Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Метан +/- ?


Препоръчано мнение

Колеги, наясно съм с плюсовете и минусите на пропан-бутана, но почти нищо не знам за метана.

Някой има ли информация относно характеристиките му като гориво?

Октаново число, съдържание на сяра и др.. За влиянието върху окачването предполагам всички сме наясно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз като огромен минус мога да ти споделя тежките бутилки. Метана, за разлика от пропан-бутана се помпи на яки атмосфери, поради тази причина бутилките са дебелостенни и мн. тежки. Комшията ми имаше форд ескорт и беше сложил метан. Да обаче, понеже нямаше станции, и като тръгне от Варна за София, мисля че само на Севлиево имаше къде да зареди. Затова беше сложил две бутилки, а на форда задника му се влачеше по асфалта. Окачването става на дроб за норматив.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз като огромен минус мога да ти споделя тежките бутилки. Метана, за разлика от пропан-бутана се помпи на яки атмосфери, поради тази причина бутилките са дебелостенни и мн. тежки. Комшията ми имаше форд ескорт и беше сложил метан. Да обаче, понеже нямаше станции, и като тръгне от Варна за София, мисля че само на Севлиево имаше къде да зареди. Затова беше сложил две бутилки, а на форда задника му се влачеше по асфалта. Окачването става на дроб за норматив.

Абе вече има текстолитови или некви такива бяха бутилки, които тежат 2-3 пъти по малко ,но пак си тежат яко...........освен този недостатък, има още един , че кола с тази кубатура от 1.6 му пада много вървенето и става едно куцо магаре,ползващо се единствено за придвижване от т.А до т.Б...........вече има и метанови инжекциони, които уж подобрявали мощноста ,но не е много съществена разликата.......иначе се возиш за без пари .........за 20 кинта от София до морето........... :icon_dance:

И още нещо, колите на бъдещето щели да бъдат такива,икономични и екологични, но бавни.................

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И още нещо, колите на бъдещето щели да бъдат такива,икономични и екологични, но бавни.................
Няма ли да идва вече това бъдеще, че вече ме е страх да пусна телевизора вечер като дават новините...

Всеки ден катастрофи със загинали хора... :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като притежател на ГИ с LPG, мога да споделя, че пред мен изобщо не стоеше въпрос за избор м/у метан и п.б. Невъзможността да заредя когато пожелая гориво и ограниченията и свързаните с тях неудобства относно размера и теглото на метановата бутилка бяха останалите 2 причини за избора ми. Ефективността от метана силно се размива при липсата на адекватно предлагане и малкото изградени метанстанции. За мен е добро гориво само и единствено за такси или кола, която се ползва в град с метанстация и няма нужда да "търсиш" метанстанции по маршрута ти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Метана май остава опция само за МПС-та с комерсиална употреба - много километри за по-малко пари, но с гореспоменатите компромиси. За лични автомобили - не мисля , че има някаква идея .....освен , ако не се налага метанифициране на някой безумен щатски бензинов мотор с работен обем близък до мотор на камион....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като притежател на ГИ с LPG, мога да споделя, че пред мен изобщо не стоеше въпрос за избор м/у метан и п.б. Невъзможността да заредя когато пожелая гориво и ограниченията и свързаните с тях неудобства относно размера и теглото на метановата бутилка бяха останалите 2 причини за избора ми. Ефективността от метана силно се размива при липсата на адекватно предлагане и малкото изградени метанстанции. За мен е добро гориво само и единствено за такси или кола, която се ползва в град с метанстация и няма нужда да "търсиш" метанстанции по маршрута ти.

Преди 2 1/2 години аз я бях направил сметката, но тогава имаше още по-малко метан-станции и по обичайните ми маршрути не се вързваше. Сега е малко по-различно, но пак е зле.

