penchod Публикувано 5 август 2012 Сподели Публикувано 5 август 2012 (редакция) Здравейте, От около година се по появи едно неприятно греене на централната конзола. Нагряват се всички пластмаси от към шофьорската седалка, като ниско долу са направо горещи. Скоростният лост в основата също пари, а поставката за чаши се е превърнала на място за подгряване на напитки. Зимата си е направо екстра, ама сега лятото е крайно дразнещо. Дали имате идея, на какво може да се дължи тази „екстра” и как да я „изключа”. Редактирано 5 август 2012 от penchod Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 5 август 2012 Сподели Публикувано 5 август 2012 Здравейте, От около година се по появи едно неприятно греене на централната конзола. Нагряват се всички пластмаси от към шофьорската седалка, като ниско долу са направо горещи. Скоростният лост в основата също пари, а поставката за чаши се е превърнала на място за подгряване на напитки. Зимата си е направо екстра, ама сега лятото е крайно дразнещо. Дали имате идея, на какво може да се дължи тази „екстра” и как да я „изключа”.Запушен ти е катализатора, той се загрява малко "вповечко" и екраните над него не успяват да расеят топлината и почва да грее нагоре по купето, включително и барчето..........изключването на тази екстра става само с махане на катализатора.........Ако искаш, мини да го видя...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 5 август 2012 Сподели Публикувано 5 август 2012 Запушен ти е катализатора, той се загрява малко "вповечко" и екраните над него не успяват да расеят топлината и почва да грее нагоре по купето, включително и барчето..........изключването на тази екстра става само с махане на катализатора.........Ако искаш, мини да го видя...... Остави катализатора на човека бе, зима иде Хората за топло пари дават http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif То и на мен това ми мина през главата, ама човека пък ще се оплаче че му гори много ... и затова и не написах нищо. А пък ако е махнат тогава какво правим http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_hmm.gif Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 5 август 2012 Сподели Публикувано 5 август 2012 Остави катализатора на човека бе, зима иде Хората за топло пари дават http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif То и на мен това ми мина през главата, ама човека пък ще се оплаче че му гори много ... и затова и не написах нищо. А пък ако е махнат тогава какво правим http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_hmm.gifНяма начин да е махнат, иначе нямаше да зададе такъв въпрос...........има една малка вероятност да е нахнат ,но все пак да грее ,но тогава пък или резонаторното гърне е сложено твърде близко до пода на колата ,или пък екрана го няма/махнат е.......Запушен катализатор не означава че ще гори много........особено ако автомобила има АГУ........ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
penchod Публикувано 6 август 2012 Автор Сподели Публикувано 6 август 2012 Няма начин да е махнат, иначе нямаше да зададе такъв въпрос...........има една малка вероятност да е нахнат ,но все пак да грее ,но тогава пък или резонаторното гърне е сложено твърде близко до пода на колата ,или пък екрана го няма/махнат е.......Запушен катализатор не означава че ще гори много........особено ако автомобила има АГУ........ Не е махнат, на дълъг път качи разхода особено на бензин, но освен това сега с включен климатик, колата направо е спъната, ама доста сериозно. И аз си мислех за катализатора, но нали всички викат, че на тази кола бил много държелив. Иначе возилото е на 221000км. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 6 август 2012 Сподели Публикувано 6 август 2012 Не е махнат, на дълъг път качи разхода особено на бензин, но освен това сега с включен климатик, колата направо е спъната, ама доста сериозно. И аз си мислех за катализатора, но нали всички викат, че на тази кола бил много държелив. Иначе возилото е на 221000км. Да не вземеш да го захвърлиш като го свалиш... Ето тук може да попиташ колко ще ти дадат, като се разберете за цена им го пращаш с Еконт с наложен платеж и готово. Наскоро махах на баща ми на Маздата, която е 1.8 16в. Операцията я направихме в Крафт, понеже съм много доволен от тях за всичко свързано с генерация. Самия резонатор в Крафт беше 80лв за възможно най-читавия (така им казах), за труд още 30-ина лв, а тези от Варна ми изкупиха катализатора за 75 лв, т.е. всичко излезе 35 сумарно . След смяната, противно на очакванията шума не се увеличи, а колата се отпуши и свали разход. Разбира се винаги има вариант да си намериш и кат, втора ръка от кола на малко км... Успех. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
