Премини към съдържание

Тресе със зимните гуми и неоригинални 16'' джанти


Препоръчано мнение

Я да ви питам, някой да има проблеми с тресене във волана при зимни гуми с неоригнални джанти?!

 

Че аз имам тук едни драми със зимните ми 16ки и със старите ми и с новите ми зимни гуми. Все има тресене, странното е, че ту тресе, ту си е ок. С летните гуми и оригиналните 18ки всичко е ок. Тази година преди да сложа зимните ме посъветваха добре да им изшкура повърхността /челото/ , което ляга на главината, а също и самата главина. След като го нарпавих и след баланс на гумите /гумаджии на Симеоновско шосе, точно под магазин ЛАДА - хвалени в няколко форума/ и Оооооо чудо, колата не тресе , направо кеф да я караш , за пръв път със зимните гуми и 16ките всичко е ок, направо неможех да се нарадвам, да ама след 1 срдмица, пак почна да тресе. Отидох при същите гумаджии и всички гуми имаха разлики по 20-60 грама /а кажете ми как така/, направиха нов баланс, викат сигурно се е посмачкала гумата и затова така....излзиам на тест и ужас......тресе ще ми счупи ръцете....връщам се виакат...ходи на майстор да види да няма нещо разбито...ако не пак ела.....тръгвам си от тях и оооо чудо колата не тресе.....е кажете ми сега на какво може да се дължи това????

Апропо днес пак си тресеше.....направо незнам....какво да я правя вече.

Обощено с летните гуми и оригиналните 18ки - не тресе, със зимните гуми /втори чифт вече/ и неоригинални 16 ки - ту тресе, ту не...

Някой ако има идеи да свирка, че вече незнам какви да ги върша. Може ли да има някакво разминаване в офсета на джантата и от това по някаква причина да оказва влияние, ама тогава пък защо ту ще ги има, ту не?! Друго,

което ми хрумва е самта гума някак си да се размества по джантата , там където ляга и от това да си мени баланса постоянно, ама тва някак нереално ми се струва ?!?!?

 

 

Само да добавя, че забравих, тресенето е над 110км. като след 130-140 сякаш почва да се усеща вече и в купето, не само във волана. И малко странно е, при подаване и отнемане на газта, се променя силата му, сякаш като се дава газ е по-малко....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

това което ми идва на ум е да неби да се явява някакво радиално биене... Неоригиналните джанти с какви болтове се закрепват на главината? 'щото оригиналните знаеш са на цилиндър, на моята неоригиналните 16" OZ-ки са ми на конус... сега като се замисля пък казваш, че се появява в гумата дисбаланс. Малко странно наистина.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

това което ми идва на ум е да неби да се явява някакво радиално биене... Неоригиналните джанти с какви болтове се закрепват на главината? 'щото оригиналните знаеш са на цилиндър, на моята неоригиналните 16" OZ-ки са ми на конус... сега като се замисля пък казваш, че се появява в гумата дисбаланс. Малко странно наистина.

 

Това е едното,другото ,което може да бъде е централния отвор.Може на джантата да е по-голям и да иска да се сложи втулка.Имах същият проблем и така го реших

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На 16"-ките трябва да имаш един пръстен, който уплътнява главината към джантата. Аз карам също с зимни 16"-ки и когато ми ги продаваха изрично ме предупредиха да си пазя пръстените и винаги да се монтират с тях. Ако продавача е забравил да ти даде тези уплътнения нямаш шанс според мене да балансираш гумата.

Другото което много разбалансира гумите е леда и снега, който се трупа по вътрешната страна на джантата - винаги монтирам и балансирам на измити джанти, после като почна да усещам "тресене" минавам с водоструйката джантите и съм готов.

