Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Някои въпроси за Паджеро 3...


Препоръчано мнение

Използвам темата, за да се извиня на клиентите чиито джипове бяха за ремонт на помпи (ГНП). Получи се доста голямо забавяне, поради НЕ зависещи от мен обстоятелства (забавяне на доставка от Бош-България с близо 4 месеца). Техниката вече е налична и първите 3 помпи са готови. Какво ми направи впечатление на първо четене :

-ВСИЧКИ ГНП-та които тествах бяха със занижени подавания на гориво в различните режими. Това особено се отнася за стартовия режим (палене) и малка газ в ниски обороти. Две от помпите минаха само с прекалиброване на горивата в паметта, третата обаче е извън допуските и е за нов помпен елемент...

-и при трите помпи имаше проблеми с аванса, там се мина само със смяна на датчик и регулиране.

Като видя и други типични проблеми-ще ги напиша тук.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 години ...
  • Отговори 93
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Здравейте колеги !

 

Да пораздвижа малко темата ! Лятото ,преди 10 000км.,направих пълна ревизия на горивната система.Това включва нови дюзи ,и профилактика на помпата.Какво включва сервиза на помпата не помня,само се сещам че се наложи и смяната на електрониката с нова,това е правено в сервиз "Суперскан".

Преди да предприема всичко това, Джерото си палеше една идея по бавно,може би 3-4 секунди стартер,и газовете лютяха.Идеята ми бе да изпреваря счупването на ГНП-то и висенето ми по пътищата .

Само че след всичките гореописани процедури колата никак не се оправи ,дори стана някак по-зле. Защо казвам оправи,ами сервиза който ми сваля ГНП-то ми каза че за да съм сигурен в колата си на същото трябва да се направи профилактика,същото ми казаха и от "Суперскан"! Дори те се чудеха как е вървяла колата,толкова много е била зле(помпата).Не съм се пестил от нищо и смених всичко което ми бе препоръчано! Да но уви ,трудното палене си остана ,лютивия дим също,дори мисля че нещата станаха по-зле.Какво имам впредвид. Скоро спусках един супер стръмен проход,там просто газ не се подава ,само сменяш предавки.Та след около 15км.спускане ,вече на равното ,след подаване на газ ,страшен сиво-бял облак,като е нужно доста за да изчисти.Това го прави при всяко подобно спускане! Преди ремонта освен лютия невидим дим други проблеми не съм имал,сега колата пуши и на равното. Трябва да уточня че двигателя не пипа масло и работи супер добре.Ако не гледам в огледалата какво се случва през ауспуха ,мога да кажа че джипа работи супер добре.Разхода е между 9,5 - 11 литра на сто.Като изключим пушаците ,колата работи страхотно.

За да не спестявам нищо,ще кажа че спестих една препоръка на "Суперскан"! Посъветваха ме да сменя резервоара,но аз не го направих ,същия бе измит и сложен отново.Като превантивна мярка ,за да не попадат мизерии в помпата сменям оригинален горивен филтър(Балкан Стар) през 5 000км.

