mmotors Публикувано 19 юни 2010 Сподели Публикувано 19 юни 2010 С други думи да наливам 5W40 и да си свиркам :icon_n_king: Като марка, лично съм фен на МОТУЛ :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 19 юни 2010 Сподели Публикувано 19 юни 2010 (редакция) 5W40 на Мотул-а е клас 5 (естерно) и е необосновано скъпо според мен за 10 годишна кола. Но ако те влече сложи, няма да и стане нищо... все пак гледай описанията, защото имат едни със специфични добавки за нови автомобили ... Редактирано 19 юни 2010 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ZmenEmo Публикувано 19 юни 2010 Сподели Публикувано 19 юни 2010 Намерих масло ENEOS с доставката ще ми стъпи около 80 лв. за 4 л.:http://cgi.ebay.co.uk/ENEOS-Premium-10W40-Synthetic-Motor-Oil-4-LITRE-/250638875532?cmd=ViewItem&pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a5b3dbb8cЛошото е, че при смяна на маслото с филтъра май е 4,3 л., а един литър от същото излиза на 35 - 40 лв. с доставката. Някой може ли да каже колко като цена е OEM и струва ли си да си взимам ENEOS? Другото което е че един приятел ми каза, че било важно да гледам какви били съставките и добавките отзад на бутилката ги пишело. Ама в книжката пише само: "FOR SERVICE SG or higher", а SG го дават като спецификация за двигатели 1993 или по-стари. Де да знам какви да са съставките, той ми каза че на неговия Мерцедес бил взел ESSO и хич не му харесал, и това било защото именно тези съставки който са някакви съкражения не били каквито трябвало да бъдат. Някой ако може да каже какво точно трябва да пише след API и ACEA. Мерси предварително :drinks: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter P Публикувано 19 юни 2010 Сподели Публикувано 19 юни 2010 4л са ти напълно достатъчни за 2000см3. Даже ще ти останат 200мл (някъде толкова) за доливане. Винаги при смяна на масло, в двигателя остава част от старото, което не може да се източи до край. Пиши на Miroslav той ще ти даде цени за оригиналното OEM масло на Мицубиши, можеш да бъдеш сигурен, че то е най-подходящо за двигателя ти. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ZmenEmo Публикувано 19 юни 2010 Сподели Публикувано 19 юни 2010 Мерси Peter P,драснах един ред на Мирслав. Сега проверих по книжка го давата 4 литра + 0,3 за филтъра Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 20 юни 2010 Сподели Публикувано 20 юни 2010 DIAMOND PROTECTION 10W40 в Ратола по спомен струва 14лв. за литър,но ако имаш възможност те съветвам да си вземеш ENEOS.4л. ще ти стигнат,но няма да ти остане за доливане. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 20 юни 2010 Сподели Публикувано 20 юни 2010 Пиши на Miroslav той ще ти даде цени за оригиналното OEM масло на Мицубиши, можеш да бъдеш сигурен, че то е най-подходящо за двигателя ти.Ти да нямаш някаква вътрешна информация от Ратола бре ?..От кога са започнали там да продават ОЕМ масло ?..:icon_hmm: Защото доскоро нямаха и предлагаха Даймънд ...Много с лека ръка го караш колегата да се откаже от ЕНЕОС, а ОЕМ маслата на Мицубиши ги произвеждат точно те.. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter P Публикувано 20 юни 2010 Сподели Публикувано 20 юни 2010 Ти да нямаш някаква вътрешна информация от Ратола бре ?..От кога са започнали там да продават ОЕМ масло ?..:icon_hmm: Защото доскоро нямаха и предлагаха Даймънд ...Много с лека ръка го караш колегата да се откаже от ЕНЕОС, а ОЕМ маслата на Мицубиши ги произвеждат точно те.. Я пак, че нещо си се овъртял май. По-горе колегата написа, 14лв за ОЕМ с бранда на Мицубиши в Ратола. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 20 юни 2010 Сподели Публикувано 20 юни 2010 Я пак, че нещо си се овъртял май. По-горе колегата написа, 14лв за ОЕМ с бранда на Мицубиши в Ратола.Я се дръж малко по прилично и вземи почети малко, преди да пишеш..Овъртял си се ти, ама това е защото са те зарибили яко в тази Ратола..