Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Не може да запали от първия път


outbounder

Препоръчано мнение

Здравейте,

Наскоро (от месец - два) станах притежател на "звездичката" - 1.9 дизел, 102к.с. 2001г. 'нов' внос от Италия на 144хил.км.

Колата си е супер като цяло но има един проблем с който се боря от когато я взех и като цяло изглежда нерешим:

Колата не може да запали при завъртане от първия път. (естествено изчаквам да загрее и т.н.)

 

Водих я в сервиза на БалканСтар/Варна, като предположих, че щом са представители на митсубиши ще могат да разрешат проблема... Първия път след диагностика на компютър ми казаха, че този проблем със запалването е от ЕГР клапана който "явно" е за смяна (така показал компютъра). Сменихме го на място в сервиза за близо 470лв. :icon_doh:

 

Естествено поисках докато го сменят от БалканСтар да направят и пълно обслужване на колата (което включвало диагностика, смяна на масла, ремъци, филтри и т.н) което естествено ми излезе още известно количесто пари. Резултата:

 

- подменени филтри и консумативи

- подменен ЕГР

- подменено масло (за 6000км колата е изгорила близо 3 литра, като причина за това ми дадоха че изпускала по малко "турбината" или нещо подобно свързано с двигателя за чиято подмяна ще са ми нужни 3000лв :icon_crying: , добре че не е било фатално много)

 

И колата все още не може да запали от пръво завъртане. В някои случаи дори се налага по 3-4 пъти да се пробва докато запали. Казаха ми че подгряващите свещи били заминали - ще ги сменя тези дни и ще видим, но малко се съмнявали в това да е проблема ми казаха от Балканстар и реална причина за "не-паленето" не могат да намерят понеже компютъра не давал никакви грешки. (някои да знае от къде могат да се вземат добри свещи във Варна? )

 

Друг куриоз на които се натъкнах но надявам се с подмяната на ЕГР-то да се е оправил е че колата на баир с включен климатик от време на време губи мощност и прегрява (според термометъра на таблото), след спиране на климатика нещата се нормализират. Не го прави често, а по веднъж на 'пътуване'....

 

И не на последно място ако може да запитам:

1) някои продава ли бутони за лявото стъкло на предната врата ? Моите ги "наследих" счупени а нови излизат доста повече от допустимото.

2) също търся капачка за маслото на двигателя (поради факта, че на моята измервателната пръчица се счупи при "инцидент" :icon_blush: ) - не искам да споменавам колко излиза 'пластмаската' нова от Балканстар...

 

Имаики предвид по горните "проблеми" обаче бих казал, че колата си е идеална и определено бих искал да се насладя на бъдещи пътувания с нея из страната и чужбина... :):drive:

 

Предварително благодаря,

Борис

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И сега какво, от БС ти прибраха парите и те пуснаха с непалеща кола, а ние трябва да ти я оправим..:lol:

Само не разбрах защо са ти сменили ЕГР клапана, като той в момента на паленето не играе никаква роля ..:wacko: Ама може и да не ми отговаряш, аз се сетих защо ..:D

А сега по сериозно.. Обясни кога не пали колата, само сутрин при първоначално палене, или и после при топъл старт ?

Има ли връзка с околната температура или не ?

Изобщо всякакви подробности за които се сетиш, са от значение ..

И първото нещо при такива случаи е проверка на подгряването и на горивните пътища ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега Outboundner, на първо време провери това което ти е написал колегата Mario64, а именно всички подгряващи свещи една по една, ако са изправни трябва да се насочиш към горивната система, може би горивен филтър, после към компресията на мотора, ако проблема не се реши, за което малко се съмнявам.

По въпроса с подгревателните свещи, ако една е неизправна сменя всичките това е моя съвет, малко по скъпо идва наведнъж, но е по сигурно, че в близките 80 - 90ккм няма да имаш проблем с тях.

