garny Публикувано 12 март 2007 Сподели Публикувано 12 март 2007 Предстои ми купуване на летни гуми и очаквам да чуя различни актуални мнения и предложения. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 12 март 2007 Сподели Публикувано 12 март 2007 Предстои ми купуване на летни гуми и очаквам да чуя различни актуални мнения и предложения. Трябва да изясниш какви изисквания имаш: Сцепление на сухоСцепление на мокроЦенашумизносоустойчивостразмерът и той има значение... Приоритет??? И на мен ми трябват нови летни гуми: Да са най-тихи, с добро сцепление, да траят поне 3 лета, да са 215/45/17, и ако може за без пари да са... :D :D :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 12 март 2007 Сподели Публикувано 12 март 2007 Наистина приоритетите са важни, четох скоро за един колко бил доволен от гумите, с които карал до сега, защото му издържали близо 100 х. км :icon_doh: Дали може да се говори за сцепление при тях :D Тези, които aga e изброил са основните, но бих прибавил и съпротивление при търкаляне - има такива модели Еко, които твърдят че намаляват разхода, заради намаленото съпротивление. Повечето марки ги имат. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
garny Публикувано 12 март 2007 Автор Сподели Публикувано 12 март 2007 Трябва да изясниш какви изисквания имаш: Сцепление на сухоСцепление на мокроЦенашумизносоустойчивостразмерът и той има значение... Приоритет??? И на мен ми трябват нови летни гуми: Да са най-тихи, с добро сцепление, да траят поне 3 лета, да са 215/45/17, и ако може за без пари да са... :D :D :D Е моята идея с въпроса за актуални предложения беше, ако някой си е купил нещо. не бих искал да правим темата на магазин.Аз всъщност съм си харесал едни Kleber Viaxer. И Barum Bravuris ми допадат, ама няма моя размер, а с нови джанти ще ми дойдат нанагорно. А какво ще кажете за тези Semperit Comfort Life на сайта пише, че имат одобрение от Adac 03/2007. На мен обаче шарката ми се струва като за водни ски. Мислите ли, че си измислятАз по принцип не си падам по каскади и съзтезания и не търся екстремни усещания, но нямам и никакъв опит в избирането. Като гледам изброените критерии, смятам че стабилност, износоуст, цена и шум е подредбата, с която мога да се характеризирам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
garny Публикувано 12 март 2007 Автор Сподели Публикувано 12 март 2007 С какъв размер си, в каталога на Митсубиши за твоя автомобил излиза 155SR13 и 155R13 -този размер едва ли има производител който да не го произвежда- дай рама ако не си сигурен. 175/70R13 82 Предпочитам Т тип(скорост) Виждам, че Корморан ползваш. Тях от къде си ги взел? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jamano Публикувано 12 март 2007 Сподели Публикувано 12 март 2007 Още се продават, т.е. инфото би трябвало да е поне отчасти актуално Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Majnata Публикувано 12 март 2007 Сподели Публикувано 12 март 2007 Е моята идея с въпроса за актуални предложения беше, ако някой си е купил нещо. не бих искал да правим темата на магазин.Аз всъщност съм си харесал едни Kleber Viaxer. И Barum Bravuris ми допадат, ама няма моя размер, а с нови джанти ще ми дойдат нанагорно. А какво ще кажете за тези Semperit Comfort Life на сайта пише, че имат одобрение от Adac 03/2007. На мен обаче шарката ми се струва като за водни ски. Мислите ли, че си измислятАз по принцип не си падам по каскади и съзтезания и не търся екстремни усещания, но нямам и никакъв опит в избирането. Като гледам изброените критерии, смятам че стабилност, износоуст, цена и шум е подредбата, с която мога да се характеризирам.Аз карам Лансер 87 година и от 3 години го карам само със Семперит зимни и летни, като отношение цена, износоустойчивост и шум съм доволен, даже миналото лято си взех точно с такава шарка, както тези, които си дал на линка. Сега за стабилност какво да ти кажа, 155 размер не предполага, кой знае какво стабилно стъпване на пътя Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
