Премини към съдържание

Парното ми топли слабо какви са причините и може ли да се оправи


Препоръчано мнение

Колеги нещо слабо ми топли парното на какво може да се дължи това и може ли по някакъв начин да се оправи.Моят Лансер е модел 89-90 г и е 1500 куб.см. :help: .Чакам за съвет? :help:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги нещо слабо ми топли парното на какво може да се дължи това и може ли по някакъв начин да се оправи.Моят Лансер е модел 89-90 г и е 1500 куб.см. :help: .Чакам за съвет? :help:

Вентилатора работи ли???

2. пипни маркучите зад мотора, те са два с размер около 25-30 мм, ако са топли(почти като на основните маркучи) то тогава е възможно питата ти да е запушена, или пък да не затваря клапата на въздуха, който минава през питата ...........

ако се установи че питата е запушена ,тогава пробвай с промивка на охладителната система да я отпушиш............това не винаги става обаче и ако не стане, лошо, защото трябва да се смени........ :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Да си забелязал дали при хладно и влажно време стъклата да ти се изпотяват и да стоят като мазни от вътре и венилацията да не може да ги издуха? Ако е така със сигурност имаш проблем с питата? Може и антифриз да губиш по тоя начин. Провери си и количеството на антифриза. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 8 месеца ...

:mitsu-smiley: За да не отварям нова тема ще питам тук. Снощи след непрекъснато 6 часово каране из София спрях колата пред офиса за около 30 минути. След това на път към вкъщи забелязах, че стрелката за температурата стои не на средата, а на първата чертичка като че ли е леко загряла. В този момент се движех на газ. Пуснах парното - духаше хладен въздух. Около километър преди да я спра минах на бензин и стрелката много бързо си застана на средата и парното започна да духа топло. Беше посред нощ и не съм гледал много под капака - видах само че антифриз си има. Имате ли някакви предположения? :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Тази сутрин като идвах на работа, колата не искаше да загрее отново. Стрелката само отлепи и влезе в началния сектор, това беше на бензин. По някое време превключих на газ, но отново не вдигна температурата. Покарах я около километър на по-вискоки обороти - около 4000, но стрелката не мръдна. Парно естествено нямаше - само хладен въздух. Спрях я за 10 минути и след това като тръгнах успя да вдигне малко температурата, но съвсем малко. Като пристигнах в работата (след около 3 км.) я превключих на бензин, оставих я да поработи на празен ход и за около минута температурата се качи и почна да духа топло. Срелката си застана на средата все едно не е имало проблем. Мотора си работи нормално, но се притеснявам много, още повече че довечера пак й предстои 6 часово блъскане из улиците на София. Ако някой има някакви предположения моля да сподели :( . Възможно ли е да не е обезвъздушена системата както трябва? :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз залагам на термостата щом на място загрява а в движение трудно - ако е постоянно отворен или не затваря съвсем то ще отива към радиатора...

А проблема изведнъж ли стана - нищо не е променяно преди това? Може нещо маркучите към изпарителя да са неправилно свързани...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Ами нищо не е пипано. Проблема стана късно снощи, когато спрях за 30 минути. Преди това парното си работеше нормално. Не съм запознат с газовата и не мога да преценя кой маркуч къде трябва да влиза. Във Виликар преди 3 дни ми чистиха карбуратора, не знам там какви маркучета от газовата влизат и дали не са разменили нещо. Като стане светло ще сляза да погледна. А ако е термостата, защо на място да загрява а в движение не? Но то всъщност не е така - снощи в движение вдигна температурата, но след превключване от газ на бензин. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако е постоянно отворил термостата, то ще отива към предния радиатор антифриза. Ако няма въздушен поток през него охлаждането е доста малко - така на място или вчера както казваш че е било километър преди да спреш вероятно си се движел бавно е успяло да загрее все пак.

Това е просто хипотеза :icon_blush:

Сещам се че имаше някакво изискване от къде да влиза и излиза охл. течност в изпарителя и ако се обърнат маркучите се затруднява потока, но от това може да прегрява, не да стои студена... така че...термостат според мен :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тази сутрин като идвах на работа, колата не искаше да загрее отново. Стрелката само отлепи и влезе в началния сектор, това беше на бензин.
:icon_confused:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_confused:
:mitsu-smiley: Ами така беше. Понякое време си минах на газ и имах предвид че след това като превключа на бензин тогава загрява. Винаги я гася на бензин. И снощи бе така. :mitsu-smiley:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами значи няма връзка на проблема с това дали си на газ или бензин, а и няма особена логика да стои студена на газ - ако прегряваше само на газ - може да е от изпарителя, ама да е студена.. :no2:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Ами не разбирам и затова питам :) . Но е факт че на газ колата не загрява. Ако я карам само на бензин също. Загрява само ако съм я карал на газ и след това превключа на бензин. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

:mitsu-smiley: Ами не разбирам и затова питам :) ... Но е факт че на газ колата не загрява...

 

Което означава, че са ти объркали маркучите на изпарителя при ремонта.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Което означава, че са ти объркали маркучите на изпарителя при ремонта.

