s-m Публикувано 7 юли 2010 Сподели Публикувано 7 юли 2010 (редакция) Въпроса ми е някой имал ли го е този проблем.Свети ми лампата на таблото и при запален вдигател като откача която и да е клема колата гасне.Ако се намери някой да ми покаже на снимка къде е алтернатора и негова схема ще е перфектно.Аз търсих в google но безуспешно.Свалих един Manual но няма информация относно това.Благодаря предварително Редактирано 7 юли 2010 от s-m Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cpurage Публикувано 7 юли 2010 Сподели Публикувано 7 юли 2010 (редакция) Въпроса ми е някой имал ли го е този проблем.Свети ми лампата на таблото и при запален вдигател като откача която и да е клема колата гасне.Ако се намери някой да ми покаже на снимка къде е алтернатора и негова схема ще е перфектно.Аз търсих в google но безуспешно.Свалих един Manual но няма информация относно това.Благодаря предварително Какъв ти е Lancer-а коя, година е !? ! По принцип алтернатора мъчи ли ти се когато палиш, оригиналния акумулатор колко ампер часа е и колко му е Стартовия ток (EN) !?Ся ще ти дам един пример, с който същевременно искам колегите да ми дадат съвет и на мен де, за да знам дали и при мен няма да сдаде багажа моят нов акумулатор!Оригиналният ми акумулатор беше на 7 години на Nippon Electric(made in japan) и всъщност, след като проверих тея пичове сега се казват Yuasa, та един акъл ми даде идея да сипвам разредена електролитна течност във клетките и взех, че си прецаках акумулатора ! И тъй като по него единствените надписи бяха 75D23L след доста обикаляне по магазините си купих Bosch 63Ah 610A EN(този го намерих в online-каталога на Bosch за подобни на моя Lancer, пак с 2.0L двигатели и дори повече коне), но един майстор ми каза, че всъщност 75D23L значело,че оригиналният ми акумулатор е 75Ah и сега колата ми пали с този Bosch само че не пали толкова ЯКО както, когато беше с оригиналният(преди като я стартирах с оригиналния оборотомера скачаше на 2100 оборота и си се задържаха,а с този сега скача малко над 1300(и пак си се задържат де), но хубавото е че след 1-2 секунди си се вдига на 2100-докато, също докато загрее колата). Притеснява ме факта ЗИМА ! По принцип видях в каталога на Bosch, че акумулаторите за Evo 7 са 70Аh и с 630Аh ENи затова ако някой е наясно, да помага, че да не изям дървото зимата :icon_crying: ! Аз имам 3 годишна гаранция де ама да знам дали директно да отида още сега и да си сложа такъв като на Evo-тата ! Благодаря предварително колеги ! П.П. Пич ама ти луд ли си да махаш клемата на акумулатора, не ми разбира главата толкова много, ама КАКВО ПО ДЯВОЛИТЕ ЩЕ ТИ ХВЪРЛЯ ИСКРА ЗА ДА ТИ ВЪЗПЛАМЕНЯВА ГОРИВНАТА СМЕС, АКО НЕ ТИ Е ВЪРЗАН АКУМУЛАТОРА ! Може и да греша ама това не е ли взаимосвързано ! Редактирано 7 юли 2010 от cpurage Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 7 юли 2010 Сподели Публикувано 7 юли 2010 (редакция) Изходното напрежение от генератора е импулсно, а акумулатора служи като филтър. Алтернатора представлява трифазен генератор с изправител на "Грец". Нямам подходящи схеми, за да визуализирам думите си. На Москвич лично съм измервал със осцилоскоп пикове от порядъка на 150-160 волта и ако се изключи акумулатора и имаш електроники можеш да ги гръмнеш. Добре че винаги в захранващата им верига има филтров кондензатор и ако не е изсъхнал от старост може да я спаси. Затова никога не си прави експеримента да изключваш акумулатора при запален двигател! Какво можеш да направиш като начало:1. Да измериш напрежението при загасен двигател. Трябва да не е под 12 волта.2. Измери напрежението при запален двигател. При повишаване на оборотите напрежението може да нараства, но не повече от 14.4 волта.3. Ако всичко е нормално отиди при т.