penchod Публикувано 8 август 2012 Автор Сподели Публикувано 8 август 2012 Днес ходих в Крафт. Хората провериха обстойно изпускателната система и заключението им беше, че катализаторът на тази кола не е запушен. Казаха, че и за мен и за колата най-доброто е оригиналния катализатор и че няма смисъл да се правят безсмислени интервенции по колата. Греенето според тях се дължи на самия факт, че работната температура на катализатора е доста висока, а е вероятно с годините да се е скапала самата изолация на купето. Това е положението с две думи, искам само да благодаря тук на хората от Крафт за изключително коректното отношение, както и на вас за своевременните мнения. П.п. Май ще се окаже, че за спъването на колата основен виновник е климатроника, така или иначе съм му планувал сервизно обслужване, та ще си покаже. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 8 август 2012 Сподели Публикувано 8 август 2012 Днес ходих в Крафт. Хората провериха обстойно изпускателната система и заключението им беше, че катализаторът на тази кола не е запушен. Казаха, че и за мен и за колата най-доброто е оригиналния катализатор и че няма смисъл да се правят безсмислени интервенции по колата. Греенето според тях се дължи на самия факт, че работната температура на катализатора е доста висока, а е вероятно с годините да се е скапала самата изолация на купето. Това е положението с две думи, искам само да благодаря тук на хората от Крафт за изключително коректното отношение, както и на вас за своевременните мнения. П.п. Май ще се окаже, че за спъването на колата основен виновник е климатроника, така или иначе съм му планувал сервизно обслужване, та ще си покаже. Ако са откачали катализатора и са гледали вътре както предполагам, то може да им се вярва... ако не с гледали вътре, съмненията остават ... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lambro Публикувано 9 август 2012 Сподели Публикувано 9 август 2012 (редакция) Здравейте, колеги, Позволявам си да ползвам темата, за да не отварям нова такава, която засяга проблема с катализатора и при мен.От доста време имам съмнения, че катализаторът ми е заминал и в следващите два реда ще изложа доводите ми за това: 1. При кикдаун между 5400 и 6200 оборота колата направо губи мощност /глъхне/2. В купето започва да мирише много силно на било то амоняк, сяра, развалени яйца или кой както му казва , особено когато дълго времесъм я карал нормално без да я вкарвам в обороти. Посъветвайте ме къде да сваля катализатора и да ми сложат резонаторно гърне, ориентировъчни цени и евентуално за вбъдеще ще имам ли проблем с ландасондата, заради свалянето на катализатора. Колата е Мицубиши Галант 2.5, 2001г., 212000 км. Извинявам се на колегата за спама в неговата тема иблагодарности предварително на всички отзовали се Редактирано 9 август 2012 от lambro Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 9 август 2012 Сподели Публикувано 9 август 2012 (редакция) При теб има повечеко ламбда сонди,както и малко повечко катализатори, и по-точно мисля 3 катализатора и 5 сонди, като 3 от сондите ти седят след катализаторите (ако бъркам някой да ме поправи :icon_hmm:). Т.е. ако сложиш резонатори вместо тях е доста вероятно да ти светне чек-а. Вариантите са два - да повдигнеш ламбда сондите, които са след катализатора със шайби или гайка, така че да седят малко по-навън от колкото е предвидено и съответно да се лъжат че мерят "по-чиста" смес, - или да не слагаш резонатори, а да си потърсиш работещи катализатори 2тора ръка. Проблема е, че за да има запушване, една доста вероятна причина е, че ламбда сонда или няколко вече са зле, съответно е карано дълго с преобогатена смес. Оригиналните сонди са много пари, но за щастие има универсални сонди заместители, на Marelli или NGK, например в Ратола. Относно съвета къде да го направиш, виж 2 мнения над твоето (#6) аз лично от къде съм доволен.. Редактирано 9 август 2012 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 9 август 2012 Сподели Публикувано 9 август 2012 3 катализатора, 2 -та малки са едно цяло с колекторите, 1 голям, като на по - старите галанти и 4 ламбди сонди. Минах през този проблем, реших го със здрави катализатори втора радост и здрави пак такива ламбди, щото и 2 от тях бяха починали :icon_thumbup: Метода да не свети чека е както ти каза Любо, другия вариант е да сложиш емулатор, който да лъже сондата...Не съм ги пробвал, не гарантирам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.