rafaelo Публикувано 6 юли 2012 Сподели Публикувано 6 юли 2012 Здравейте колеги, Понеже малко преди лятото имаше един много дъждовен период и през челното стъкло ми влезе вода в купето, след изсушаването сега от скоро като пусна климатроника и в началото мирише леко кофти на мухал и на влажно и след 5-10 мин изчезва. Чудя се дали това ще се оправи с проста смяна на филтъра на климатроника, или трябва да направя още нещо. Знам че има едни спрейчета които се пръскат в тръбите, може ли да предложите някакъв такъв, марка и ако е възможно място от където може да се вземе. Мерси Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 6 юли 2012 Сподели Публикувано 6 юли 2012 Аз смених филтъра, махнах наченките на кал там в леглото на самия филтър от полуразложени листа, пръсках и със скъп спрей директно върху радиаторчето, ефект има, но пак лъхва лекичко веднага след пускане.. може би трябваше да напълня и въздуховодите с тази пяна, но нещо не ми се рискуваше да изтече върху някое ЕКУ та само кондензатора напръсках .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 6 юли 2012 Сподели Публикувано 6 юли 2012 Аз смених филтъра, махнах наченките на кал там в леглото на самия филтър от полуразложени листа, пръсках и със скъп спрей директно върху радиаторчето, ефект има, но пак лъхва лекичко веднага след пускане.. може би трябваше да напълня и въздуховодите с тази пяна, но нещо не ми се рискуваше да изтече върху някое ЕКУ та само кондензатора напръсках ..Климатикът се спира поне 2 минути преди пристигане. След това работи само на вентилатор, за да може влагата по въздуховодите и около филтъра за изсъхне, а не да кондензира и да развива плесени, които всъщност миришат. Добре да се разглоби, да се почисти леглото на филтъра, но имай предвид, че в централните периферните и въздуховодите под седалките има по около 3 мм. дебел слой прах, та единственият начин е разглобяване и почистване и във въздуховодите. Първата препоръка е най-важна обаче. Лесен навик, който променя много. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 6 юли 2012 Сподели Публикувано 6 юли 2012 В магазините и сервизи за климатици ги има тези спрейове - обикновено с надписи на японски. Като напръскаш изпарителя и сменяш филтъра изчисти много хубаво всички боклуци. Като работи климатика отдолу има дренаж и под колата трябва да капе кондензираната влага. Ако се събира ще мирише. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 6 юли 2012 Сподели Публикувано 6 юли 2012 Климатикът се спира поне 2 минути преди пристигане. След това работи само на вентилатор, за да може влагата по въздуховодите и около филтъра за изсъхне, а не да кондензира и да развива плесени, които всъщност миришат. Това е точно така, но има и още един голям + да се прави. Изсушава се, питата (изпарителя) и не може да се образува окис по нея, който пък и прави леки микро дупчици с течение на времето. После се оправя само с нов или друг изпарител, лошата страна на тия микро дупки е , че ако ги имате фреона минава през тях и го вдишвате, а R134 изобщо не е безвреден за човека. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
de4i Публикувано 6 юли 2012 Сподели Публикувано 6 юли 2012 Климатикът се спира поне 2 минути преди пристигане....Потвърждавам, това е истината.Жена ми усеща миризма по някой път, аз никога.Спреовете с дългите маркучи също вършат работа, преди години бях пръскал едно рено и от жабурняк, замириса приятно. И това за дълго. На Мицката и сменям филтъра. Последно преди да започнат жегите, около филтъра се беше натрупала прах и листенца. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
iskrata Публикувано 7 юли 2012 Сподели Публикувано 7 юли 2012 Това е точно така, но има и още един голям + да се прави. Изсушава се, питата (изпарителя) и не може да се образува окис по нея, който пък и прави леки микро дупчици с течение на времето. :icon_hmm: А тръбичката на този изпарител не е ли достатъчно дебела,така че този окис да не пробие. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