нар. акумулаторджии. Те разполагат с уред за измерване на капацитета на изделието. По този начин може да проверят дали нямаш "мъртва" клетка. Това е клетка с повишено вътрешно съпротивление. То се изразява в намаляване на пусковия ток, който е най-важен при паленето, при напълно зареден акумулатор. Това на практика е първия признак, че акумулатора ти е тръгнал да си заминава. Има една процедура, която може да обърни нещата в твоя полза, но не винаги става.Прави се т.нар. промиване. То се изразява в изсипване на електролита след стабилно разклащана. Този електролит го съхраняваш, защото после ще го налееш отново. След това пълниш акумулатора с дестилирана вода и след 4-5 часа зареждане извън колата, разклащаш и изсипваш. И нея запазваш за евентуално доливане след филтрирането. По този начин ще извадиш голяма част от изпадналия оловен прах по дъното му и ще предотвратиш частични окъсявания в отделните клетки. Като си готов наливаш електролита и ако е под определеното ниво доливаш с запазената и филтрирана дестилирана вода. От бензиностанциите можеш да си купиш един денсиметър или ареометър, както му казват някой и да мериш гъстотата на електролита докато се зарежда акумулатора. Ако някоя клетка е скапана гъстотата в нея няма да се покачва, което ще рече, че акумулатора е за вторични суровини. Може да изкараш 20-40 лв. от него. Ако ти се свиди акумулатора можеш да си го запазиш и да си включиш някое старо радио от кола да ти свири в гаража. :icon_thumbup: Редактирано 7 юли 2010 от Николай Николов Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s-m Публикувано 7 юли 2010 Автор Сподели Публикувано 7 юли 2010 Благодаря много за мненията.В момента съм на работа и няма как да я видя тъй като не съм с нея.По-късно ще постна нов отговор.Иначе колата е 97-ма написал съм го в описание на темата Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cpurage Публикувано 7 юли 2010 Сподели Публикувано 7 юли 2010 Изходното напрежение от генератора е импулсно, а акумулатора служи като филтър. Алтернатора представлява трифазен генератор с изправител на "Грец". Нямам подходящи схеми, за да визуализирам думите си. На Москвич лично съм измервал със осцилоскоп пикове от порядъка на 150-160 волта и ако се изключи акумулатора и имаш електроники можеш да ги гръмнеш. Добре че винаги в захранващата им верига има филтров кондензатор и ако не е изсъхнал от старост може да я спаси. Затова никога не си прави експеримента да изключваш акумулатора при запален двигател! Какво можеш да направиш като начало:1. Да измериш напрежението при загасен двигател. Трябва да не е под 12 волта.2. Измери напрежението при запален двигател. При повишаване на оборотите напрежението може да нараства, но не повече от 14.4 волта.3. Ако всичко е нормално отиди при т.нар. акумулаторджии. Те разполагат с уред за измерване на капацитета на изделието. По този начин може да проверят дали нямаш "мъртва" клетка. Това е клетка с повишено вътрешно съпротивление. То се изразява в намаляване на пусковия ток, който е най-важен при паленето, при напълно зареден акумулатор. Това на практика е първия признак, че акумулатора ти е тръгнал да си заминава. Има една процедура, която може да обърни нещата в твоя полза, но не винаги става.Прави се т.