Премини към съдържание

Новите глоби за превишена скорост


Препоръчано мнение

Ето ги новите размери на глобите.

 

Чл. 182. (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Водач, който превиши разрешената максимална скорост

в населено място, се наказва, както следва:

 

1. за превишаване с 10 km/h - с глоба 20 лв.;

2. за превишаване от 11 до 20 km/h - с глоба 50 лв.;

3. за превишаване от 21 до 30 - с глоба 100 лв.;

4. за превишаване от 31 до 40 km/h - с глоба 200 лв.;

5. за превишаване над 40 km/h - с глоба 300 лв.;

6. за превишаване над 50 km/h - с глоба 350 лв. и три месеца лишаване от право да управлява моторно превозно средство, като за всеки следващи 5 km/h превишаване над 50 km/h глобата се увеличава с 50 лв.

 

 

(2) Водач, който превиши разрешената скорост извън населено място, се наказва, както следва:

 

1. за превишаване с 10 km/h - с глоба 20 лв.;

2. за превишаване от 11 до 20 km/h - с глоба 50 лв.;

3. за превишаване от 21 до 30 km/h - с глоба 100 лв.;

4. за превишаване от 31 до 40 km/h - с глоба 150 лв.;

5. за превишаване от 41 до 50 km/h - с глоба 200 лв.;

6. за превишаване над 50 km/h - с глоба 300 лв, като за всеки следващи 5 km/h превишаване над 50 km/h глобата се увеличава с 50 лв.

 

(3) Водач на моторно превозно средство за обществен превоз на пътници и опасни товари, който превиши разрешената скорост, се наказва, както следва:

 

1. за превишаване с 10 km/h - с глоба 20 лв.;

2. за превишаване от 11 до 20 km/h - с глоба 50 лв.;

3. за превишаване от 21 до 30 km/h - с глоба 150 лв.;

4. за превишаване от 31 до 40 km/h - с глоба 250 лв.;

5. за превишаване от 41 до 50 km/h - с глоба 400 лв.;

6. за превишаване над 50 km/h - с глоба 500 лв. и три месеца лишаване от право да управлява моторно превозно средство, като за всеки следващи 5 кm/h превишаване над 50 km/h глобата се увеличава с 50 лв.

 

(4) Когато нарушението по ал. 1, т. 1 - 5, ал. 2 и ал. 3, т. 1 - 5 е повторно, наказанието е предвидената за съответното нарушение глоба в двоен размер, а за повторно нарушение по ал. 1, т. 6 и ал. 3, т. 6 - предвидената за съответното нарушение глоба в двоен размер и лишаване от право да се управлява моторно превозно средство за срок три месеца.

 

(5) Когато нарушението по ал. 1, т. 4 - 6, ал. 2, т. 4 - 6 и ал. 3, т. 4 - 6 е системно, водачът се наказва с предвидената за съответното нарушение глоба в двоен размер и лишаване от право да управлява моторно превозно средство за срок 6 месеца.

 

 

"Повторно" е нарушението, извършено след налагане на наказание за същото по вид нарушение.

 

"Системно" е нарушението, извършено три или повече пъти в едногодишен срок от влизането в сила на първото наказателно постановление или на първия електронен фиш, с който на нарушителя се налага наказание за същото по вид нарушение.

 

"Електронен фиш" е електронно изявление, записано върху хартиен, магнитен или друг носител, създадено чрез административно-информационна система въз основа на постъпили и обработени данни за нарушения от автоматизирани технически средства.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това влязло ли е в сила, защото пише "Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г."?

Обнародвано ли е към днешна дата в ДВ или е някакъв проектозакон? :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По-високи глоби за превишение на скоростта грозят вече шофьорите.

 

Новият Закон за движение по пътищата, който бе приет на 19 януари, вече бе публикуван в Държавен вестник и промените влизат в сила от петък, 4 февруари.

 

Според поправките

 

книжките ще се взимат само на системните нарушители

 

Цялата статия: http://www.vesti.bg/...=40&oid=3586911

Редактирано от HristoGB
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето го целият актуален ЗАКОН!

