Премини към съдържание

С 200 km/ч в гората


Препоръчано мнение

http://youtu.be/rHJMrYAE7H4

 

Мнозина смятат рали пилотите за много по-умели от колегите им в коя да е пистова дисциплина и не срещат особени трудности в привеждането на конкретни доказателства за тезата си. Поредното свидетелство за невероятните способности на участниците във WRC е филмче, заснето от борда на състезателното Mitsubishi EVO IX R4 на австрийския шампион за 2011-а Бепо Харак по време на ралито "Валдфиртел".

 

33-годишният пилот настъпва колата по изключително тесен черен път в гората. Често скоростта на Evo-то надхвърля 200 км/ч, а за миг през първата минута и 9-ата секунда от клипа километражът отчита 227, макар че точно в този момент автомобилът очевидно се намира във въздуха.

 

http://fakti.bg/img/news2012/52346/938df6dea1a6153e4f5d88959e0905c4_big.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Райконен нали беше във WRC. Сега като се върна в F1 от скука си играел с копчетата на волана.

:icon_thumbup: Представяте ли си каква скука е в болида при 300+ км/ч? :icon_doh: :D

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Винаги съм харесвал WRC много повече от формула 1, да го гледаш на живо е голяма тръпка, когато профучи с 200 по макадама на 2 метра от теб...полудяваш :) Кими е гаден тип, не дава автографи, не позволява да се снимаш с него до колата...ъъъъ...и не става за рали пилот :mad:

 

Представяте ли си каква скука е в болида при 300+ км/ч?

Ники, скука-не скука това е положението. Болида е обезопасен, залепнал за асфалта, не трепва, трасето е напълно подсигурено, сещаш се каква борба пада да овладееш колата която не стои мирна и не върви направо дори и за 2 секунди, недай боже да я отървеш...риска за живота на пилота или на навигатора е много висок, нъл тъй :bowi:

Редактирано от mmotors
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е уникално.Има и още по-добри пилоти от този на клипа.Представяте ли си как карат те?

Разликата м/у Льоб, Мико, Латвала и примерно Кими Райконен или Манекена е много голяма, като карат еднакви коли, разбира се :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой пилот от ф1 ако се качи в тая кола да се повози ще се наака. :rijden:

Преди някоя и друга година Михаел Шумахер се беше качил да се повози на рали кола,пилотирана от рали пилот, и констатацията след като слезнал беше:

Тези са луди!!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Претоварването в болида е няколко пъти по-голямо и скоростта е много по-голяма. Сигурен съм, че ако Шумахер имаше къде да качи пилота, който го е "повозил", и то на писта като в Монако например, където мантинелите и завоите идват наистина бързо, отзивите нямаше да се много по-различни.

Зависи къде го е возил. Едно е на широки завои на макадам, където отрано започваш да пързаляш колата и въпреки скоростта все пак всичко е плавно, и друго е на тесен криволичещ горски път, където често се сменя посоката и рискът от размазване в дърво или скала е минимум 50:50. Там карането е риск и трябва да си знаеш предела. Надцениш ли се и не сработи ли късмета ти - катастрофираш.

При Ф1 всичко е по-цивилизовано някак. Вярно, пак е жега в кокпита, пак пиеш гореща вода през маркуче, но поне не друса и караш по познат път с ясни правила. Състезаваш се фейс ту фейс с противниците си, а при IRC се състезаваш със себе си - трябват ти яка психика и да не губиш концентрация. Осланяш се на инстинктите си, които си отработвал години и "останеш ли в зоната" дори не мислиш накъде да въртиш волана, кога и колко да натиснеш спирачката, кога да подхлъзнеш колата и т.н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анди да не мислиш, че болидите возят като маебах :) Вярно, на писта се карат...ама си друсат тия лагерници :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди някоя и друга година Михаел Шумахер се беше качил да се повози на рали кола,пилотирана от рали пилот, и констатацията след като слезнал беше:

Тези са луди!!!!

А още някоя година преди това, не бяха ли го глобили точно него, за каране с подобна скорост като рали пилота от клипа, ама в населено място ? ..:)
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А още някоя година преди това, не бяха ли го глобили точно него, за каране с подобна скорост като рали пилота от клипа, ама в населено място ? ..:)

Бяха го глобили за превишена скорост ,но далеч от каране като на клипа и другите рали пилоти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анди да не мислиш, че болидите возят като маебах :) Вярно, на писта се карат...ама си друсат тия лагерници :D

Друсат ми. Лист хартия да има на пътя ще друснат :-) . Комфорт е мръсна дума при състезателна машина.

Ще ти отговоря чрез сравнение с подобен спорт, но на две колела. Все едно с пистов мотор да въртиш на писта и с кросов на трасе - и в двата случая няма как да не друса, но повярвай ми, друсането при мотокроса е несравнимо по-голямо и това рефлектира върху поведението на машината, има подскачане, занасяне, поднасяне, скокове, поражда се нужда от много по-интензивна работа с ръце и крака (при мотора изключително много се работи с тялото), но предимно с глава (всичко е в главата!) да остане машината на трасето.

Аз съм заспивал на състезания от F1 и много съм се ядосвал на пикливите 30-секундни репортажчета от цял състезателен ден в IRC. При първите всичко е монотонно и повтаряш едно и също всяка обиколка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно заради миниатюрните репортажи /още от 80-те години/ започнах да следя с интерес Ф1 и това ми стана навик. Първо състезанията ги дават всичките и в реално време. Помня, че веднъж от емоции запалих цигара в спалнята, където спеше бебето. Май в Италия, Мика Хакинен изпревари Шумахер, докато той изпреварваше мисля Зонта. С повече от 300 км/ч единия от ляво на Зонта, а другия отдясно. Всъщност предимствата на Ф1 са излъчването в реално време и че състезанието е 2 часа. Грубо казано, кеф за времето на един филмов екшън.

Въпреки че не следя редовно, ралитата са ми по близко до сърцето. Рали автомобилите са много по близко до нас, защото формата им е като на обикновен автомобил, а конструкцията им е близка. Трасето също е по нормалните пътища, а не на писта.

Тези, дето си "тунинговат" колите, се стремят да ги доближат до рали-автомобилите.

недостатък - действието се развива за дни; - не е директно. Всъщност, по-добре е да си на пистата /някой планински участък/, А НАЙ ГОТ Е ДА СИ ЧАСТ ОТ РАЛИ-СЪСТЕЗАНИЕТО.

Имам приятел, който беше състезател, навремето баща ми също е бил състезател.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...