Премини към съдържание

Моля за малко информация!


mav4o

Препоръчано мнение

Здравейте колеги. Въпросът ми е такъв - имам Галанта (2,0 TDI 97g.) от 3 месеца. Минал съм с него вече над 2000 км. Направи ми впечатление, че достига работна температура много бързо. Искам да отбележа, че държи нормална температура и не е загрявал над нормалното или прегрявал, просто загрява много бързо. Стори ми се малко съмнително за 1-2 км да загрее. Имах наскоро пътуване и минах 300 км. Отворих капака и започнах да пипам маркучите дали за вдървени, студени и т.н. и открих, че маркуча който излиза отдолу на радиатора и отива към блока е почти студен. Пак искам да отбележа, че държи нормална температура и има парно. Реагирах веднага и прецених, че това не може да е така и смених термостата. Но положението е пак същото. Обадих се на един приятел дето има същия галант и той ми каза, че и неговият също загрява бързо. Днес той се прибра от София и го помолих да провери въпросния маркуч. Той направо спря пред вкъщи и установихме, че и неговият е почти студен. Искам да се уверя, че всичко е наред, защото това ме гложди постоянно :) и не мога да се насладя спокойно на колицата :icon_crying: . Четох поста на DJ Tymbi :icon_clap: как се налива течността и как се обезвъздушава и спазих всичко точно. Моля за малко информация дали това е нормално, а ако не - за съвет как да оправя нещата. Благодаря предварително. :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам драма. Преди време карах дизелов Галант с блокирал в затворено положение термостат - загряваше леко само на извънградско при високи обороти. Ако държи стрелката по средата, карай спокойно!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам драма. Преди време карах дизелов Галант с блокирал в затворено положение термостат - загряваше леко само на извънградско при високи обороти. Ако държи стрелката по средата, карай спокойно!

и моя така загрява - за 1-2 километра е готов. За 2.0 бензин става въпрос. Просто термостатите им са добри

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колегата явно прави аналогия с европейски автомобили, за това се е шашнал. И мен ме изумява колко бързо достига работна температура моя (V6), сравнено с VW-тата които имах преди. Само че тук системата циркулира по различен начин и явно е изчислена много много добре. Същото е устройството и съответно поведението при Маздата на баща ми - загрява много бързо. Колега, хвърлил си едни пари на вятъра със смяната на термостата. Долния маркуч е хладен защото навън е студено сега и термостата, особено на междуградско където имаш сериозна струя обдухваща радиатора вероятно е едва "открехнал", през радиатора циркулира малко течност която съответно се охлажда сериозно докато стигне до долу. Свиркай си и не го мисли. Охладителната система не му е от слабите места на модела за радост.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да колега прав си. Направих аналогия с Вентото на баща ми. И както казваш се шашнах :D и преди това съм карал и Форд, те по бавно загряват и тъй като нямам опит с японците, реших да сменя термостата, да видя дали ще се променят нещата. И след като нямаше, помолих тук да ми помогнат с мнения от по опитните :good: Значи мога да давам газ :icon_rock: :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината, служебният ми Голф 3 загрява точно толкова бързо, колкото и Галанта - за около 2км в студовете... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи мога да давам газ :icon_rock: :rulez:

Само внимавай с газта когато колата е студена, да не стане така, че термостата да ти отваря, перките да въртят, а колата пак да прегрява ..

Ръчкането на студен мотор е най вредната манипулация за един дизел ..:icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината, служебният ми Голф 3 загрява точно толкова бързо, колкото и Галанта - за около 2км в студовете... :)

 

Абсурд, премери пак да не са 5-6кмтрите.. говорим за сутринта след цяла нощ в покой ... пък като знам традиционните проблеми с термодатчиците и таблото като нищо и не показва вярно вътре..

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да се чуди човек що им слагат радиатори на тез коли :icon_doh: :icon_doh: :icon_doh:

Затискат дупката отпред да не влизат боклуци при двигателя :D

 

За колегата mav4o. И при мен е така. Долния маркуч ми загрява /по-слабо от горния/ лятото при градско на малка скорост. Иначе движи ли се колата нормално маркуча си е студен/хладен. Ако искаш остави го да работи на място на малки обороти и ще видиш.

В началото, аз го купих август месец постоянно пиполчех маркучите, одръвили ли са се, топли ли са студени ли са и първия път и аз се учудих. Тези писаници за спукани глави

/80%/ са много депресиращи за нов собственик на дизел и му правех инспекции по няколко пъти на ден /не, че неможе да се случи във всеки един момент/но, поне да оправим психиката :D

Просто охладителната система си върши работата перфектно, много важно за дизелите.

Поздрави!

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ръчкането на студен мотор е най вредната манипулация за един дизел ..:icon_thumbup:

...............и самата нафта........... :D Бе само в Европа се мандахерцат тия нафтови печки, че и кат караш зад тях хем ти пуши и нищо се не види, хем ти мирише , вътре с противогаз ли карате не знам........... :lol: :P И требе да ги "забършеш ",разбирай изпревариш ,че да си спокоен и да виждаш всичко,и да ти мирише на чистичко - въздух........ :lol: :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега mav4o,

и аз съм със същия галант и горе долу от същото време го имам и да ти кажа като сменях антифриза и аз дъълго чаках да загрее долния маркуч и честно казано така и не се затопли (след около 40 мин работа на място) Явно е нормално, карай си смело

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

че и кат караш зад тях хем ти пуши и нищо се не види, хем ти мирише , вътре с противогаз ли карате не знам........... :lol: :P

 

Ди Джей, недей така.Има дизели и дизели.

