станислав иванов Публикувано 18 ноември 2011 Сподели Публикувано 18 ноември 2011 (редакция) Здравейте, искам да попитам дали някой е опитвал (успешно) да си почисти дебитомера ? Казаха ми че вътре датчика е някаква мноооого тънка метална нишка и се почиствал със някакъв спрей за карбуратори но с пулверизация от разстояние защото лесно се късала....Питам защото много разлика ми дава колата в разхода в началото като я взех ми гореше около 5/100 извънгадско и около 9 градско....а сега стойностите са около 7 и нещо извън града и 14-15 - в града . Чух че това е може би една от възможните причини. Редактирано 18 ноември 2011 от станислав иванов Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 18 ноември 2011 Сподели Публикувано 18 ноември 2011 Едва ли. По-скоро отиди на диагностика, някъде където разбират. Най-много да го повредиш. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 18 ноември 2011 Сподели Публикувано 18 ноември 2011 Не се занимавай с глупости........тези дебитомери не са с нишка, и зацапването не им влияе много. Не че не се развалят но с почистване не става. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
станислав иванов Публикувано 18 ноември 2011 Автор Сподели Публикувано 18 ноември 2011 ...Ясно...благодаря за бързата реакция....то се е видяло че ще има "очна ставка" с Милен ... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
T.Kolev Публикувано 19 ноември 2011 Сподели Публикувано 19 ноември 2011 (редакция) Здравейте колеги. Знае ли някой, какви стойности трябва да има оранжевият диод който отчита температурата на входящият въздух? Или как мога да си замеря дебитомера дали е в изправност ? Редактирано 19 ноември 2011 от T.Kolev Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MusicMAN Публикувано 17 септември 2014 Сподели Публикувано 17 септември 2014 В ниските обороти 1200-1800 ми прихълцва сякаш и отнемам газта, без значение на газ или на бензин върви и на двете го прави, но на газ е по-осезаемо. Като е студен двигателя глъхне на моменти като му се подаде газ, трябва плавно да се подава за да върви нормално. Четох във форума, че този проблем се появява от инжекторите или от дебитомер. Инжекторите ги изключвам, понеже го прави и на газ, а газовите инжектори са на 6000км не може и те да са прецакани. Като сменях бензиновия филтър огледах дебитомера и ми се видя доста зацапана решетката му, омаслена и прашна. Не трябва ли да е чиста, за да контактува въздуха с нея. Може ли да я почистя с този спрей http://amavto.com/object.php?id=7039 и дали ще има ефект върху проблемите ми? Ето снимка на решетката във дебитомера http://s28.postimg.org/vneq0htpl/IMG_20140917_144330.jpg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МИХТИ Публикувано 17 септември 2014 Сподели Публикувано 17 септември 2014 Здравейте, искам да попитам дали някой е опитвал (успешно) да си почисти дебитомера ? Казаха ми че вътре датчика е някаква мноооого тънка метална нишка и се почиствал със някакъв спрей за карбуратори но с пулверизация от разстояние защото лесно се късала....Питам защото много разлика ми дава колата в разхода в началото като я взех ми гореше около 5/100 извънгадско и около 9 градско....а сега стойностите са около 7 и нещо извън града и 14-15 - в града . Чух че това е може би една от възможните причини.И виж как са свещите и кабелите. Ако не си ги сменял скоро. :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МИХТИ Публикувано 17 септември 2014 Сподели Публикувано 17 септември 2014 В ниските обороти 1200-1800 ми прихълцва сякаш и отнемам газта, без значение на газ или на бензин върви и на двете го прави, но на газ е по-осезаемо. Като е студен двигателя глъхне на моменти като му се подаде газ, трябва плавно да се подава за да върви нормално. Четох във форума, че този проблем се появява от инжекторите или от дебитомер. Инжекторите ги изключвам, понеже го прави и на газ, а газовите инжектори са на 6000км не може и те да са прецакани. Като сменях бензиновия филтър огледах дебитомера и ми се видя доста зацапана решетката му, омаслена и прашна. Не трябва ли да е чиста, за да контактува въздуха с нея. Може ли да я почистя с този спрей http://amavto.com/object.php?id=7039 и дали ще има ефект върху проблемите ми? Ето снимка на решетката във дебитомера http://s28.postimg.org/vneq0htpl/IMG_20140917_144330.jpg Е те хората са го написали ,че е за това което искаш да правиш. Незнам да има определен спрей за МИЦУБИШИ . Ама внимавай да не нараниш питата. :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MusicMAN Публикувано 17 септември 2014 Сподели Публикувано 17 септември 2014 Свещите са BOSCH от официалния вносител на 8 000км, би трябвало да са наред. Кабелите ги прегледах,оригиналните са, но са здрави и на тъмно ги гледах не искрят от никъде. