Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Някои въпроси за Паджеро 3...


Препоръчано мнение

Когато с малкия лост вкл. на съответния режим машинката сработва. Може би колегата има идея тогава с бутон да подаде маса , вместо това да става чрез тия суичове. Тая идея май не е лоша . А има ли начин да стигна до тия клапани или датчици или каквото е там на раздатката без да я разкачам от никаде ? Или трябва да изпробвам идеята на колегата , не че бавните много ми трябват , но искам всичко да ми работи. Благодаря .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 93
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Когато с малкия лост вкл. на съответния режим машинката сработва. Може би колегата има идея тогава с бутон да подаде маса , вместо това да става чрез тия суичове. Тая идея май не е лоша . А има ли начин да стигна до тия клапани или датчици или каквото е там на раздатката без да я разкачам от никаде ? Или трябва да изпробвам идеята на колегата , не че бавните много ми трябват , но искам всичко да ми работи. Благодаря .

.....по първата част от ввъпроса ти, това няма да е правилно ,тъй като ролята на тези суичове е, да показва на СС4 ЕКУ-то къде и в какво положение е точно мотора на изпълнителния механизъм в дадения момент, ако ти си ги превкл. когато ти падне ,има голяма вероятност да счупиш вилката на муфата на бързи/бавни скорости,или пък да изрониш "елипсиновите" зъбни колелца, които чрез тях се предава движението от едната ос,която превкл. от 2Н на 4Н и 4НЛц, към другата ос, която служи да превкл. от 4НЛц към 4ЛЛц или пък да счупиш направо вилката на муфата на бавните ск.......имал съм такъв случай,ммога да покажа и снимки за какво става дума....

По втория ти въпрос ще те открехна,но пак трябват сервизни условия.....качи колата на поденмик.....във почти всеки сервиз има хидравлична стойка,вземи я и я подложи на средата на напречната греда за ск. кутия ( там където ляга ск. кутия на тампоните, а те са монтирани на тази греда) или по назад към опашката на раздатката......повдигни я така, че стойката да срещне голямо съпротивление към кутията, след което разкачаш гредата от 4-те болта ( номер 14 )и леко почни да пускаш ск. кутия надолу чрез хидр. стойка, по някое време ще се отвори достатъчно място да бръкнеш над разд. кутия с ключ номер 21 и да развиеш въпросния суич....имай на предвид,че под него има и съчма, която гледаш да не изпадне евентуално.....т.е. м/у суича и оста има съчма.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря DJ . Разбрах за какво става дума . Жалко , че съм далеч от София иначе с удоволствие бих ти го докарал , че при нас май няма на кого да се доверя. Тая процедура ще я правя , когато се стопли времето . Сега по-важното е че заработи блокажа на задния диф , явно импровизацията с маркучетата е била успешна и днес яко мачкам снега. Благодаря .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Благодарности още веднъж на DJ .Днес изпълних точно неговото упътване и извадих въпросния суич . Мислех , че се разглобяват и се почистват ама не е така. Въпреки това успях със спрей да го понапръскам и взе че заработи. Това ме амбицира и свалих и останалите и с тях същата процедура. Сега всичко включва веднага , а не както преди.....аз включвам нещо , то докато разбере , че съм го включил минава време. Сега обаче искам да питам какво трябва да е усещането при вкл. бавни , защото сега вкл. ( лампите светват и спират да мигат ) , но като потегля като че ли не усещам разлика в оборототе на двигатела и скоростта , все едно си тръгвам на 2H . Не съм въртял волана и не посмях да карам много , просто няколко метра . Моля опишете какво трябва да става , че да знам дали всичко е на ред или има още нещо , което не е както трябва. Трябва ли да светва някаква друга лампа освен четирите колела и оранжавата на раздатката .Благодаря на всички , които се включат.