Това че колегата по горе е написал ОЕМ, изобщо не означава че е така..Я вземи прочети тази тема , току виж ти се изяснят нещата.. Моят сайт Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter P Публикувано 20 юни 2010 Сподели Публикувано 20 юни 2010 Я се дръж малко по прилично и вземи почети малко, преди да пишеш..Овъртял си се ти, ама това е защото са те зарибили яко в тази Ратола..Това че колегата по горе е написал ОЕМ, изобщо не означава че е така..Я вземи прочети тази тема , току виж ти се изяснят нещата.. Моят сайт Кое ми е неприличното? Не съм се обръщал към теб на "бре", сам можеш да си направиш изводи за държанието и на 2ма ни. Аз лично съм избрал масло за себе си - 5W30 Мобил1 ESP.Относно Ратола, нмам нито едно негативно мнение за тях, пазарувам там и си поддържам колата там и ще продължа да ги хваля, до като не сгафят с мен. Това е. Преди няколко дена ми пристигна NTK ламбда сондата от Ратола, 110лв, Made in Japan. Преди това очаквах някой да даде помощ и напътствие от този форум, но единствено такова получих от Мирослав и milenjs. Мирослав може да е заинтересован, но си свърши работа и я получих на супер цена. Което е +. А мнение от форумните "майстори" така и не получих, защо ли да се хабят, все пак не съм им клиент и няма и да бъда. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 20 юни 2010 Сподели Публикувано 20 юни 2010 Марио стига си писал глупусти, ENEOS някога произвеждаха OEM маслат за Mitsubishi и то само за заводите в Япония, в момента никой не казва кой е доставчика на масла за заводите на Mitsubishi. Маслата които продаваме са произведени за Mitsubishi, Това че е произведено за Мицубиши Европа, значи ли че Даймънд е ОЕМ маслото на Мицубиши ..:icon_hmm: Кое ми е неприличното? Не съм се обръщал към теб на "бре", сам можеш да си направиш изводи за държанието и на 2ма ни. Аз лично съм избрал масло за себе си - 5W30 Мобил1 ESP. Ами като си го избрал, карай си го и не препоръчвай на хората масла които не си карал..Между другото, аз съм дистрибутор на Мобил и мога да ти го дам на невероятна цена, ама както виждаш, до сега не съм го препоръчал на никой от форума, защо ли ..:icon_hmm:А за ламд сондата ти изобщо не съм чел темата, но това че никой не ти е отговорил, не значи че го правят защото не си им клиент ..Просто не са прочели темата, а и да са я прочели, не са длъжни да ти отговарят..Има доста хора във форума които не са ни клиенти, ама им отговаряме .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 20 юни 2010 Сподели Публикувано 20 юни 2010 Това че колегата по горе е написал ОЕМ, изобщо не означава че е така..Kолегата по-горе е написал,че 14лв. е DIAMOND PROTECTION-а в Ратола,което е така. :P Никъде не твърдя,че това е оригиналното OEM масло,или че не е... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 20 юни 2010 Сподели Публикувано 20 юни 2010 Никой не може да ти каже, но ако искаш вземете едно ново Mitsubishi, направете му пълен химически анализ и сравнете с марките присъстващи поне на Българския пазар, предполагам че няма да съвпадне с никое. За мен по-важното е качеството и то да е постоянно, а марката на маслото не е от първо значение, но когато един автомобилен производител си слага марката и логото върху един продукт, това има значение.Миро, не казвам че Даймънд няма добри качества, а че не е ОЕМ маслото на Мицубиши, което и ти спокойно можеш да потвърдиш, за да не стават такива обърквания при потребителите.. Пепи,:spoko: никой не е казал, че ти си "колегата от по горе"..:P ... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter P Публикувано 20 юни 2010 Сподели Публикувано 20 юни 2010 Има ли бранда на Мицубиши върху Даймънд Протекшън маслото продавано в Ратола? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 20 юни 2010 Сподели Публикувано 20 юни 2010 (редакция) Според мен Марио има предвид, че OEM е съкращение от Original Equipment Manufacturer, а останалите разбират под ОЕМ нещо купено от дилър на Митсубиши, като двете неща не е задължително да са еквивалентни. Т.