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 18 септември 2014 Сподели Публикувано 18 септември 2014 То с гледане ако ставаше...Сменяй си кабелите и лулите щом не си ги сменял... При мен имаше пробита лула като купих колата и придърпваше на 1500 об/мин. Това са си консумативи... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MusicMAN Публикувано 18 септември 2014 Сподели Публикувано 18 септември 2014 (редакция) Потърсих малко информация за нашия тип дебитомери и ще обобщя какво открих:На Мицубиши дебитомерите не са с така наречената "гореща жица", която се почиства със спрей, а са на принципа наречен Карман вихър (на английски Karman vortex). Състоят се от една решетка като пчелна пита, която насочва въздуха в права посока, за да няма завихряния и след нея пластмасови пластини завихрят въздуха като на тази анимация. От завихрянето се появяват области с ниско и високо налягане на въздуха и отгоре електрониката отчита броя на тези завихряния и ги предава на компютъра като PWM - широчинно-импулсна модулация. Колкото повече въздух влиза през сензора толкова по-голяма е честотата подадена към компютъра. Отделно в тръбата на сензора има и един терморезистор който отчита температурата на входящия въздух, а в кутията с електрониката има и сензор за атмосферното налягане.ПРОДАВАТ СПРЕЙОВЕ ЗА ПОЧИСТВАНЕ НА ДЕБИТОМЕРИ, НО СПОРЕД ИНФОРМАЦИЯ ОТ ИНТЕРНЕТ НА ГЪРБА НА СПРЕЯ ПИШЕ ДА НЕ СЕ ИЗПОЛЗВА ПРИ ДЕБИТОМЕРИ ОТ ТИП KARMAN VORTEX И ДА НЕ СЕ ИЗПОЛЗВА НА КОЛИ MITSUBISHI ПОНЕЖЕ ПОВЕЧЕТО МИЦУБИШИТА СА С ТОЗИ ТИП ДЕБИТОМЕРИ! При използването на спрея е много вероятно да се повреди електрониката. Реално няма защо да се почиства този тип дебитомери, защото дори замърсен вътре той пак работи, за да откаже трябва да е много екстремно замърсен.Ето анимацията http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b4/Vortex-street-animation.gifизточник Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Mass_flow_sensor Принципна схема на дебитомерите на Мицубишиhttp://www.aa-academy.com/photos/karman_vortex.JPG Полезна информация на английски как се тества дебитомер на мицубиши и какво са му симптомите като се повреди http://easyautodiagnostics.com/mitsubishi/2.4L/maf-sensor-tests-1 Редактирано 18 септември 2014 от MusicMAN Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 18 септември 2014 Сподели Публикувано 18 септември 2014 ..... Реално няма защо да се почиства този тип дебитомери, защото дори замърсен вътре той пак работи, за да откаже трябва да е много екстремно замърсен...... Ти в това - убеден ли си или само так си пишеш? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MusicMAN Публикувано 18 септември 2014 Сподели Публикувано 18 септември 2014 Не напълно, това го открих като информация на английски в интернет, отделно и Милен го е потвърдил. Някой ако е чистил такъв дебитомер и е имало положителен ефект, чакам да каже. Трябват ми реално мнение Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vanko91 Публикувано 24 септември 2014 Сподели Публикувано 24 септември 2014 Аз чистих моя но и не и не беше мръсен, просто пръснах със спрея като чистих дросела но със спрей дето не остава мазно а се изпарява. Просто нямаше смисъл да се чисти, само от дросела се видя ефект като го почистих. Колата сякаш не се форсира много рязко ни с много газ ни с малко не знам дали и как трябва да е форсирането при 1.8GDI само знам че при работа на обороти при рязко натискане и връщане на газта (един вид ритане на газта, така го разбирам) трябва колата да вдигне поне 2500 об/мин а а при мене е не повече от 2500 я 2300-2400-2500. От 3000-4000 където би трябвало с донатискане на газта да реже по-ряско и тогава не ми изглежда толкова рязка. Колата е с ел.дросел ...изкарах шепа мазнотия от дросела и докъдето можех да бръкна...Може ли да е задръстен двигателя и затова да не се форсира толкова рязко..? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МИХТИ Публикувано 25 септември 2014 Сподели Публикувано 25 септември 2014 Ти в това - убеден ли си или само так си пишеш?А ти? :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 25 септември 2014 Сподели Публикувано 25 септември 2014 ...Реално няма защо да се почиства този тип дебитомери, защото дори замърсен вътре той пак работи,... Ти в това - убеден ли си или само так си пишеш? А ти? :icon_hmm: Аз съм убеден, че почистването на дебитомера, както и редовното ревизиране и почистване на запалителната и горивната система води до по.добрата и качествена работа на мотора - като цяло.Както и до снижаване на разхода на гориво.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 5 октомври 2014 Сподели Публикувано 5 октомври 2014 Я, колко интересно! Знаех, че дават импулси, но си мислех, че са по-прости. А проблемът на MusicMAN да не е от TPS-a? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.