нар. промиване. То се изразява в изсипване на електролита след стабилно разклащана. Този електролит го съхраняваш, защото после ще го налееш отново. След това пълниш акумулатора с дестилирана вода и след 4-5 часа зареждане извън колата, разклащаш и изсипваш. И нея запазваш за евентуално доливане след филтрирането. По този начин ще извадиш голяма част от изпадналия оловен прах по дъното му и ще предотвратиш частични окъсявания в отделните клетки. Като си готов наливаш електролита и ако е под определеното ниво доливаш с запазената и филтрирана дестилирана вода. От бензиностанциите можеш да си купиш един денсиметър или ареометър, както му казват някой и да мериш гъстотата на електролита докато се зарежда акумулатора. Ако някоя клетка е скапана гъстотата в нея няма да се покачва, което ще рече, че акумулатора е за вторични суровини. Може да изкараш 20-40 лв. от него. Ако ти се свиди акумулатора можеш да си го запазиш и да си включиш някое старо радио от кола да ти свири в гаража. :icon_thumbup: И аз съм си взел Теоритична Електротехника 1-ва и 2ра част, а не мога да сгрея че алтернатора, възпроизвежда ток и по този начин свещите, пак хвърлят искра и пак възпламеняват, а и акумулатора се зарежда :icon_doh: ! Е затова най - обичам когато ми отговаря колегата Николай Николов :worthy: :bowi: и ся като го разбирам това нещо и направо се изяждам от яд, че си подарих акумулатора на един познат, при положение, че на него преди да му досипваме онази разредената електролитна течност, след това го зареждах, и пак в крайните(+ и -) клетки пак беше по - малък визкозитета на електролита, от в 4-те средни, и така си и остана и най - вероятно са се окислили лошо питите и от там всичко е тръгнало на опъки, а може и да не е така и сега ме е толкова яд :icon_n_evil2: , че не мога да го направя по начина, по който е описал колегата Николай Николов и сега с новия акумулатор не знам какво ще стане, дано не сдаде багажа скоро, щото нали е по слаб ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 7 юли 2010 Сподели Публикувано 7 юли 2010 Колегата ясно е написал че лампата на таблото му свети, това означава че алтернатора не зарежда. Изправителната схема не е Грец, ами най-често Ларионов. А клемата не се откача при запален двигател, защото алтернатора остава без товар и ако същия е изправен може да повиши напрежението в инсталацията до неблагоприятни стойности. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 7 юли 2010 Сподели Публикувано 7 юли 2010 (редакция) Запомнете едно основно правило!Никога не сипвайте електролит в акумулатора дори и разреден.Самия акумулатор се продава "сухо зареден" и се сипва електролит с точно определена гъстота или плътност. Когато почне да спада нивото на електолита се долива само дестилирана вода, но не и от водопровода, въпреки че някой казват, че нищо му няма. Нека си го правят на техните акумулатори, защото "На чужд гръб и сто тояги са малко!", а после се чудят защо след 3-4 године не държи тока. Горното правило е поради свойството на водата да се изпарява, но не и на киселината. С други думи киселината е постояно количество, а при изпаряването на водата гъстотата се увеличава и по този начин капацитета му намалява и съответно стартовия ток.Дестилирана вода може да се поръча в аптеките. Толкова е пречистена, че става и за пиене. Поради тази причина струва около 2 лева. По-ниска цена поже да получите в бензиностанциите, но не винаги има налично количество.А ако имата сушилня ще ви излезе без пари. През Зимния сезон мога да поема ангажимент да ви снабдявам със скромни количества, но транспортирането ще е проблем. Освен да събирам в шишета и на годишната среща или когато ходя до София да ви докарвам по някоя и друга 10 литрова туба от минерална вода. :D Естествено без заплащане!Що се отнася до светенето на лампата, което означава, че акумулатора не се зарежда, то трябва да се направи замерването, което съм описал в по-горния си пост. Ако нещата не са както трябва да се търси причината или в окислени контакти или в електрониката, която в новите автомобили се намира в генератора.... и сега с новия акумулатор не знам какво ще стане, дано не сдаде багажа скоро, щото нали е по слаб !Правиш нещо много просто - поне веднъж в седмицата, а пред дълъг път задължително, проверяваш нивото на електролита в акумулатора. Ако остане на сухо ще го гръмнеш, както направих аз преди 8 години на бензиностанцията срещу КАТ-София. Редактирано 7 юли 2010 от Николай Николов Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
