Премини към съдържание

Проблем с лампа check engine


Balistik92

Препоръчано мнение

Привет колеги! От няколко дни имам проблем с Колта.Става въпрос за Колт 5 CJO 97.Свети ми лампата check engine на таблото при ниски обороти..Четох,че е възможно да си направя самодиагностика като замася пин 1 на DLC буксата.Въпроса ми е именно моята кола OBD || ли е или EOBD ||?Защото четох че при EOBD || няма да стане без да се окачи с кабел.. Моля ако някой е вещ по темата да удари едно рамо..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Самодиагностиката става за твоя колт, аз лично съм пробвал. Номерата на грешките ги има в мануала. Буксата ти е OBD II.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Самодиагностиката става за твоя колт, аз лично съм пробвал. Номерата на грешките ги има в мануала. Буксата ти е OBD II.

Мерси много за инфото.. След работа я окабелявам :D А ако може да питам за потвърждение,замасявам пин No.1 или го мостирам с No.4? Редактирано от Balistik92
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси много за инфото.. След работа я окабелявам :D А ако може да питам за потвърждение,замасявам пин No.1 или го мостирам с No.4?

 

Едно и също е, защото пин номер 4 е маса. Най-лесно става с един голям кламер....изправяш го да стане като "П" и го буташ в пин 1 и 4. Документацията за колта имаш ли я?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам документацията,да.. Излезе ми код 14,тоест "Throttle position sensor".Именно от там идва и работата,че лампата свети само при тихи-защото при тихи обороти никой не дава газ :D Поразгледах педала за газта..Разгледах и охлюва на жилото..Покрай дросела гледах.. Никъде не открих датчик свързан с газта :D Мисля си,че трябва да е някъде по педала на газта,но няма такъв.. На работа правим автомобили Great Wall с двигател Mitsubishi и там сензора е зад педала..Но на моята масларка няма :D Моля те ако си имаш на идея къде може да се намира подобен датчик,помогни ми за пореден път..Иначе разкачих акумулатора и от вкъщи до гаража в който държа колата(около 100м разстояние)лампата ме светеше..Но пък ако не е свързана с педала а с нещо друго,то може да не свети понеже колата е била студена и е държала по високи обороти..Ако имаш идея помагай,моля те :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Датчика е закачен за оста на дроселовата клапа. От едната страна на клапата е жилото, от другата страна е датчика. В него влиза букса с 4 пина. Пробвай да извадиш буксата и да накривиш лекичко крачетата, и я вкарай отново. Идеята е да влезе стегнато и да има контакт. При мен така се реши въпроса :) Ако тпс-а ти е за смяна, ще се наложи да си вземеш втора употреба тъй като цената на новия е космическа. После за настройката на новия датчик ще трябва да отидеш при някой с комп за мицу :)

 

едит: Ето една снимка от нета, в дясно се вижда датчика :)

 

http://4.bp.blogspot.com/_zgxWl6eQOyc/TAWeBjnqyFI/AAAAAAAAAA0/r1IIdUm0Gzo/s1600/DSC00275.JPG

Редактирано от Emil Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти кажа колко го гледах товааааа.. :D Но мислех,че е стъпков мотор :D Ами утре ще го поочистя,ще го поразгледам и дано измисля нещо.. Искренно ти благодаря за съветите.. Друго си е когато някой с повече опит в дадена сфера те напътства :bowi:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Емо,за жалост проблема започва да става все по сериозен.. След като вчера бях разкачил акумулатора,днес преди да изкарам колата направих пак номера с диагностиката.Лампата започна да мига често и монотонно,което означава,че всичко е наред.. Да обаче след няколко километра пробег пак светна.. Окачих кламера пак и..ХОП - пак TPS.. Свалих буксата,огледах и нея и пиновете на датчика - всичко е чисто..Преди да я сваля обаче забелязах че за пръв път започна да си мени оборотите..Аха да угасне и се изфорсира..симптоми като от повреден стъпков мотор..При работещ двигател разкачих буксата и оборотите се вдигат..По слух на около 1200! Та поредния ми въпрос е има ли нещо като обслужване и репарация на TPS-а или трябва да се купи нов..И ако е за нов как по точно трябва да задам стойностите при затворен дросел и при отворен?Или просто свалям стария TPS и монтирам новия..?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тпс-а не подлежи на ремонт... Вземи си нов (става дума за употребяван). Може да се обърнеш към Milen_Z за повече яснота, нещата които ти казвам от него съм научил :) Той ще ти каже от кои модели мицу тпс-ите стават за колта. За нов от магазина не питай, аз съм питал, цената е грандоманска. Като си купиш тпс, ще трябва да отидеш при някой с комп да ти го настрои защото момента е тънък там. Поне така аз знам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Поприннцип аз знам,че TPS се настройва чрез въртене около оста на дросела..Тъй като това е простопотенциометър..Но щом казваш,че е нужен комп да се окачи за да се настрои,то може би се окача за да се зададат стойностите при затворен и при отворен дросел..Чудя се обаче в компа на колата няма ли вече стойностите на този TPS,който е в момента и ако го сменя с същия и го настроя ръчно по начина който аз знам да се мине и без да се окача на лаптоп.Ще помоля и колегата,който ти ми препоръча,но все пак да искам и твоето мнение :P

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да се настрои този датчик без диагностичен уред си е мазохизъм......Когато се сменя този датчик е добре да се свали цялата клапа, да се почисти и прегледа. После се регулира самата клапа, след това датчика........

