Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Компресора включва с удар


Препоръчано мнение

Я да видим някой имал ли е подобен проблем.

Значи от известно време се случва, но напоследък сякаш се усилва и зачести..

 

При скоро запалена кола, примерно работила около минута, компресора на климатика понякога включва с нещо като удар, по-скоро като 2-3 последователни удара или нещо като пристъргване - не знам как да го обясня, но се чува доста силно и чак се усеща в пода на колата .. След като го направи веднъж или два пъти, после не го прави и така до следващия път когато е изстинала напълно колата, независимо колко карам. Притеснява ме, понеже сякаш става все по-силно .. а тъпото е че няма как да го хвана точно от къде е, понеже се случва веднъж, най-много два пъти, и то не на първото зацепване, а когато си иска и е трудно да го издебна, еле да го хвана категорично .. дори не съм и сигурен дали при зацепването или при отцепването става, но е нещо свързано с работата на компресора..

 

Лагера на компресора е съвсем наред, а самият компресор изглежда направо нов, сякаш е скоро сменян.. Подмених наскоро обтяжната ролка на ремъка, понеже беше много зле старата, но нямаше ефект. Демпферна шайба Пламен уж я гледа и била наред, макар че само на око я гледаха .. Все ми се иска да не е компресора, понеже е голяма рулетка да се уцели читав втора ръка.. така съм чувал ..

 

Та ако някой е имал такъв случай да докладва pls какво е излязло в крайна сметка.. :rolleyes:

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чувал съм моя да го прави това включване с удар няколко пъти на студена кола. След консултация с техник,разбрах че има някакви елементи покрай бендикса,които се износват и затова почва да прави така.Решението е да се демонтира компресора,разглоби и да се регулират елементите,ако не са прекалено износени вече. Този проблем го имат и други компресори,не са само нашите. Но без сваляне,няма как да стане.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това и на мен ми е интересно ,при мен също се получавало 2 пъти но удара е един ,като пусна климатика и се чува доста сериозно (не знам точно как да определя звука, все едно че се чупи някакво желязо или по скоро удар на две плътни железа).В моят случай единият път го направи при скоро запалена кола,а вторият когато си беше загряла достатъчно.Иначе климатика си работи и на топло и студено без грешка.А как точно зацепва да работи компресора ,да не би да имаме нещо износено (зъбчатки,ос,втукла или нещо от сорта ) и от там да идва леко разминаване и тракане докато се понаместят. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм по темата, но ме интересува за механизма на включване на компресора и за самия компресор едно и също ли е когато:

1) се включва със запалване на двигателя (напр. когато сме изгасили двг на климатик)

2) се включи на тихи обороти

3) го включим при скорост 140 км/ч (~3300 оборота)

 

Абе съвсем ли без нищо да се чува трябва да тръгва тая бурия?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Принципно е нормално да се чува едно изцъкване, но това за който говоря е сериозен удар или престъргване метал в метал, едно такова та-да-дън .. притеснява ме да не скъса ремъка .. ако е само съединителя, той сменя ли се самостоятелно... Мирослав, каква му е евентуалната цена нов ?

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм по темата, но ме интересува за механизма на включване на компресора и за самия компресор едно и също ли е когато:

1) се включва със запалване на двигателя (напр. когато сме изгасили двг на климатик)

2) се включи на тихи обороти

3) го включим при скорост 140 км/ч (~3300 оборота)

 

Абе съвсем ли без нищо да се чува трябва да тръгва тая бурия?

 

1. Управлението на климатика не го запуска със стартиране на двигателя, а с 10-ина секундно закъснение. Това става с ел.-магнитен съединител, който зацепва иначе паразитно вътрящата се ролка.

2. Винаги е добре климатикът да се включва на по-ниски, отколкото на по-високи обороти. Въпреки че при движение със 160 км. час той така или иначе се запуска по същия електро-магнитен начин.

3. вж. 2. Каквато и да е въртяща се част не обича да и прилагаш ударни въртящи моменти. Иначе на съединителя мисля имаше едни малки лагерчета, чиято смяна след 15 г. със сигурност ще подобри нещата.

Нормално е да се чува едно "тък" при запускане на компресора.

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....