George_B Публикувано 7 юли 2010 Сподели Публикувано 7 юли 2010 ...Ами моя е капсулован и "необслужваем"... Как да проверя нивото на електролита ? П.П. Старият акумулатор на баща ми (Акумикар) изкара 9 години, като при проверка се оказа, че реле-регулатора е държал 15 В, акумулатора беше с оголени плочи - изсъхнал отвсякъде... Просто нямаше капацитет...стартера не въртеше. Ама гърмежи не е имало. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cpurage Публикувано 7 юли 2010 Сподели Публикувано 7 юли 2010 ...Ами моя е капсулован и "необслужваем"... Как да проверя нивото на електролита ? П.П. Старият акумулатор на баща ми (Акумикар) изкара 9 години, като при проверка се оказа, че реле-регулатора е държал 15 В, акумулатора беше с оголени плочи - изсъхнал отвсякъде... Просто нямаше капацитет...стартера не въртеше. Ама гърмежи не е имало.Точно и при мен това е проблема, че и моя е капсулован и си има гаранция 3 години ! Няма как да проверявам ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 8 юли 2010 Сподели Публикувано 8 юли 2010 Повечето са капсуловани условно, т.е. с малко напъване може да се махне капачката която скрива отворите на клетките. След профилактика може да се залепи пласмасата наново, разбира се ако е успешна процедурата ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 8 юли 2010 Сподели Публикувано 8 юли 2010 Точно и при мен това е проблема, че и моя е капсулован и си има гаранция 3 години ! Няма как да проверявам !В този случай питай тези, които носят гаранцията от 3 години трябва ли да ходиш на профилактични прегледи през определен период.Иначе акумулатора ти е като другите, но е затворен по различен начин. На всяка клетка се вижда едно кръгче, което ако надигнеш внимателно с нещо остро (не се препоръчва докато е в гаранция) от долу ще видиш капачка. Този начин на затваряне ограничава изпаряването на водата и разливането му при катастрофа, но след 3 години ще трябва да го ревизираш. Иначе няма причина да ти служи вярно поне 5-6 години, а ако схемата за зареждане е в изправност и повече. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 8 юли 2010 Сподели Публикувано 8 юли 2010 Някои имат "обща тапа" за всички клетки, има и такива които наистина са залепени и трябва да се реже или разпробива капака. Има и акумулатори висок клас със някакъв гел вътре, които ги водят за абсолютно необслужваеми. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cpurage Публикувано 8 юли 2010 Сподели Публикувано 8 юли 2010 Някои имат "обща тапа" за всички клетки, има и такива които наистина са залепени и трябва да се реже или разпробива капака. Има и акумулатори висок клас със някакъв гел вътре, които ги водят за абсолютно необслужваеми. Не бе хора мене въпроса ми е много по - прост, като мен е прост въпроса ми ! Оригиналният акумулатор е 75А-h със предполагаем стартов, над 630A EN (Намерих това да ми го дава за моята кола, ама ми казаха, че е друг стандарт, а и много скъп, тъкмо 430 лева !) Та сега като новият ми е 63 A-h със Стартов 610А, а старият ми е бил 75 А-h със минимум 640 до 720 А EN стартов, какво да очаквам от новият, т.