е. сегашния производител на Diamond Protection не е същия, произвел маслото за начално вграждане. Но аз лично като цяло не виждам много смисъл в този спор и дори намирам една идейка издребняване . Редактирано 20 юни 2010 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ZmenEmo Публикувано 20 юни 2010 Сподели Публикувано 20 юни 2010 Явно е много трудно да се направи изборът м/у OEM и ENEOS.Може би е нещо като спорът за кокошката и яйцето. Снощи се рових до късно и намерих, че всъщност и в БГ имало вносител на ENEOS. Намерих една тема в нашия форум за доставчика, който се казва Румен. Ако някой може да помогне кое масло да избера, бирата от мен :wine: И едно въпросче като предварително се извинявам за невежеството си:OEM и DIAMOND PROTECTION не са едно също нещо, нали? :sorry: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tunay Публикувано 20 юни 2010 Сподели Публикувано 20 юни 2010 Явно е много трудно да се направи изборът м/у OEM и ENEOS.Може би е нещо като спорът за кокошката и яйцето. Снощи се рових до късно и намерих, че всъщност и в БГ имало вносител на ENEOS. Намерих една тема в нашия форум за доставчика, който се казва Румен. Ако някой може да помогне кое масло да избера, бирата от мен :wine: И едно въпросче като предварително се извинявам за невежеството си:OEM и DIAMOND PROTECTION не са едно също нещо, нали? :sorry: И мен ме интересуваше това. Че и аз все още съм в процес на мислене ) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 20 юни 2010 Сподели Публикувано 20 юни 2010 Според мен Марио има предвид, че OEM е съкращение от Original Equipment Manufacturer, а останалите разбират под ОЕМ нещо купено от дилър на Митсубиши, като двете неща не е задължително да са еквивалентни. Т.е. сегашния производител на Diamond Protection не е същия, произвел маслото за начално вграждане. Но аз лично като цяло не виждам много смисъл в този спор и дори намирам една идейка издребняване .Абе изобщо не е издребняване и определено има смисъл от такива спорове ..:icon_thumbup:До скоро и Слави мислеше ремъците Мицубоши които се продават в Ратола за ОЕМ, заради ей такива недоуточнения..Едва миналата седмица се убеди с очите си, че ОЕМ са УНИТА.. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 20 юни 2010 Сподели Публикувано 20 юни 2010 (редакция) Може би Унита (не съм ги и чувал тези :icon_blush: ) са ЕДИН от ОЕМ производителите, Сън и Мицубоши други 2. Едва ли всички произведени бройки коли са излезли с абсолютно еднакви части. Със сигурност Пламен ми е казвал че част от Галантите са с Койо ролки, други с НТН, същото е и със свещите - НГК и Денсо, има и от двата вида слагани в завода .. изобщо това което идва в кутиики с трите диаманта отгоре и надпис "Mitsubishi original parts" e според мен почти най-доброто което можеш да си вземеш, тъй като както Мирослав каза, самия факт че марката си е сложила емблемата на кутията значи че си е заложила името и качеството би трябвало да е най-малкото Ок. А и наистина не мога да разбера какво толкова му се втелявате на това масло дето догодина или по-рано ще иде в канала. Ако според етикета отговаря на спецификациите дето ги пише в книжката и е с доказан произход наливаш и толкова. Сякаш до 10-ата година само с Енеос я е карал германеца (или който там) - ходил е човека в "гаража" и с който имал договор шефа такова масло наливал, и то от варела, пък още движат, нали така :icon_angel: ? Редактирано 20 юни 2010 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 20 юни 2010 Сподели Публикувано 20 юни 2010 .. изобщо това което идва в кутиики с трите диаманта отгоре и надпис "Mitsubishi original parts" e според мен почти най-доброто което можеш да си вземеш...