И аз мислех така по-точка 2. Моят КЛИ го включвам като изключа от скорост и паднат оборотите (2-3 секунди), цъкам копчето и после с газ връщам оборотите където са били и включвам старата предавка. Две-три минути преди да изгася двигателя изключвам от снежинката и оставям вентилатора да се върти (на парно) докато се издуха студеното и почне да вее Сахара. Стъпя ли на пясъка в Сахара, отварям джамове да се приспособя. Това са законни положения при мен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Механичната част без електромагнита к-т, около 300лв; ремонтен комплект от пластини за механичната част - около 60лв; комплект съединител (заедно с електромагнита) - около 600лв. Аз залагам на ремонтния комплект, но все пак свалете и разглобете съединителя, ако има проблем се вижда.

 

Благодаря Мирослав! Предполагам в Ратола София могат да извършат тази проверка и ако се наложи да се източи фреона имате необходимата техника? На там мисля да се насоча ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лагери, Роска, няма в съединителя, но има три гумени тампона, сложени там, за да се избегне именно гореописания удар, Любо :)

п.п. Стефан, мисля, ще ти свърши работа

п.п.п Миро, не мисля, че можеш да махнеш цялата ролка + съединителя без да свалиш компресора, респ. да изсмучеш фреона...

Редактирано от mmotors
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе и Пламен каза че можело да се свали само предницата без да се точи .. принципно ми е първа година след последна профилактика системата и нямам никакви проблеми с работата на самия климатик, така че за сега само това ще обгрижвам ако не се наложи друго...

 

Мирослав, в ремонтния комплект какво се включва, имаш ли представа, има ли ги тези гумените тампони, играещи роля на демпфер, за които и друг път съм чувал .. ? Можеш ли да дадеш оригиналните номера на ремонтния комплект и на механичната част да си ги видя какво представляват.. ?

Благодаря още веднъж за помощта, която не за пръв път оказваш в нужда :good: .

 

Поздрав.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я да видим някой имал ли е подобен проблем.

Значи от известно време се случва, но напоследък сякаш се усилва и зачести..

 

При скоро запалена кола, примерно работила около минута, компресора на климатика понякога включва с нещо като удар, по-скоро като 2-3 последователни удара или нещо като пристъргване - не знам как да го обясня, но се чува доста силно и чак се усеща в пода на колата .. След като го направи веднъж или два пъти, после не го прави и така до следващия път когато е изстинала напълно колата, независимо колко карам. Притеснява ме, понеже сякаш става все по-силно .. а тъпото е че няма как да го хвана точно от къде е, понеже се случва веднъж, най-много два пъти, и то не на първото зацепване, а когато си иска и е трудно да го издебна, еле да го хвана категорично .. дори не съм и сигурен дали при зацепването или при отцепването става, но е нещо свързано с работата на компресора..

 

Лагера на компресора е съвсем наред, а самият компресор изглежда направо нов, сякаш е скоро сменян.. Подмених наскоро обтяжната ролка на ремъка, понеже беше много зле старата, но нямаше ефект. Демпферна шайба Пламен уж я гледа и била наред, макар че само на око я гледаха .. Все ми се иска да не е компресора, понеже е голяма рулетка да се уцели читав втора ръка.. така съм чувал ..

 

Та ако някой е имал такъв случай да докладва pls какво е излязло в крайна сметка.. :rolleyes:

Кой демфер бре? На коляновия вал или на компресора за климата???

Ако е на кол. вал, до сега да е връкнал от центробежните сили или поне да е отрязал капака на агр. ремък......ако е шайбата на компресора на климатика, то тогава има три тампона, които поемат силите на усукване когато вкл. съединителя.......там може да има луфт ,но не си спомням дали го гледахме ,май да, и ако да, значи нищо не открихме .........може да имаш луфт в самия компресор и таака да става ........ако искаш ,мини да го видим пак..........

Сваля се за 5 мин. и не се налага да точиш фреона......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пламен, не сте гледали състояние на съединителя и не сте го сваляли. Само въртяхте на ръка ролката на компресора и извода беше че лагера бил добре и да съм карал така.

 

http://195.149.248.189:8080/2013-05-15/591e9fabbd5d313a1ea90bb5fe47b7fe_120x90.jpg

Мирослав, от тази картинка 87180 е ремонтния комплект, а 87191 е механичната част на съединителя, правилно ли гледам?

Ако е така, то тези три тампона май не са включени в ремонтния комплект, той е само за настройка на гап-а на съединителя, който трябвало да е в рамките 0.3-0.5 мм...

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пластините споменати от Мирослав са шайби с различна дебелина от няколко стотини до няколко десети, но това не е проблема!

Като цяло и проблема не е във съединителя, това нещо го казвам от опит дори с личния ми автомобил на когото имам въпросния удар при включване.