garny Публикувано 12 март 2007 Автор Сподели Публикувано 12 март 2007 Аз карам Лансер 87 година и от 3 години го карам само със Семперит зимни и летни, като отношение цена, износоустойчивост и шум съм доволен, даже миналото лято си взех точно с такава шарка, както тези, които си дал на линка. Сега за стабилност какво да ти кажа, 155 размер не предполага, кой знае какво стабилно стъпване на пътя А ти с какъв размер си? 155 ли? Щото моите джанти изискват 175/70R13 (такива са ми зимните гуми). Може и да бъркам, ама едва ли мога да сложа нещо друго. За моя Lancer размерите по каталог AutoData са 175/70R13, 185/65R14 и 195/65R14 (резервната е 155....) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Majnata Публикувано 12 март 2007 Сподели Публикувано 12 март 2007 А ти с какъв размер си? 155 ли? Щото моите джанти изискват 175/70R13 (такива са ми зимните гуми). Може и да бъркам, ама едва ли мога да сложа нещо друго. За моя Lancer размерите по каталог AutoData са 175/70R13, 185/65R14 и 195/65R14 (резервната е 155....)Аз съм със 155/85/R13, но нямам идея до какви размери мога да сложа на тези джанти, преди беше със 165. Мисълта ми беше че за цената си гумите са добри, поне аз съм доволен, но аз не съм и много претенциозен де, следващите коите що се купя пак ще са такива. :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 12 март 2007 Сподели Публикувано 12 март 2007 Трябва да изясниш какви изисквания имаш: Сцепление на сухоСцепление на мокроЦенашумизносоустойчивостразмерът и той има значение... Приоритет??? И на мен ми трябват нови летни гуми: Да са най-тихи, с добро сцепление, да траят поне 3 лета, да са 215/45/17, и ако може за без пари да са... :D :D :DВиж тези,аз карам с такива но 205/50/17" и се държат доста добре.Нивото на шум е в нормите и са с удебелен борд,който за нашите дупки върши чудесна работа и пази джантите,а в завой създава страхотно впечатление за стабилност.Но може би на теб ще ти допаднат повече Р6,защото са по-комфортни. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 12 март 2007 Сподели Публикувано 12 март 2007 Виж тези,аз карам с такива но 205/50/17" и се държат доста добре.Нивото на шум е в нормите и са с удебелен борд,който за нашите дупки върши чудесна работа и пази джантите,а в завой създава страхотно впечатление за стабилност.Но може би на теб ще ти допаднат повече Р6,защото са по-комфортни. Малко тъп въпрос - 205/50/17 дали пасват като 215/45/17 на джантите (оригиналните)? Мен тази гума ме устройва! Освен това размера е оптимален, 215 е много, 45 е малко, а тази е таман. Не препоръчвам на никой гуми AVON - нито летни нито зимни. Карам с такива. Летните са много твърди и шумни, зимните са и те твърди което ги прави средна хубост пролетни и есенни гуми, но са кофти при минусови температури. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Niki_trrrial Публикувано 12 март 2007 Сподели Публикувано 12 март 2007 Баща ми е със същият Лансер и кара от миналото лято 175/70R13. За сега е доволен. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 12 март 2007 Сподели Публикувано 12 март 2007 Малко тъп въпрос - 205/50/17 дали пасват като 215/45/17 на джантите (оригиналните)? Мен тази гума ме устройва! Освен това размера е оптимален, 215 е много, 45 е малко, а тази е таман. Не препоръчвам на никой гуми AVON - нито летни нито зимни. Карам с такива. Летните са много твърди и шумни, зимните са и те твърди което ги прави средна хубост пролетни и есенни гуми, но са кофти при минусови температури. Ами при мен джантата е J7,5 и гумата пасва идеално.Но за случая трябва да ми кажеш размера на твоите.Аз като ги купувах бях с едната джанта в багажника :D за да пробвам на място дали стават като хората или не.Най ми хареса че борда им излиза съвсем леко извън джантата и предпазва ръба и от одраскване по бордюри.Дори и да не си купиш такива гуми, може да опиташ с този размер.Тук ги карам на 2.4-2.5 атмосфери,защото иначе всяка седмица ще трябва да ги изправям.За 215 или 225/45 в БГ е немислимо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