Редактирано от Biser Savov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодарности още веднъж на DJ .Днес изпълних точно неговото упътване и извадих въпросния суич . Мислех , че се разглобяват и се почистват ама не е така. Въпреки това успях със спрей да го понапръскам и взе че заработи. Това ме амбицира и свалих и останалите и с тях същата процедура. Сега всичко включва веднага , а не както преди.....аз включвам нещо , то докато разбере , че съм го включил минава време. Сега обаче искам да питам какво трябва да е усещането при вкл. бавни , защото сега вкл. ( лампите светват и спират да мигат ) , но като потегля като че ли не усещам разлика в оборототе на двигатела и скоростта , все едно си тръгвам на 2H . Не съм въртял волана и не посмях да карам много , просто няколко метра . Моля опишете какво трябва да става , че да знам дали всичко е на ред или има още нещо , което не е както трябва. Трябва ли да светва някаква друга лампа освен четирите колела и оранжавата на раздатката .Благодаря на всички , които се включат.

....не е въпрос да караш малко , карай 200-300 м,. докато не установиш че си на бавни,а това значи че ако си на бързи, при 2000 об. и на 2-ва ,трябва да си на около 40 км./ч.....аа ако си на бавни, трябва да си на около 20-25 к./ч. при същите условия,ако не е така, и всичко по таблото ти е наред ( свети си центр. диф, 4х4 си свети и т.н.....) и лоста ти е на 4LLc позиция, значи че най вероятно си счупил вилицата на муфата на бавните предавки и ел.мотора си го бута, но муфата не се движи и е останала на бързи предавки.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Май не включва бавни. Какво следва от тук нататък ? Трябва ли да.се.сваля раздатката или има друг начин дасе установи какво се е случило ? Ако е тая вилица от каде да я търся и какви ще са разходите ориентировъчно по ремонта ? Благодаря .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да кажа, че ск.кутия е автоматик . Да не би да трябва да съм в ръчен режим ??? Благодаря .

Редактирано от Biser Savov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да кажа, че ск.кутия е автоматик . Да не би да трябва да съм в ръчен режим ??? Благодаря .

.....не, не трябва или по скоро му е все тая......за съжаление трябва да свалите кутията ида я отворите, или поне да свалите капака, на който са навити датчиците за СС4 системата.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес влезнах в една нива и реших да пробвам теорията за предавката, оборотите и скоростта и се получи следното : ръчен режим , бавни предавки , 2-ра скорост, 2000 об -20 км. ; ръчен режим , бързи предавки , 2-ра скорост , 2000 об - 40 км. На автомат не мога да кажа какво става , защото кутията вкл предавките бързо и почти неусетно , но като цяло сега съм малко по-спокоен , мисля че бавните работят , но нека майстора си каже мнението.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес влезнах в една нива и реших да пробвам теорията за предавката, оборотите и скоростта и се получи следното : ръчен режим , бавни предавки , 2-ра скорост, 2000 об -20 км. ; ръчен режим , бързи предавки , 2-ра скорост , 2000 об - 40 км. На автомат не мога да кажа какво става , защото кутията вкл предавките бързо и почти неусетно , но като цяло сега съм малко по-спокоен , мисля че бавните работят , но нека майстора си каже мнението.

 

Очевидно работят. А и според мен няма как вилката да е счупена и да ти работи блокажа на средния диференциал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря. Като стана дума за блокажа на средния диф , чел съм постове на колеги , които описват , че като блокират центр.диф и опитат да завият се усещало напрежение и все едно нещо се опитвало да спре джипа. Аз това съм го пробвал но не съм усетил такова нещо , завива си спокойно и нищо не се случва. Четох руски сайтове и там казват ( за П3) , че когато вкл на 4Н разпределението става 67/33 ℅ в полза на задния мост , а когато вкл 4HLC разпределението става 50/50℅ , фактически се разпределя усилието по равно между предния и задния мост. Каква е истината и какво е правилно да се случва ? Благодаря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Очевидно работят. А и според мен няма как вилката да е счупена и да ти работи блокажа на средния диференциал.

