StDOBREV Публикувано 21 юни 2011 Сподели Публикувано 21 юни 2011 Здравейте колеги. Аз още не съм си сложил АГУ на колата си - колт, 1.3 4Г13, 98г, но смятам съвсем скоро - до няколко дни, да го направя. Имам няколко питания по въпроса, за целта първо ще ви помоля, да погледнете тази снимка:1. Какво представлява "1" от снимката - знам, че колата няма дебитомер, това "нещо" замества ли дебитомера и трябва ли да го предпазвам против гърмежи с изпускателна клапа (кихалка)?2. Вследствие на въпрос 1 - кихалката се слага на филтърната кутия - "2" от снимката, или на "3" от снимката?3. Вследствие на въпрос 2 - смесителната плоча се слага преди дросела (до колкото знам) т.е. на "3" от снимката - как се съчетава с кихалката? 4. В това пространство, обозначени с "4" на снимката се слага изпарителя? Има ли значение какъв изпарител - електрически, вакумен?5. Ще слагам аванс-процесор за предварение на ъгъла на запалване + емулатор за ламбда-сонда. Мога ли да се лиша от някое от тези?6. Не мисля да слагам прекъсвач за бензин-помпата, а какво прави емулатора за дюзи, на мен трябва ли ми?И не на последно място - бутилката се монтира задължително хоризонтално, така че нивомерът да бъде под ъгъл 30 градуса? Защото съм виждал наклонени бутилки, почти вертикално монтирани.Благодарско на всички Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 21 юни 2011 Сподели Публикувано 21 юни 2011 Номер едно на снимката е резонаторна кутия и не замества дебитомера. Не не трябва да я пазиш тази кутия, дори на нейно място може да се монтира кихалката, която се монтира след филтърната кутия номер 2 на снимката. Емулатора за дюзи ти е нужен, защото когато тока към дюзите се спре ти светва чек-енджин иконата. За да не свети постоянно се слага емулатора. Ако свети постоянно, може да се появи неизправност, но ти няма как да разбереш. Съветвам те на тази малка кола, да си сложиш бутилка на мястото на резервната гума, а гумата да носиш в багажника. Така ако ти потрябва място, ще махнеш гумата и ще имаш същото. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 21 юни 2011 Сподели Публикувано 21 юни 2011 ... и бутилката може да се монтира вертикално, виж упътването на нивомера. С електрически изпарител ще е по-добре. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 22 юни 2011 Сподели Публикувано 22 юни 2011 Здравейте колеги. Аз още не съм си сложил АГУ на колата си - колт, 1.3 4Г13, 98г, но смятам съвсем скоро - до няколко дни, да го направя. Имам няколко питания по въпроса, за целта първо ще ви помоля, да погледнете тази снимка:1. Какво представлява "1" от снимката - знам, че колата няма дебитомер, това "нещо" замества ли дебитомера и трябва ли да го предпазвам против гърмежи с изпускателна клапа (кихалка)? Мамбо нумбър файф от снимката ти замества дебитомера :D тъй , че слагай смело ..Само не си бий после газовата, защото напоследък измислиха нещо и кръщават газта, така че да гори повече ..:icon_box: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 22 юни 2011 Сподели Публикувано 22 юни 2011 Ми не знам, сега натоварена ми дава 11,8 - 12,5 градско софийско - тръгни спри по цял ден...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 22 юни 2011 Автор Сподели Публикувано 22 юни 2011 Не разбирам, имате впредвид, че по принцип по бензиностанциите ѝ правят нещо на газта, или газаджиите са виновни? На мен разхода на rosko ми се вижда доста добър за градско/София, пък и той е с друг двигател.А по принцип - забравил ли съм някой важен чарк от цялата система(от тези, които не влизат в кита) - аванс-процесор, емулатор за дюзи, емулатор за ламбда-сонда. И този прекъсвач за бензин-помпата дали да го слагам, изчетох всички възможни новели в нет-а за този въпрос - и накрая пак не разбрах правилния отговор Мерси! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 22 юни 2011 Сподели Публикувано 22 юни 2011 Без прекъсвача помпата ти може да почне да изгаря по-често, от друга страна ако минаваш на бензин в движение може да придърпва. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 22 юни 2011 Сподели Публикувано 22 юни 2011 Добре де, това 1.3 моторче колко километра му въртиш, че ще му съсипваш здравето с газ :icon_blush: И мотора ти добре ли си работи на бензин. Не живееш в голям град със задръствания (съдя по профила ти) и би трябвало да ти гори доста прилично на бензин. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 22 юни 2011 Автор Сподели Публикувано 22 юни 2011 Ами засичал съм я само веднъж - извънградско, и то не беше на цял резервоар, а на половин горе-долу, по мои изчисления го изкарах някъде към 6 извънградско. Мисля, че е добре. Относно гзта - засега съм в Д-град, тъй като съм безработен. При всички положения не ми се стои тук, ще започвам нещо в София, дори и да не е свързано с архитектура. Ако започна обаче, ще трябва да пътувам всяка седмица София-Димитровград... ей затова ми трябва газ . Дори и да не е всяка седмица, дистанцията е 200 км, слагам средно 1000 км на месец, което на бензин ми е много. Защо да го съсипвам мотора, нали уж, ако е направена както трябва газта, няма проблем? Аз затова толкова разпитвам и се притеснявам да сложа все още :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 22 юни 2011 Сподели Публикувано 22 юни 2011 Аз бих намалил кит-а - без емулатор дюзи, без аванспроцесор, без емулатор на ламбдата а вместо тях бих монтирал един ламбда контрол. Ще има доста по добър ефект от него вместо горните джаджи, Вервай ми ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 22 юни 2011 Сподели Публикувано 22 юни 2011 Извънградско трябва да пада под 6, ако не я настъпваш. Моята даже съм я събарял една идея под 5. Иначе по-бързо каране отива на 7. Що се отнася до това как се отразява газта на мотора, всеки различно си говори, моето мнение не е положително, като виждам повечето мотори работили на газ как пърпорят (говоря за обикновенни АГУ). Пък то всяка година преглед, заминават генерации, капризи към кабели, пък ако вземе да патка и да кютка...и от делно смрадта е убийствена. Мене това гориво не ми харесва и това си е. Или дизел или бензин Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 22 юни 2011 Автор Сподели Публикувано 22 юни 2011 Доколкото разбирам, ламбда-контрол е система за постигане на оптимална горивна смес при различни обороти. Така казано звучи супер, ама като гледам си е сума - 150 лефа?? Освен това, мойто табло е без оборотометър, т.е. никога не знам с какви обороти се движа, но гледам да карам винаги на по-ниски обороти, а ламбда-контрола участва по-скоро при високи обороти май? Колата винаги ще я паля на бензин и при определена температура ще включва на газ (така мисля да я правя), в този случай - аванс-процесора играе ли роля, т.е. въпросът ми е: той участва само при стартирането на ДВГ или през цялото време (нали той определя малко по-ранното възпламеняване на газта)? Да попитам другояче - ако паля на бензин и включвам после на газ тряя ли ми аванс-процесор (той е към 50 лефа)? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ttodorov77 Публикувано 22 юни 2011 Сподели Публикувано 22 юни 2011 Аз бих намалил кит-а - без емулатор дюзи, без аванспроцесор, без емулатор на ламбдата а вместо тях бих монтирал един ламбда контрол. Ще има доста по добър ефект от него вместо горните джаджи, Вервай ми ;) Прав си колега след като сложих твоята лабда-контрол,колата просто лети Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dido varna Публикувано 22 юни 2011 Сподели Публикувано 22 юни 2011 Без прекъсвача помпата ти може да почне да изгаря по-често, от друга страна ако минаваш на бензин в движение може да придърпва. Не придърпва , моя съвет е - спирай помпата и то едновременно с инжекторите, казвам ти го от опит, при мен така съм си го направил. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 22 юни 2011 Автор Сподели Публикувано 22 юни 2011 (редакция) Добре, значи спирам помпа и инжектори. И последно, кое да е - аванспроцесор + разни емулатори или ламбда-контрол? ПП: dido varna, аз ти бях писал, ама може да не си го получил - фърли някоя друга снимчица на твоята газова (най-вече частите, за които си говорим ме интересуват - кихалката къде е, как се прекъсват помпа и инжектори и т.