Много погрешно разсъждение. По-правилно е да се каже, че ОЕМ частите са най-евтиното, което покрива съответния стандарт или изискване на производителя. За това има понятие афтъмаркет части - произведени като заместители на ОЕМ, но с по-добро качество и естествено на по-висока цена. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 20 юни 2010 Сподели Публикувано 20 юни 2010 Сериозно ли го твърдиш това :icon_hmm: ? Значи смело към Евро07 и арабите на Симеон с други думи ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter P Публикувано 20 юни 2010 Сподели Публикувано 20 юни 2010 Много погрешно разсъждение. По-правилно е да се каже, че ОЕМ частите са най-евтиното, което покрива съответния стандарт или изискване на производителя. За това има понятие афтъмаркет части - произведени като заместители на ОЕМ, но с по-добро качество и естествено на по-висока цена. Искаш да кажеш, че заместителят е по-добър от оригинала ли? :icon_doh: И от кога ОЕМ частите станаха най-евтините... :help: OEM частите са ЕДИНСТВЕНИТЕ, които покриват стандартите и изискванията на производителя за които той дава гаранция!!! Афтърмаркет частите винаги са по-евтини от ОЕМ, ако цената е по-висока, то не е афтърмаркет, а е продукт с който се повишават фабричните качества и характеристики на автомобила, от което си носиш и съответните предимства или недостатъци. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 21 юни 2010 Сподели Публикувано 21 юни 2010 (редакция) Искаш да кажеш, че заместителят е по-добър от оригинала ли? :icon_doh: И от кога ОЕМ частите станаха най-евтините... :help: OEM частите са ЕДИНСТВЕНИТЕ, които покриват стандартите и изискванията на производителя за които той дава гаранция!!! Афтърмаркет частите винаги са по-евтини от ОЕМ, А бе колега, ти между "най евтино" и "най евтино което покрива стандартите на производителя" правиш ли някаква разлика ?ОЕМ частите не са единствените които покриват стандартите, а са нещо що-годе качествено, което производителя е избрал и утвърдил .Но това че даден производител е избрал еди коя си фирма за своите ОЕМ части, не означава непременно че същата фирма произвежда най доброто..Примери : Купуваш си нов Лансер и започваш да го юркаш спортно, но започват проблемите със спирачната уредба..Сменяш дискове и накладки с ОЕМ и продължаваш и пак същата работа, докато накрая не ти сложат едно Брембо (например) което е много по скъпо от ОЕМ и проблема изчезва..Същата работа е и с ремъците.. Това че Мицубиши са избрали Унита за производител, не значи че те правят най доброто..Има други фирми, които произвеждат много по качествени ремъци, но са и по скъпи..И не само при Мицубиши е така.. Мерцедес например, са избрали за своето окачване (шарнири,накрайници, биелетки и т.н.) ОЕМ производител да е TRW Лукас, но има една фирма Лемфьордер, която прави същите части на двойно по високи цени, обаче пък изкарват и двойно повече километри..И изобщо примери мога да ти давам до утре, но темата беше за друго, а ние я оакахме.. Редактирано 21 юни 2010 от mario64 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 21 юни 2010 Сподели Публикувано 21 юни 2010 А бе колега, ти между "най евтино" и "най евтино което покрива стандартите на производителя" правиш ли някаква разлика ?ОЕМ частите не са единствените които покриват стандартите, а са нещо що-годе качествено, което производителя е избрал и утвърдил .Но това че даден производител е избрал еди коя си фирма за своите ОЕМ части, не означава непременно че същата фирма произвежда най доброто..Примери : Купуваш си нов Лансер и започваш да го юркаш спортно, но започват проблемите със спирачната уредба..Сменяш дискове и накладки с ОЕМ и продължаваш и пак същата работа, докато накрая не ти сложат едно Брембо (например) което е много по скъпо от ОЕМ и проблема изчезва..Същата работа е и с ремъците.. Това че Мицубиши са избрали Унита за производител, не значи че те правят най доброто..Има други фирми, които произвеждат много по качествени ремъци, но са и по скъпи..