Съвсем се отказах, обаче, когато помолих един селски да ми даде да покарам пасатора му на метан. Ти даваш газ, колата се дърпа назад. Питах го - братле, как изобщо успяваш да изпревариш някой? - а той - на бензин :icon_blush:

И се отказах веднъж и завинаги да си мисля в тази посока

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Ако може и аз да се изкажа по темата:

Мой познат преди може би 4-5 години си сложи на БМВ-то(320,1998г)метанов инжекцион-излезе му около 3000 лева тогава,но той пътуваше почти 500-600 км всеки ден и доста бързо му се изплати инвестицията.Отделно си сложи и композитни бутилки, които са около четири пъти по-леки от стоманените, но цената им от 15 евро на литър(тогава толкова струваха)!Колата според него е загубила около 7-8 % от мощността си(така ми каза той,ако ме лъже,лъжа и Вас),което както каза той не голяма болка.

Като цяло не съм фен на метана,но ако колата фабрично излиза така както Б-класата на Мерцедес или VW Caddy EcoFuel,бих се замислил!

 

Колкто до октановото число то е някъде от 105 до 110 единици!

Ето и малко полезна(според мен )информация за метана като гориво:

 

Природният газ, както и нефта се извлича от земните недра. В състава му влизат: предимно метан (85-99%) и в малки количества – етан, пропан бутан, азот, въглеродни окиси. Поради този факт природния газ е популярен и като ”метан”.

 

Природният газ е безцветен, без мирис, не е токсичен и е по-лек от въздуха.Намира се дълбоко под земята в огромни газови находища, от където се извлича с помощта на сонди под много високо налягане. Той е източник на енергия, притежаващ уникални свойства: висока калоричност, екологичност, достъпна цена, висок коефициент на полезно действие при изгаряне, икономичен транспорт и съхранение, максимална гъвкавост при потребление

 

Метанът (CH4) е най-простият наситен въглеводород. Той е безцветен газ, без миризма, с температура на топене - -184 °C и температура на кипене - -164 °C . При -11 °С под налягане се втечнява. Той е основна съставна част на природния газ, съпътстващ нефта, образува се при процесите на разлагане на растителна маса в блатисти места, поради което се нарича още и блатен газ.

Пътуването с автомобил на природен газ излиза три-четири пъти по-евтино от същото пътуване с бензинов автомобил и около два пъти по-евтино от автомобил на пропан-бутан.

 

Характерни за природния газ, използван за гориво в ДВГ са:

 

* много добро смесообразуване с въздуха;

* широки граници на възпламеняване на газо-въздушната смес;

* висока температура при изгаряне, определяща висок термичен КПД;

* пълно изгаряне с много ниско съдържание на токсични вещества в изгорелите газове;

* високо октаново число.

 

 

Основен недостатък на природния газ, използван като гориво в ДВГ е ниската обемна концентрация на енергия т.е. топлината, отделена при изгарянето на един литър природен газ е многократно по-малка от тази, отделена при изгарянето на един литър бензин.

 

Ето защо, за да може да се използва за автомобилно гориво, природния газ се сгъстява до 200-220 atm и се пълни в специални бутилки. Те са изработени от легирана стомана или леки сплави, заздравени със стоманени нишки и са практически неразрушими в условията на експлоатация т.е. напълно обезопасени.

 

Метанът - гориво на Вашия автомобил?

 

* Автомобилите на природен газ отделят много по-малко замърсители в сравнение с конвенционалните бензинови и дизелови автомобили.

* Евтино гориво, много по-евтино от другите горива.

* Увеличава живота на двигателя. Високото октаново число не позволява появата на детонационно горене, водещо до механично износване.

* Няма миещи свойства, това намалява износването на двигателя.

* Няма съставки, влошаващи характеристиките на двигателното масло, увеличава срока на използването му до 2 пъти. Това икономисва средства за масла и филтри.

* Прави хомогенна смес с въздуха, с което се постига оптимален процес на горене и увеличава живота на запалителните свещи до 50%.

* Природния газ и въздуха имат еднакви агрегатни състояния т.е. добро смесообразуване и съответно качеството на горивната смес в отделните цилиндри се различава много по-малко в сравнение с течните горива.

* Безопасен – по-лек от въздуха, отлита в атмосферата, трудно се събира във взривоопасна концентрация, а резервоарите, в които се съхранява поради спецификата си са всъщност най-здравия елемент от автомобила.

