Премини към съдържание

Почистване на дебитомер


Препоръчано мнение

Здравейте, искам да попитам дали някой е опитвал (успешно) да си почисти дебитомера ? Казаха ми че вътре датчика е някаква мноооого тънка метална нишка и се почиствал със някакъв спрей за карбуратори но с пулверизация от разстояние защото лесно се късала....Питам защото много разлика ми дава колата в разхода в началото като я взех ми гореше около 5/100 извънгадско и около 9 градско....а сега стойностите са около 7 и нещо извън града и 14-15 - в града . Чух че това е може би една от възможните причини.

Редактирано от станислав иванов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли. По-скоро отиди на диагностика, някъде където разбират. Най-много да го повредиш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не се занимавай с глупости........тези дебитомери не са с нишка, и зацапването не им влияе много. Не че не се развалят но с почистване не става.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...Ясно...благодаря за бързата реакция....то се е видяло че ще има "очна ставка" с Милен ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Знае ли някой, какви стойности трябва да има оранжевият диод който отчита температурата на входящият въздух? Или как мога да си замеря дебитомера дали е в изправност ?

Редактирано от T.Kolev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 години ...

В ниските обороти 1200-1800 ми прихълцва сякаш и отнемам газта, без значение на газ или на бензин върви и на двете го прави, но на газ е по-осезаемо. Като е студен двигателя глъхне на моменти като му се подаде газ, трябва плавно да се подава за да върви нормално. Четох във форума, че този проблем се появява от инжекторите или от дебитомер. Инжекторите ги изключвам, понеже го прави и на газ, а газовите инжектори са на 6000км не може и те да са прецакани. Като сменях бензиновия филтър огледах дебитомера и ми се видя доста зацапана решетката му, омаслена и прашна. Не трябва ли да е чиста, за да контактува въздуха с нея. Може ли да я почистя с този спрей http://amavto.com/object.php?id=7039 и дали ще има ефект върху проблемите ми?

 

Ето снимка на решетката във дебитомера

 

http://s28.postimg.org/vneq0htpl/IMG_20140917_144330.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, искам да попитам дали някой е опитвал (успешно) да си почисти дебитомера ? Казаха ми че вътре датчика е някаква мноооого тънка метална нишка и се почиствал със някакъв спрей за карбуратори но с пулверизация от разстояние защото лесно се късала....Питам защото много разлика ми дава колата в разхода в началото като я взех ми гореше около 5/100 извънгадско и около 9 градско....а сега стойностите са около 7 и нещо извън града и 14-15 - в града . Чух че това е може би една от възможните причини.

И виж как са свещите и кабелите. Ако не си ги сменял скоро. :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В ниските обороти 1200-1800 ми прихълцва сякаш и отнемам газта, без значение на газ или на бензин върви и на двете го прави, но на газ е по-осезаемо. Като е студен двигателя глъхне на моменти като му се подаде газ, трябва плавно да се подава за да върви нормално. Четох във форума, че този проблем се появява от инжекторите или от дебитомер. Инжекторите ги изключвам, понеже го прави и на газ, а газовите инжектори са на 6000км не може и те да са прецакани. Като сменях бензиновия филтър огледах дебитомера и ми се видя доста зацапана решетката му, омаслена и прашна. Не трябва ли да е чиста, за да контактува въздуха с нея. Може ли да я почистя с този спрей http://amavto.com/object.php?id=7039 и дали ще има ефект върху проблемите ми?

 

Ето снимка на решетката във дебитомера

 

http://s28.postimg.org/vneq0htpl/IMG_20140917_144330.jpg

 

Е те хората са го написали ,че е за това което искаш да правиш. Незнам да има определен спрей за МИЦУБИШИ . Ама внимавай да не нараниш питата. :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Свещите са BOSCH от официалния вносител на 8 000км, би трябвало да са наред. Кабелите ги прегледах,оригиналните са, но са здрави и на тъмно ги гледах не искрят от никъде.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То с гледане ако ставаше...Сменяй си кабелите и лулите щом не си ги сменял... При мен имаше пробита лула като купих колата и придърпваше на 1500 об/мин. Това са си консумативи...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Потърсих малко информация за нашия тип дебитомери и ще обобщя какво открих:

