Balistik92 Публикувано 22 февруари 2012 Сподели Публикувано 22 февруари 2012 Привет колеги! От няколко дни имам проблем с Колта.Става въпрос за Колт 5 CJO 97.Свети ми лампата check engine на таблото при ниски обороти..Четох,че е възможно да си направя самодиагностика като замася пин 1 на DLC буксата.Въпроса ми е именно моята кола OBD || ли е или EOBD ||?Защото четох че при EOBD || няма да стане без да се окачи с кабел.. Моля ако някой е вещ по темата да удари едно рамо.. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 22 февруари 2012 Сподели Публикувано 22 февруари 2012 Самодиагностиката става за твоя колт, аз лично съм пробвал. Номерата на грешките ги има в мануала. Буксата ти е OBD II. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Balistik92 Публикувано 22 февруари 2012 Автор Сподели Публикувано 22 февруари 2012 (редакция) Самодиагностиката става за твоя колт, аз лично съм пробвал. Номерата на грешките ги има в мануала. Буксата ти е OBD II. Мерси много за инфото.. След работа я окабелявам :D А ако може да питам за потвърждение,замасявам пин No.1 или го мостирам с No.4? Редактирано 22 февруари 2012 от Balistik92 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 22 февруари 2012 Сподели Публикувано 22 февруари 2012 Мерси много за инфото.. След работа я окабелявам :D А ако може да питам за потвърждение,замасявам пин No.1 или го мостирам с No.4? Едно и също е, защото пин номер 4 е маса. Най-лесно става с един голям кламер....изправяш го да стане като "П" и го буташ в пин 1 и 4. Документацията за колта имаш ли я? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Balistik92 Публикувано 22 февруари 2012 Автор Сподели Публикувано 22 февруари 2012 Имам документацията,да.. Излезе ми код 14,тоест "Throttle position sensor".Именно от там идва и работата,че лампата свети само при тихи-защото при тихи обороти никой не дава газ :D Поразгледах педала за газта..Разгледах и охлюва на жилото..Покрай дросела гледах.. Никъде не открих датчик свързан с газта :D Мисля си,че трябва да е някъде по педала на газта,но няма такъв.. На работа правим автомобили Great Wall с двигател Mitsubishi и там сензора е зад педала..Но на моята масларка няма :D Моля те ако си имаш на идея къде може да се намира подобен датчик,помогни ми за пореден път..Иначе разкачих акумулатора и от вкъщи до гаража в който държа колата(около 100м разстояние)лампата ме светеше..Но пък ако не е свързана с педала а с нещо друго,то може да не свети понеже колата е била студена и е държала по високи обороти..Ако имаш идея помагай,моля те :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 22 февруари 2012 Сподели Публикувано 22 февруари 2012 (редакция) Датчика е закачен за оста на дроселовата клапа. От едната страна на клапата е жилото, от другата страна е датчика. В него влиза букса с 4 пина. Пробвай да извадиш буксата и да накривиш лекичко крачетата, и я вкарай отново. Идеята е да влезе стегнато и да има контакт. При мен така се реши въпроса Ако тпс-а ти е за смяна, ще се наложи да си вземеш втора употреба тъй като цената на новия е космическа. После за настройката на новия датчик ще трябва да отидеш при някой с комп за мицу едит: Ето една снимка от нета, в дясно се вижда датчика http://4.bp.blogspot.com/_zgxWl6eQOyc/TAWeBjnqyFI/AAAAAAAAAA0/r1IIdUm0Gzo/s1600/DSC00275.JPG Редактирано 22 февруари 2012 от Emil Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Balistik92 Публикувано 22 февруари 2012 Автор Сподели Публикувано 22 февруари 2012 Ако ти кажа колко го гледах товааааа.. :D Но мислех,че е стъпков мотор :D Ами утре ще го поочистя,ще го поразгледам и дано измисля нещо.. Искренно ти благодаря за съветите.. Друго си е когато някой с повече опит в дадена сфера те напътства :bowi: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Balistik92 Публикувано 23 февруари 2012 Автор Сподели Публикувано 23 февруари 2012 Емо,за жалост проблема започва да става все по сериозен.. След като вчера бях разкачил акумулатора,днес преди да изкарам колата направих пак номера с диагностиката.Лампата започна да мига често и монотонно,което означава,че всичко е наред.. Да обаче след няколко километра пробег пак светна.. Окачих кламера пак и..ХОП - пак TPS.. Свалих буксата,огледах и нея и пиновете на датчика - всичко е чисто..