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

 

Благодаря за включването! :)

 

Относно крива гума, имах и аз такива съмнения и затова миналата зима купих 4ри чисто нови, макар, че в предишните имаше още доста живот. Уви никаква разлика и с тях относно тресенето. Гайките на тия джанти са конусни, но си мисля, че не би трябвало това да влияе?! Относно пръстени и втулки, имах едни с джантите ми ги дадоха, но казаха, че нямало да ми трябват, защото джантите са плътни. Аз като ги проверявах ми се струва, че наистина влизат плътно, немога да открия някакъв луфт. Ще издиря тия пластмасови пръстени-втулки да видя дали може да се ползват за тази главина. Сега гледах спецификация на джантите в сайта на Маргел от където съм ги купувал преди 5 години - модел MMS Castel /ако съм ги разпознал правилно/ се води май, но ми прави впечетление, че в сайта дават междуосово на гайките на джантата 114, а си мисля дали не трябва да са 114,3 ?! ама пък без проблеми се завиват гайките...знам ли....

Луд станах с тия джанти след една зима сменям кормилни накрайници от това биене, обиколил съм всички знайни, незнайни , прехвалени и всякакви гумаджийници и резултата няма.... :(

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

 

Благодаря за включването! :)

 

Относно крива гума, имах и аз такива съмнения и затова миналата зима купих 4ри чисто нови, макар, че в предишните имаше още доста живот. Уви никаква разлика и с тях относно тресенето. Гайките на тия джанти са конусни, но си мисля, че не би трябвало това да влияе?! Относно пръстени и втулки, имах едни с джантите ми ги дадоха, но казаха, че нямало да ми трябват, защото джантите са плътни. Аз като ги проверявах ми се струва, че наистина влизат плътно, немога да открия някакъв луфт. Ще издиря тия пластмасови пръстени-втулки да видя дали може да се ползват за тази главина. Сега гледах спецификация на джантите в сайта на Маргел от където съм ги купувал преди 5 години - модел MMS Castel /ако съм ги разпознал правилно/ се води май, но ми прави впечетление, че в сайта дават междуосово на гайките на джантата 114, а си мисля дали не трябва да са 114,3 ?! ама пък без проблеми се завиват гайките...знам ли....

Луд станах с тия джанти след една зима сменям кормилни накрайници от това биене, обиколил съм всички знайни, незнайни , прехвалени и всякакви гумаджийници и резултата няма.... :(

Докарай да я видим тази "странна" кола............. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Докарай да я видим тази "странна" кола............. :D

 

Ми ще я докарам, може пък ти да хванеш гадината причинител. Утре съм в сервиза на един приятел да гледа и той главини, карета, носачи, джанти и каквото още се сетиш.

После ще я докарам и при теб. Това, което сега открих е, че централния отвор е 67,1мм. А на оригиналните е 67 май, май. Ама тази една десета от милиметъра чак да оказва влияние?!?!?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Само да добавя, че забравих, тресенето е над 110км. като след 130-140 сякаш почва да се усеща вече и в купето, не само във волана. И малко странно е, при подаване и отнемане на газта, се променя силата му, сякаш като се дава газ е по-малко....

 

Преди няколко години имах подобен проблем с тресене на волана. Майсторите ме питаха кога тресе. При 120 или при 140 км/ч.

При 120 било от предни гуми, при 140 от задните :icon_n_ermm:... открих винт с голяма глава в едната задна гума.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Развитие, проби и резултат:

 

Проверена цялата ходова част, карета, полуоски, носачи, спирачни дискове и накладки - всичко е ок! От там реших като последен вариант да отида в София Ауто на динамичен баланс - слагат една специална платформа под гумата, която я завърта и имитира движение по път /без да се демонтира от главината/ и така се прави баланс. Бях чел много добри отзиви, особено от форума на бмв. Та отидох там, посрещна ме едно момече, обясхних му какви са ми драмите и първо ми каза на шега да карам така или да хвърля джантите, после я вкараха в сервиза и се започна - демонтаж на всички колела, и качване на обикновенна баланс машина - 2 от гуми имаха съвсем дребни разлики 5-10гр., една имаше 15гр., провериха всички гуми и джанти - "прави като струна" :)............викат не трябва да бие тази кола , всичко е ок. Тръгват обратно да монтират, но отделиха много внимание на това как ляга джантата на главината и откриха, че уж точно пасващия централен отвор е съвсем малко по-широк от този на главината /под милиметър разлика/, но явно тези 3-4 десети оказват влияние. За съжаление, казаха, че минималната втулка, която може да се направи от тефлон е 0,8мм. и няма да стане. За проба намотаха по 2-3 врътки хартиетно тиксо и така джантите влезнаха много плътно....отидохме на проба и неможах да си позная колата :) Няма и помен от тресенето :)