Но тъй като съм в процес на чистене на ръждите по бомбетата и съм свалил тръбите на климатика не мога да работя по откриването на проблема му но имам някакви идей .... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пламен, не сте гледали състояние на съединителя и не сте го сваляли. Само въртяхте на ръка ролката на компресора и извода беше че лагера бил добре и да съм карал така.

 

Тогава мини да го виидм пак , след като проблема е зачестил......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така,

днес имаме леко развитие по проблема, а именно имах късмета да го чуя при вдигнат капак и вече съм 90% сигурен, че въпросната вибрация/пристъргване/изтропване изобщо не идва от компресора, а от ... към перките .. и по-специално от "главната" перка, поне така ми се стори.

Ще пробвам тези дни като имам време да я изключа някак си за пробата и така да пусна климата, да видим - ако не изчегърта, значи 100% е това..

 

Въпроса ми сега е, разглобяват ли се самите перки, рециклируемо ли е нещо вътре, или директно смяна . . :icon_hmm: Самите перки не опират никъде видимо и на ръка се въртят съвсем леко, така че подозирам я втулка, я лагер ако има, не съм запознат с конструкцията... някой ако е разглобявал ще съм благодарен да сподели наблюдения .. :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Никой не иска да каже за перките, но ако наистина са те, ще разберем ...

 

Днес измерих разстоянието между плочата и шайбата при незалепнал ел. съединител, и излезе 0.75, че и 0.8 пластина успява да се навре.. това при норма 0.3-0.5 до колкото успях да разбера. Така че ще си поръчам MR315936, понеже разстоянието явно не е в нормите и трябва да се коригира..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Перките са си едни обикновени електромотори,той ако се е разбил толкова,че да включва и да се чува удар,трябва на втора степен да имаш много сериозни вибрации. Проблема е в съединителя на компресора,там си насочи усилията. Тъкмо да споделиш после,кое,как и защо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вече сглобих всичко, сложих си новия кондензатор (радиатора на климатика) казва се така защото там фреона кондензира и от газ под високо налягане преминава във течност под високо налягане.

За който искам да благодаря на колегата alex2511, малко и реклама да му направя на онлайн магазина за авточасти ;)

Смених естествено филтър дехидратора, нови О-пръстени на всички връзки и т.н.

Така и така беше разглобено почти всичко, свалих си компресора и източих каквото масло имаше във него, налях ново като от Мицубиши казват 120ml, толкова и налях, премерих хлабината на съединителя на компресора, при което тя беше в нормите предписани от Мицубиши (0.40-0.65) справка страница 55-66: http://mitsubishi-motors.kiev.ua/Manuals/Galant_EA/WorkShop/55.pdf

След което всичко по мястото му и редовната процедура, вакум на системата след което пълнене с фреон.

Вече 10 дена минаха от както си работи и за 10 дена само 1 път имах подобен на удар шум при включване, и то само първоначално такова след това по време на работа няма грижи.

Тази вечер се замислих какво представлява циклоидния компресор и това за което се сещам и съм почти 90% сигурен че е проблема за включване със силен удар е един лагер който се намира вътре в компресора, доста масивен при това, на който се пада цялата тежест от въртящата се циклоидна част на компресора.

За жалост обаче, този лагер се подменя единственно ако се разглоби компресора, а това означава нови уплатнения на предния му капак, за сега ще си го карам така, ако почне да става фрапантно ще го свалям отново.

Ето и един клип където се вижда този лагер на какво прилича, при компресор от подобен тип, който е работил без масло в системата. На 8мин и 50 сек, лагера лъсва след като се свали малкия капак на компресора, лъсва е смешно казано защото е почернял от прегряване, поради липсва на масло в системата :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

0.3-0.5мм е нормата за gap-а при 2.5 компресора, Анатоли. Иначе евала че има хора като теб, които разбират и проучват в детайли нещата, а не направо "нов компресор, този е заминал... " .. При мен ще излезе в съединителя май-май проблема, 0.8 е разстоянието... По телефона се чухме и при теб е друго .. в четвъртък ще станат ясни нещата и ще ъпдейтна ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Убаво де, ама в това ръководство не дават да има разлика в хлабината за различните компресори, така че го приемам за еднакво.

Ти къде ги виждаш 0.3-0.5...?

Ако е написано на друго достоверно място то тогава трябва да потърсим трети източник, ама не ми се вярва. Сега за +/- 1,5 десета няма смисъл и да го коментираме, но все пак.