garny Публикувано 12 март 2007 Автор Сподели Публикувано 12 март 2007 Малко се измести идеята на темата, ама какво да се прави...Целта ми беше да чуя скорошните проучвания на тема летни гуми на колеги От отговора на jamano и връзката към съответната тема разбрах, че за предпочитане са гумите със зададена посока на движение, а още по-добре асиметрични. От описаните в статията почти никой модел няма 175/70R13 освен Continental EcoContact3 все пак скъпичка за 4бр.Намерих едни Fulda Diadem Linero, обаче които са с насоченост и доста добра цена.Двуомя се между тях 4бр Fulda или 2бр Barum Briliantis и 2бр Continental EcoContact3 (с 20лв повече от 1 вариант Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miki64 Публикувано 12 март 2007 Сподели Публикувано 12 март 2007 Колеги, до преди пикапа Спейс Вагона го карах с Марангони (асиметричните) - комплексно много добра оценка за това как се държи на сухо и особено на мокро! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 12 март 2007 Сподели Публикувано 12 март 2007 Малко се измести идеята на темата, ама какво да се прави...Целта ми беше да чуя скорошните проучвания на тема летни гуми на колеги От отговора на jamano и връзката към съответната тема разбрах, че за предпочитане са гумите със зададена посока на движение, а още по-добре асиметрични. От описаните в статията почти никой модел няма 175/70R13 освен Continental EcoContact3 все пак скъпичка за 4бр.Намерих едни Fulda Diadem Linero, обаче които са с насоченост и доста добра цена.Двуомя се между тях 4бр Fulda или 2бр Barum Briliantis и 2бр Continental EcoContact3 (с 20лв повече от 1 вариант Ако търсиш стабилност,се ориентирай към 185-195/14" ,но гледай да не увеличаваш радиуса много,за да не ти се променят леко динамичните показатели,т.е. трябва височината на гумата да е 55-60.Въпреки че +1 ,не мисля че ще се отрази кой знае колко при теб.Мисля че Toyo имат тези размери и горещо ти ги препоръчвам.Мисля че може да погледнеш тук и да си сметнеш. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dobri1200 Публикувано 12 март 2007 Сподели Публикувано 12 март 2007 В момента карам с Dunlop SP Sport 220 - 185/60 14( много съм доволен от тях ,но се поизтъркаха). Сега съм намислил да си взема 4 нови летни гуми и съм се спрял на 2 марки и 3 модела. 1. Yokohama C drive > http://www.kristo-2.com/gumi/viewmodel.php...=52&brand=2 2. Yokohama A539 >http://www.kristo-2.com/gumi/viewmodel.php?model=18&brand=2 3. Dunlop SP Sport 01>http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Dunlop&tireModel=SP+Sport+01 Тъй като карам с предшественика на Dunlop SP Sport 01 ми се иска да купя пак Dunlop, но за Yokohama съм чувал само добри отзиви (моята кола беше с оригиналните алуминиеви джанти със заводските гуми Yokohama Aspec). Имам познат, който е дистрибутор на Yokohama и мога да ги взема от него с някакво намаление , в случая 100 лв. на гума за двата вида. А539 е по-стара като модел, а С drive е по-нова( едва ли има някакво значение). Dunlop SP Sport 01 също е в този ценови диапазон. Според вас кой избор ще е най-правилен? Ако някой има наблюдения над тези модели гуми ще съм му благодарен да сподели. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 13 март 2007 Сподели Публикувано 13 март 2007 Yokohama C drive -ми се струва най-подходяща,въпреки че и Dunlop SP Sport 01 има доста добри показатели.Първата е с почти идентични шарки като на тези ,с които съм аз в момента и мога да кажа че се държи добре .Има значение и от коя държава са внесени, защото повечето производители съобразяват състава на каучука си със температурните и климатични особености на държавата за която се произвеждат.