Преди да я сваля обаче забелязах че за пръв път започна да си мени оборотите..Аха да угасне и се изфорсира..симптоми като от повреден стъпков мотор..При работещ двигател разкачих буксата и оборотите се вдигат..По слух на около 1200! Та поредния ми въпрос е има ли нещо като обслужване и репарация на TPS-а или трябва да се купи нов..И ако е за нов как по точно трябва да задам стойностите при затворен дросел и при отворен?Или просто свалям стария TPS и монтирам новия..? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 24 февруари 2012 Сподели Публикувано 24 февруари 2012 Тпс-а не подлежи на ремонт... Вземи си нов (става дума за употребяван). Може да се обърнеш към Milen_Z за повече яснота, нещата които ти казвам от него съм научил Той ще ти каже от кои модели мицу тпс-ите стават за колта. За нов от магазина не питай, аз съм питал, цената е грандоманска. Като си купиш тпс, ще трябва да отидеш при някой с комп да ти го настрои защото момента е тънък там. Поне така аз знам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Balistik92 Публикувано 24 февруари 2012 Автор Сподели Публикувано 24 февруари 2012 Поприннцип аз знам,че TPS се настройва чрез въртене около оста на дросела..Тъй като това е простопотенциометър..Но щом казваш,че е нужен комп да се окачи за да се настрои,то може би се окача за да се зададат стойностите при затворен и при отворен дросел..Чудя се обаче в компа на колата няма ли вече стойностите на този TPS,който е в момента и ако го сменя с същия и го настроя ръчно по начина който аз знам да се мине и без да се окача на лаптоп.Ще помоля и колегата,който ти ми препоръча,но все пак да искам и твоето мнение :P Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 24 февруари 2012 Сподели Публикувано 24 февруари 2012 Да се настрои този датчик без диагностичен уред си е мазохизъм......Когато се сменя този датчик е добре да се свали цялата клапа, да се почисти и прегледа. После се регулира самата клапа, след това датчика........ Макар че има и друг известен метод, ама ти го знаеш...."настроя ръчно по начина който аз знам да се мине и без да се окача на лаптоп". :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TKolev Публикувано 24 февруари 2012 Сподели Публикувано 24 февруари 2012 А настройката на самата клапа пак ли става на комп. и ако не каква е нормалната и позиция? :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 24 февруари 2012 Сподели Публикувано 24 февруари 2012 Най-добре е да се настроива всичко през компютър съобразно стойностите които вижда той. Най-добрия начин е това. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Balistik92 Публикувано 24 февруари 2012 Автор Сподели Публикувано 24 февруари 2012 Ами принципно не съм от хората,които обичат да побългаряват нещата,но като няма кой наблизо да ми свърши тази работа.. :X Там където работя обучавам имобилайзера на двигател мицубиши 1.5 VVT с букса OBD || И Емо ме светна,че моята е същата.. Но дори и да намеря програма за диагностика няма никакъв шанс да я вкарам в завода за да направя каквото е нужно.. Та,в крайна сметка стигнахме до там,че със сваляне и почистване няма да стане,а трябва да си купя нов(втора употреба) да го монтирам и да намеря някой с комп за да му зададе стойностите които са нужни?така ли? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 24 февруари 2012 Сподели Публикувано 24 февруари 2012 Ами принципно не съм от хората,които обичат да побългаряват нещата,но като няма кой наблизо да ми свърши тази работа.. :X Там където работя обучавам имобилайзера на двигател мицубиши 1.5 VVT с букса OBD || И Емо ме светна,че моята е същата.. Но дори и да намеря програма за диагностика няма никакъв шанс да я вкарам в завода за да направя каквото е нужно.. Та,в крайна сметка стигнахме до там,че със сваляне и почистване няма да стане,а трябва да си купя нов(втора употреба) да го монтирам и да намеря някой с комп за да му зададе стойностите които са нужни?така ли? Точно така. Колегите от близки градове да помагат, да кажат къде най близо има сервиз със МУТ 2. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Balistik92 Публикувано 24 февруари 2012 Автор Сподели Публикувано 24 февруари 2012 Поредния въпрос.. :D Какви ще бъдат последиците,ако разкача TPS-а примерно поне до заплата,докато реша проблема?