Премини към съдържание

Monroe,BOGE или Kayaba-Какви амортисьори да купя?


Препоръчано мнение

Здравейте, колеги налага ми се да сменям предни амортисьори на колт 5, избора опира до три марки амортисьори на които славата е добра, въпроса е че не мога да се реша коя е по-добрата марка от трите, цените им доло горе са на кантар, но това не е показател за качество!

 

Надявам се чрез вашите мнения и опит да взема правилното решение!?

 

ПП: Малко въпросче занакрая, може ли някой да обясни съществената разлика между газов и маслен амортисьор!?

Редактирано от Mitsubishi`Boy
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма какво да се чудиш - KYB. За газ - масло - това е флуида с който са напълнени и който гаси вибрациите, по принцип газовите са по твърди /спортни/ а маслените - за возия ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Каяба,карал сьм ги,добри са,дьржат здраво и возията им е хубава,мойте бяха и оранжеви та стояха и красиво на колата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз карах на стария ми Колт точно с Монро отпред (Monroe Reflex), които са с някаква система от клапани или нещо такова, което ги кара да са меки при неравности и твърди в завой (рязко и плавно натоварване съответно). Доста добре се държаха и като здравина и като поведение, като единствения проблем е че Колта е нисичък и като са по-меки при рязко натоварване при слизане от бордюри на задна честичко задираше ухото за теглене отпред. Иначе наистина колата беше стабилна в завой и относително добре понасяше дупките.

 

Та ако търсиш нещо средно между комфорт и поведение - това е твоя избор. Ако търсиш главно поведение на пътя без надуване на бюджета - KYB изглеждат като избора. BOGE някак не ме влекат :)

 

Иначе за персонално мнение - ако на сегашния си Колт ми се наложи да сменя амортесьорите, бих огледал KYB, Koni, Tokico. Газови, твърдички но поносими :) Монрото само заради проблема с големите денивелации би ме загубило и то главно заради това че бронята на сегашната ми кола е с 4 пръста по-ниска от старата ;)

 

Дано съм помогнал в избора!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моя колт е с газови амортисьори Монро (така дойде от Германия). Колата е изключително стабилна, въпреки че не знам кога са слагани и колко са карани, аз ги карам 3 години вече. Поведението на колата е много по-добро от това на колта на жената който е със каяба. Дано да ме изкарат още доста време, но стигне ли се до смяна пак ще си търся същите. И нямам такива проблеми каквито колегата пише, че при рязко слизане потъва колата. Вярно возията е като на лагерна количка в сравнение с колта на жената, но пък седи като трупче на пътя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моя колт е с газови амортисьори Монро (така дойде от Германия). Колата е изключително стабилна, въпреки че не знам кога са слагани и колко са карани, аз ги карам 3 години вече. Поведението на колата е много по-добро от това на колта на жената който е със каяба. Дано да ме изкарат още доста време, но стигне ли се до смяна пак ще си търся същите. И нямам такива проблеми каквито колегата пише, че при рязко слизане потъва колата. Вярно возията е като на лагерна количка в сравнение с колта на жената, но пък седи като трупче на пътя.

Абе Монро-то от Германия може да няма много общо с това от БГ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе Монро-то от Германия може да няма много общо с това от БГ.

 

Безспорно може и да е така :) А ти виж темата за срещите и не се скатавай!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моя колт е с газови амортисьори Монро (така дойде от Германия). Колата е изключително стабилна, въпреки че не знам кога са слагани и колко са карани, аз ги карам 3 години вече. Поведението на колата е много по-добро от това на колта на жената който е със каяба. Дано да ме изкарат още доста време, но стигне ли се до смяна пак ще си търся същите. И нямам такива проблеми каквито колегата пише, че при рязко слизане потъва колата. Вярно возията е като на лагерна количка в сравнение с колта на жената, но пък седи като трупче на пътя.

 

Емо, не е ясно немците дали не са боднали по-яки пружини заедно с амортесьорите, че те имат тоя навик... Това е една от малкото позволени модификации там и разцъкват. Така че затова може да вози твърдичко и да няма много ход окачаването както при моя стария кош :) Примерно мойта сегашната е с доста по-меки амортесьори спрямо старото монро, комфорта е по-добър, но пружините ги усещам същите, защото хода на окачването е същия. Щом твойта вози като лагерница, според мен има нещо с пружините също :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж за пружините нямам идея.. Колата е била от район със корава зима, защото немеца я е пръскал на машина с боди от долу. Подкалниците, пружините, дори амортисьорите бяха в боди. Един ден като бях слязал в канала на гаража да я огледам и изтътках ламаринката на единия амортисьор - преден, после и на задния и видях, че и предни и задни са монро. Обаче, вози доста твърдо. С 15-ките си е точно като лагерна количка. Зимата с 13-ките по-бива, но пак не е като колта на жената. Нейния вози доста по-меко.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Колеги, връщам малко стара тема отново но да попитам какво стана в крайна сметка ? Какво взе и доволен ли си ?

Налага се на Галант-а да сменям предни, държа да запазя приятната мека возия, не съм състезател. Какво ще препоръчате ?

 

Мерси,

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...