Премини към съдържание

Някои въпроси за Паджеро 3...


Препоръчано мнение

Здравейте колеги! Нов съм във форума и се извинявам, ако бъркам някое правило с темата или ако въпросите ми са дискутирани вече. Търсих много и не видях такива теми.

Интересува ме какъв е очаквания градски раход на това Паджеро с мотор 3,2 DID? Имам го от 2 седмици и още нямам достатъчно наблюдения, но ми се струва, че харчи над 15 градско. Не е ли много? Да търся ли проблеми или си е нормално да е над 15? Извънградски разход какъв да очаквам?

Другият ми въпрос е какво означава мигането на знак на информационното табло, приличащ на снежинка и съпроводен с три изписуквания? Нещо свързано с температурата ли е? Включва някакъв зимен пакет ли? Сори, ако въпросите са лаишки, но нищо не разбирам (засега!) от Паджеро.

Другото ми питане е може ли да минавам от заден мост към 4х4 без да съм напълно спрял? Знам, че трябва да е на N позиция лоста, но нужно ли е да е съвсем спрял джипа или е разрешено леко движение?

Последно досаждам с една питанка: този мотор пуши ли си доста по принцип или и тук да търся проблем? При по-сериозно ускорение опушва яко пътя зад мен. Пушекът за радост е черен и мирише на сажди, а не на масло. Може ли обаче да се намали и как? Въздушният филтър е сменян скоро. Дали не е кофти центровка на помпата? Нещо като твърде богата смес примерно???

 

Мерси на всички отзовали се! :drinks:

Надявам се скоро да се видим на някоя от регулярните ви сбирки. :good:

Редактирано от Pajero III
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 93
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

И аз бих заложил на ЕГР, ТУрбо смукателен колектор и МАП-а..........не трябва да пуши толкова ,разхода трябва да е около 11-12л./100км. чисто градско............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за отговорите! Значи явно трябва да се търси проблем. Къде може да стане това? Доста съм незапознат с марката Мицубиши (което смятам да променя) и не знам нито къде са добрите майстори/сервизи, нито къде са добрите и проверени части. Освен Рубин и Балканстар, друго ползвате ли?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може да превключваш от заден мост (2Н) в 4Н в движение без да си изключил от скорост, просто нищо не правиш а буташ лоста от 2Н на 4Н, обратното го правиш по същия начин.

 

Това звучи прекрасно, но ме е страх да го пробвам. До каква скорост е разрешено да се минава между двата режима? Имам и Фронтера Б, при която има лимит от 60 км/ч. за включване или изклюване на втория мост. При Паджерото такива ограничения има ли и какви са?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мога да дам абсолютно точно мнение за разхода, защото винаги пълня резервоара до горе: през топлите месеци градско 9-9,6, извънградско около 7, сега градско 12-12,5, извънградско около 8. Пушека май не е нормален, поне моята джипка изобщо не пуши, все едно е бензин, което и мен ме учуди в началото. На свой ред и аз да питам по-знаещите - какви са тези проблеми с помпите дето постоянно се дискутират?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за отговорите! Значи явно трябва да се търси проблем. Къде може да стане това? Доста съм незапознат с марката Мицубиши (което смятам да променя) и не знам нито къде са добрите майстори/сервизи, нито къде са добрите и проверени части. Освен Рубин и Балканстар, друго ползвате ли?

Можеш да погледнеш тази тема........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес бях на диагностика. Откриха ми проблем в ЕГР-а. Показва 0% на празни обороти и на пълна газ. Тотално блокирал е. Дава и грешка за ЕГР-а. Пише, че няма обратна връзка за позицията на ЕГР-а. Не знам обаче той механичен ли е, електронен ли, подлежи ли на чистене или направо се сменя. Мисля утре рано сутринта да звъня в Рубин с тези въпроси.

А знаете ли дали може да се изолира и прескочи въпросния клапан? Да се излъже електрониката???