Обърнете внимание на чл. 174 до чл. 190

А чл. 182 и 183 си ги наизустете...

...................

Ааааа, добре е да наизустите и чл.301 и 302 от Наказателният кодекс.

Аз даже съм си ги принтирал и при по-напористи служители на закона и давам по една разпечатка.

Действа безотказно....:D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това влязло ли е в сила, защото пише "Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г."?

Обнародвано ли е към днешна дата в ДВ или е някакъв проектозакон? :icon_hmm:

 

 

На 06 март 2011г. при ограничение от 50 км/ч и установена скорст 70 км/ч глобата за мен беше 50 лв - снимка с камерка от необозначен /ако не ме лъже паметта/ патрулен автомобил... плащаш в 14-дневен срок и глобата пада с 30% :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Интересува ме колко е глобата за светещите фарове за мъгла когато няма мъгла, снеговалеж, дъжд? Слънчев и топъл летен ден с видимост 10 километра и фарове за мъгла...

 

Това ли е:

 

Чл. 180. (1) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) Наказва се с глоба от 20 до 150 лв. водач, който:

 

1. (доп. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) наруши правилата за използване светлините на пътно превозно средство, за престой или за паркиране, за използване на пътното платно или управлява технически неизправно пътно превозно средство, извън случаите по чл. 179, т. 4, когато в резултат на нарушението е създадена непосредствена опасност за движението;

 

Или не е това?

 

 

Глобите са зловещи!!! Дано никога не ми се налага да бързам. Особено спешен случай на път за болница :icon_crying: Вал съм ги у тупаните, ако наистина час по-скоро трябва да закарам някой или себе си в болница, няма да им спирам!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Интересува ме колко е глобата за светещите фарове за мъгла когато няма мъгла, снеговалеж, дъжд? Слънчев и топъл летен ден с видимост 10 километра и фарове за мъгла...

 

Това ли е:

 

Чл. 180. (1) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) Наказва се с глоба от 20 до 150 лв. водач, който:

 

1. (доп. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) наруши правилата за използване светлините на пътно превозно средство, за престой или за паркиране, за използване на пътното платно или управлява технически неизправно пътно превозно средство, извън случаите по чл. 179, т. 4, когато в резултат на нарушението е създадена непосредствена опасност за движението;

 

Или не е това?

 

 

Глобите са зловещи!!! Дано никога не ми се налага да бързам. Особено спешен случай на път за болница :icon_crying: Вал съм ги у тупаните, ако наистина час по-скоро трябва да закарам някой или себе си в болница, няма да им спирам!

 

Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.

 

(2) Допълнителна задна светлина за мъгла с червен цвят се използва само когато видимостта е намалена под 50 метра.

 

 

 

Чл. 180. (1) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) Наказва се с глоба от 20 до 150 лв. водач, който:

 

1. (доп. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) наруши правилата за използване светлините на пътно превозно средство, за престой или за паркиране, за използване на пътното платно или управлява технически неизправно пътно превозно средство, извън случаите по чл. 179, т. 4, когато в резултат на нарушението е създадена непосредствена опасност за движението;

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато оправят пътищата ще изключа халогените :icon_doh: Те тия глоби за нищо си ги нямат. Да ви кажа най-големите нарушители са белите коли с надпис POLICE така се движат и така се крият, че винаги са предпоставка за ПТП

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да ви кажа най-големите нарушители са белите коли с надпис POLICE така се движат и така се крият, че винаги са предпоставка за ПТП

А черните с буркани отвътре на таблото и между фаровете ?

 

П.п. Наскоро разбрах, че автомобилът задължително трябва да има гражданска отговорност, дори да си решил да не го използваш например две години и да си го държиш в гаража. Иначе - глоба.

Редактирано от de4i
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А черните с буркани отвътре на таблото и между фаровете ?

 

П.п. Наскоро разбрах, че автомобилът задължително трябва да има гражданска отговорност, дори да си решил да не го използваш например две години и да си го държиш в гаража. Иначе - глоба.

