Премини към съдържание

Препоръчано мнение

Колеги,наумил съм си на моя Колт,който е 1.3 12v 75hp да сложа глава от 1.3 16v 82 hp. Въпроса ми е дали ще пасне без преправяне и каква ще бъде промяната..Ще постигна ли поне минимална разлика в ускорението или ще си остана само с горенето? :D Колта е CJO '97 ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

До колкото си спомяням по заводски данни ускорението на двата мотора е еднакво - 12.5 сек. Според мен разлика ще има в ускорението след 100 км/ч и максималната скорост, но тя ще е слаба. Относно смяната на главите - ненужен филм. 16 клапановия мотор не е с делко, а с две бобини на главата управлявани от ЕКУ-то...сещай се какво следва...

Редактирано от Emil Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ясноо.. Значи главоболието е излишно :D

 

Сложи му мотор 1.8 от каризма. Това е най-добрият вариант, с комп от 1.6. Особено с твойта скоростна кутия ще е сериозна разликата. На 1.3 няма какво да направиш, за да тръгне добре, освен турбо, ама там главоболието ще е епично :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сложи му мотор 1.8 от каризма. Това е най-добрият вариант, с комп от 1.6. Особено с твойта скоростна кутия ще е сериозна разликата. На 1.3 няма какво да направиш, за да тръгне добре, освен турбо, ама там главоболието ще е епично :)

 

 

 

:mitsu-smiley:Защо с комп. от 1.6 ? С този от Каризмата /1.8/ няма ли да стане ? :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има и един DOHC 4G93 с него ще е най-добре ако намери от някъде. Също така в други модели едноваловия 4G93 е по-мощен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Първо че тва не е с 4г93, второ че тук двигателя е наобратно...

 

А с комп от 1.6, защото каризмаджийския е различен и ще има филми с имобилайзер и т.н. По-добре колтов комп :) Аз май на пролет ще я задействам най-после тая процедура и ще кажа как е, макар че при мен е по-лесно - само блока и помпата на сервото ще сменя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А идеята ви е да сложа 1.8 от Каризма с моята кутия и комп от Колт 1.6 ? Така ли? Ще пасне ли кутията с двг-то,болтовете и тампоните много преправяне ли ще искат..Някой да е правил подобен суап?

Редактирано от Balistik92
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А идеята ви е да сложа 1.8 от Каризма с моята кутия и комп от Колт 1.6 ? Така ли? Ще пасне ли кутията с двг-то,болтовете и тампоните много преправяне ли ще искат..Някой да е правил подобен суап?

 

В Англия маса народ го е направил - окабеляване от Колт 1.6, мотор с помпа на сервото и колектори от Каризма, кутия от 1.3. Тампоните си застават ОК. При смяна от 1.6 на 1.8 е много лесно, от 1.3 на 1.8 ще е повече игра, че трябва дебитомер, някои маркучи може да трябва да се сменят и т.н. Но мотора е същия като 1.6, само малко по-висок (заради по-дълъг ход на буталата), но се събира без драми. Ще трябва маховик от 1.6 колт и съединител също - каризмаджийския маховик и съединител не пасват на тая скоростна кутия - шлиците на съединителя са други. Иначе кутиите на 1.3 и 1.6 колт са еднакви с изключение на финалното предавателно число за да са по-дълги предавките при 1.6.

Ясно е че ще си е приключение, но при желание е постижимо без ъглошлайфа и електрожена, стига да се вземат правилните части - трябва да има мотор от каризма и в твоя случай колт 1.6 на части наблизо. Ще си струва някой лев, но кефа нали няма цена... :rolleyes:

 

П.С.: Нали знаеш че после колата си остава вечно твоя :)

Редактирано от HolyMan
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Те маса хора в Англия слагат и 2.0 V6 в тези Колтове! :)А какви са ползите от конверсията към 1.8?Аз например съм с 1.6, но търся варианта да го съживя този Колт и освен охлюв друг вариант не виждам смисъл да се прави.А самата конверсия 1.6 - 1.8 при мен ще отнеме 1 ден,дали си струва?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Те маса хора в Англия слагат и 2.0 V6 в тези Колтове! :)А какви са ползите от конверсията към 1.8?Аз например съм с 1.6, но търся варианта да го съживя този Колт и освен охлюв друг вариант не виждам смисъл да се прави.А самата конверсия 1.6 - 1.8 при мен ще отнеме 1 ден,дали си струва?