Ако някой може с нещо да помогне ще съм благодарен!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега.Аз отдавна човъркам тая тема,но до момента нищо конкретно,относно забавеното палене не съм открил.Ходих на няколко диагностики и на всякаде ми казаха,че помпата получава това,което и трябва и работи добре.Гледах един руски клип,на който показват как се мери налягането на подкачващата помпа и го направих по показания начин.Манометъра показа налягане м/ду 3 и 4 бара на тихи обороти,което според братушките е много добре.Не можах да видя на други по-високи обороти какво показва,защото бях сам и нямаше как да подавам газ и да гледам манометъра едновременно.Днес бях на лов с калега,който дойде със същия джип и неговия палеше по същия начин(на 3-та сек.).За резервоара и аз чух,че не е лошо да се смени с пластмасов,но не разбрах от кой модел и година са такива.Казаха ми,че резервоара бил с някакво покритие , което отделяло стружки/дизел сервиз Цанко Лазаров в Русе /.Бих те посъветвал , да погледнеш СМУКАТЕЛНИЯ КОЛЕКТОР ,защото моя беше целия в нагар и клей и след като го измих и го направих като нов джипката вече не пропушва на тихи обороти,както правеше преди.Другото,което направих е да запушу ЕГР-ра и след 5000 км смукателния колектор и като нов.Ако може,сподели какво ти струваше ремонта на помпата или пиши на ЛС . А помпата дали е зацепена правилно ? Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега.Аз отдавна човъркам тая тема,но до момента нищо конкретно,относно забавеното палене не съм открил.Ходих на няколко диагностики и на всякаде ми казаха,че помпата получава това,което и трябва и работи добре.Гледах един руски клип,на който показват как се мери налягането на подкачващата помпа и го направих по показания начин.Манометъра показа налягане м/ду 3 и 4 бара на тихи обороти,което според братушките е много добре.Не можах да видя на други по-високи обороти какво показва,защото бях сам и нямаше как да подавам газ и да гледам манометъра едновременно.Днес бях на лов с калега,който дойде със същия джип и неговия палеше по същия начин(на 3-та сек.).За резервоара и аз чух,че не е лошо да се смени с пластмасов,но не разбрах от кой модел и година са такива.Казаха ми,че резервоара бил с някакво покритие , което отделяло стружки/дизел сервиз Цанко Лазаров в Русе /.Бих те посъветвал , да погледнеш СМУКАТЕЛНИЯ КОЛЕКТОР ,защото моя беше целия в нагар и клей и след като го измих и го направих като нов джипката вече не пропушва на тихи обороти,както правеше преди.Другото,което направих е да запушу ЕГР-ра и след 5000 км смукателния колектор и като нов.Ако може,сподели какво ти струваше ремонта на помпата или пиши на ЛС . А помпата дали е зацепена правилно ? Поздрави.

 

Здравейте ! ЕГР - а съм го затапил още като купих джипката ! Не знам как е пропушвала твоята но при мен на оборот ,като се загледаш,се вижда лекичко като пара ,но не е пара и люти ! Дали е зацепена правилно помпата ,ами нали за това дадох една камара пари и я пратих в уж единствения сервиз за Zexel в БГ .Аз също допускам че има проблем центровката(предварение ,закъснение) защото Мицу работи прекалено добре и тихо! Спирам до Ситроен 2,0 HDI 136 к.с и познайте коя кола се чува ..... Пежо мотора :) !!! Аз си разбутах джипа именно заради това пусто лютене и уж да изпреваря събитията със аварииното спиране на ГНП_то ! Джипката я ползвам за семейна кола,екскурзийки и почивки и исках да ми е сигурна ! А то стана така че след всичко сменено и една камара пари ,лютото си остана ,а и се разпуши !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Такаааа ,да продължа да разказвам ! Проблема със забавеното палене е решен !!! Профилактирахме стартера и нещата се оправиха ,пали от ключ(на секундата) ! Но по-голямата ми мъка си остава ,дори си мисля че една идея се влоши ! Днес свалихме и проверихме смукателния колектор,всички въздуховоди и интеркулера ,ОК-са . Колата продължава да си работи чудесно но и да си пуши прилично .След запалване и работа около 4-5 минути на оборот сиво-белите(люти) пушеци си ги има.След това ,като се изфорсира картинката става още по грозна! Сиво-бялото се сгъстява и вплътнява и маранята си става метър - два пушек ! В момента свалят новите дюзи за да видим какво се случва с тях и.......то друго не остана освен на вторични !!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.Да не би да влиза антифриз в някой цилиндър? Тия бели пушаци..... Много се радвам за решения проблем със забавеното палене. Такъв проблем,а е бил с толкова просто решение.Дано не се окаже, че едни големи пари са отишли без причина на вятъра . При мен обаче,проблем със стартера няма,защото върти като бесен,а от вчера нещо друго започна да се случва-започна лампата за подгряване да свети по-дълго време и като запали студен претриса и държи 900 оборота при 1000 преди. Ако някой има идея да помага,ще съм благодарен на всички отзовали се !

Редактирано от Biser Savov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Такаааа ,да продължа да разказвам ! Проблема със забавеното палене е решен !!! Профилактирахме стартера и нещата се оправиха ,пали от ключ(на секундата) ! Но по-голямата ми мъка си остава ,дори си мисля че една идея се влоши ! Днес свалихме и проверихме смукателния колектор,всички въздуховоди и интеркулера ,ОК-са . Колата продължава да си работи чудесно но и да си пуши прилично .След запалване и работа около 4-5 минути на оборот сиво-белите(люти) пушеци си ги има.След това ,като се изфорсира картинката става още по грозна! Сиво-бялото се сгъстява и вплътнява и маранята си става метър - два пушек ! В момента свалят новите дюзи за да видим какво се случва с тях и.......то друго не остана освен на вторични !!!

