Премини към съдържание

Проблем с оборотите


kosta.76

Препоръчано мнение

Колата сменя оборотите. Като запали работи на 3000 оборота за 5 секунди и започва да сменя 1000 1500 и харчи 20 на 100.

Редактирано от Hristo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колата сменя оборотите. Като запали работи на 3000 оборота за 5 секунди и започва да сменя 1000 1500 и харчи 20 на 100.

 

Стъпков мотор ....!! ...той ти управлява оборотите .... може да ти е отишал на кино.....А за разхода ти....най елементарното което знам е ..да ти е заминала лампда сондата.....Може да пробваш да я откачиш и да караш без нея.....и да видиш дали ще ти се подобри разхода....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Смених сондата - никаква разлика. И стъпковия мотор смених заедно с клапата за въздуха - пак е същтото. И свещите и кабелите смених - пак никаква разлика, а като извадя буксата на сондата, работата на мотора не се променя, това нормално ли е?

Редактирано от somalietsa
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колата сменя оборотите. Като запали работи на 3000 оборота за 5 секунди и започва да сменя 1000 1500 и харчи 20 на 100.

 

А за коя генерация колт става дума? Ако колта е от старите преди 96-та година (4-та генерация) може да имаш протекли кондензатори в ЕКУ-то. Имаше един варненски колт с такъв проблем и подобни симптоми - високи обороти и скандален разход... След намесата на Милен проблема се реши :)

Редактирано от Emil Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1993 1.6 16v

 

Ами вземи отвори ЕКУ-то и погледни вътре, дали не са му протекли кондензаторите

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Отворих го...вижда ми се здрав. Кои кондензатори трябва да гледам по-точно?

Редактирано от Emil Dimitrov
Неграмотно писане
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

A най-интересното е - като дам на контакт и като натисна газта до край и я пусна и запаля колата...работи нормално...и като я карам и дам повече газ и като изключа от скорост и колата гасне.

Редактирано от Emil Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

A най-интересното е - като дам на контакт и като натисна газта до край и я пусна и запаля колата...работи нормално...и като я карам и дам повече газ и като изключа от скорост и колата гасне.

 

Това последното ми звучи на леко клеясал TPS, от там може и да ти играят оборотите. Може даже да се отрази малко на разхода, но определено не и чак пък 20/100 (ако говорим за бензин де).

 

Хвърли едно око на крепежа на самия ТПС (онова кръглото пластмасовото с 4-5 кабела, дето е от другата страна на дроселната клапа). на теория би трябвало болтчетата му да са мацнати с боя. Ако е разбъзикан - центри се с оммер и луфтомерни пластини.

Второ, погледни опорния винт на лоста на дроселната клапа. трябва да е също с боя и да НЕ е пипан. Че всякакви дърти жигулски майстори и половината газаджий обожават да го връткат, а като се мръдне - компа откача. Това, че си сменил цялото тяло на дросела не е гаранция, че новото не е бъзикано където не трябва.

 

Ако тия две неща са ти наред, си провери налягането в рейката на инжекторите (в домашни условия е малко тегава процедура, иска преходник на стругар и читав манометър за агресивни течности или поне прежален за какви да е течности).

За по-лесно, просто извади маркуча на обратния бензин и виж като запалиш, дали изобщо ще текне нещо от него. Ако не потече бензин или ако едва-едва се окапва, търси друг. По спомен, налягането трябваше да е нещо от сорта на 3 бара.

При описания тест ЗАДЪЛЖИТЕЛНО сложи друг маркуч и го изкарай да тече (ако тече де) в някакъв съд, сам знаеш, не е здравословно да се олива горещ двигател с бензин ... да не ни дават по новините после :)

 

ЗА компа: не ми се рови за снимки, но има един по-едър кондензатор,обикновено той дава фира( близо до него има мощен ценер). В началото започва да пуска по малко електролит (прозрачна, леко мазна течност по платката около корпуса), после просто се взривява (буквално). Ако не е издухал нацяло, просто го смени, за човек с навици с поялника, задачката не е сложна. Без напъване и без прегряване, да не замине някоя метализация. не е болка за умиране, но е ненужна разправия после.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А за София кой може да ми помогне?

Свържи се с ето този потребител http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showuser=9, той може да ти реши проблема ..
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

А за коя генерация колт става дума? Ако колта е от старите преди 96-та година (4-та генерация) може да имаш протекли кондензатори в ЕКУ-то. Имаше един варненски колт с такъв проблем и подобни симптоми - високи обороти и скандален разход... След намесата на Милен проблема се реши :)

а кои е този Милен във Варна

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

а кои е този Милен във Варна

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showuser=473

Но не е от Варна, а от Пловдив.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А когато при изключване от скорост оборотите рязко падат почти до нула (даже понякога гасне) и след секунда се нормализират. От дросела ли е?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 месеца ...

Малко рефреш по темата и да питам автора дали си е оправил Колта, моят е със същия мотор и същия проблем - яко форсаж на обротите от 1000 до 1500...

Главния заподозрян в случая е целия модул от стъпковия мотор, дросел и каквито и клапи и платки да има :icon_censored:

 

http://media.snimka.bg/s1/0908/028059822.jpg?r=0

 

...... Идеята е да се свали модула, да се отвори и види точно откъде идва проблема вътре.

Гадното от цялата работа е че болтовете отстрани за залепени и не се развиват хич... разглабянето ще е голяма игра, а и няма гаранция че ще успеем да го оправим.. Изобщо филма за сега е много готин и незнам кога ще свърши :D А междувременно всеки съвет ще бъде от полза по темата.

поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Малко рефреш по темата и да питам автора дали си е оправил Колта, моят е със същия мотор и същия проблем - яко форсаж на обротите от 1000 до 1500...

Главния заподозрян в случая е целия модул от стъпковия мотор, дросел и каквито и клапи и платки да има :icon_censored:

 

http://media.snimka.bg/s1/0908/028059822.jpg?r=0

 

...... Идеята е да се свали модула, да се отвори и види точно откъде идва проблема вътре.

Гадното от цялата работа е че болтовете отстрани за залепени и не се развиват хич... разглабянето ще е голяма игра, а и няма гаранция че ще успеем да го оправим.. Изобщо филма за сега е много готин и незнам кога ще свърши :D А междувременно всеки съвет ще бъде от полза по темата.

поздрави

 

 

 

 

 

Колега виж тази тема:

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=25765

аз съм я повдигнал поради същия ПРОБЛЕМ :icon_crying: ...има и снимков материал,а за доп. информация можеш да ми звъннеш на 0883307023 -Даниел :icon_bye:

Редактирано от dyff
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Смених сондата - никаква разлика. И стъпковия мотор смених заедно с клапата за въздуха - пак е същтото. И свещите и кабелите смених - пак никаква разлика, а като извадя буксата на сондата, работата на мотора не се променя, това нормално ли е?

-Със същият "съмнителен" успех би могъл да продължиш да сменяш още детайли и елементи по автомобила си и най вероятно резултатът ще е същият! Ако си от София и разбира се имаш желание, ела да диагностицирам и Оправя проблемите по :mitsu-smiley: "самолета" телефона е в подписа ми!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Продължението на играта с оборотите - според майстора проблема не е в стъпковия мотор. Вътре в модула на дросела има прецакана термо клапа, която е останала отворена и явно не затваря. Не знам дали подлежи на ремонт , но скоро ще разберем , следва разглобяването и дано да се оправи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема с оборотите се оказа в степ мотора, а не както някои "майстори" от Варна посочиха куп други глупости. След намесата на един човек всичко е перфектно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...