Премини към съдържание

Миризма на влага от климатроника


Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

 

Понеже малко преди лятото имаше един много дъждовен период и през челното стъкло ми влезе вода в купето, след изсушаването сега от скоро като пусна климатроника и в началото мирише леко кофти на мухал и на влажно и след 5-10 мин изчезва. Чудя се дали това ще се оправи с проста смяна на филтъра на климатроника, или трябва да направя още нещо. Знам че има едни спрейчета които се пръскат в тръбите, може ли да предложите някакъв такъв, марка и ако е възможно място от където може да се вземе.

 

Мерси

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз смених филтъра, махнах наченките на кал там в леглото на самия филтър от полуразложени листа, пръсках и със скъп спрей директно върху радиаторчето, ефект има, но пак лъхва лекичко веднага след пускане.. може би трябваше да напълня и въздуховодите с тази пяна, но нещо не ми се рискуваше да изтече върху някое ЕКУ та само кондензатора напръсках ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз смених филтъра, махнах наченките на кал там в леглото на самия филтър от полуразложени листа, пръсках и със скъп спрей директно върху радиаторчето, ефект има, но пак лъхва лекичко веднага след пускане.. може би трябваше да напълня и въздуховодите с тази пяна, но нещо не ми се рискуваше да изтече върху някое ЕКУ та само кондензатора напръсках ..

Климатикът се спира поне 2 минути преди пристигане. След това работи само на вентилатор, за да може влагата по въздуховодите и около филтъра за изсъхне, а не да кондензира и да развива плесени, които всъщност миришат. Добре да се разглоби, да се почисти леглото на филтъра, но имай предвид, че в централните периферните и въздуховодите под седалките има по около 3 мм. дебел слой прах, та единственият начин е разглобяване и почистване и във въздуховодите. Първата препоръка е най-важна обаче. Лесен навик, който променя много.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В магазините и сервизи за климатици ги има тези спрейове - обикновено с надписи на японски. Като напръскаш изпарителя и сменяш филтъра изчисти много хубаво всички боклуци. Като работи климатика отдолу има дренаж и под колата трябва да капе кондензираната влага. Ако се събира ще мирише.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Климатикът се спира поне 2 минути преди пристигане. След това работи само на вентилатор, за да може влагата по въздуховодите и около филтъра за изсъхне, а не да кондензира и да развива плесени, които всъщност миришат.

 

Това е точно така, но има и още един голям + да се прави. Изсушава се, питата (изпарителя) и не може да се образува окис по нея, който пък и прави леки микро дупчици с течение на времето.

После се оправя само с нов или друг изпарител, лошата страна на тия микро дупки е , че ако ги имате фреона минава през тях и го вдишвате, а R134 изобщо не е безвреден за човека.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Климатикът се спира поне 2 минути преди пристигане....

Потвърждавам, това е истината.

Жена ми усеща миризма по някой път, аз никога.

Спреовете с дългите маркучи също вършат работа, преди години бях пръскал едно рено и от жабурняк, замириса приятно. И това за дълго.

На Мицката и сменям филтъра. Последно преди да започнат жегите, около филтъра се беше натрупала прах и листенца.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е точно така, но има и още един голям + да се прави. Изсушава се, питата (изпарителя) и не може да се образува окис по нея, който пък и прави леки микро дупчици с течение на времето.

:icon_hmm: А тръбичката на този изпарител не е ли достатъчно дебела,така че този окис да не пробие. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_hmm: А тръбичката на този изпарител не е ли достатъчно дебела,така че този окис да не пробие. :)

Акцентът пада върху "... с течение на времето."

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз така съм чувал от сервиз за автоклиматици, че изпарител на :mitsu-smiley: почти никога не се е случвало да сменят. С течение на времето си заминава но кондензатора (външния радиатор), особено ако зимата се ползват агресивни химии и почва да се разлепва между ламелите. Налягането се повишава от недоброто охлаждане, което ускорява пробива, дори и тръбичките да са в по-добро състояние. Лятото е добре да се чисти кондензатора от набити насекоми и боклуци - със специален спрей, после със силна струя вода или водоструйка, но от далече.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_hmm: А тръбичката на този изпарител не е ли достатъчно дебела,така че този окис да не пробие. :)

 

Ами не е, тънко-стенна е и е от алуминий.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Искам да питам за тези флакончета с пяна, дето спомена колегата Дечи, ако ги впръскам във въздуховодите, има ли вероятност да засегна нещо по електрониката вътре в таблото? Един приятел редовно ги ползва и няма проблеми. Колата му мирише на пролет. Мен ме притеснява да не повредя управлението на климатроника или нещо друго. Някой ползвал ли ги е?