Щом ти е познат този от когото ще купуваш, може да го питаш за качеството и мястото на производство и да решиш. Виж и тук за допълнителна информация Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jamano Публикувано 13 март 2007 Сподели Публикувано 13 март 2007 Колеги, като гледам сревнителни тестове по-добре е да се купуват гуми за мокро време. Разликата в спирачния път на гума за сухо и гума за мокро, когато настилката е суха е минимална. За сметка на това разликата при мокро време е доста осезаема. Наистина, гумите за мокро са с по-голям грайфер и това ги прави малко по-шумни, но сигурността трябва да е на първо място. Все пак БГ не е нито суха като Аризона, нито има добра пътна канализация и като завали пътищата стават езера. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vili Публикувано 15 март 2007 Сподели Публикувано 15 март 2007 Напоследък много съм се загледал по тези модели на Yokohama -> Parada и -> S.drive , въпреки че А539 се е изпитала във времето като много успешна. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Scum Публикувано 16 март 2007 Сподели Публикувано 16 март 2007 Взех си от Диана страшни Бриджстоун, за Паджерото, по 280 лв. парчето. Значи гумите са 50/50, както за офроуд, така и за път. В гората ги пробвах вече, нямат грешка, ама на магистралата малко свирят, но както се казва- пълно щастие няма :D Иначе съм много доволен, за джипова гума са на прилична цена, а показват много добри характеристики. :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 18 март 2007 Сподели Публикувано 18 март 2007 Моето мнение е че трябва да се придържаме към това което препоръчва производителя, сигурно е имал нещо в предвид като е дал размер на гумите които могат да се ползват за съответния автомобил. Сега един въпрос с повишена трудност: Галанта както знаем е с 195/65/15 от Мицубиши. В талона ми пише толкова. Но колата се продава официално от Мицубиши в Австрия и Германия със 215/45/17. С тези минава и на преглед. :D ? И друг въпрос - силата на притискане на гумата към пътя на единица площ, би трябвало да е обратно пропорционална на площта на контактното петно, с линейна зависимост. Т.е. широка гума и тясна гума имат еднакво сцепление, но само в статично положение )) В движение в завой, петното при тясната намалява примерно с 50%, а при широката с 5% )) Освен това тясната се нагрява и размазва повече поради по-голямата приложена сила на единица площ ))) Има ли логика? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 18 март 2007 Сподели Публикувано 18 март 2007 Сега един въпрос с повишена трудност: Галанта както знаем е с 195/65/15 от Мицубиши. В талона ми пише толкова. Но колата се продава официално от Мицубиши в Австрия и Германия със 215/45/17. С тези минава и на преглед. :D ? И друг въпрос - силата на притискане на гумата към пътя на единица площ, би трябвало да е обратно пропорционална на площта на контактното петно, с линейна зависимост. Т.е. широка гума и тясна гума имат еднакво сцепление, но само в статично положение )) В движение в завой, петното при тясната намалява примерно с 50%, а при широката с 5% )) Освен това тясната се нагрява и размазва повече поради по-голямата приложена сила на единица площ ))) Има ли логика? Има логика, но доколко е така, можеш само ти да кажеш, защото явно си запознатс темата, щом задаваш въпроса. По принцип по-широките гуми би трябвало да имат по-добро сцепление с пътя заради по-голямата контактна площ. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Iotzi Публикувано 18 март 2007 Сподели Публикувано 18 март 2007 Аз се спрях на TOYO PROXES T1R. Какво ще кажете? Добри ли са? Да не съм си похабил парите :icon_confused: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jamano Публикувано 18 март 2007 Сподели Публикувано 18 март 2007 Има логика, но доколко е така, можеш само ти да кажеш, защото явно си запознатс темата, щом задаваш въпроса. По принцип по-широките гуми би трябвало да имат по-добро сцепление с пътя заради по-голямата контактна площ.Дали? Всъщност еднаква тежест на по-малко площ дава повече сцепление, защото натискът се увеличава. Зимните гуми на WRC автомобилите са като от мотопеди. Както колегата aga обяснява, обаче, площта дава стабилност в завой. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.