de4i Публикувано 7 юли 2012 Сподели Публикувано 7 юли 2012 :icon_hmm: А тръбичката на този изпарител не е ли достатъчно дебела,така че този окис да не пробие. Акцентът пада върху "... с течение на времето." Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 7 юли 2012 Сподели Публикувано 7 юли 2012 (редакция) И аз така съм чувал от сервиз за автоклиматици, че изпарител на :mitsu-smiley: почти никога не се е случвало да сменят. С течение на времето си заминава но кондензатора (външния радиатор), особено ако зимата се ползват агресивни химии и почва да се разлепва между ламелите. Налягането се повишава от недоброто охлаждане, което ускорява пробива, дори и тръбичките да са в по-добро състояние. Лятото е добре да се чисти кондензатора от набити насекоми и боклуци - със специален спрей, после със силна струя вода или водоструйка, но от далече. Редактирано 7 юли 2012 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 7 юли 2012 Сподели Публикувано 7 юли 2012 :icon_hmm: А тръбичката на този изпарител не е ли достатъчно дебела,така че този окис да не пробие. Ами не е, тънко-стенна е и е от алуминий. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mav4o Публикувано 7 юли 2012 Сподели Публикувано 7 юли 2012 Здравейте колеги. Искам да питам за тези флакончета с пяна, дето спомена колегата Дечи, ако ги впръскам във въздуховодите, има ли вероятност да засегна нещо по електрониката вътре в таблото? Един приятел редовно ги ползва и няма проблеми. Колата му мирише на пролет. Мен ме притеснява да не повредя управлението на климатроника или нещо друго. Някой ползвал ли ги е? Поздрави.... :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 7 юли 2012 Сподели Публикувано 7 юли 2012 няма риск, спосойно Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 7 юли 2012 Сподели Публикувано 7 юли 2012 Внимавайте обаче с тия флакончета, да не ви изиграят лоша шега http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_crying.gif Има такива които разяждат покритието на пластмасите, прочетете добре какво пише на опаковката и действайте. И чудя се, тоя твоя приятел като пръска във въздуховодите .... какво аджеба прави, само си освежава въздуха, а изпарителя на климатика си остава със плесента http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_clap.gif Прави се следното, стигате до филтъра на купето, леко го отхлупвате, пъхате в дупката маркучето което обикновено върви със флакона. Ако е хубав спрея отпред на маркучето има малка дюзичка която разпръсква препарата във поне 4 посоки, уверете се че сте достигнали със маркучето до питата на изпарителя, палите колата и пускате климатика да духа на максимална степен вентилатора, след това вече може да започнете третирането с препарата. Не го изпръсквайте на един път, поне на 2-3 с паузи от по 5 мин.Когато го изпразните, изключете само компресора и настройте климатика (климатроника) да духа на максимално топло в продължение на 4-5 мин.Ако хубаво сте успели да третирате изпарителя, част от пяната на препарата полепва и по радиаторчето на парното, така и то се почиства, не винаги се получава но е хубаво да опитате.След тази процедура, изпарителя на климатика лъсва като на дявол окото Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mav4o Публикувано 8 юли 2012 Сподели Публикувано 8 юли 2012 Привет колеги. Преди малко приключих с почистването на климатроника. Приех съвета на колегата Анатоли и сега всичко е идеално (засега) :D След като изпръсках цялото флаконче, изтече много мизерия. Та тази пяна действа, но колко добре е изчистила, не знам. Най - хубаво е и да се смени филтъра след тази операция. Аз утре ще поръчам, че днес никои не работи. Поздрави :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 9 юли 2012 Сподели Публикувано 9 юли 2012 А колко струва сега и откъде поръчвате филтър за климатика? