кауланд.

След това не посмя да се доближи на по-близко от 30-40 метра зад мен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Редакция: Не е за този раздел.

Редактирано от sunnyboy115
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...