Колега аз имах подобен проблем но при смяна на помпата с употребявана, пали трудно и къди здраво бяло, казаха ми че трябвало да се закара помпата в зексел да се калиброва, но аз се зачудих, нали е свалена от работеща джипка,пък и не ми се сваляше че е голяма врътня, и с един колега я врътнахме малко на предверение и всичко се оправи, пали от раз и върви като самолет без да пуши хич.Обяснявам, помпата е зацепена към един фланец който се зацепва към ангренажа, на фланеца има два белега, разхлабихме болтовете и я завъртяхме към втория белег който се пада нагоре(към мотора) и вече 7-8 000 км карам без грижи, тук един колега ме предупреди че съм принудил TCV то да работи в крайни стойности, но засега няма геле

Говорим за 3.2ДИД 2003 дълга база автомат

Аз пък да питам друго като включа на бавни и всичко мига, и колата си ускорява като подавам газ, иначе блокажите и двойното си работи, просто все едно е на бързи, къде мога да търсш проблема

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз имах подобен проблем но при смяна на помпата с употребявана, пали трудно и къди здраво бяло, казаха ми че трябвало да се закара помпата в зексел да се калиброва, но аз се зачудих, нали е свалена от работеща джипка,пък и не ми се сваляше че е голяма врътня, и с един колега я врътнахме малко на предверение и всичко се оправи, пали от раз и върви като самолет без да пуши хич.Обяснявам, помпата е зацепена към един фланец който се зацепва към ангренажа, на фланеца има два белега, разхлабихме болтовете и я завъртяхме към втория белег който се пада нагоре(към мотора) и вече 7-8 000 км карам без грижи, тук един колега ме предупреди че съм принудил TCV то да работи в крайни стойности, но засега няма геле

Говорим за 3.2ДИД 2003 дълга база автомат

Аз пък да питам друго като включа на бавни и всичко мига, и колата си ускорява като подавам газ, иначе блокажите и двойното си работи, просто все едно е на бързи, къде мога да търсш проблема

 

Това което казваш го пробвахме ,няма резултат ,все си пуши! Иначе на ход няма никакви проблеми,върви чудесно! Пушаците са на празен ход и по инерция . След доста сменени сервизи и майстори ,всички казват че помпата не е сервизирана правилно,всъщност имало доста рекламации към Суперскан.

Аз вече не съм собственик на автомобила,харесаха състоянието му,оцениха всичко което съм направил по него и го купиха!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това което казваш го пробвахме ,няма резултат ,все си пуши! Иначе на ход няма никакви проблеми,върви чудесно! Пушаците са на празен ход и по инерция . След доста сменени сервизи и майстори ,всички казват че помпата не е сервизирана правилно,всъщност имало доста рекламации към Суперскан.

Аз вече не съм собственик на автомобила,харесаха състоянието му,оцениха всичко което съм направил по него и го купиха!

колега, в къга на шегата - ти си минал в графата: "Най-хубавото паджеро е продаденото"

поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет на всички ! Да питам и аз за бавните скорости . Днес установих , че моите не включват. След като изпълних всички процедури , както колегата по-горе е обяснил , при мен четирите лампи почват да мигат и нищо не се случва . Реших да започна от контактите , които четох че са някаде около скоростния лост ( ако правилно съм разбрал ) , но не можах да махна скоростния лост . Развих малкия лост , но не разбрах как се маха големия , за да мога да махна пластмасата и да се открие фронт за работа . Автомобила е П3 2001 г автомат. Ако някой може да даде съвет , преди да съм счупил нещо ще съм благодарен . Ако проблема не е там , след това ще търся отдолу.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързият отговор . Тая вечер закачихме диагностика и изписа следната грешка - T/F MODE SW 2 . Ako може някой да я дешифрира много ще ми помогне , защото момчето с диагностиката не можа . Благодаря предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързият отговор . Тая вечер закачихме диагностика и изписа следната грешка - T/F MODE SW 2 . Ako може някой да я дешифрира много ще ми помогне , защото момчето с диагностиката не можа . Благодаря предварително.