Има логика да ти кажа в това, защото аз лично съм бил потърпевш от такъв автомобил, който несе кара , но слава богу имаше ГО .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има логика да ти кажа в това, защото аз лично съм бил потърпевш от такъв автомобил, който несе кара , но слава богу имаше ГО .

Моля, някой запознат с казуса колега да сподели точно какво казва закона.

По коя логика е задължително автомобил, който не се кара да има валидна и в срок ГО?

Ако е на улицата и някой се блъсне в него има някакъв резон, но ако е в гараж... :icon_hmm:

Трябва ли и годишна винетка да има, макар да не не се кара...

Или пък трябва колата да се спре от движение за неопределено време и когато решиш да я подкараш пак да ходиш да я пускаш...

Естествено всеки съвестен водач преди да подкара този автомобил би трябвало да му направи ГО, да му плати данъка и да мине ГТП.

Моля някой да разясни!

 

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кодекс за застраховането

Чл. 259. (1) Договор за застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите е длъжно да сключи всяко лице, което:

1. притежава моторно превозно средство, което е регистрирано на територията на Република България и не е било спряно от движение;..............

Чл. 294. (1) Всеки застраховател, който предлага задължителна застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите и/или задължителна застраховка "Злополука" на пътниците в Република България посредством установяване или при условията на свободата на предоставяне на услуги, представя на Информационния център ежеседмично до втория работен ден на следващата седмица справка за сключените и за прекратените застрахователни договори към края на предходната седмица. ............

Чл. 295. (1) За целите на поддържането на регистър по чл. 292, ал. 1 Информационният център обменя информация с компетентните държавни органи, които регистрират моторните превозни средства в Република България и които осъществяват държавния надзор върху превозвачите на пътници със средства за обществен превоз.

(3) (Изм. - ДВ, бр. 54 от 2006 г.) Информационният център предоставя на компетентните органи по ал. 1 ежеседмично до петък информация, актуална към края на предходната календарна седмица за всички моторни превозни средства със сключени и действащи застрахователни договори по задължителна застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите и за всички превозвачи на пътници със средства за обществен превоз със сключени и действащи застрахователни договори по задължителна застраховка "Злополука" на пътниците. Информационният център уведомява собствениците на моторни превозни средства, за които не е сключен договор за задължителна застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите или сключеният застрахователен договор е бил прекратен и не е подновен, и им дава срок 14 дни от датата на изпращане на уведомлението да представят доказателства за наличие на сключен и действащ застрахователен договор за тази застраховка. Информационният център предоставя ежеседмично на компетентните органи на Министерството на вътрешните работи списък на моторните превозни средства, за които не са били представени доказателствата по изречение второ. Информационният център уведомява органите, които осъществяват държавния надзор върху превозвачите на пътници със средства за обществен превоз, за превозвачите, които не са сключили задължителна застраховка "Злополука" на пътниците.

 

(4) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 54 от 2006 г.) Компетентните органи по ал. 1 незабавно предприемат мерки за спиране от движение на моторните превозни средства или на средствата за обществен превоз на пътници и за налагане на съответните административни наказания, когато не е била сключена задължителна застраховка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Задължения на водачите на пътни превозни средства

чл. 100

(3) (Нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Водачът на моторно превозно средство, което не е било спряно от движение, е длъжен да залепи в долния ляв ъгъл на предното стъкло на моторното превозно средство валиден стикер на знак за сключена задължителна застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите и да носи контролен талон към знака. Когато моторното превозно средство технологично не разполага с предно стъкло и е невъзможно стикерът на знака да бъде залепен на указаното място, същият стикер на знака се залепва на застрахователната полица, която се носи от водача на моторно превозно средство, и при проверка се представя заедно с контролния талон.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е един от начините да се разкарат гниещите по улиците трошки, некарани по няколко години и заемащи паркоместа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Още нещо интересно свързано с темата за "Гражданската......" http://lex.bg/forum/viewtopic.php?f=21&p=452707

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То всичко хубаво, ама като те спрът от движение- иди се пусни в движението ;) разправия голяма, а данъкът си тече ли тече ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...