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 9 юли 2012 Сподели Публикувано 9 юли 2012 В Тех-Ко има на AMC MC-4006 за 32лв клиентска или Valeo 715528 за 39лв .. естествено с отстъпката нещата са по-други, иначе това е прекалено близко до 40-те лв за ОЕМ в Ратола (ако го имат наличен) ... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mav4o Публикувано 9 юли 2012 Сподели Публикувано 9 юли 2012 Аз си поръчвам филтъра от Косер. Имам едно приятелче и ми прави отстъпка. Миналия път го взех за 29лв. . :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 14 юли 2012 Сподели Публикувано 14 юли 2012 А как поддържате инверторни климатици мицубиши, освен миенето на филтрите? Има ли химия за външните тела? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 14 юли 2012 Автор Сподели Публикувано 14 юли 2012 Аз си поръчвам филтъра от Косер. Имам едно приятелче и ми прави отстъпка. Миналия път го взех за 29лв. . :rulez: Здравей колега, може ли споделиш кой точно препарат ползва за първоначалното почистване ? И може ли да уредиш едно филтърче и за мен Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 15 юли 2012 Сподели Публикувано 15 юли 2012 Има в Практикер на Мотип, добър е, 15-ина лв. Дюзата пръска във всички посоки. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mav4o Публикувано 16 юли 2012 Сподели Публикувано 16 юли 2012 (редакция) Привет. Да и този става. Моят беше един американски. :icon_hmm: . Един приятел ми го донесе от Германия. Редактирано 16 юли 2012 от mav4o Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
iskrata Публикувано 16 юли 2012 Сподели Публикувано 16 юли 2012 А как поддържате инверторни климатици мицубиши, освен миенето на филтрите? Има ли химия за външните тела?Инверторните климатици Мицубиши ги поддържаме, като ги пръскаме със подобен спрей върху топлообменника. Също разглобяваме вътрешното тяло, за да почистим ваничката от натрупаните плесени и почистваме турбината от налепите по нея. Външното тяло може да се напръска със същия спрей и да се пусне климатика на режим отопление, иначе най голям ефект за външното тяло постигаме с азот под налягане. :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 17 юли 2012 Сподели Публикувано 17 юли 2012 Инверторните климатици Мицубиши ги поддържаме, като ги пръскаме със подобен спрей върху топлообменника. Също разглобяваме вътрешното тяло, за да почистим ваничката от натрупаните плесени и почистваме турбината от налепите по нея. Външното тяло може да се напръска със същия спрей и да се пусне климатика на режим отопление, иначе най голям ефект за външното тяло постигаме с азот под налягане. :rulez: Знам аз кого да попитам:icon_thumbup: Благодаря. Вътрешното тяло го разглобих, обилно напръсках с японския спрей топлообменника. Нищо мръсно не излезе от дренажа. Достъп до ваната и турбината обаче нямам или поне не без да разглобя изцяло вътрешното тяло... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 19 юли 2012 Автор Сподели Публикувано 19 юли 2012 Има в Практикер на Мотип, добър е, 15-ина лв. Дюзата пръска във всички посоки. В практикер нямаше нищо друго освен едно италянско точно такова с дълъг маркуч което пръска на всички посоки. Набутах го в духалките тази сутрин и пръсках по 4-5 секунди във всяка. Зарязах го така до обяд, след което надух да духа въздух от вън за 30 мин. Взех си и нов филтър Koto ли е Koyo ли е нещо подобно 32лв. Довечера ще го слагам. Да видим дали ще ухае на фреш от лимон утре сутрин или на блато ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mav4o Публикувано 19 юли 2012 Сподели Публикувано 19 юли 2012 Привет. Обръщам се към колегата Рафаело. Аз като пръсках с пяната, след 10-15 минути от въздуховодите дето духат в краката изтече голяма мизерия. Затова пръскай докато не протече. Така ще си сигурен, че си изчистил и надолу. Направи както е посъветвал и колегата Анатоли в по - предните постове. Резултата при мен е идеален. Успех :icon_thumbup: :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.