е. мъча ли го сега, като е слаб за тая кола и ей такива неща ви питам, дали ще го преееба бързо сега, и зимата ще имам ли проблеми с него ! Дайте ми компетентен отговор с по - прости думи ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 8 юли 2010 Сподели Публикувано 8 юли 2010 Не бе хора мене въпроса ми е много по - прост, като мен е прост въпроса ми ! Оригиналният акумулатор е 75А-h със предполагаем стартов, над 630A EN (Намерих това да ми го дава за моята кола, ама ми казаха, че е друг стандарт, а и много скъп, тъкмо 430 лева !) Та сега като новият ми е 63 A-h със Стартов 610А, а старият ми е бил 75 А-h със минимум 640 до 720 А EN стартов, какво да очаквам от новият, т.е. мъча ли го сега, като е слаб за тая кола и ей такива неща ви питам, дали ще го преееба бързо сега, и зимата ще имам ли проблеми с него ! Дайте ми компетентен отговор с по - прости думи !С прости думи - карай си колата и не се хвърляй в много размисли. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
George_B Публикувано 8 юли 2010 Сподели Публикувано 8 юли 2010 С прости думи - карай си колата и не се хвърляй в много размисли. И аз съм на това мнение !Проблеми евентуално би имал при неизправна charge system, или често каране на кратки разстояния (2-3 км).В началото на зимния период си правиш профилактично зареждане на акумулатора и си свиркаш...Ако имаш съмнения или притеснения за акумулатора - обръщаш се към гаранционния сервиз.Карай самолета и не го мисли толкова ! :icon_rock: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 8 юли 2010 Сподели Публикувано 8 юли 2010 А като дойде Зимата ще ти кажа какво да правиш, за да палиш от първия път. :mitsu-smiley: :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 8 юли 2010 Сподели Публикувано 8 юли 2010 А като дойде Зимата ще ти кажа какво да правиш, за да палиш от първия път. :mitsu-smiley: :icon_thumbup:Да си купи Тойота ли ? ..:lol: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 8 юли 2010 Сподели Публикувано 8 юли 2010 Не бре, да спира на баир :) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 8 юли 2010 Сподели Публикувано 8 юли 2010 Не бе хора мене въпроса ми е много по - прост, като мен е прост въпроса ми ! Оригиналният акумулатор е 75А-h със предполагаем стартов, над 630A EN ............ 75D23L не означава че е 75А/h. Има много онлайн каталози, можеш да се поровиш.......Ако оригиналния е бил Панасоник (такъв предполагам че е бил), то тогава 75D23L е 65A/h, 540A... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cpurage Публикувано 8 юли 2010 Сподели Публикувано 8 юли 2010 (редакция) 75D23L не означава че е 75А/h. Има много онлайн каталози, можеш да се поровиш.......Ако оригиналния е бил Панасоник (такъв предполагам че е бил), то тогава 75D23L е 65A/h, 540A... :bowi: Мерси Милене и тук е момента за извинение от моя страна към теб и към DJ Tymbi за онези работи, дето съм ги писал по оная тема с чипа, не че няма да го сложа де, ама просто искам да сеизвиня ! Още веднъж благодаря ! Намерих го бе ;) !The Furukawa Batteries FBPA-02269 Аккумулятор SUPER NOVA 75D23L 65 A/ч (ПУСКОВОЙ ТОК 530 А) ! От някакъв руски каталог ! А на панасоник разфасовката е N-75D23R/L-FH !Разбира се благодарение на Милен, евала ! Значи мога да спя спокойно и да дишам спокойно, че моя на Bosch е пушка 63А-h 610А пусков и е точният ;) ! П.П. Само едно последно питане, когато свалиха старият акумулатор и сложиха новия, възможно ли е да са се натрупали някакви грешки в компютъра на колата или не, че те тея дето продават акумулатори нали от това си изкарват парата за хляба и ми напълниха главата с глупости от рода "все пак отиди да ти изчистят грешките" и т.