 

П.П. Всички други параметри на джипката се оказаха перфектни. Никакви грешки и никакви отклонения от заводските норми. :icon_dance: Прегледахме всички системи и никъде нямаше и минимален проблем. Да не повярваш, че това е 10 годишна кола на не се знае колко километри. :rulez:

Редактирано от Pajero III
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мога да дам абсолютно точно мнение за разхода, защото винаги пълня резервоара до горе: през топлите месеци градско 9-9,6, извънградско около 7, сега градско 12-12,5, извънградско около 8. Пушека май не е нормален, поне моята джипка изобщо не пуши, все едно е бензин, което и мен ме учуди в началото. На свой ред и аз да питам по-знаещите - какви са тези пробл

еми с помпите дето постоянно се дискутират?

Това е направо мечтан разход. Дано го постигна някога! :icon_blush:

За помпите на Паджерата скоро ще има много добра техника при моя помпаджия. Пичът е хипер добър диагностик и ултра кадърен помпаджия. Поръчал си е една техника (за 50К) за рефлашване на тези помпи и щом я получи ще избие рибата с нея. До няколко седмици трябва да е факт това. Ако имате нужда, пишете на лично и ще давам координати!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ЕГР клапана ти е забил отворен. Мисля че можеш направо да го затапиш, ако не, се бърникаше и по компа. Ако държиш да ти работи пробвай първо да го почистиш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес бях на диагностика. Откриха ми проблем в ЕГР-а. Показва 0% на празни обороти и на пълна газ. Тотално блокирал е. Дава и грешка за ЕГР-а. Пише, че няма обратна връзка за позицията на ЕГР-а. Не знам обаче той механичен ли е, електронен ли, подлежи ли на чистене или направо се сменя. Мисля утре рано сутринта да звъня в Рубин с тези въпроси.

А знаете ли дали може да се изолира и прескочи въпросния клапан? Да се излъже електрониката???

 

П.П. Всички други параметри на джипката се оказаха перфектни. Никакви грешки и никакви отклонения от заводските норми. :icon_dance: Прегледахме всички системи и никъде нямаше и минимален проблем. Да не повярваш, че това е 10 годишна кола на не се знае колко километри. :rulez:

Ако ЕГР-а беше блокирал на затворено положение, нищо нямаше да се случва, дори и по хубаво ,тъй като изгорелите газове не влизат в смук. колектор за доизгаряне и съответно тази система няма да пречи.........А ако ЕГР-а е блокирал на пълно отворено , дори и не напълно, то на празен ход щеше мотора да тресе ,чека щеше да свети , щеше да пали трудно, щеше да не се вкл. турбината ( тя се включва ,но издиша въздуха от ЕГР-а ) и колата няма да върви както трябва...........за всичко щеше да си отчете като грешки ЕКУ-то ,и те ще са поне 3 бр. различни грешки ,свързани с ЕГР-а...........

Обратната връзка е това, което показва на ЕКУ-то дали моторчето на ЕГР-а се движи и то къде е във всеки един момент..........

В следствие на горното , щеше почти всички параметри да са извън границите или пък много близо до пределите им........така че смени си сервиза на първо време ..........

Електрониката не може да се излъже,но за това пък си има опция ,която е точно за тази цел, да изключи ЕГР-а ,но това важи за коли от 2004 или и 5-та година нагоре........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е направо мечтан разход. Дано го постигна някога! :icon_blush:

За помпите на Паджерата скоро ще има много добра техника при моя помпаджия. Пичът е хипер добър диагностик и ултра кадърен помпаджия. Поръчал си е една техника (за 50К) за рефлашване на тези помпи и щом я получи ще избие рибата с нея. До няколко седмици трябва да е факт това. Ако имате нужда, пишете на лично и ще давам координати!

И какво "рефлашва" тази техника за 50к........???Проблема не е софтуерен въобще,ама ще го оставим помпаджията да си рефлашва на воля там ........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

..........

Електрониката не може да се излъже,но за това пък си има опция ,която е точно за тази цел, да изключи ЕГР-а ,но това важи за коли от 2004 или и 5-та година нагоре........

Мерси за изчерпателното обяснение! Само не ми стана ясно щом съм 2001 г. може ли да се изключи ЕГР-а? Казваш, че важи само за след 2004 г. Нямам против и да го почистят и да си работи. Стига да може.