....трансфер мод суич 2.......на раздатката има 5 бутона, суичове, те са за да указват на SS2 системата в коя позиция е в момента раздатката.....вземете една пробна лампа и с акумулатор ги вържете последователно като на минусовата клема на ак-ра закачате на корпуса на раздатката, а +-совата през пробната лампа и на куплунга на съответния датчик...някой трябва да седи в колата и да сменя режимите на разд-та ,когато е на контакт колата....когато сменяте режимите, то съответния датчик трябва да замаси и лапмпата да светне....другия вариант да свалите датчиците и да мерите ....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за подробния отговор. При първа възможност ще ги проверя и ще споделя какво е положението.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и честита коледа на всички . Днес реших да потърся клапаните на раздатката , но въпреки голямото търкаляне и старание нищо не намерих.Има 5 или 6 куплунга с различни цветове , на които кабелите вървят над радатката и една машинка , която бръмчи при всяко превключване на режимите. Възможно ли е вместо клапани тая машинка да превключва режимите и защо не вкл. бавните след като бръмчи на всяко превключване на лоста ? И оня ден сутринта предния мост , след като го включих в движение се включи с известно закъснение и с един стържест звук , което междо другото не го прави за първи път . Имам чувството , че се случва когато е по-студено . Ако можете помагайте. Поздрави .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и честита коледа на всички . Днес реших да потърся клапаните на раздатката , но въпреки голямото търкаляне и старание нищо не намерих.Има 5 или 6 куплунга с различни цветове , на които кабелите вървят над радатката и една машинка , която бръмчи при всяко превключване на режимите. Възможно ли е вместо клапани тая машинка да превключва режимите и защо не вкл. бавните след като бръмчи на всяко превключване на лоста ? И оня ден сутринта предния мост , след като го включих в движение се включи с известно закъснение и с един стържест звук , което междо другото не го прави за първи път . Имам чувството , че се случва когато е по-студено . Ако можете помагайте. Поздрави .

.....ама колега, това не са клапани, а суичове.....това са най общо казано ключове които вкл. към маса.....и ви обясних как да се проверят...ключовете са с по един кабел и букса, която е с различен цвят,та този кабел/пин все едно го опирате към корпуса на раздатката в определен момент и обстоятелства...даме когато имате движение на мотора, някой от тези суичове/ключове се задейства и все едно си опрял кабела към маса....т.е. той превкл. към маса и подава маса....

Тази машинка е мотора, който чрез него превкл. различните режими на раздатката......тъй като в купето малкия мост за СС4 системата се управлява електронно и няма пряка механична връзка м/у лоста и раздатката, този мотор е изпълнителния механизъм на СС4 системата.....и в зависимост дали сте на 2Н,4Н и т.н. различните суичове по разд. кутия са или он или офф...т.е. или вкл. или изкл......по този начин електронния блок на СС4 разбира къде е в монента електромотора...

Когато вкл. от 2н на 4Н позиция,тогава се случват две неща:

1. в разд. кутия електромотора превкл. от 2 на 4 Н ,а от друга страна, на предния мост има изпълнителен орган , който работи на вакуум,и той от своя страна издърпва муфата на пр. мост така че да се закл. предния диф към пиниона на предния кардан......то се управлява от вакуум,а пък вакуума се взима от вакуум помпата ......а вакуума се управлява от две клапанчета,които се намират при десния ботуш.....Това че влиза трудно ,може да има износени/завлекли зъби на муфата и хъба и някой от тях да имат мустаци......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Здравейте. Днес най-накрая намерих време да се поровя под джипа. Искам да благодаря на DJ-я за подробното обяснение и да се извиня за глупавите въпроси, но не бях прочел внимателно първият пост. Днес измерих суичовете , както е описал и се оказа следното: в лявата част на раздатката има три букси , а от дясната отгоре има две. Черните , съответно от ляво и от дясно са постоянен "-" и като са изкл.машинката не работи ( бръмчи ). Белият суич от ляво е за 4H , кафявия и за 4HLc , а другият от дясно не получава "-" след като вкл. на бавните. Обаче и машинката не избръмчава в тоя случай. Сега въпраса е каде да се търси причината. Клапаните са отгоре на раздатката и въобще нямам идея как да стигна до тях , за да проверя връзките и евентуално да ги измеря. Ако имате идеи моля споделете . Благодаря предварително

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...... а другият от дясно не получава "-" след като вкл. на бавните.....