н.) на stochod@abv.bg, ако не те затруднява. Мерси Редактирано 22 юни 2011 от Арх. Пътко Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dido varna Публикувано 23 юни 2011 Сподели Публикувано 23 юни 2011 [и quote name=Арх. Пътко' timestamp='1308768287' post='219287]Добре, значи спирам помпа и инжектори. И последно, кое да е - аванспроцесор + разни емулатори или ламбда-контрол? ПП: dido varna, аз ти бях писал, ама може да не си го получил - фърли някоя друга снимчица на твоята газова (най-вече частите, за които си говорим ме интересуват - кихалката къде е, как се прекъсват помпа и инжектори и т.н.) на stochod@abv.bg, ако не те затруднява. Мерси [/quot Сега ще ти разкажа малко за моята газова уредба, снимките , като ги направя, сега нямам. Монтажа съм го правил сам и знам всичко в детайли. Започвам отзад напред. Бутилката я закрепяш здраво отзад с скоби като внимаваш с показателя за ниво.Тръбата я пускаш успоредно на тръбите за спирачките и другите тръби, те са цял пакет, ще ги видиш отдолу.Изпрителя го монтирах с една саморъ4на планка, а отоплението го разклоних от отоплението на дросела.Използвай хубави водни скоби. За смесване на газта купих готов смесител, снабден и с клапа. Монтира се между дросела и въздушната тръба.Има два входа, затова се исползва тройник за разклонение на изходящата газ.Тройника има и винт за реглаж на дебита на газта.Налага се малко скъсяване на въздушната тръба, поне при мен, за да се събере смесителя. Да не забравиш газовия клапан, вземи си нов задължително.Внимавай при направата на газовите връзки, използвай хубави тръби и лещички, и в последствие контролирай да не изпуска от някъде. Прави се с четка и веро. Сега за ел.часта - не ти трябва нито л.контрол нито аванс процесор, единствено си вземи емулатор за инжекторите-реле с 4 резистора в кутиййка и куплунзи, само с него можех да ги изкл.безболезнено.Помпата няма предпазител, а реле което се изкл.оперативно.Това е засега. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 23 юни 2011 Автор Сподели Публикувано 23 юни 2011 (редакция) Добре, благодаря за изчерпателното обяснение, всичко ми стана една идея по-ясно (предвид това, че не разбирам мн от газови). Да не си помислите, че ще я монтирам сам - не бих посмял, все пак от бутилки и жени под налягане по-далеч :icon_rock: dido varna, само още нещо - за по-ранно запалване на газта (тва дето прави аванспроцесора) как си го решил при теб? Нали изгаряли клапани от това, че газта още гори при отваряне на изпускателните?Моя майстор ми обясняваше вместо аванспроцесор, да врътнел делкото на 3 градуса - било същото... Такива работи няма да правя - нали аванспроцесора динамично променял ъгъла на запалване? Някой ме посъветва да сменя майстора - хубав съвет, но в града този майстор е най-добрия :D Да ходя по градовете - няма гаранция, пък и този майстор ми е на 100 метра от дома... дет се вика, мога с въздушната пушка да му обадя, ако имам проблем :icon_rock: Всъщност е може би време, да се прехвърля при майстора, и после след първите проблеми - пак тука :icon_clap: Мерси на всички! ПП: Хубаво е да знам всичко възможно за газовата, щото все пак: 1.Аз ще се возя в колата; 2.Парите са мои и тря' знам за к'во ги давам; 3.Аз ще си поддържам газовата и колата Редактирано 23 юни 2011 от Арх. Пътко Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevo Публикувано 23 юни 2011 Сподели Публикувано 23 юни 2011 колега защо не си сложиш газов инжекцион и всичкит ти проблеми отпадат плочки кихалки емулатори и тем подобни Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 23 юни 2011 Автор Сподели Публикувано 23 юни 2011 (редакция) За газов инжекцион под 600 лева не мога да падна в никакъв случай, каквото и да правя, даже може да излезе към 700-800 лв. С обикновена газова бих паднал и под 400 лв, пък за 600 ще ѝ сложа и л.контрол, и а.