Малко информация си дал във форума относно паленето. От значение е как запалва колата при вече топъл двигател (трудно или лесно).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е от свещите.....На този двигател си излизат като грешка. А ако имаше грешка в БС щяха да я видят и да ги сменят с "оригинални, на оригинална цена".

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,адаш,аз имах(и все още имам )същия проблем с моята звездичка.Още като я купих,преди повече от година,палеше когато си иска :icon_crying: Реших че е от имобилайзера, отидох и си направих два нови ключа и всичко се оправи за около 2-3 месеца,след което пак започна да не пали от първия път.И така няколко дена.Тъкмо реших да я водя на доктор и взе че се оправи-палеше си от раз,и така за около 2-3 месеца,след което пак спря за няколко дена.....Пали от втори,трети,четвърти път и ми къса нервичките,след което пак 2-3 месеца няма проблем :icon_hmm: Няма значение дали е студена или топла -реши ли да не пали-не пали.Незнам на какво се дължи това,но понеже я ползвам всеки ден,и нямам време да я закарам на майстор,ще съм ти много благодарен,като я оправиш,да споделиш как и къде :mitsu-smiley: Благодаря предварително,

Борис

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да вярно е мнението на Милен, не се сетих, че в БС щяха да го хванат. Аз карах 12 години дизел, но не беше с борд компютър (Сиера)и затова изключих. Проблема ако е свещи със сигурност се вижда при диагностика. Извинявай още веднъж.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми както казах в началото - ясно е,че свещите са заминали...

Казаха ми че подгряващите свещи били заминали - ще ги сменя тези дни и ще видим, но малко се съмнявали в това да е проблема ми казаха от Балканстар и реална причина за "не-паленето" не могат да намерят понеже компютъра не давал никакви грешки. (някои да знае от къде могат да се вземат добри свещи във Варна? )

 

Здравей,адаш,аз имах(и все още имам )същия проблем с моята звездичка.Още като я купих,преди повече от година,палеше когато си иска :icon_crying: Реших че е от имобилайзера, отидох и си направих два нови ключа и всичко се оправи за около 2-3 месеца,след което пак започна да не пали от първия път.И така няколко дена.Тъкмо реших да я водя на доктор и взе че се оправи-палеше си от раз,и така за около 2-3 месеца,след което пак спря за няколко дена.....Пали от втори,трети,четвърти път и ми къса нервичките,след което пак 2-3 месеца няма проблем :icon_hmm: Няма значение дали е студена или топла -реши ли да не пали-не пали.Незнам на какво се дължи това,но понеже я ползвам всеки ден,и нямам време да я закарам на майстор,ще съм ти много благодарен,като я оправиш,да споделиш как и къде :mitsu-smiley: Благодаря предварително,

Борис

 

Но за съжаление проблемът наистина е като описания от адаша :good:. И както казах дори БС не могат да ми кажат макар, че седя цял ден при тях... и ми препоръчаха да не си взимам свещите от тях (знаят си цените все пак...)

Та накратко това е.

 

Естествено ще се мъчим да отстраним проблема(дори ще пробвам да махна имобилайзера да не би от него да е), но като гледам няма да е в БС - макар, че ми обясниха как са "прегледали" цялата електронна/запалителна система и не са открили проблем.

 

Ако някои има идеа(или контакт с майстор по въпроса :) ) поне на къде да се насоча в издирването на този тъй дразнещ проблем ще съм искренно благодарен ;)

 

Поздрави,

Борис

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И все пак не отговори на Mario как пали, когато е топъл двигателя. И дали, след като запали, ако я угасиш, повторно пали веднага. Дали не пали само сутрин, като е стояла цяла нощ, или и през деня, като я спреш за час?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми както казах в началото - ясно е,че свещите са заминали...