Макар че има и друг известен метод, ама ти го знаеш...."настроя ръчно по начина който аз знам да се мине и без да се окача на лаптоп". :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А настройката на самата клапа пак ли става на комп. и ако не каква е нормалната и позиция? :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре е да се настроива всичко през компютър съобразно стойностите които вижда той. Най-добрия начин е това.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами принципно не съм от хората,които обичат да побългаряват нещата,но като няма кой наблизо да ми свърши тази работа.. :X Там където работя обучавам имобилайзера на двигател мицубиши 1.5 VVT с букса OBD || И Емо ме светна,че моята е същата.. Но дори и да намеря програма за диагностика няма никакъв шанс да я вкарам в завода за да направя каквото е нужно.. Та,в крайна сметка стигнахме до там,че със сваляне и почистване няма да стане,а трябва да си купя нов(втора употреба) да го монтирам и да намеря някой с комп за да му зададе стойностите които са нужни?така ли? :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами принципно не съм от хората,които обичат да побългаряват нещата,но като няма кой наблизо да ми свърши тази работа.. :X Там където работя обучавам имобилайзера на двигател мицубиши 1.5 VVT с букса OBD || И Емо ме светна,че моята е същата.. Но дори и да намеря програма за диагностика няма никакъв шанс да я вкарам в завода за да направя каквото е нужно.. Та,в крайна сметка стигнахме до там,че със сваляне и почистване няма да стане,а трябва да си купя нов(втора употреба) да го монтирам и да намеря някой с комп за да му зададе стойностите които са нужни?така ли? :)

 

Точно така. Колегите от близки градове да помагат, да кажат къде най близо има сервиз със МУТ 2.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Поредния въпрос.. :D Какви ще бъдат последиците,ако разкача TPS-а примерно поне до заплата,докато реша проблема?Ще навреди ли това на колата и на поведението й?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оок..Значи я трая така до средата на следващия месец и малко по малко ще й изгладувам ремонта :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Поредния въпрос.. :D Какви ще бъдат последиците,ако разкача TPS-а примерно поне до заплата,докато реша проблема?Ще навреди ли това на колата и на поведението й?

Можеш и с мултицет да си го настроиш, като стойностите трябва да са м/у 480 и 700 mV, аз го правя различно ,но в този случай го оставям на около 550 mV...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,днес свалих TPS-a за да го почистя.Естествено ударих на камък понеже е капсулован,което знаех,но нали българина обича да пипне.. :D Обаче при монтажа му обратно ми дойде идея .. Завих съвсем леко болтчетата,запалих двигателя и ръчно въртях ТПС-а докато наглася оборотите.След като ги нагласих така че да остана доволен затегнах болтчетата и разкачих акумулатора за да изчисти грешките . Засега колата се държи повече от добре и при самодиагностика излиза , че няма грешки . Мислите ли , че може би съм си решил проблема по лесния начин ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_clap: Значи става и на ухо не само с комп или мултицет.След време сигурно пак ще ти излезе грешката.Как се държи колата като загрее?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,днес свалих TPS-a за да го почистя.Естествено ударих на камък понеже е капсулован,което знаех,но нали българина обича да пипне.. :D Обаче при монтажа му обратно ми дойде идея .. Завих съвсем леко болтчетата,запалих двигателя и ръчно въртях ТПС-а докато наглася оборотите.След като ги нагласих така че да остана доволен затегнах болтчетата и разкачих акумулатора за да изчисти грешките . Засега колата се държи повече от добре и при самодиагностика излиза , че няма грешки . Мислите ли , че може би съм си решил проблема по лесния начин ?

 

Ей, Балистик, голяма работа си! :icon_clap:

Не знам дали си решил проблема (може и да не си), но ме кефи упоритостта ти :) Моята нещо мени обороти (тихите), но ще я гледам по-нататък...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ей, Балистик, голяма работа си! :icon_clap:

Не знам дали си решил проблема (може и да не си), но ме кефи упоритостта ти :) Моята нещо мени обороти (тихите), но ще я гледам по-нататък...

Ще ти дам съвет,дори ще те помоля..не пипай тпс-а :D колкото и да барникаш,колкото и да мислиш,че си го оправил-няма да е така!Стабилизира се за няколко дни и после пак проблеми..На заплата го сменям и тва е!А ти ако искаш опитай номера със самодиагностиката за да видиш дали нямаш моя проблем.Ако имаш желание,пиши ми на ЛС да ти обясня как става,мен неволята ме научи :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги..малко развитие :D Съвсем случайно видях в близка автоморга същото мицубиши..Спазарих се за ТПС-а и го купих..А по рано през деня, между другото, колата започна да прекъсва и в движение..Направо фалира :D Та..купих аз джиджавката,окачих мултицета и следвах инструкциите от Аутодата.Колата се възроди..Надявам се да не е като предния път,когато пак си мислех,че съм я оправил :D Но такива обороти от тази кола не бях чувал.. Дори в студа при незагрят двигател пали без газ,което предибеше невъзможно :) Благодаря на всички които ми дадоха акъл и ме насочиха :bowi:

Редактирано от Balistik92
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...