Downhill Публикувано 15 февруари 2010 Сподели Публикувано 15 февруари 2010 Здравейте колеги! В петък изкарах колата и се насочих към близката бензиностанция. Малко преди да вляза в нея, нещо изщрака зверски под капака и продължи да дръанчи докато изключа двигателя. Вдигам капака и гледам, някаква ролка се таркаля върху пистовите ремъци?! Та въпроса ми е тази ролка от водната помпа ли е или маслената, че различни майцтори, различни версии.И колко стува това чуди и дали се намира лесно.http://img205.imageshack.us/img205/9558/20090427164806p4260001.th.jpgТази ролка е била само набита на оста на помпата. Японеца не се е сетил поне един щифт или шлици да и направи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 15 февруари 2010 Сподели Публикувано 15 февруари 2010 http://img689.imageshack.us/img689/5030/97532392.png Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 15 февруари 2010 Сподели Публикувано 15 февруари 2010 Колега да не си се объркал нещо?Първо - тази ролка е в кутията на ангренажния ремък и малко трудно да излезе и да я видиш как се "търкаля".Второ - ако тази ролка започне да се търкаля мотора сам ще спре, а ти ще имаш финансови проблеми :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 15 февруари 2010 Сподели Публикувано 15 февруари 2010 И то се предполага мотора да спре с удар, щото падне ли тая ролка ремъка ще превърти и от към разпределителния вал Пък ролката която ти е паднала щом се е търкаляла в/у пистовите ремъци, няма как да е тази от водната помпа. Да не ти е паднала обтяжната ролка на хидравликата? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 15 февруари 2010 Сподели Публикувано 15 февруари 2010 Това е водната помпа, което си посочил. Има ги, цените са от зависи. За да ти седи върху пистовите ремъци - трябва да е супила капака на ангренажа, което означава, че наистина имаш финансов проблем - клапани, сваляне на глава, шлайф, гарнитура, ремък, ролка - помпа........ лошо да ти стане. Ако е обтяжната ролка на пистовия ремък - Емо, тя не е със зъби, не вярвам. Колега, направи снимки и покажи, че да те насочим. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 15 февруари 2010 Сподели Публикувано 15 февруари 2010 Аз не съм казал, че е със зъби. Тя си е с нарези за пистов ремък, ама колегата не е казал каква е ролката.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Downhill Публикувано 16 февруари 2010 Автор Сподели Публикувано 16 февруари 2010 Колегата Emil Dimitrov е посочил на снимката точната ролка и точно тя е паднала. Сега колата е при майстора и не мога да я снимам. Проверихме центовката на ремъка и не беше мръднала. Колата си работи и без тази ролка, защото обтяжната ролка опъва ремъка и той не може да падне или да прескочи. Но не е желателно така да я карам, защото ремъка се търка на корпуса на водната помпа и може да стане фал, а и не бих я карал без охлаждане. Падналата ролка е с зъби за ремъка и контра от едната страна. Майстора ми предложи да извадим помпата да я проверим дали работи и да и набием пак ролката и после да ударим две капки с електрожен за да не падне пак, а ако се наложи да я свалим, само с един секач ще счупим заварката и готово.Утре ще ходя да си видя колата и ако не я почнал ще я снимам.Поздрави! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 16 февруари 2010 Сподели Публикувано 16 февруари 2010 . Майстора ми предложи да извадим помпата да я проверим дали работи и да и набием пак ролката и после да ударим две капки с електрожен за да не падне пак, а ако се наложи да я свалим, само с един секач ще счупим заварката и готово. Не си правете тези експерименти.. За да се измъкне тази зъбчатка, значи е превъртала около оста на помпата и вече има луфт..При заварката ще опъне на една страна и ще почне да замята, а след време пак ще се скъса заварката от вибрациите и от несходство на материалите...Оста е закалена а ролката е мека...Една помпа е 70-100 лв... Най добре я сменяй, че вторият път може да не изкараш такъв късмет, ремъка да остане върху оста на помпата и тогава много боли... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 16 февруари 2010 Сподели Публикувано 16 февруари 2010 Не си правете тези експерименти.. За да се измъкне тази зъбчатка, значи е превъртала около оста на помпата и вече има луфт..При заварката ще опъне на една страна и ще почне да замята, а след време пак ще се скъса заварката от вибрациите и от несходство на материалите...