 

 

Ами щом са ти казали, провери ги тези свещи и ако наистина има изгорели ги смени ..
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново :)

Първо бих искал да благодаря за отзивчивостта - форума и хората в него си потвърдиха славата :thx:

 

И все пак не отговори на Mario как пали, когато е топъл двигателя. И дали, след като запали, ако я угасиш, повторно пали веднага. Дали не пали само сутрин, като е стояла цяла нощ, или и през деня, като я спреш за час?

 

Двигателя пали когато си иска както на адаша. След като запали ако я угася има 50/50 шанс да запали от първия път повторно. Случвало ми се е да пътуваме 4 часа без прекъсване - спираме на безиностанция и не пали. Както и да не я карам близо седмица - пак не пали. Най-странното е че при същите "условия" се е случвало да запали от първия път.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

 

Двигателя пали когато си иска както на адаша. След като запали ако я угася има 50/50 шанс да запали от първия път повторно. Случвало ми се е да пътуваме 4 часа без прекъсване - спираме на безиностанция и не пали. Както и да не я карам близо седмица - пак не пали. Най-странното е че при същите "условия" се е случвало да запали от първия път.

При това положение както го описваш, почти на 100% е датчик на коляновия вал..

Или буксите му не контактуват добре, или е натрупал стружки от маховика и трябва да се почисти..

Има и още една възможна причина, но така и не разбрах, когато пали и когато не пали, стартера по един и същ начин ли върти, или когато не пали върти по забавено ?..Ако е така, сменяйте четките и втулките и ще се оправи..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги преди време и аз имах много страннен проблем със запалването на турбо дизел (Сиера). Сега съм обаче вече един от Вас, за което съм много доволен както от колата (Спейс стар 1,3) така и от колегите от форума. Проблема със Сиерата беше, че не палеше след като не е карана 4-5 дни или след пробег около 300 км без да се спира. Като казвам не пали разбирайте не върти стартера т.е. све едно си без акумулатор. Нито звук нито стон. Като откача минусовата клема на акумулатора и я поставя отново тогава запалва. Проверих на първо време масата към купето почистих я, макар да нямаще нужда. Проверих зареждането на акумулатора и свещите. Интересното беще , че през зимата нямах този проблем, а се появяваще лятото. Принудих секупих си нов акумулатор, но след седмица проблема пак се появи. Иначе колата палеще от четвърт само да завърти стартера. Водих я на мой познат майстор ама тогава тя пали и той не можа да каже каква е причината и иска да я види в момента когато не пали. Най-накрая свалихме стартера, защото си мислех, че ще има износена втулка. Оказа се, че стартера е без втулка, а е на лагер, което е по добрия вариант и си беще добре. Смених щалтера, тъйкато си мисля, че са се износили пъпките му, а така и така бях свалил стартера, смених и четките. От тогава проблема го няма. Извинявайте май се отплеснах.

Много интересно как специалистите в БС не са открили проблема, а на всичкото отгоре са взели пари за нещо, което едва ли е било за смяна само и само да си оправдаят труда.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах подобен проблем с Рено Сценик 1.9dci, указа се подкачащата помпа. След като я смених проблеми от този характер спряха да се появяват.

Дано по бързо да откриеш от какво е, успех!:icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах подобен проблем с Рено Сценик 1.9dci, указа се подкачащата помпа. След като я смених проблеми от този характер спряха да се появяват.

Дано по бързо да откриеш от какво е, успех!:icon_rock:

Колегата иска да каже не помпата а МАРКАТА :))))

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах подобен проблем с Рено Сценик 1.9dci, указа се подкачащата помпа. След като я смених проблеми от този характер спряха да се появяват.

 

Подобен или същият ?:icon_hmm:

Това за подкачващата помпа не му го написах, защото по принцип проблемите с нея са предимно при първоначално палене..

На теб и при топъл двигател ли не ти палеше ?..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Подобен или същият ?:icon_hmm:

Това за подкачващата помпа не му го написах, защото по принцип проблемите с нея са предимно при първоначално палене..