......смени го този суич и ще се оправи.....всички те дават на маса ...т.е. "-".....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря. Утре първо през автомивка, че тая вечер закъсах яко в една нива със сняг и кал , чак трактор ме вади . Май се появи още един проблем , но първо тоя , после другия ( изчезна ми блокажа на задния диф ).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....................че тая вечер закъсах яко в една нива със сняг и кал , чак трактор ме вади . ............

 

Малко за разведряване: Колкото по-проходим е джипа, толкова от по-далече ще те дърпа тракторът. :):):)

 

Това съм го правил с една Хонда 4х4. Нали съм 4х4 :) бух в една пряспа и всичкото 4х4 във въздуха, а Хондата по корем в пряспата. Няма да ви казвам колко майтапи отнесох от приятелите, дето ме вадиха :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!Да попитам,продават ли се и кьде,трьбопроводите от гьрловината до резервоара за Паджеро 3.2 дид 2000г.Те се намират под кора в заден десен калник и рьждясват без да ги забележиш здраво.Какво да правя?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По автоморгите. Един колега скоро си купи някаде от южна България и беше в учудващо добро състояние. Аз моята също я сменях , но понеже не намерих в добро състояние ми огънаха тръба в един сервиз за ауспуси и с малко рязане и заваряне стана добре. Не можах да сложа кората , защото тръбата е по-дебела , но това не е проблем , тъкмо ще може да се мие по-добре и няма да гние. Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

......смени го този суич и ще се оправи.....всички те дават на маса ...т.е. "-".....

Не можах да го сменя понеже кабела е захванат някаде отгоре на раздатката,може би в клапан или датчик , а от там трябва да дойде според мен липсващата маса. Когато реша да вкл. бавните лампите на четирите колела почват да мигат и не спират. Но след като подадох маса на другия кабел,който се свързва с него , се чува лек звук и лампите спират да мигат и светват постоянно. Затова си мисля , че от датчик или клапан свързан с другия край на кабела трябва да дойде тая маса или пак нещо съм се объркал ? Другия проблем е че май не ми вкл. блокажа на задния диф. Докато се търкалях от долу реших и там да разгледам и какво видях : две маркучета , едното излиза от машинката и влиза с една пластмаса в гредата от горе , другото излиза от дифа и си виси само. Личи , че и то май трябва да влезе в тая греда , но няма пластмасата и има само дупка . Направих няколко проби и се оказа , че машинката е помпичка и помпи въздух в кухата греда и реших двете маркучета да ги свържа ( не можах да намеря логично обяснение защо са забодени в тая греда ). Нищо не се промени по таблото , нито светна някаква лампа за блокаж ( не съм сигурен дали и каде трябва да свети ) , нито можах да разбера дали блокажа работи . Надявам се да дадете съвет и да кажете дали някаде бъркам . Благодаря предварително .

Редактирано от Biser Savov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

аз съм се замислил да изведа с бутони от Г-клас тези проблемни суичове и да сложа край на мъките. така или иначе не е механика, а ел.проблем. 4 бутона в барчето под радиото и съм готов.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!Искам да попитам,продават ли се трьбопроводите от капачката до резервоара на Паджеро 3.2 дид 2000г.Те са 4 и се намират под кора на десен калник и рьждясват здраво без да разбереш

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По автоморгите. Един колега скоро си купи някаде от южна България и беше в учудващо добро състояние. Аз моята също я сменях , но понеже не намерих в добро състояние ми огънаха тръба в един сервиз за ауспуси и с малко рязане и заваряне стана добре. Не можах да сложа кората , защото тръбата е по-дебела , но това не е проблем , тъкмо ще може да се мие по-добре и няма да гние. Поздрави.

Колега Савов,благодаря ти за отговора.Аз сьщо мислех да ги направя трьбите от трьби за хидравлика .те са калибровани,здрави и се огьват на машина по чертеж.Но с времето си мисля,че и на тях сьдбата ше е сьщата и за това мисля да ги направя от РР трьби за студена вода.В магазините има всичко за това.Благодаря!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...