 

Ами хората уж са доволни от по-високия въртящ момент, доста по-стабилно дърпане в средните обороти и т.н. По-голям обем все пак, пък макар и 200 мл. само.

 

Иначе за конверсиите към 2.0 V6, това е малко идиотщина, защото мястото вече е малко, квото и да се налага да правиш - двигателя вън, става много тежка колата отпред, трябва вече да се пипа сериозно окачването и спирачките... Няма смисъл разправията според мен, не и за толкова евтина кола.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А какво ще кажете за 4G92 DOHC варианта? Става дума за този, който не е MIVEC.

 

Maximum Output - 108 kW (147 PS; 145 bhp) @ 7000 rpm

Maximum Torque - 149 N·m (110 ft·lbf) @ 4500 rpm

 

Според мен дори само оборудвана глава + ЕКУ от съшия са достатъчни ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо че тва не е с 4г93, второ че тук двигателя е наобратно...

 

А с комп от 1.6, защото каризмаджийския е различен и ще има филми с имобилайзер и т.н. По-добре колтов комп :) Аз май на пролет ще я задействам най-после тая процедура и ще кажа как е, макар че при мен е по-лесно - само блока и помпата на сервото ще сменя.

Чакай малко , конкретната кола ли си гледал , та заключи , че не е 4Г93 ? Всички колтове ГТИ са 140 коня и са с 4Г93 , а това че е написано 2.0 е от незнанието на собственика .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За 4G92 DOHC глава си заслужава и то много, но ако колата вече е с 4G92. Цялата операция може би ще е по-лесна и се избягва смяната на номер на двигателя. Иначе стандартното 4G93 e с по-голям въртящ момент и изключително лесно за намиране. А ако онзи червения лансър е подходящ за донор...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За 4G92 DOHC глава си заслужава и то много, но ако колата вече е с 4G92. Цялата операция може би ще е по-лесна и се избягва смяната на номер на двигателя. Иначе стандартното 4G93 e с по-голям въртящ момент и изключително лесно за намиране. А ако онзи червения лансър е подходящ за донор...

Разгледах доста проекти на клегите от Англия с V6 двигател от ФТО,Отделно по спирачките и окачването взима всичко от ФТО и ГТИ колт.А ето тука може да разгледате и Колт би турбо :).Място има под капака!!! :)

 

http://www.coltuk.org/phpbb3/viewtopic.php?f=93&t=20019&start=40

 

http://i835.photobucket.com/albums/zz278/a4ron85/Doncaster-20120306-00305.jpg

http://i835.photobucket.com/albums/zz278/a4ron85/Doncaster-20120306-00307.jpg

 

http://s1213.photobucket.com/albums/cc478/CraigBourke/?action=view&current=coltturbo.mp4

Редактирано от S.Iliev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А какво ще кажете за 4G92 DOHC варианта? Става дума за този, който не е MIVEC.

 

Maximum Output - 108 kW (147 PS; 145 bhp) @ 7000 rpm

Maximum Torque - 149 N·m (110 ft·lbf) @ 4500 rpm

 

Според мен дори само оборудвана глава + ЕКУ от съшия са достатъчни ;)

Емо,искаш да кажеш глава и комп от 4G92 двувалка на моя 1.3? Правилно ли разбрах :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Емо,искаш да кажеш глава и комп от 4G92 двувалка на моя 1.3? Правилно ли разбрах :)

 

Не извинявай..имах предвид да се монтират на 4g92 SOHC мотора...тъй като блоковете и карантията са еднакви :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ок,може би да се насоча към 4G93 с комп от Колт 1.6 4G92 и моята кутия както ме посъветваха по нагоре..?

OFF: Така и така ще сменям съединител,понеже изведнъж взе да буксува..И гумички на клапаните трябва да сменям.. Та ще взема да сменя целия двигател и да пореставрирам по якия ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Колеги,реших се.. Ще отбия от няколко заплати и ще пипна въшката.. В момента съм повече от доволен,но ще сложа 1.8.. Та ще помоля някой който знае какво ще ми трябва да ме опъти.. Двигателя е ясен,комп от 1.6 също ще трябва.. Моя маховик и съединител ще станат ли? Защото олекотих маховика а съединителя е чисто нов!Кутията доколкото знам ще пасне.. Какво друго ще ми трябва-дебитомери,имобилайзери..?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 години ...

Здравеите.Искам да попитам дали мога да си сменя главата от галант 2.0 136кс на колт 1.6 CJO.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...