На теб и при топъл двигател ли не ти палеше ?..

 

 

При мен първо проблема се появи при топъл мотор. В последствие започна и при студен, но както е отбелязано в по горен пост явно е от маркта:rolleyes:. На няколко пътя и правихме диагностика:

1. На работещ мотор но компа не хващаше грешка.

2. При първоначално палене, също му правеха диагностика, но и тогава компа нехващаше нищо.

3. Проблема го открихме по следния начин, когато се опитвах да паля леко почуквахме подкачащата помпа и тогава нямаше проблем с паленето.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен проблема беше само при студен двигател лятно време, веднъж запаля ли цял ден после да паля няма проблеми ако ще 100 пъти да пробвам. Като мина 250-300 км без да спирам тогава стартера пак не завърта. Явно от толината на мотора се предаваше и на шалтера т.е. не се чуваша нито цък, нито звук. Чувал съм за ВМВ 5 да неможе да запали при топъл двигател, след като е карано яко за морето около 300 км. и се наложило да изтине мотора, за да запали. А аз не съм вдигал повече от 90км/ч. Надявам се колегата бързо да открие проблема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами щом са ти казали, провери ги тези свещи и ако наистина има изгорели ги смени ..

Незнам колегата дали си оправи звездичката,но днес проверих свещите-три бяха изгорели,подмених и четирите със чисто нови,и.......пак същото-не пали :icon_crying: Със една,или с четири,никаква разлика.Почистих датчика на коляновия вал-пак същото.И пак започвам да си мисля за имобилайзера,дали не е от него.Някой знае ли,къде се намира и дали се маха лесно тая пущина? :icon_hmm: :help: :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....пак същото-не пали :icon_crying:

А това прочете ли го ?
Има и още една възможна причина, но така и не разбрах, когато пали и когато не пали, стартера по един и същ начин ли върти, или когато не пали върти по забавено ?..Ако е така, сменяйте четките и втулките и ще се оправи..

Защото и ти не си споменал как се държи стартера при това положение и дали изобщо върти...:icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А това прочете ли го ?

 

Защото и ти не си споменал как се държи стартера при това положение и дали изобщо върти...:icon_hmm:

Хм :icon_hmm: ,ако стартера не въртеше,дали щях да сменям свещи?Както писах по-горе пали когато си иска независимо дали е студена или топла :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хм :icon_hmm: ,ако стартера не въртеше,дали щях да сменям свещи?

Той може да върти, но не достатъчно бързо на моменти ..:)

Виж и това мнение

Аз имах подобен проблем с Рено Сценик 1.9dci, указа се подкачащата помпа. След като я смених проблеми от този характер спряха да се появяват.
и замерете налягането на подкачващата помпа..

А щом се съмняваш в имобилайзера, режи го и го хвърляй на кучетата :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А щом се съмняваш в имобилайзера, режи го и го хвърляй на кучетата :D

Абе аз само да го намеря къде е..... :icon_box: А някой знае ли къде се намира релето за подгрева?Днес забелязах,че кото дам на контакт,не ми светва "реотанчето"на таблото,или светва за мнооого кратко,да не е се сговнясало то :icon_hmm:

:drinks: наздраве и благодаря за отзивчивоста :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А някой знае ли къде се намира релето за подгрева?Днес забелязах,че кото дам на контакт,не ми светва "реотанчето"на таблото,или светва за мнооого кратко,да не е се сговнясало то :icon_hmm:

 

При топло време е нормално да светне само за секунда-две ..:icon_thumbup: А щом светва значи си работи..

Иначе се намира на левият ботуш на амортесьора, при бушоните..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При топло време е нормално да светне само за секунда-две ..:icon_thumbup: А щом светва значи си работи..

Да,ама тази вечер,докато се мъчех да запаля не светна въобще!А навън беше 15 градуса и колата беше студена.Утре ще го проверя ,пък после ще видим..... :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...