Премини към съдържание

Отработено олио на 2.0 ТД


stopa

Препоръчано мнение

Здравейте,

Изникна ми един въпрос онзи ден. Един познат карал VW Транспотер а друг Опел Фронтера с помпи БОШ с отработено олио (прецедено моногократно).

Може ли помпата на Галанта 2.0 ТД да работи с такова (четох че олиото разяжда гумените уплътнения).

отсега казвам че нямам желание да карам с това. Просто интерес.

 

И още нещо: Може ли климатроника да не работи, а само вентилатора. Искам само да вкарвам въздуха отвън без да нагласям температура и без да работи компресора или парното?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Изникна ми един въпрос онзи ден. Един познат карал VW Транспотер а друг Опел Фронтера с помпи БОШ с отработено олио (прецедено моногократно).

Може ли помпата на Галанта 2.0 ТД да работи с такова (четох че олиото разяжда гумените уплътнения).

отсега казвам че нямам желание да карам с това. Просто интерес.

 

И още нещо: Може ли климатроника да не работи, а само вентилатора. Искам само да вкарвам въздуха отвън без да нагласям температура и без да работи компресора или парното?

 

Естествено, че може и естествено, че олиото нищо не разяжда. Но филтрирането не е съвсем просто като да прецедиш мазнината от фритюрника през тензух, изискват се малко повече усилия. Ето например http://www.youtube.com/watch?v=JweHjBC2pG4

Дори последните комън рейли нямат проблем да пердашат с пречистено използвано олио.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм го пробвал, но ако искаш да влиза въздух докато караш, трябва да затвориш клапата за въздуха (да не влиза въздуха отвън). Мисля че така насрещния въздух при движението на колата влиза през отворите (духалките) при изключен вентилатор.

Но защо не си настроиш градусите на 17,5 и да не оставиш първа степен на вентилатора? Така не се чува и вкарва приятна струя свеж въздух отвън. И иначе няма да се чува, но пък по-малко свеж ветрец постъпва в купето. Пак повтарям, това не съм го пробвал. Аз си пускам вентилатора както ти казах. Е сега например както е хладно е идеално и все едно си пуснал климатика.

 

п.п. а за олиото ... би трябвало да може без проблем. Имам познат, който кара VW с механична помпа. Обясняваше ми как се прави, но мина време и съм забравил :icon_blush: . Гледай да взимаш олио от палачинки или мекици, защото рибата не мирише добре :rolleyes:

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

за VW знам че нямат проблеми, а дали помпата на Галанта ще има.

В Google по различните форуми казват че олиото разяжда гумемите уплътнения.

 

А за климата: като направя темп. на 17,5' а ако в купето е 20' ,компресора ще тръгне; или греша :icon_hmm:

На другата кола (с климатик) не вкючвам копчето, завъртам на студено клапата и пускам вентилатора.

На Галанта компресора винаги ли е включен/зацепен???

Доколкото мисля ТОПЛОТО се взема от радиатора за парното, а студеното от Компресора с фреона, а електрически се отварят и затварят клапите за да направи точната температура със зададената.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По въпроса за зехтина :D на Галанта помпата има мното по малко гуми за разяждане, отколкото на WV ..

По другият въпрос, вземи си Галант с климатик :) тогава компресора ще работи, когато ти искаш ..:icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не, ако завъртиш на 17 ще тръгне компресора. Затова ти написах 17,5. Не че и на 17 не може, но трябва да цъкнеш 2-3 пъти на копчето със снежинката.

Да, топлото и студеното се взимат така, но може да ти вкарва свеж въздух отвън без да работи компресора. Ако навън е 18-20 градуса вече ще ти вкарва топличък въздух, понеже температурата на въздуха си е височка. В този случай или отваряш прозореца, или пускаш климатика. Но ако е както сега, можеш спокойно да си пътуваш на затворени прозорци с вентилатор на І или ІІ степен и зададена температура 17,5 градуса (или на 17 с прецъкването).

Компресорът се включва когато на дисплея на климатроника има знакът * или ЕСО*. Ако няма, тогава се върти само лагерчето на шайбата на компресора, защото ремъкът минава от там и трябва да има лагер. Не разбрах какво точно искаш да знаеш под постоянно зацепен.

 

п.п. аха, ако навън е 20 градуса, а ти завъртиш на 17,5 няма да тръгне компресора, спокойно. Просто с наличния въздух отвън ще се опита да докара 17,5 градуса в купето. Ще тръгне компресора при завъртане до 17 градуса и ще издаде звуков сигнал.

Ако си на Auto компресорът ще работи с прекъсвания.

Ако си спрял вентилатора (или колата) на климатик, с пускането на вентилатора (респективно паленето на колата), ще тръгне и копресора. Абе много обяснения, но е направено като за индианци.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Олиото разяжда гумените съединения и това е факт който не подлежи на коментар. Не става въпрос за гумичките в помпата, а за маркучите от резервоара да помпата. Трябвало да се сменят със силиконови.

Вентилацията на купето може да я настроиш както искаш. Компресора работи когата на дисплея е символа * или "Еко".

В зависимост от зададената температура и температурата на постъпващия въздух се влючва или не парното /отваря се клапата/. Ако поставиш температура на дисплея по-ниска от външната температура, ще постъпва само све въздух без интервенции по него При натискане на "Ауто" се включва всичко и трябва да изключиш ръчно компресора с копчето и да регулираш температурата съобразно по-горе. Не е направено за индианци, а за хора които обичат да управляват колата и системите, а не те него.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако при спрян климатроник се натисне един път стрелка надолу (тези за скоростта на вентилатора които са) се отваря само клапата без да се пуска вентилатор или компресор. После може да се навърти температурата до желаната стойност. При това положение влиза струя само от самото движение на колата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При това положение влиза струя само от самото движение на колата.

 

Само да добавя, че влиза струя с температурата, която е зададена! Поздрави от малката :) - отчаяно ми пречеше да напиша това мнение...

Редактирано от eXistenZ
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 10 месеца ...

Здравейте, в момента карам един стар опелски дизел на отработено олио, изминал съм вече над 10 000км, без никакви проблеми. Мога да кажа, че имам доста натрупан опит с тази система за алтернативно гориво. От известно време търся информация кои по-нови автомобили могат да работят с олио и като че ли най ми допадна Галанта (Визия, страхотен интериор, стар дизел с предкамерно впръскване - ако не греша, и др.).Та имам няколко въпроса (дано да може някой да ми отговори :)) относно подкарването на този "дзвер" на олио:

1. Основният проблем е горещото олио в нафтовата помпа - до колкото разбрах помпата на Галанта е без вградена електроника, но се управлява електронно и притежава следните компненти:

- solenoid type spill valve

- timing control solenoid valve

- diesel fuel temp. sensor

- pump operation sensor

- fuel cut solenoid valve

Въпросът е - ако случайно изгори някой от тези клапани, то те могат ли да се намерят лесно и на достъпни цени?

Интересува ме и този сензор за температурата на горивото, има ли начин да се излъже компа, както при VW с резистор, така че да показва че темп. на горивото е ниска?

 

2. Другият основен проблем е ЕГР-клапана, лесно ли може да се запуши този клапан ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По подходящ за тази цел е предишният Галант Е57А, който е пак 90 коня, но е с механична помпа ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...