Премини към съдържание

Дискове и спирачни апарати


Препоръчано мнение

Във връзка с няколко теми като тази, след като сменях накладки направих две снимки на които се виждат двата ми модела апарати-големи и малки. Вижда се ясно че са с еднакво разстояние и са взаимно заменяеми, явно не всички но моите са такива. http://japanfen.snimka.bg/automobiles/aparati.503273

Редактирано от japanfen
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Интересно, аз съм с малките дискове, съответно апаратите би трябвало да са ми от малките, обаче е факт че са еднобутални. Може би "големите" ти апарати не са всъшност големи или аз бъркам нещо? Дали след като съм с апарати като на втората снимка и аз мога просто да взема 276 дискове и супорти, така и така съм с 15" зиме и лете?

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Интересно, аз съм с малките дискове, съответно апаратите би трябвало да са ми от малките, обаче е факт че са еднобутални. Може би "големите" ти апарати не са всъшност големи или аз бъркам нещо? Дали след като съм с апарати като на втората снимка и аз мога просто да взема 276 дискове и супорти, така и така съм с 15" зиме и лете?

Премери си растоянието между дупките на супортите и ако е същото като на снимките, сменяш дисковете и супортите и си на коня.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При смяната на апаратите, сменя ли и дискове от 256мм на 276мм? Питам те защото има и едноцилиндрови апарати с големите дискове (слагат ги на Галант след 2001г).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Интересно, аз съм с малките дискове, съответно апаратите би трябвало да са ми от малките, обаче е факт че са еднобутални. Може би "големите" ти апарати не са всъшност големи или аз бъркам нещо? Дали след като съм с апарати като на втората снимка и аз мога просто да взема 276 дискове и супорти, така и така съм с 15" зиме и лете?

 

На втората снимка с едно бутало са малките апарати.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При смяната на апаратите, сменя ли и дискове от 256мм на 276мм? Питам те защото има и едноцилиндрови апарати с големите дискове (слагат ги на Галант след 2001г).

 

Смених дисковете разбира се, иначе за какво да сменям апаратите,

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Смених дисковете разбира се, иначе за какво да сменям апаратите,

 

Много се радвам, че при теб нещата са станали по по-лесния начин. Аз още през 2007-ма се опитах да сменя моите, но не стана. Взех дискове 276мм, взех и двуцилиндровите апарати , но се оказа че и шенкелите са различни и тогава се отказах.

 

Твоят Галант от коя година е по ВИН и с кой мотор е?

Мисля си, че на двулитровите, след 1998г. може да се получи тази смяна без шенкел.

Редактирано от bluffer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много се радвам, че при теб нещата са станали по по-лесния начин. Аз още през 2007-ма се опитах да сменя моите, но не стана. Взех дискове 276мм, взех и двуцилиндровите апарати , но се оказа че и шенкелите са различни и тогава се отказах.

 

Твоят Галант от коя година е по ВИН и с кой мотор е?

Мисля си, че на двулитровите, след 1998г. може да се получи тази смяна без шенкел.

 

Моят е 1998г от двулитровите. Галанта от който взех апаратите също е 98г с 2.5 мотор. Едва ли моят е предвиден да стават големи дискове, тъй като беше с 14-ки джанти и се наложи смяната им с 15-ки. По скоро шестака да е бил с апарати които стават за мен. Явно са рядкост тези двубутални апарати но все пак има такива.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моят е 1998г от двулитровите. Галанта от който взех апаратите също е 98г с 2.5 мотор. Едва ли моят е предвиден да стават големи дискове, тъй като беше с 14-ки джанти и се наложи смяната им с 15-ки. По скоро шестака да е бил с апарати които стават за мен. Явно са рядкост тези двубутални апарати но все пак има такива.

 

Според мен, след 1998г. на всички Галанти им слагат еднакви шенкели, които на 2.5 V6 са с големите дискове, а на 2.0 и 2.0ТD си остават с малките дискове (за ГДИ незнам).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Здр колеги реших да не отварям нова тема и затова ще пища тук.Проблема ми е следният.Карам Галант 2.0 бензин 2000г.От седмица като правя десен завои и се чува едно таркане(метал в метал-поне на такова го оприличавам)Идва от преден ляв диск.Свалих джантата и останових,че опират накладките в диска,но само при десен завои и едно положение на диска.Странното е обаче,че накладките са на 60-70% и немога да си обясня къде е причината.Диска незагрява.Ако е крив диска няма ли да опира във всяко едно положение-не само като завивам надясно.Когато натисна спирачката и търкането изчезва.(несъм забелязал да ми тресе предницата при спиране).Сигурен съм че търкането идва от спирачният апарат и диска(не е от ламаринката която пази диска- и за това се съмнявах)Сблъсквал ли се е някои с подобен проблем?Благодаря на всички предварително :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Oбикновенно, на пълен ляв/десен завой тракането е от каре :icon_hmm: При криви дискове ще ти тресе волана, когато спираш(особенно, ако си с по - висока скорост). Пробвай на десния пълен завой да го вземаш с подаване на газ и без газ или по инерция :)

п.п. Ти сам го каза, колега - "диска не загрява" :rolleyes:

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здр колеги реших да не отварям нова тема и затова ще пища тук.Проблема ми е следният.Карам Галант 2.0 бензин 2000г.От седмица като правя десен завои и се чува едно таркане(метал в метал-поне на такова го оприличавам)Идва от преден ляв диск.Свалих джантата и останових,че опират накладките в диска,но само при десен завои и едно положение на диска.Странното е обаче,че накладките са на 60-70% и немога да си обясня къде е причината.Диска незагрява.Ако е крив диска няма ли да опира във всяко едно положение-не само като завивам надясно.Когато натисна спирачката и търкането изчезва.(несъм забелязал да ми тресе предницата при спиране).Сигурен съм че търкането идва от спирачният апарат и диска(не е от ламаринката която пази диска- и за това се съмнявах)Сблъсквал ли се е някои с подобен проблем?Благодаря на всички предварително :mitsu-smiley:

 

Просто си мисля, дали не е възможно от отлепено феродо (или счупено парче)...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Oбикновенно, на пълен ляв/десен завой тракането е от каре :icon_hmm: При криви дискове ще ти тресе волана, когато спираш(особенно, ако си с по - висока скорост). Пробвай на десния пълен завой да го вземаш с подаване на газ и без газ или по инерция :)

п.п. Ти сам го каза, колега - "диска не загрява" :rolleyes:

Поздрави

Не е каре(чува се триене а не тракане(каре)Няма значение дали е по инерция или подавам газ-просто при завои надясно си се чува.Не е отлепено феродо,защото свалях накладките и всичко с тях си беше ок.Странно :icon_blush: в неделя като имам повечко време,ще сваля и огледам пообстоино.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Този проблем е интересен.. пробвал ли си да навъртиш пълен волан да повдигнеш колата на крик и да завъртиш гумата.. вероятно при завой нещо опира и стърже

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Този проблем е интересен.. пробвал ли си да навъртиш пълен волан да повдигнеш колата на крик и да завъртиш гумата.. вероятно при завой нещо опира и стърже

Днес открих дразнещото търкане;-))))Оказа се че опира едната от ламаринките които фиксират накладките за спирачният апарат.Всичко вече е на 6 и си карам спокоино ;-))))))

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес открих дразнещото търкане;-))))Оказа се че опира едната от ламаринките които фиксират накладките за спирачният апарат.Всичко вече е на 6 и си карам спокоино ;-))))))

 

Честито колега, много безаварйини километри :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...