И не само при Мицубиши е така.. Мерцедес например, са избрали за своето окачване (шарнири,накрайници, биелетки и т.н.) ОЕМ производител да е TRW Лукас, но има една фирма Лемфьордер, която прави същите части на двойно по високи цени, обаче пък изкарват и двойно повече километри..И изобщо примери мога да ти давам до утре, но темата беше за друго, а ние я оакахме..http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif Абсолютно прав си. Това че у нас колата е повече на почит отколкото жената, ражда парадокси от типа - може да няма какво да ям, ама на колата ще купя оригинални части. ОЕМ частите са точно това - избор на производителя, базиран на определено ниво качество (със сигурност не най-доброто възможно) и цена. Нищо общо няма това, че ОЕМ частите са единствените, които покриват изискванията... Още нещо. В България афтърмаркет е синоним на мръсна дума и за това са виновни вносителите на всякакъв боклук от Корея, Китай, Турция и прочее. Истинските афтърмаркет части имат по-добри характеристики от ОЕМ и струват повече. Проста работа. С други думи дилемата ОЕМ или афтърмаркет се решава у нас винаги от гледна точка на произхода с ОЕМ пред перспективата за корейски афтърмаркет... Е да, ама не.Относно маслото. Никак, ама никак не ме интересува какво е налял производителя в картера преди 7 - до 15 години. Тук има още един мит - да сипеш "най-доброто" възможно масло на тоя трошляк, който някой ти е продал... За 400 000-те хиляди километра (сега 123 000 по километражhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_dance.gif ) яка есплоатация на Запад, в картера му са се озовавали всякакви гнясове. А сега ти решаваш да сложиш "най-доброто", но купено от пазар, на който всеки втори продукт е с неясен произход. Затова хората залитат по официалните вносители, уж ОЕМ. Проблемът с Даймънда е, че никой не знае какво масло е. Това, че уважаваният производител на коли и климатици е сложил логото си върху тубата изобщо не е аргумент. Има спецификации, написани на кутията, които маслото покрива, има и страна на произход. Ако производителят на даймънд беше някои от най-големите, това нямаше да се пази толкова в тайна, колкото сега. Ратола си продават тяхното масло, чието основно предимство е произходът и сравнително постоянно качество. Нищо, че не знаеш кой го е произвел. Другите възможности в България не са много - Мотул се продава от Проспиид, но зачестиха оплаквания и недоволства. Кастрол се внася и дистрибутира от Мотобул - дали са провокации на конкуренцията, но слуховете твърдят, че голяма част от производствения процес (прочети по-горе постовете на Къната) е извървян в Турция. Мобил също има някои въпросителни при дистрибуцията си в БГ. Какво остава като вариант? Да пазарувате масла от проверени дилъри на Запад. НО не от колеги от форумите, които се кълнат, че са го внесли от Германия, Франция и т.н, а директно. ЕНЕОС изглежда евтино масло, поне съдейки това, което се продава в ибей на Острова. Това съвсем не значи, че е некачествено и за цена от 20 паунда на 4 литра определено си струва да се пробва на 14 годишна кола. Така че изборът, който аз бих направил при тази задача е да пробвам ЕНЕОС за една смяна. Менте със сигурност не е, положителна или отрицателна разлика в поведението на колата надали ще има. И накрая... Нека не обвиняваме маслото за тракащите повдигачи и големият разход на масло на споменатия фиктивен 400 000 ник, това е нормално, когато вече му е взета душата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter P Публикувано 21 юни 2010 Сподели Публикувано 21 юни 2010 ..... Като цитираш, цитирай ме докрай. Афтърмаркет частите винаги са по-евтини от ОЕМ, ако цената е по-висока, то не е афтърмаркет, а е продукт с който се повишават фабричните качества и характеристики на автомобила, от което си носиш и съответните предимства или недостатъци. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.