н. , но пък може и да са прави, затова и вас ви питам ! Редактирано 8 юли 2010 от cpurage Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 9 юли 2010 Сподели Публикувано 9 юли 2010 Да си купи Тойота ли ? ..:lol: Не, Онда, да си купи. Съседа миналата зима караше един такъв дранголник 20-30 годишен и зимата нямаше дерт... По въпроса с акумулатора ако има книжка в нея пише какъв трябва да е. При мен мисля че пишеше 62Ah и стартовия ток беше доста по-малък от на акумулаторите които ги има в продажба. Като ми се скапа акумулатора се бях засилил да купувам Bosh от тия с гела 220лв ли беше... Според каталога им излизаше някакъв с неправилна мощност, който даже не ставаше на колата и отказаха да ми продадат другия - немците дето правили каталога били по-умни... Та въпроса е че 2 дена се придвижвах посред зима с 8 годишен 45Ah акумулатор без никакви проблеми, така че върти ли не го мисли. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s-m Публикувано 10 юли 2010 Автор Сподели Публикувано 10 юли 2010 (редакция) ОПА :icon_doh: Колеги не очаквах че ще има толкова много отговори за което изключително се радвам.Нямах мн време да влезна тези дни тъй като не ми остана много време.Та,да кажа до къде стигнах и какво направих.С един приятел свалихме алтернатора тъй като и той беше сигурен че е от него.Свалихме го започнахме да го разглобяваме но накрая ни се опънаха някави жици от вътре и го оставихме полу отворен.Отидох на майстор алтернатори и стартери на симеон.Оказа се голям олигофрен и започна да ми обяснява как сега за да го сглоби и разглоби само щяло да ми излезне 40 лв за да го провери кое не му е наред.Разбира се веднага му дойде "хитрата мисъл" да ми каже че ще ми намерел до утре друг .Аз не исках друг исках да разбера какво му е на този... Но както и да е казах му че нямам време и той изведнъж промени срока до половин час щял да намери(да се свърже с арабите и да ми го препродаде сетих се аз) Връщам се след 30 мин -Ето го приятелю същия 200лв втора употреба,ако не взимаш от балкан стар нов четирицифрена сума. :icon_dance: направо му казах Чао .Започнах да обикалям не намерих на симеон понеже беше 18 без 15 и отидох на Ботев и на втория магазин си намерих втора употреба без масло по него и намотките от вътре ми се сториха в добро състояние.Колко пари-100 лв -Директно го взех понеже знаех че вървят около 120-130 кинта. Минах покрай онзи олигофрен да му натрия носа и направо умря от яд като разбра за колко съм го взел....... Сложихме го запалих и лампата веднага загасна сега си зарежда и всичко е 6 Така или иначе съм пуснал и тема да се похваля че от вчера съм и с 15-ки и двигателя не умря както очаквах-довечера ще кача снимки да ми видите и интересната предна броня :icon_bye: Редактирано 10 юли 2010 от s-m Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 10 юли 2010 Сподели Публикувано 10 юли 2010 Ейй,ама само как си "прецакал"този на Симеон!!!Ама него ли прецака,или сам себе си?Не мислиш ли,че ако беше отишъл направо на майстор е могло да минеш и по-тънко?Също така ми е много любопитно,как се определя състоянието на намотки с поглед отвън? Нищо де,важното е,че си решил проблема. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ani_r Публикувано 10 юли 2010 Сподели Публикувано 10 юли 2010 Що бе, Петре, сега ще си ремонтира стария и ще си има два, колегата! Ей така, за разкош! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s-m Публикувано 10 юли 2010 Автор Сподели Публикувано 10 юли 2010 (редакция) Ех,в който и форум да си все ще има спам,завист и многознайковци.А на който му се дават излишни пари за ремонт при разни обитаци да си ходи и да си дава.А това че съм си разглобил алтернатора може и да наведе някой маааалко по-досетлив че явно и друг път съм разглобявал алтернатор(на бмв-то ми и на старата ми мазда) и съм сменял четки и релета(до сега не бях имал допир до mitsu за това реших да попитам тук).Но както и да е останах с "добро" впечатление и от този форум.Много ми напомня на този на bmw......................... Редактирано 10 юли 2010 от s-m Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.