:mitsu-smiley: Ами какво да се прави....сервизи :( . Дълго сме коментирали тази тема. Надявам се това да означава, че няма опасност да си прецакам мотора до утре, докато стигна до Армянов? Обедната почивка ще сляза да огледам. Може ли набързо да ме ориентирате кой маркуч къде трябва да ходи. Каква логика да търся за да не разчитам само на зрителна памет? :mitsu-smiley:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Ами какво да се прави....сервизи :( . Дълго сме коментирали тази тема. Надявам се това да означава, че няма опасност да си прецакам мотора до утре, докато стигна до Армянов? Обедната почивка ще сляза да огледам. Може ли набързо да ме ориентирате кой маркуч къде трябва да ходи. Каква логика да търся за да не разчитам само на зрителна памет? :mitsu-smiley:

Сложи картончета пред радиатора така че да ограничиш притока на въздух към него.. ако с картончетата колата ти загрява повече, значи проблема ти вероятно е в термостата :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Провери все пак ама... :icon_confused:

При мен изпарителя е свързан към маркучите, които влизат към купето - горния е към горния щутцер на изпарителя, долния - към долния щутцер.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Точка по въпроса, намерих проблема - спукано съединение. На изхода (входа??) на термостата към радиатора на парното се беше скъсало маркучето там дето е скобата, която го държи. Нямало е как да го видя снощи в тъмното. И явно е влизало въздух. Смених го за 5 минути. Отне ми обаче 1 час докато убедя продавачите в един магазин на Опел и един на VW да ми продадат маркуч. Нарочно не казвах че е за Мицубиши, но като ме питаха и отказваха да ми дадат - никога няма да станело. Извивките били други. В крайна сметка това е маркуч!!! В опел не можах да надвия, но във VW ми продадоха накрая и след смяната като я запалих за 5 минути стигна нормална температура. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Браво :good:

 

За маркуча - маркуч е, но е формиран с извивки. Може по форма да си намериш подходящ, но ако е съвсем различен има напрежения, което не е добре - може да се скъса или сплеска. Аз така направих като сменях маркуча /бях писал някъде/ - измерих го горе-долу и спрях пред магазина, като намерих 2-3 подобни, излязох, премерих с налагане кой най-добре пасва и така :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Точка по въпроса, намерих проблема - спукано съединение. На изхода (входа??) на термостата към радиатора на парното се беше скъсало маркучето там дето е скобата, която го държи. Нямало е как да го видя снощи в тъмното. И явно е влизало въздух. Смених го за 5 минути. Отне ми обаче 1 час докато убедя продавачите в един магазин на Опел и един на VW да ми продадат маркуч. Нарочно не казвах че е за Мицубиши, но като ме питаха и отказваха да ми дадат - никога няма да станело. Извивките били други. В крайна сметка това е маркуч!!! В опел не можах да надвия, но във VW ми продадоха накрая и след смяната като я запалих за 5 минути стигна нормална температура. :mitsu-smiley:

 

Не знаех че е такова приключение да си купиш един маркуч. :icon_doh:

Не знам дали да плача или да се смея ,но на мен в един квартален сервиз ми искаха 50лв за да ми сменят спирачните дискове,при положение че и двата струват 110.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хе хе имах същия проблем и ми се случи една неделя! Правеше ми впечатление, че веднъж вдига повечко температурата, а друг път не! Съответно парното ту е като хората ту го няма! Това продължи около една седмица, а вода в радиатора има :icon_hmm: , брей- изкарах си акъла! Не мина доста време и взе да губи вода, ама не се вижда от къде, като паркирам от време на време образуваше по някоя и друга капка и то по средата на задния отсек на двигателя- реших, че е гарнитура , после стана доста студено навън и колата почна да пуши странно все едно се изпарява вода от някъде :icon_hmm: вдигам капака и гледам едно фонтанче извира някъде си из отдолу (дупчица като кърфичка), беше маркуч от двигателя към купето и едвам се стигаше до него :) , на всичко отгоре вече беше и неделя, а трябваше и да пътувам (ужас- маркуч от никъде)! Добре че има една морга до нас и колкото и да не ми се искаше трябваше да си напазарувам втора употреба и то който пасне, другият вариант беше да я подсушавам, почиствам и с изолирбан(д) да го опаковам временно, ама то там е толкова нагъчкано-ужас! Антифриза ми е 20лв. литъра направо ме заболя сърцето докато го сменях с новооткрития в моргата маркуч! Спукания сега ми стои в багажника за всеки случай! :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Да, но освен спукания маркуч мисля, че имам и въздух в системата. Сега парното ми е много по-силно, но пак започна да изчезва когато си поиска. Ще вече не губи антифриз, но ще се помъча да я обезвъздуша. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Да, но освен спукания маркуч мисля, че имам и въздух в системата. Сега парното ми е много по-силно, но пак започна да изчезва когато си поиска. Ще вече не губи антифриз, но ще се помъча да я обезвъздуша. :mitsu-smiley:

 

Аз доколкото знам, системата се обезвъздушава сама! Виж да не е друг маркуч или пък да ти сълзи от скобите!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Ами пътувах си до Враца тези дни и имах време да си направих няколко теста. Божо и SlowDead се оказаха прави - термостат. Без значение на какво гориво я карам, колата загряваше само когато работи на място. Подкарам ли я и радиатора го лъхне свеж въздух - температурата пада бързо. Смених термостата и всичко вече си е наред. Благодаря на всички за мненията ви :drinks: . :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Между другото, сега чак се зачетох в тази тема, че напоследък не ми остава никакво време...та аз имах такъв проблем преди време и след като смених термостат, всичко си дойде на мястото и сега нафтовата печка има прекрасно парно и бързо затопля купето...вече 2 години след смяната:mitsu-smiley: Радвам се, че си открил и отстранил проблема!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...