Някой четат дебелите книги, може и да знаят повече ;) :P

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега прочетох,че трябва да е 0,3-0,5 мм луфта,ако е повече трябва да се регулира,чрез дистанционните шайби.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Така - тъй като не харесвам незазвършени теми, смятам да си приключа моята с инфо как се доразвиха нещата - може да има полезна информация за някой.

 

- След сваляне на компресора се измери, че луфта между плочката отпред и шайбата варира от 0.7 до 0.9мм. Т.е. при мен има едно измятане на самата плочка на съединителя и в незалепнало състояние тя застава леко по диагонал в хоризонталната равнина спрямо шайбата

 

- Поръчването на т.н. ремонтен комплект, съдържащ няколко дистанционни шайби и две зегерки за вал на цена от 40-50лв е неаргументирано. Оригиналната дистанционна шайбичка е 10х14х0.75. Стандарта в Европа изглежда е 10х16 и такива (с различна дебелина) могат да се закупят от "Евроболт" на цена 10ст след като се измери и прецени с колко трябва да се коригира луфта. Примерно при мен сложихме една 0.5мм за да върнем що-годе в норми. Това че е 10х16, а не 10х14 не пречи на монтажа, т.к. повърхността където ляга е повече и от 16мм. (Пак там изглежда имаха и въпросните зегерки а вал, ако на някой му се налага да сменя от тях).

 

- Само по себе си, връщането на луфта в норми нямаше абсолютно никакъв ефект. Според други форуми, този луфт е проблемен ако нарастне над 1мм, при което е възможно понякога да не успява да залепи съединителя, понеже е излязъл от магнитното поле създавано от бобината.

 

- Установи се, че старият ми компресор изпуска леко от семерингата на централната ос. Като цяло теча беше лек, около 100г/година, но пък доста беше омаслено. След демонтажа му, източеното масло беше съвсем малко - около 30мл, т.е. маслото е излизало от там първо.

 

- Купих компресор втора употреба, системата ми беше промита, а компресора сменен, като беше налято пълното количество масло предписано от :mitsu-smiley: . Съдинителя остана същия, понеже беше в по-добро състояние от "новия" стар.

 

- След всички операции, включването с пристъргване не е изчезнало. Звука се промени леко и се случва по-рядко, но не мисля че проблема се реши. За сега смятам да карам малко така, т.к. по всичко личи, че изметнатия съединител ще да е причината. Ако когато времето се застуди това зачести, вероятно ще си поръчам нов съединител, като преди това сложа за проба този който беше на "новия" компресор за да се провери на 100% че е от него.

 

 

Благодаря на всичи отзовали се.

 

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif

Искам да използвам случая да благодаря на колегата Anatoli за времето и вниманието което ми отдели, както и за старателната и качествена работа по колата ми и приятните приказки докато това се случваше. :worthy:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси Любо!

Нямаше нужда, за мене е приятно когато има с кого да обменя малко опит по любимите машини.

Обаче забрави за още нещо.... тръбичката за конденза.... твоята вече не е http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif , но това е само голям плюс, защото повече няма да се задръства, а и едната причина да се задръстват са боклуците които влизат вътре покрай оригиналния филтър. Но тъй като ти вече не си с него няма да имаш тези проблеми.

 

Наистина съжалявам че при теб няма голям резултат от интервенцията която направихме, но сам се обеди след това колко по добре изстудява климатика.. :)

Що се отнася до моя подобен случай, от последния път от както се чухме по телефона, до момента имам само едно единствено включване с удар, наистина нещата отиват към съединител, твоят седеше доста необичайно. А до колкото си спомням моя, беше равен от всички страни.

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Проблемът продължава да съществува при мен, стана и по-редовен.

Благодарение на това забелязах какво точно се случва.

В момента на развъртане на компресора се получават силни пулсации/вибрации в маркуча за високо налягане, който излиза от компресора. През планката на кондензатора, където е другият му край, това се предава по цялото купе и се получава въпросният ефект на изхъркване.

 

Единствен Пламен веднага каза, че това е проблем с успокоителя на вибрации, който бил вграден в маркуча за високото. Тъй като го имам този маркуч, смятам да го сменя във Вторник. Въпроса е, че като го гледам, изобщо не виждам къде може да е вградено подобно нещо, а и никъде не мога да намеря информация в нета.

 

Някой друг има ли представа има ли такъв успокоител в системата и къде точно се намира?

 

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...