То и бензинови има та пушат яко :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ди Джей, недей така.Има дизели и дизели.

То и бензинови има та пушат яко :D

Абе след 100 хил. всички пушат.......А Фолцвагените припушват още в завода, да не говорим че изтропват още на 200 км. пробег .......... :D Ето сега Марио ще скочи ........хихихи........... :D :D

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, щом стрелката не минава по-нагоре от средата.. карай смело, както казаха колегите.. варди го докато е студен. Аналогия с германци не ти трябва, имам и ауди 1.6 TDI, което като види зор отива на 105-108 градуса и нищо му няма пустиняка му с пустиняк.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бе само в Европа се мандахерцат тия нафтови печки, че и кат караш зад тях хем ти пуши и нищо се не види, хем ти мирише , вътре с противогаз ли карате не знам........... И требе да ги "забършеш ",разбирай изпревариш ,че да си спокоен и да виждаш всичко,и да ти мирише на чистичко - въздух........

................. ма те шибаните Европейци им слагат едни турбини и разни електроники и колкото да настъпваш тунингованата с газ за запалки :lol: бИгачка, не можеш да ги забършеш и щеш- не щеш им дишаш саждите :D

 

....А Фолцвагените припушват още в завода, да не говорим че изтропват още на 200 км. пробег ....

Кво говориш, още на чертожната дъска им изтропват двигателите, преди да ги конструират ..:D

 

Ей, няма да се появи една тема дето да присъства думата дизел и да не я окензате ..:icon_doh:

Имам чувството, че нещо им завиждате :P и сигурно е заради това, че като стъпят на магистралата карат с колкото може да върви колата, защото не им пука дали ще им харчи 6/100 при 130км/ч. или 7/100 с газ до ламарината, а вие в същото време трябва да спазвате ограниченията, за да сте икономични ..:P

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

................. ма те шибаните Европейци им слагат едни турбини и разни електроники и колкото да настъпваш тунингованата с газ за запалки :lol: бИгачка, не можеш да ги забършеш и щеш- не щеш им дишаш саждите :D

Мдам,те и за тва 2 дни ги караш, после по цяла седмица седят в сервизите ........... :D

Имам чувството, че нещо им завиждате :P и сигурно е заради това, че като стъпят на магистралата карат с колкото може да върви колата, защото не им пука дали ще им харчи 6/100 при 130км/ч. или 7/100 с газ до ламарината, а вие в същото време трябва да спазвате ограниченията, за да сте икономични ..:P

ми те дали ще е с газ до ламарината или с 130 е все тая , те повече не вдигат............. :D :D

Бъзик да става ...........

Като на колегата Галанта вдига 180-190 км./ч..............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Май спора се разгорещи много :D Благодаря много колеги за отговорите и съветите. Темата вече може да се затвори, че влязохме надълбоко в темата за дизелите. И те за си хубави коли - пушат не пушат. Сипвайте от хубавите "въглища" и :plane: :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не се дразнете един друг, хората отдавна са установили, че и японски и европейски, рано или късно всички коли стават ОПЕЛИ :icon_thumbup:

Редактирано от iskrata78
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не се дразнете един друг, хората отдавна са установили, че и японски и европейски, рано или късно всички коли стават ОПЕЛИ :icon_thumbup:

Споко бре, никой не се дразни, ние си се бъзикаме............. :drinks: Вярно рано или късно , но то вече стана - всички коли стават Опели.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мдам,те и за тва 2 дни ги караш, после по цяла седмица седят в сервизите ........... :D

 

ми те дали ще е с газ до ламарината или с 130 е все тая , те повече не вдигат............. :D :D

Бъзик да става ...........

Като на колегата Галанта вдига 180-190 км./ч..............

 

E, бъзик, бъзик, ама подвеждаме хората. Истината е, че съвременните дизели са много по-ефективни ДВГ-та от бензиновите си аналози. Но ако сравняваме технологи отпреди 18 години нещата са съвсем иначе. От седмица се чудя дали да си купя друга кола, че кумът ми е намерил много изгодни шведи с петцилиндрови дизели, автоматици и с двойно предаване на по 4 години. Да, мотовърт е с турбина с променлива геометрия и пиезо дюзи на по 150 000 км. и работно налягане в рейката от 1300 бара...:icon_thumbup: От което имаме 185 коня и 400 нютона фабрично:icon_clap: , за чипове не говорим.... И съм дълбоко убеден, че тези мотори ще изкарат по 1 млн. км. с много по-мощна и равномерна работа от бензиновите си събратя. Малко демоде са мотивите в този безсмислен спор- аргументи отпреди 20 години, когато автоматиците бяха бавни и неикономични, а дизелите шумни и чупливи.... Алоу, Пламене, 21 век дойде.... И знаеш как дойде... с дизелово гориво и батерии...:D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

E, бъзик, бъзик, ама подвеждаме хората. Истината е, че съвременните дизели са много по-ефективни ДВГ-та от бензиновите си аналози.

А, дойдохме си на думата "по- ефективни" ..:icon_thumbup:

Което е и отговор на въпроса, защо зимата дизела работи само на малкият кръг и радиатора е студен, а отговора е : защото е с по висок КПД :D и е направен да върши работа, а не да загрява радиаторите ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...