.....точно, там са две вилки, едната е само за бързи/бавни, другата е за 2Н,4Н, и 4Нлок идвижението се предава с две зъбни колела,които пък на определено място са без зъби и са в точно определен ред се въртят........така че е напълно възможно вилката за бързи и бавни да е счупена ,и да си на блокаж в същото време....имаме една раздатка с такъв проблем и чакаме вилкката да дойде да я оправиме.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

качваш се на колапа - имаш 4 почивни дни и търсиш кална, мокра, мизерна полянка с лек наклон и почваш:

2Н - колата ще мине няколко метра и до там;

4Н - ще продължи да движи и да върти задница??? май;

4HLc - би трябвало да преодолееш баирчето без проблем ако не стане;

4LLc - ще усетиш мощността на паджеро 3-та генерация

поздрави и пиши какво е станало, а може и клип да направиш ако ти се занимава в 4-те режима!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

качваш се на колапа - имаш 4 почивни дни и търсиш кална, мокра, мизерна полянка с лек наклон и почваш:

2Н - колата ще мине няколко метра и до там;

4Н - ще продължи да движи и да върти задница??? май;

4HLc - би трябвало да преодолееш баирчето без проблем ако не стане;

4LLc - ще усетиш мощността на паджеро 3-та генерация

поздрави и пиши какво е станало, а може и клип да направиш ако ти се занимава в 4-те режима!!!

.... :icon_clap: .....само че на 4Н няма да върти задницата ,това е типично за немските и английските джипове, при :mitsu-smiley: а и други японски джипове изкл'чително трудно ще успееш да завъртиш заднницата при този режим...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление нямам почивни дни ( фермер съм ) , но утре ако завали ще го вкарам в една нива да фермата и ще го пробвам , тъкмо ако стане фал , че са ми смотани гумите има кой да помогне. Ще бера срам , ама дано не става. Като включа блокажа на задния диф и двете гуми ли трябва да въртят независимо една от друга ? На сняг колегата гледа и каза , че и двете въртят ама оня ден на един наклонен на страни баир едната гума запуши , а другата не мръдна . И на кои режими би трябвало да вкл блокажа ? Благодаря за мненията .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

..... ама оня ден на един наклонен на страни баир едната гума запуши , а другата не мръдна . И на кои режими би трябвало да вкл блокажа ? Благодаря за мненията .

....точно в тогава трябва да вкл. блокажа....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

качваш се на колапа - имаш 4 почивни дни и търсиш кална, мокра, мизерна полянка с лек наклон и почваш:

2Н - колата ще мине няколко метра и до там;

4Н - ще продължи да движи и да върти задница??? май;

4HLc - би трябвало да преодолееш баирчето без проблем ако не стане;

4LLc - ще усетиш мощността на паджеро 3-та генерация

поздрави и пиши какво е станало, а може и клип да направиш ако ти се занимава в 4-те режима!!!

Наклона трябва да е голям, защото ако е малко по-кално ще се наложи да идва трактора, бързи, бавни, блокажи и т.н. - от хубавата кал няма спасение!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление нямам почивни дни ( фермер съм ) , но утре ако завали ще го вкарам в една нива да фермата и ще го пробвам , тъкмо ако стане фал , че са ми смотани гумите има кой да помогне. Ще бера срам , ама дано не става. Като включа блокажа на задния диф и двете гуми ли трябва да въртят независимо една от друга ? На сняг колегата гледа и каза , че и двете въртят ама оня ден на един наклонен на страни баир едната гума запуши , а другата не мръдна . И на кои режими би трябвало да вкл блокажа ? Благодаря за мненията .

Щом едната е гума е въртяла, а другата не е, значи нямаш блокаж или не е бил включен. При заден блокаж и двете гуми се въртят, независимо от условията на пътя и колата или излиза или потъва още по-лошо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди време установих , че блокажа не работи . Заврях се отдолу и видях един вакуум , който излиза от моторчето ( компресорчето ) и влиза в една греда в купето чрез един пластмасов накрайник. До него имаше дупка за друг такъв накрайник , но вакуумен маркуч нямаше. Такъв вишеше свободно и излизаше от задния диф. Аз като разгледах реших , че двата маркуча трябва да са свързани , въпреки че не намерих логично обяснение защо това трябва да става по тоя начин в тая греда .И вакуума който излиза от задния диф го забодах директно в компресорчето , като реших че така съм решил проблема , защото в снега и двете гуми въртяха . По-късно ще пробвам на един кален баир , но снощи едната гума пак не въртеше на тревата. Ако имате идеи за тези вакууми давайте .

Редактирано от Biser Savov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...