Това е резултат от 4 зими ходене по "майстори" и прехвалени сервизи /над 14-15/........така на 5тата зима уцелих наистина хора, които знаят какво правят и НАЙ-ВАЖНОТО - имат желанието да открият проблема, а не да ти вземат парите и да те пратят да си правиш счупеното окачване. Препоръчвам ги горещо!

 

Сега решенията са ми две: или да махна тези джанти и да търся други или тези да се закарат на стругар, които абсолютно точно да разшири централния отвор, така че да може вече да се постави плътна втулка. Но незнам къде да търся стругар с възможности да го направи това толкова точно, че да нямам след това проблеми от неправилно центриран централен отвор.

 

Междудругото на всеки гумаджия досега като му кажех за проблемите, първо проверяваше централния отвор и всички заключваха, че е идеален!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Браво Коки,

отлично решение, втулките са задължителни.

Преди време имах и аз големи проблеми с БМВ и джанти, точно твоя случай.

И при мене "майсторите" много се чудеха и моя син/19 тогава/ ми говореше,говореше....сложи втулки, като сложих и се родих. Сигурно 500лв дадох за баланси, предници,"задници"............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Браво Коки,

отлично решение, втулките са задължителни.

Преди време имах и аз големи проблеми с БМВ и джанти, точно твоя случай.

И при мене "майсторите" много се чудеха и моя син/19 тогава/ ми говореше,говореше....сложи втулки, като сложих и се родих. Сигурно 500лв дадох за баланси, предници,"задници"............

 

Привет,

Вече от няколко дни се радвам на автомобил без никакви вибрации в задвижването :)

Закарах колата на едно момче във Казичене, много го хвалят по други форуми /vw/, оснвоно се занимава с изправяне, боядисване,никелиране, баланс на джанти и всичко около това. Каза, че е често срещан проблем това с толкова малка разлика в диаметъра на отвора и общо взето е рутинна процедура разширяването на отвора и направата на втулки. Оставих му я сутринта и вечерта вече беше нова кола :) Минах вече около 700-800км. и нямам никакви забележки :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...

Привет,

Вече от няколко дни се радвам на автомобил без никакви вибрации в задвижването :)

Закарах колата на едно момче във Казичене, много го хвалят по други форуми /vw/, оснвоно се занимава с изправяне, боядисване,никелиране, баланс на джанти и всичко около това. Каза, че е често срещан проблем това с толкова малка разлика в диаметъра на отвора и общо взето е рутинна процедура разширяването на отвора и направата на втулки. Оставих му я сутринта и вечерта вече беше нова кола :) Минах вече около 700-800км. и нямам никакви забележки :)

 

Понеже и аз мисля да слагам неоригинални 16ки следващата зима и прочетох цялата тема. В доста голям филм си се вкарал и се чудя дали да го предприемам този ход.

Зимните ми гуми са за смяна, а 4 нови 18ки струват колкото 4 гуми с 4 джанти 16ки и ми се иска да е по проходима и да вози малко по-добре + да имам 2ри комплект джанти за по евтина смяна.

Та..разбрали колко точно мм трябва да е централния отвор на джантата, за да знам ако търся?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Понеже и аз мисля да слагам неоригинални 16ки следващата зима и прочетох цялата тема. В доста голям филм си се вкарал и се чудя дали да го предприемам този ход.

Зимните ми гуми са за смяна, а 4 нови 18ки струват колкото 4 гуми с 4 джанти 16ки и ми се иска да е по проходима и да вози малко по-добре + да имам 2ри комплект джанти за по евтина смяна.

Та..разбрали колко точно мм трябва да е централния отвор на джантата, за да знам ако търся?

 

Предприемай смело, само внимавай като избираш джанти, гледай да са малко по качествени, защото при мен видя какви драми бяха в следствие на китайските ММС-ки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...