* Разпространен в достатъчни количества не създаващи притеснения за криза.

 

Успех!

Редактирано от svetlin_dbg
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това по-горе звучи като реклама "елате си сложете метан" :)

До колкото знам най-големия проблем с метана е по-продължителното му горене, което значи че все още има горене когато се отворят изпускателните клапани, което води до прогаряне на леглата им. Това означава че след определени километри се сваля и се прави глава.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За влиянието върху окачването предполагам всички сме наясно.

 

За мен дори "само" този недостатък е достатъчно сериозен за да тегля майната на метана.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много зависи от това,колко се ползва автомобила и какви километри се навъртат.

Ако за година,пестиш по няколко хиляди лева от гориво,дали ще ти пука за окачването,или за това,че са ти нагорели клапаните?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това по-горе звучи като реклама "елате си сложете метан" :)

Колега,това по-горе въобще не е реклама "елате си сложете метан"- както съм написал в моя пост-личното ми мнение е "против" метана.

Това е научна информация до която не съм стигнал аз,а хора които се занимават с проучвания в точно тази област.

Информацията смятам е съвсем обективна,като дори примера който съм дал аз с моя познат за мен не означава еднозначно "сложете си метан".

Колегата искаше малко научни факти за метана и смятам че информацията е точно по темата-без да съм агитирал "за"или"против"метана.

От тук нататък всеки си прави сметката!

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Относно мнението за изгарянето на клапаните - същите небивалици се говореха преди 10 г. и за пропан-бутана.

А и хората междувременно са измислили аванс-процесора.

 

Благодаря

на всички и за положителните, и за отрицателните становища.

Надявам се дискусията да е била полезна и на други, които са пред избор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами ние отворихме една корса А 1,2 на 80 000 карана само на метан. Вътре си беше направо перфектна. Едни познати отвориха Екотек - клапаните бяха прегорели. Мисля че просто някои двигатели понасят метана по добре, други не.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

МЕТАН

 

Предимства на използването на метана като автомобилно гориво:

 

* Висока калоричност - 8000 ккал/м3 или 9.3 kW

* Най - чистото /екологично/ гориво. След изгарянето му се отделя минимални количества азотен двуокис, който е абсолютно безвреден за живата природа

* Високо КПД до 96% /Коефициент на полезно действие/ при изгарянето

* Гарантира икономия на средства /около 60% от разходите на LPG/

 

Колко е пробегът с един кг метан и каква е разходната му норма?

 

С метан двигателят се изхабява по-малко, защото при изгарянето на това гориво не се отделят никакви налепи и нагари. С метан животът на двигателя се удължава много. Предимство е, че метанът е в газообразно състояние, не е втечнен и не трябва да се изпарява. Единственото е да се редуцира от 200 атмосфери и да бъде изгорен на 0,20 атмосфери. Това става чрез редуктор.

 

 

Недостатъци на използването на метана като автомобилно гориво:

 

* Монтирането на допълнителен резервоар за гориво намалява обема на багажника и увеличава масата на автомобила. Бутилките задължително са големи, защото вътре газта се съхранява под налягане от 200 атмосфери и в газообразно състояние. Бутилките са стоманени и само цилиндрични, без никакви заварки по тях. Те са на принципа на кислородните бутилки, но трябва да бъдат по-къси от тях, за да могат да се съберат в колата. Именно това оскъпява самата система, защото тези бутилки не се произвеждат в България. В цял свят има само няколко компании, които ги правят.

* Зареждането с гориво отнема повече време.

* Липса на добре изградена мрежа в България и Европа на зарядни станции

* По-големи изисквания към техническото състояние на автомобила – състояние на свещи, въздушен филтър, кабели и др.

* По висока температура на изгаряне, което обуславя по-висок риск за катализатори, гърнета, изходни тръби в много редки случаи изпускателни клапани, проблем който има решение

 

 

П.С. Информацията е копирана от :link:

П.П.С. Лично не бих си сложил метан!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...