Оста е закалена а ролката е мека...Една помпа е 70-100 лв... Най добре я сменяй, че вторият път може да не изкараш такъв късмет, ремъка да остане върху оста на помпата и тогава много боли... И аз потвърждавам, че заварка там няма да държи. Къде ги намирате тези "майстори", ако на мен ми кажат така, повече няма да стъпя при него. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Downhill Публикувано 16 февруари 2010 Автор Сподели Публикувано 16 февруари 2010 Майстора ми се обади и ми каза че вече я е направил. Не е слагал заварка, защото с голям зор я набил проклетата зъбчатка. Сложил е и специален локтайт за метал (не този за резба а за гладки повърхности) и е станало бетон. запалил е джигателя и гледал за биене и луфт но е нямало. И аз 6те проверя и ако нещо не е наред ще има рекламация. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 16 февруари 2010 Сподели Публикувано 16 февруари 2010 Мдааааааа, интересно.... На най-отговорното място..... да ви имам майсторите...... Сега вземи иди в църквата, купи си най-голямата свещ и се моли силно да не се скъса ремъка.... И се надявай молитвите ти да бъдат чути, че иначе става мазало...... Представям си и как се е отразило това на самата помпа..... Мани, ужас! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 16 февруари 2010 Сподели Публикувано 16 февруари 2010 Майстора ми се обади и ми каза че вече я е направил. Не е слагал заварка, защото с голям зор я набил проклетата зъбчатка. Сложил е и специален локтайт за метал (не този за резба а за гладки повърхности) и е станало бетон. запалил е джигателя и гледал за биене и луфт но е нямало..А каза ли ти майстора каква марка е бетона ? ... :blink: И как така с гледане се установява биене?.. :icon_doh: Тази сглобка заводски е топла .. Зъбчатката е с по тесен отвор от оста, нагрява се на определени градуси и се нанизва на нея...Ако ставаше с лепило и в завода така щяха да ги правят...Само се моли другият път като излезе, ремъка пак да остане върху оста на помпата.. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 16 февруари 2010 Сподели Публикувано 16 февруари 2010 Гледам и не вярвам на очите си... Какво лепило, каква заварка, какъв бетон... Скандал!И все пак се оказа наистина тази ролка, ХА, егати късмета! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 16 февруари 2010 Сподели Публикувано 16 февруари 2010 Да бе, баси късмета е това, чак не мога да повярвам, като знам от опит какво мазало става........ Ама то старите хора са казали - веднъж стомничка за вода, втори път, пък на третия - се чупи..... И като се сетя какво се получава при скъсване и ми се свива сърцето.... И как е решен проблемът, и направо ..... не знам, нямам думи! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 16 февруари 2010 Сподели Публикувано 16 февруари 2010 (редакция) Нещо май не сте се разбрали......Водната помпа е зад ангренажния капак, е как ще излезне тази ролка върху пистовите ремъци. Освен това на този двигател обтягащата ролка на ангренажа май се фиксира, т.е. не е с автоматичен обтегач. Демек няма как ангренажа да си остане на мястото, много е голяма разликата в диаметрите на оста на водната помпа,и на зъбното и колело.....Аз все си мисля че му е паднала шаибата на хидравликата, или нещо по пистовите ремъци, но не и по ангренажа. Просто няма начин.....Ако е по ангренажа то поне ремъка толкова щеше да се отпусне че пак щеше да удари клапаните......Нещо сте в грешка. Колегата защо не направи една снимка да видим таз ролка, пък ако сега неможе.....то следващия път като падне тогава я снимай. :D Редактирано 16 февруари 2010 от Milen_z Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 16 февруари 2010 Сподели Публикувано 16 февруари 2010 Може би кара без капак на ангренажа. Колегата каза че ролката е със зъби. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 16 февруари 2010 Сподели Публикувано 16 февруари 2010 Нещо май не сте се разбрали......Водната помпа е зад ангренажния капак, е как ще излезне тази ролка върху пистовите ремъци.На някои модели няма капаци.. :D Ти не си ли виждал такива ?.. :lol: :lol: :lol: Аз и еклипси такъв модел съм виждал... :D Пък и както го е описал колегата, не може да е друга ролка, защото няма такава назъбена по пистовите ремъци ... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 17 февруари 2010 Сподели Публикувано 17 февруари 2010 На някои модели няма капаци.. :D Ти не си ли виждал такива ?.. :lol: :lol: :lol: Аз и еклипси такъв модел съм виждал... :D Пък и както го е описал колегата, не може да е друга ролка, защото няма такава назъбена по пистовите ремъци ...Абсурдно е...........ако е паднала тази ролка, моментално буталата срещат клапаните и тогава сещаш се кво става..........та чак и белезите били у ред............. :D :D Този мотор няма маслен обтегач а дори и да имаше ,пак ще прескочи ремъка......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 17 февруари 2010 Сподели Публикувано 17 февруари 2010 (редакция) А според мен, колегата Downhill до тук просто си е бил с късмет! Но нека не го насилва повече... Редактирано 17 февруари 2010 от valboss Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 17 февруари 2010 Сподели Публикувано 17 февруари 2010 И на мен нещо не ми се връзва...Не е възможно да падне ролката на помпата и двигателя да продължи да си работи добре...Има някакво недоразумение тук. :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Downhill Публикувано 17 февруари 2010 Автор Сподели Публикувано 17 февруари 2010 (редакция) Добре колеги, убедихте ме да си купя нова помпа и да сменя майстора. За съжаление сега съм малко финансово нестабилен и помпата ще мисля чак юни месец. Освен помпа ще сменям и воден радятор, биалетки, накладки, предни дискове и жила за ръчната.Това прави много пари, не не смятам да отказвам за това от колата и от марката, а и един път сменени с нови, едва ли ще се обадят скоро.Относно капака над ремъка - той закрива само зъпчатата ролка на вала (мисля, че така се казваше), а на ролката на водната помпа и обтяжната няма капак. Ремъка не може да падне на оста на водната помпа, защото тя е изнесена извън хода на ремъка. Той падна на корпуса на помпата. Само да се домогна до колата, ще направя подробни снимки. Там е работата, че и да искам, нищо не разбирам от коли и приказката на всеки майстор я вземам за чиста пара. Вече всичко което се прецака ще го сменям с ново. Редактирано 17 февруари 2010 от Downhill Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 17 февруари 2010 Сподели Публикувано 17 февруари 2010 Оо ама то и капака на ремъка го няма даже......Еми колега учудващо е че при тази ситуация и тези боклуци дето се търкалят по улиците ти е паднала само тази ролка........Ето ти ги корите да видиш какво ти липсва..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Downhill Публикувано 18 февруари 2010 Автор Сподели Публикувано 18 февруари 2010 (редакция) Моя грешка, не знаех че капака е от две частиhttp://img522.imageshack.us/img522/7186/29867520.jpgМислех, че е само този горния (1), имам и долния (2) На него имам кръгал отвор с размер на широката част на ролката на водната помпа. На фигурата ясно се вижда, че такъв отвор няма. Да не би ролката, след като се е змъкнала от ремъка, да е изпилила отвор върху капака? Точно през него отвор е паднала.Това доказва още един път колко съм невеж :icon_crying: А знеа ли някой каде в североизточна българия има свестен сетвиз за мицубиши, в Силистра няма, примерно за Варна, Русе или Добрич? Редактирано 18 февруари 2010 от Downhill Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Downhill Публикувано 4 март 2010 Автор Сподели Публикувано 4 март 2010 Здравейте колеги, взех си цяла помпа от една морга за 30 лева и вече е монтирана. Имам един спешен въпрос. Двигатела е 4g92, алуминиев ли е или от чугун и какъв антифриз да си взема, от синия или от червения. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kr0tal Публикувано 4 март 2010 Сподели Публикувано 4 март 2010 На мен преди 2 години ми беше паднала обтяжната ролка на старата кола ... Поло 1,9Д 98г. Бяха слагали климатик в Италия и бяха скапали всичко по аксесоарния ремък(нямаше варианти за обтягане) - само едина дължина ремък , която почти не се намира ... , но това го научих в последствие.След 5000 км ремъка започваше да свири. Писна ми и за това я продадох ... та ролката ми падна точно пред президентството насред задръстването. Един "майстор" от нашия квартал (Разсадника) Марио - сервиза е до 57-мо СОУ се беше престарал със затягането на болта дето държи обтяжната ролка. Тъпа история беше. И от тогава не ходя при него. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.