Относно помпаджията, споделих ви неговите думи, без да гарантирам нищо. Дори не знам дали е такава терминологията. Просто като услуга на нуждаещи се го казах, а не от някаква изгода.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Току що звънях в Рубин. Зарадваха ме, че ЕГР-а и бил механичен вакумен и търпял почистване. :icon_thumbup: Казаха обаче, че при изключване и затапване, често се стигало до рязко повишаване на разхода. :icon_crying:

Ако почистването не помогнело, нов струвал 300 лв. :icon_crying:

 

Дали имаме някакви отстъпки в Рубин???

Редактирано от Pajero III
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, а към Ратола мога ли да се обърна за диагностика и въобще работа по Паджерото? Там мисля, че могат да се постигнат по-добри цени на частите, а и на труд. :help:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Aз не знам дори, защо и как си попаднал в Рубин ? :)

За Паджеро или тук или при офроуд мастърите можеш да намериш решение... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Aз още не съм попаднал в Рубин, само по телефона няколко пъти се допитвах. А защо да не попадам в Рубин? Не ги ли бива?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С удоволствие ще отида в Ратола. Даже имам някакви индиректни връзки там. Не знаех обаче, че разбират и от Мицубиши.

Сега в момента съм го дал джипко да се побоядиса малко, че наследих някои незаведени козметични щети. До няколко дни ще излезне и отивам директно в някой от въпросните сервизи, да видим какво ще свършат. Дано не се окаже обаче, че вече от някой е затапен и изолиран ЕГР-а и затова така пуши и харчи като змей! Не че е болка чак де, ще му купя нов ЕГР в краен случай. С правилните отстъпки идва на 250 лв.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И какво "рефлашва" тази техника за 50к........???Проблема не е софтуерен въобще,ама ще го оставим помпаджията да си рефлашва на воля там ........

 

Никога не е късно да се изложиш...Нито пък да се направиш на 'многознайко".

Помпата използвана на двигателите 4М41 е Zexel VRZ ЕЕPROM. Дали това последното ти говори нещо ??

Освен типичните проблеми по механиката, калибровъчните стойностти за корекциите на горивото и аванса са записани в еепром чип памет.Намира се отстрани на тялото на помпата, закрепена с 4 винта. При общо механично износване на помпат и ОСОБЕНО при подмяна на части по механиката, калибровките на помпата трябва да се препрограмират непременно.

Ако не се направи, помпата не работи правилно и винаги има повече или по-малко проблеми. Препрограмирането се прави на стенд за ГНП + специален контролер на Zexel- МС-02.Цялата процедура отнема близо 5-6 часа. Снемат се параметрите за гориво и аванс на различни обороти и натоварвания, въвеждат се в контролера, след което той автоматично препрограмира еепром паметта с новите калибровъчни стойностти.

Разбира се, може и по Бай-Ганьовски-слагай там, пък както дойде. Ако въобще запали....На гърба на клиента...

Типично по български, вместо да се поинтересуваш от това което казва колегата, по-лесно е да оплюем...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честита придобивка и много да те слушка.Това по-надолу съм го копирал от каталог на Паджеро за да се ориентираш за разхода.С тези скорости и раздатка може да караш на 4х4 дори на сухо.В офроуд форума има много писано за джипове.

Скорости: 5

Обем: 3200 cm³

Цилиндри: 4

Тегло без товар: 2155 kg

Гориво: дизел

Разход на гориво:

10,5 l/100 км

(комбиниран)

13,8 l/100 км

(градско)

8,6 l/100 км

(извънгр.)

СО2 емисии:

279 g/км

(комбинирани)

Eмисионен клас: Eвро 3

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Никога не е късно да се изложиш...Нито пък да се направиш на 'многознайко".

Помпата използвана на двигателите 4М41 е Zexel VRZ ЕЕPROM. Дали това последното ти говори нещо ??

Освен типичните проблеми по механиката, калибровъчните стойностти за корекциите на горивото и аванса са записани в еепром чип памет.Намира се отстрани на тялото на помпата, закрепена с 4 винта. При общо механично износване на помпат и ОСОБЕНО при подмяна на части по механиката, калибровките на помпата трябва да се препрограмират непременно.