процесор и всички чаркове, които обсъждаме сега дали имат смисъл. Освен това, след като изчетох всички мнения из всички форуми, установих, че ГИ също не е песен, пък и иска по-специални настройки. Ако мога да се разделя с 800 лева, с удоволствие още утре заминавам за Пловдив/София при утвърден майстор и всичко е 6, но и аз по бълграски, се опитвам да мина тънко, и тънко да карам ПП: всички по-важни съвети оттук и от други теми, ще бъдат разпечатани, грижливо подвързани и предоставени на газаджията под формата на наръчник, който той неотлъчно да следва. Или в най-лошия случай ще му бъдат обяснени. Не си мислете, че вашите съвети достигат само до моите очи/уши, аз и без това не мога да ги усвоя на 100% Редактирано 23 юни 2011 от Арх. Пътко Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dido varna Публикувано 24 юни 2011 Сподели Публикувано 24 юни 2011 Добре, благодаря за изчерпателното обяснение, всичко ми стана една идея по-ясно (предвид това, че не разбирам мн от газови). Да не си помислите, че ще я монтирам сам - не бих посмял, все пак от бутилки и жени под налягане по-далеч :icon_rockаНикво делко не съм връткал, и така колата работи чудесно.Забравих да ти кажа, трябва да смениш и свещи, аз съм с иридиеви с 0,8 мм електр.разстояние, вместо оригинално 1,1 мм Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetlin_dbg Публикувано 25 юни 2011 Сподели Публикувано 25 юни 2011 За газов инжекцион под 600 лева не мога да падна в никакъв случай...Здравейте!Ето и още един вариант:Нямам идея за качеството на системата,но пък цената е повече от прилична,а има и гаранция.Успех! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vencito Публикувано 26 юни 2011 Сподели Публикувано 26 юни 2011 dido varna, какви точно свещи и от къде си взе? И толкова ли е наложително да се сменят понеже аз съм си с тези от преди газификацията и колата си върви нормално. А също така да попитам check engline ми светва почти винаги когато мина на газ, но се случва и да светва понякога. Това дали е заради въпросният емулатор, за който Емо приказваше? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dido varna Публикувано 26 юни 2011 Сподели Публикувано 26 юни 2011 dido varna, какви точно свещи и от къде си взе? И толкова ли е наложително да се сменят понеже аз съм си с тези от преди газификацията и колата си върви нормално. А също така да попитам check engline ми светва почти винаги когато мина на газ, но се случва и да светва понякога. Това дали е заради въпросният емулатор, за който Емо приказваше? Свещите си ги поръчах от e-bay,иридиеви, с разстояние 0,8 мм.За газта се препоръчва намаляване на междуелектродното разстояние на свеща, ни о и с оригиналните става. За чека трябва емулатор за инжекторите, представлява блок с релета и резистори, които лъжат компа при изкл.на инжекторите.Има го в газаджийското магазинче до автогарата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 26 юни 2011 Автор Сподели Публикувано 26 юни 2011 А Венци, твоята газова каква е, кажи малко впечатления - колко км си минал на газ, как е колата, проблеми? Аз започвам да се замислям за ГИ, но някак си сърце не ми дава да ѝ дупча тези здрави колектори, пък и е престъпление на тоз прост двигател да не се сложи обикновена, то самия двигател е два пъти по-евтин, а колата два пъти по-скъпа от ГИ :D Ще си остана на АГУ май, пък впоследствие кво ми пречи да ѝ сложа ГИ, просто тря допълня комплекта Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 26 юни 2011 Сподели Публикувано 26 юни 2011 Абе от толкова мислене... аз до сега 5 пъти да бях и монтирал едно АГУ - бутилка, клапан, изпарител и смесител. Дори и без ключ газ-бензин, с обикновен превключвател някъде по таблото. А пък после си качвай каквото искаш. Както ти казах най-смисленото е ламбда контрол. Другото е без ефект ;) От старата ми газова ламбда контрола замина при колега, писал е отгоре в темата, остана изпарителя Ловато, с мембрани на 4-5к километра ако проявяваш интерес към него драсни на ЛС. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.