На Мицубиши дебитомерите не са с така наречената "гореща жица", която се почиства със спрей, а са на принципа наречен Карман вихър (на английски Karman vortex). Състоят се от една решетка като пчелна пита, която насочва въздуха в права посока, за да няма завихряния и след нея пластмасови пластини завихрят въздуха като на тази анимация. От завихрянето се появяват области с ниско и високо налягане на въздуха и отгоре електрониката отчита броя на тези завихряния и ги предава на компютъра като PWM - широчинно-импулсна модулация. Колкото повече въздух влиза през сензора толкова по-голяма е честотата подадена към компютъра. Отделно в тръбата на сензора има и един терморезистор който отчита температурата на входящия въздух, а в кутията с електрониката има и сензор за атмосферното налягане.ПРОДАВАТ СПРЕЙОВЕ ЗА ПОЧИСТВАНЕ НА ДЕБИТОМЕРИ, НО СПОРЕД ИНФОРМАЦИЯ ОТ ИНТЕРНЕТ НА ГЪРБА НА СПРЕЯ ПИШЕ ДА НЕ СЕ ИЗПОЛЗВА ПРИ ДЕБИТОМЕРИ ОТ ТИП KARMAN VORTEX И ДА НЕ СЕ ИЗПОЛЗВА НА КОЛИ MITSUBISHI ПОНЕЖЕ ПОВЕЧЕТО МИЦУБИШИТА СА С ТОЗИ ТИП ДЕБИТОМЕРИ! При използването на спрея е много вероятно да се повреди електрониката. Реално няма защо да се почиства този тип дебитомери, защото дори замърсен вътре той пак работи, за да откаже трябва да е много екстремно замърсен.

Ето анимацията

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b4/Vortex-street-animation.gif

източник Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Mass_flow_sensor

 

Принципна схема на дебитомерите на Мицубиши

http://www.aa-academy.com/photos/karman_vortex.JPG

 

Полезна информация на английски как се тества дебитомер на мицубиши и какво са му симптомите като се повреди http://easyautodiagnostics.com/mitsubishi/2.4L/maf-sensor-tests-1

Редактирано от MusicMAN
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

..... Реално няма защо да се почиства този тип дебитомери, защото дори замърсен вътре той пак работи, за да откаже трябва да е много екстремно замърсен......

 

Ти в това - убеден ли си или само так си пишеш?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не напълно, това го открих като информация на английски в интернет, отделно и Милен го е потвърдил. Някой ако е чистил такъв дебитомер и е имало положителен ефект, чакам да каже. Трябват ми реално мнение :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз чистих моя но и не и не беше мръсен, просто пръснах със спрея като чистих дросела но със спрей дето не остава мазно а се изпарява. Просто нямаше смисъл да се чисти, само от дросела се видя ефект като го почистих.

Колата сякаш не се форсира много рязко ни с много газ ни с малко не знам дали и как трябва да е форсирането при 1.8GDI само знам че при работа на обороти при рязко натискане и връщане на газта (един вид ритане на газта, така го разбирам) трябва колата да вдигне поне 2500 об/мин а а при мене е не повече от 2500 я 2300-2400-2500. От 3000-4000 където би трябвало с донатискане на газта да реже по-ряско и тогава не ми изглежда толкова рязка.

Колата е с ел.дросел ...изкарах шепа мазнотия от дросела и докъдето можех да бръкна...Може ли да е задръстен двигателя и затова да не се форсира толкова рязко..?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...Реално няма защо да се почиства този тип дебитомери, защото дори замърсен вътре той пак работи,...

 

 

Ти в това - убеден ли си или само так си пишеш?

 

 

А ти? :icon_hmm:

 

Аз съм убеден, че почистването на дебитомера, както и редовното ревизиране и почистване на запалителната и горивната система води до по.добрата и качествена работа на мотора - като цяло.

Както и до снижаване на разхода на гориво....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Я, колко интересно! Знаех, че дават импулси, но си мислех, че са по-прости. А проблемът на MusicMAN да не е от TPS-a?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...