Ако не се направи, помпата не работи правилно и винаги има повече или по-малко проблеми. Препрограмирането се прави на стенд за ГНП + специален контролер на Zexel- МС-02.Цялата процедура отнема близо 5-6 часа. Снемат се параметрите за гориво и аванс на различни обороти и натоварвания, въвеждат се в контролера, след което той автоматично препрограмира еепром паметта с новите калибровъчни стойностти.

Разбира се, може и по Бай-Ганьовски-слагай там, пък както дойде. Ако въобще запали....На гърба на клиента...

Типично по български, вместо да се поинтересуваш от това което казва колегата, по-лесно е да оплюем...

Не знаех че тази помпа я ползват от 2001 година ,виж за след 2005 година...........

ЩЕ ти пратя две помпи тогава.

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знаех че тази помпа я ползват от 2001 година ,виж за след 2005 година...........

ЩЕ ти пратя две помпи тогава.

 

Виж сега колега, реагирах малко остро защото по цял ден съм зад стенда....Често пъти 7 дни в седмицата.

Нещата за VRZ-та седят така-по-принцип може да се сменят чаркалъци по нея, но не префлашнеш ли в динамичната памет(еепрома) новите калибровки, помпата в 95% от случаите не работи добре. В България за момента такава апаратура няма никъде, включително супер дизел, бош сервизи и тн.А и не е само тя, Тони правилно е написал, 42К е само контролера, отделно трябва стенд, спец. инструменти и тн.

Апаратурата съм я поръчал и платил, от Бош ме бавят вече няколко месеца.

Надявам се до 10-15 дни да е при мен, че освен тези помпи за които казваш, още бая народ чака.

Ще пиша тук.

Поздрави, Кирил.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж сега колега, реагирах малко остро защото по цял ден съм зад стенда....Често пъти 7 дни в седмицата.

Нещата за VRZ-та седят така-по-принцип може да се сменят чаркалъци по нея, но не префлашнеш ли в динамичната памет(еепрома) новите калибровки, помпата в 95% от случаите не работи добре. В България за момента такава апаратура няма никъде, включително супер дизел, бош сервизи и тн.А и не е само тя, Тони правилно е написал, 42К е само контролера, отделно трябва стенд, спец. инструменти и тн.

Апаратурата съм я поръчал и платил, от Бош ме бавят вече няколко месеца.

Надявам се до 10-15 дни да е при мен, че освен тези помпи за които казваш, още бая народ чака.

Ще пиша тук.

Поздрави, Кирил.

Няма проблем за реакцията ти, и аз съм така от време на време........

Не знаех че въпросната помпа се ползва още от 2001 година, наистина е така-проверих го, мислех че до 2004 година помпите не могат да се рефлашнат ,тъй като те не ползват EEPROM, явно не съм обърнал достатъчно внимание на електрония им блок.........

Знам че в БГ няма такава апаратура и за това ги пращам или в Австрия ,или в Швейцария , там ми ги рециклират 100% ( доколкото може да се каже така)и ми ги връщат обратно ,при което аз само ги монтирам и диагностика им правя.........

Имам поне 10 човека ,които чакат ......

Вие да не сте в района на Аерогарата?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем за реакцията ти, и аз съм така от време на време........

Не знаех че въпросната помпа се ползва още от 2001 година, наистина е така-проверих го, мислех че до 2004 година помпите не могат да се рефлашнат ,тъй като те не ползват EEPROM, явно не съм обърнал достатъчно внимание на електрония им блок.........

Знам че в БГ няма такава апаратура и за това ги пращам или в Австрия ,или в Швейцария , там ми ги рециклират 100% ( доколкото може да се каже така)и ми ги връщат обратно ,при което аз само ги монтирам и диагностика им правя.........

Имам поне 10 човека ,които чакат ......

Вие да не сте в района на Аерогарата?

 

Не, във Владо Тричков се намирам (15км. от София).

Ето линк към сайта ми http://www.decbg.com/

Ако линка противоречи на правилата на форума, нека модераторите го махнат. Давам го, защото там има телефони, мейл, скайп и тн.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам, че колегата kiki.t е въпросният помпаджия, който похвалих. Явно е решил да се регне тук, което беше добре, за да се изяснят нещата. Надявам се скоро да не му попадам в ръчичките (стендовете), но е хубаво да има такива хора. :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...