Ще навреди ли това на колата и на поведението й? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 24 февруари 2012 Сподели Публикувано 24 февруари 2012 Не го изключвай. TPS не е само за единия празен ход. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Balistik92 Публикувано 24 февруари 2012 Автор Сподели Публикувано 24 февруари 2012 Оок..Значи я трая така до средата на следващия месец и малко по малко ще й изгладувам ремонта :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 24 февруари 2012 Сподели Публикувано 24 февруари 2012 Поредния въпрос.. :D Какви ще бъдат последиците,ако разкача TPS-а примерно поне до заплата,докато реша проблема?Ще навреди ли това на колата и на поведението й?Можеш и с мултицет да си го настроиш, като стойностите трябва да са м/у 480 и 700 mV, аз го правя различно ,но в този случай го оставям на около 550 mV........... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Balistik92 Публикувано 25 февруари 2012 Автор Сподели Публикувано 25 февруари 2012 Колеги,днес свалих TPS-a за да го почистя.Естествено ударих на камък понеже е капсулован,което знаех,но нали българина обича да пипне.. :D Обаче при монтажа му обратно ми дойде идея .. Завих съвсем леко болтчетата,запалих двигателя и ръчно въртях ТПС-а докато наглася оборотите.След като ги нагласих така че да остана доволен затегнах болтчетата и разкачих акумулатора за да изчисти грешките . Засега колата се държи повече от добре и при самодиагностика излиза , че няма грешки . Мислите ли , че може би съм си решил проблема по лесния начин ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TKolev Публикувано 25 февруари 2012 Сподели Публикувано 25 февруари 2012 :icon_clap: Значи става и на ухо не само с комп или мултицет.След време сигурно пак ще ти излезе грешката.Как се държи колата като загрее? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 25 февруари 2012 Сподели Публикувано 25 февруари 2012 Колеги,днес свалих TPS-a за да го почистя.Естествено ударих на камък понеже е капсулован,което знаех,но нали българина обича да пипне.. :D Обаче при монтажа му обратно ми дойде идея .. Завих съвсем леко болтчетата,запалих двигателя и ръчно въртях ТПС-а докато наглася оборотите.След като ги нагласих така че да остана доволен затегнах болтчетата и разкачих акумулатора за да изчисти грешките . Засега колата се държи повече от добре и при самодиагностика излиза , че няма грешки . Мислите ли , че може би съм си решил проблема по лесния начин ? Ей, Балистик, голяма работа си! :icon_clap: Не знам дали си решил проблема (може и да не си), но ме кефи упоритостта ти Моята нещо мени обороти (тихите), но ще я гледам по-нататък... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Balistik92 Публикувано 1 март 2012 Автор Сподели Публикувано 1 март 2012 Ей, Балистик, голяма работа си! :icon_clap: Не знам дали си решил проблема (може и да не си), но ме кефи упоритостта ти Моята нещо мени обороти (тихите), но ще я гледам по-нататък...Ще ти дам съвет,дори ще те помоля..не пипай тпс-а :D колкото и да барникаш,колкото и да мислиш,че си го оправил-няма да е така!Стабилизира се за няколко дни и после пак проблеми..На заплата го сменям и тва е!А ти ако искаш опитай номера със самодиагностиката за да видиш дали нямаш моя проблем.Ако имаш желание,пиши ми на ЛС да ти обясня как става,мен неволята ме научи :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Balistik92 Публикувано 2 март 2012 Автор Сподели Публикувано 2 март 2012 (редакция) Колеги..малко развитие :D Съвсем случайно видях в близка автоморга същото мицубиши..Спазарих се за ТПС-а и го купих..А по рано през деня, между другото, колата започна да прекъсва и в движение..Направо фалира :D Та..купих аз джиджавката,окачих мултицета и следвах инструкциите от Аутодата.Колата се възроди..Надявам се да не е като предния път,когато пак си мислех,че съм я оправил :D Но такива обороти от тази кола не бях чувал.. Дори в студа при незагрят двигател пали без газ,което предибеше невъзможно Благодаря на всички които ми дадоха акъл и ме насочиха :bowi: Редактирано 2 март 2012 от Balistik92 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TKolev Публикувано 2 март 2012 Сподели Публикувано 2 март 2012 И колко струваше TPS-a ако не е тайна? :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.