 

Поздрави.... :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Внимавайте обаче с тия флакончета, да не ви изиграят лоша шега http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_crying.gif

 

Има такива които разяждат покритието на пластмасите, прочетете добре какво пише на опаковката и действайте.

 

И чудя се, тоя твоя приятел като пръска във въздуховодите .... какво аджеба прави, само си освежава въздуха, а изпарителя на климатика си остава със плесента http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_clap.gif

 

Прави се следното, стигате до филтъра на купето, леко го отхлупвате, пъхате в дупката маркучето което обикновено върви със флакона. Ако е хубав спрея отпред на маркучето има малка дюзичка която разпръсква препарата във поне 4 посоки, уверете се че сте достигнали със маркучето до питата на изпарителя, палите колата и пускате климатика да духа на максимална степен вентилатора, след това вече може да започнете третирането с препарата. Не го изпръсквайте на един път, поне на 2-3 с паузи от по 5 мин.

Когато го изпразните, изключете само компресора и настройте климатика (климатроника) да духа на максимално топло в продължение на 4-5 мин.

Ако хубаво сте успели да третирате изпарителя, част от пяната на препарата полепва и по радиаторчето на парното, така и то се почиства, не винаги се получава но е хубаво да опитате.

След тази процедура, изпарителя на климатика лъсва като на дявол окото :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги. Преди малко приключих с почистването на климатроника. Приех съвета на колегата Анатоли и сега всичко е идеално (засега) :D След като изпръсках цялото флаконче, изтече много мизерия. Та тази пяна действа, но колко добре е изчистила, не знам. Най - хубаво е и да се смени филтъра след тази операция. Аз утре ще поръчам, че днес никои не работи.

Поздрави :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В Тех-Ко има на AMC MC-4006 за 32лв клиентска или Valeo 715528 за 39лв .. естествено с отстъпката нещата са по-други, иначе това е прекалено близко до 40-те лв за ОЕМ в Ратола (ако го имат наличен) ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз си поръчвам филтъра от Косер. Имам едно приятелче и ми прави отстъпка. Миналия път го взех за 29лв. :yes3:. :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз си поръчвам филтъра от Косер. Имам едно приятелче и ми прави отстъпка. Миналия път го взех за 29лв. :yes3:. :rulez:

 

Здравей колега, може ли споделиш кой точно препарат ползва за първоначалното почистване ? И може ли да уредиш едно филтърче и за мен :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет. Да и този става. Моят беше един американски. :icon_hmm: . Един приятел ми го донесе от Германия. :yes3:

Редактирано от mav4o
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А как поддържате инверторни климатици мицубиши, освен миенето на филтрите? Има ли химия за външните тела?

Инверторните климатици Мицубиши ги поддържаме, като ги пръскаме със подобен спрей върху топлообменника. Също разглобяваме вътрешното тяло, за да почистим ваничката от натрупаните плесени и почистваме турбината от налепите по нея. Външното тяло може да се напръска със същия спрей и да се пусне климатика на режим отопление, иначе най голям ефект за външното тяло постигаме с азот под налягане. :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Инверторните климатици Мицубиши ги поддържаме, като ги пръскаме със подобен спрей върху топлообменника. Също разглобяваме вътрешното тяло, за да почистим ваничката от натрупаните плесени и почистваме турбината от налепите по нея. Външното тяло може да се напръска със същия спрей и да се пусне климатика на режим отопление, иначе най голям ефект за външното тяло постигаме с азот под налягане. :rulez:

 

Знам аз кого да попитам:icon_thumbup: Благодаря. Вътрешното тяло го разглобих, обилно напръсках с японския спрей топлообменника. Нищо мръсно не излезе от дренажа. Достъп до ваната и турбината обаче нямам или поне не без да разглобя изцяло вътрешното тяло...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има в Практикер на Мотип, добър е, 15-ина лв. Дюзата пръска във всички посоки.

 

В практикер нямаше нищо друго освен едно италянско точно такова с дълъг маркуч което пръска на всички посоки.

Набутах го в духалките тази сутрин и пръсках по 4-5 секунди във всяка. Зарязах го така до обяд, след което

надух да духа въздух от вън за 30 мин. Взех си и нов филтър Koto ли е Koyo ли е нещо подобно 32лв. Довечера ще

го слагам. Да видим дали ще ухае на фреш от лимон утре сутрин или на блато ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет. Обръщам се към колегата Рафаело. Аз като пръсках с пяната, след 10-15 минути от въздуховодите дето духат в краката изтече голяма мизерия. Затова пръскай докато не протече. Така ще си сигурен, че си изчистил и надолу. Направи както е посъветвал и колегата Анатоли в по - предните постове. Резултата при мен е идеален. Успех :icon_thumbup: :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...