Премини към съдържание

Веселин Величков

Потребители
  • От него общо

    10
  • Регистрация

  • Беше тук

За Веселин Величков

  • Рожден ден 09/18/1963

Местоживеене

  • Град
    Пловдив

Информация за профила

  • Пол
    Мъж
  • Кара
    Carisma 1.6

Веселин Величков's Постижения

Присъстващ

Присъстващ (2/14)

  • Първа Публикация
  • Сътрудник
  • Начален Разговор
  • Първа Седмица
  • Един месец

Спечелени Значки

0

Репутация

  1. Здравейте колеги! Карам Carisma 1,6 99 коня, вече 8 години и съм във възторг от машината. Но идва време да се разделим и реших да я заменя със Space star. Набелязах подходяща кола, която ми се вижда с подозрително много екстри. Не ми се бият 250 х2 км за да проверя лично дали екстрите са уловка. Продавачът твърди, че е ниво Premium и всичко е така както е описано но никъде не мога да намеря никаква информация по въпроса. Някой може ли да ме насочи! Предварително благодаря!
  2. Колега, моят аванспроцесор(или авансатор може да срещнеш като термин) го монтираха в Пловдив в газов сервиз, който по отзивите даже и на хора от техния бранш, е най-добрият. Нямаше механични или електрически настройки. И да не забравя- мисля, че е по-добре да ти сложат реле за изключване на бензиновата помпа при преминаване на метан. Поне аз избрах този вариант след като я смених. Иначе работи непрекъснато. Дали има някакъв ефект върху инжекторите за бензина може да се говори и спори. За това какво влиза в един комплект за метан - провери в нета. Представителят на Ланди-Ренцо май беше ЕТ "Таньо Видев" . Имат филиали в доста градове но нямаха софтуер за Каризмата, а тогава не знаех за варианта Хюндай. Тези дни попаднах и в сайт на представител на BRC и имаше доста инфо.
  3. Здравей, колега. Не съм "разбирач" но карам кола на метан вече година и половина. 4G62 99к.с. Разход - 6лв. на 100 км. при 110 - 120 км/ч на равно, 7 при 130-140, 10 при градско в Пловдив. (лв/100км - не литра или кг.) Съвет - сложи аванспроцесор - променя предварението в зависимост от оборотите и работи със софтуер, а не от вакуум и т.н. Ако нямат софтуер за Mitubishi може и да стане от Хюндай - те ползват двигатели Mitsubishi. Обиколи поне още двама майстори преди да избереш при кого да монтираш. Сложи свещи за газ - те са еднакви за метан и LPG. Като бензиновите са но с разстояние между електродите 0.8 мм . Има ги описани в сайтовете на NGK, DENSO, BOSCH. С тези свещи за 4 месеца ми е кихнала веднъж и то когато от разсеяност рекох да ускорявам от 40км. на пета. А иначе с тях петата ми скорост е от 50 до 170 (Нарочно си направих експеримент), а динамиката почти не се различава от бензина. Не знам колко е макси малнатаскорост - стигал съм на равно до 175 - на метан и мисля, че макар да е сигурно поне на 500 К километра ще си стигне паспортните данни(колата е 98г. бутилката и тя, а никой не слага метан за красота, нали но моторът работи като часовник ). Монтирай кихалка - ако вземе че гръмне, какво правиш? Надявам се да не предизвикам полемика с написаното. Просто метанът е практично решение. Получавам прилична заплата и не съм се стискал за гориво никога но чувството, че мога да тръгна за където и да е (в България - не съм си свалил картата на метанстанциите в Европа ) без да мисля колко ще ми струва горивото, ми беше непознато преди. Поздрави!
  4. Здравейте, колеги! В крайна сметка купих свещите, но разказът се получи с продължение. Едва постфактум попаднах на информация в сайта на NGK, че въздушната междина при свещите за газ е 0,8 mm и имат надпис CNG (compressed naturall gas). Но нали всички сме малко внуци на инж. Г. Балкански - "доработих" свещите. Сега по същество - не мога да си позная колата. С обикновените свещи "кихаше" често, макар че бях сменил лулите и кабелите. Сега върнах нарочно старите кабели и я мъчих на всички режими - никакво кихане. Работи по-меко и тихо и даже мисля, че стрелката на термометъра се върна малко. И най-главното : свали разхода. Посъщия маршрут при същите скорости и пробег, разходът определено е по-малък. Така, че за мен изводът е "Струва си". Ако някой си направи експеримента с кола на пропан-бутан би било добре да сподели впечатления - сигурно опитът ще е полезен за колегите. С поздрави към всички съфорумници - В. Величков.
  5. Колеги, в Ратола - Пловдив ми предложиха иридиеви свещи NGK (за съжаление не запомних кода), подходящи за двигатели на газ. Вероятно са същите като на GDI. Твърдят, че са свалили цената от 42 на 33 лв. . Приемлива ли е и има ли аналог със съпоставими характеристики на по-добра цена? Това е малко в раздел "Глезотии", но и колицата си е заслужила нещо за Коледа )
  6. Carisma 1,6 16v 98г. Засега. Живот и здраве по-нататък съм се прицелил в още нещо.
  7. Относно мнението за изгарянето на клапаните - същите небивалици се говореха преди 10 г. и за пропан-бутана. А и хората междувременно са измислили аванс-процесора. Благодаря на всички и за положителните, и за отрицателните становища. Надявам се дискусията да е била полезна и на други, които са пред избор.
  8. Благодаря, колега! Информацията ми е много полезна.
  9. Колеги, наясно съм с плюсовете и минусите на пропан-бутана, но почти нищо не знам за метана. Някой има ли информация относно характеристиките му като гориво? Октаново число, съдържание на сяра и др.. За влиянието върху окачването предполагам всички сме наясно.
  10. Здравей, колега! Имам същия проблем на Carisma 1.6 98г.. Самурайците ми поискаха 340 лв. за бобина с лула, в друг магазин 140 за тайвански. В Ратола знаят от кой друг модел да вземат само лули. Мисля, че са от Лансър, но не можах да видя двигателя, докато служителят търсеше. Предполагам, че частите са унифицирани, само че при лансъра лулата се продава отделно от бобината. Двете лули (оригинални) излизат 108 лв. Сигурно могат да се намерят тайвански или корейски. Но това е за двигател 1,6 16v 99к.с. Предполагам, че и за другите двигатели е възможно съвпадение. Унификацията в двигателите е нещо нормално. Не може за всеки модел двигателите да са различни. Просто при Каризмата лулата я няма като отделен номер в спецификациите. Късмет!
×
×
  • Създаване...