todor Публикувано 11 януари 2007 Сподели Публикувано 11 януари 2007 Е, аз от самото начало си карам с АРАЛ полусинтетика, като само веднъж сипах КАСТРОЛ в Ратола и повече няма да допускам такава грешка. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 11 януари 2007 Сподели Публикувано 11 януари 2007 Мога да кажа, че сега звука от двигателя е съвсем друг - мърка :icon_thumbup: Сложих Арал синтетично в скоростната кутия. Въпреки, че скоростите не се превключваха зле станаха много по-добре :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Chepa Публикувано 12 януари 2007 Сподели Публикувано 12 януари 2007 А аз вече трети път си слагам Fuchs :icon_thumbup: и нямам никакви проблеми, поне знам 100% че не е менте. :good: :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 12 януари 2007 Автор Admin Сподели Публикувано 12 януари 2007 Аз определено не съм доволен от това масло от Бояна Ауто. Вече два пъти сипвам такова, след първото си мислех че в двигателя ми има някакви черни отлагания, които е измило и затова е така черно. Направих и промивка при смяната и налях пак същото и сега след 8 х. км е пак черно и воднисто на вид, а няма от какво да е черно защото карам на газ. Сега сложих Арал полусинтетика при бай Малин по 17 лв/л. е но мисля че си струва За опелското той смята че се произвежда в Румъния и е некачествено и затова и евтино... Малин смята, но истината е съвсем друга. Маслото е Аgip и аз в момента не знам да има по-удачен вариант на българския пазар. Информацията е от един мой приятел, който работи в ГМ - Германия и там изискват това масло да се слага в гаранционните им коли. Той се занимава с консумативите и маслата, който са докарват в Източна Европа.Освен това трябва да знаеш, че добрите масла почерняват при добра работа на мотора, независимо на какво караш! Мога да кажа, че сега звука от двигателя е съвсем друг - мърка :icon_thumbup: Сложих Арал синтетично в скоростната кутия. Въпреки, че скоростите не се превключваха зле станаха много по-добре :D За скоростите ти на тези километри строго се препоръчва полусинтетика. :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lazy Публикувано 13 януари 2007 Сподели Публикувано 13 януари 2007 Aз също съм с полусинтетика Арал от Бай Малин. Мисля , че маслото е добро. Сега ми предстои смяна и сигурно пак ще съм при него със същото масло. За смяна на маслото в скоростната кутия има ли нещо специфично, защото искам да го сменя, а често съм срещал мнения, че след смяна се появяват проблеми при превключване. Засега аз нямам никакви ядове със скоростите, но не съм го сменял като купих колата и не зная в какво състояниеи е. :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 14 януари 2007 Автор Admin Сподели Публикувано 14 януари 2007 lazy, избора на масло си е твой и никой не може да вземе решение освен теб. Ако ходиш при Малин естесвено, че ще ти препоръча Арал, като всички знаем защо е така, пък и той не обича да му носиш от друго място и той само да ти го смени, пaк по понятни причини.Моят избор винаги е бил съвършено различен от този на Малин, в което няма нищо лошо.Другият много удачен вариант е покупката на масло MOTUL от Ники Златков (Prospeed). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 14 януари 2007 Сподели Публикувано 14 януари 2007 Естествено, че "истината" не е една - всеки има своя истина според възможностите и нуждите си.Също така не може да се говори че Aral дали е по-добро от Motul или Agip - все са големи марки, с богат асортимент. Полусинтетично масло означава че има някакъв процент синтетично от там нататък... има няколко доста хлабави стандарти и дотам. Всяка марка има няколко класа полусинтетично масло, което лесно се забелязва и в цената им. Има по-масови и по-качествени. Неправилно е да се сравняват просто марките и различни класове масло. И като се каже Мотул е добро масло... Да, Мотул 6100 е добро масло според отзивите на хора, които са го ползвали, по-ниските класове не са.Арал също не прави само едно полусинтетично масло. BlueTronic е това, което аз сложих като то е от средния клас на Арал и засега нямам особени впечатления, освен че съм доста сигурен че е оригинално и че началните впечатления по звука на двигателя са добри. За опелското смятам че можем да стигнем до консенсуса, че не трябва да се кара повече от 8000 км., защото губи свойствата си. Вече два пъти го установявам - става воднисто, черно като катран, с намалени мазилни свойства и двигателя започва да го гори, защото е нестабилно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lazy Публикувано 14 януари 2007 Сподели Публикувано 14 януари 2007 Вярно е, че всеки сам определя действията си, защото после те рефлектират върху него :icon_thumbup: . Аз просто възприемам, че една от мисиите на форума е да се обменят мнения по различни въпроси. На основата на тези мнения (те са предимно от компетентни хора),колебаещите се как да постъпят, вземат решение за своите действия. Така, аз (след като прочетох във форума) преди време реших да отида при Малин и да сложа точно това масло. Аз не съм познавач на маслата и единствената разлика между Арал и предходното ми масло(на което съм забравил дори и името )според мен е, че преди, при много ниски температури при първото за деня запалване (обикновено рано сутрин)се чуваше за около 15-20 сек. това доста коментирано причукване на хидр. повдигачи, а сега като, че ли го няма или пък е сведено до минимум.Та това е моят опит с маслата и това споделям. Остават колебанията ми за маслото в скоростите :icon_hmm: :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dobri1200 Публикувано 17 януари 2007 Сподели Публикувано 17 януари 2007 Относно филтъра да споделя( аз карам с Mahle/Knecht) . Имам приятел, който продава части за японски коли, та той беше поръчал маслен филтър от Ратола за Мицубиши Спейс Стар. Като пристигна филтъра на него пишеше Мitsubishi Motors Genuine parts и за моя изненада имаше и щампа на логото на Mahle/Knecht (демек, че е произведен от тази фирма). :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
newhope Публикувано 24 януари 2007 Сподели Публикувано 24 януари 2007 а някоя друга марка филтри да препоръчате. че звънях на вносителите на knecht и нямаха филтри за space wagon произведени след 1998г. някой знае ли нещо за масло MOTUL пълна синтетика. предния собственик е карал колата с Castrol, но аз се чудя дали да сипвам от същото или да му сложа MOTUL. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Chepa Публикувано 24 януари 2007 Сподели Публикувано 24 януари 2007 а някоя друга марка филтри да препоръчате. че звънях на вносителите на knecht и нямаха филтри за space wagon произведени след 1998г. някой знае ли нещо за масло MOTUL пълна синтетика. предния собственик е карал колата с Castrol, но аз се чудя дали да сипвам от същото или да му сложа MOTUL.Здравей колега и добре дошъл сред нас, мога да ти помогна като ти кажа номерата на Mahle/Knecht и ти да си прецениш дали искаш тези филтри или нещо друго:маслен филтър - OC 230 - 12 лв.въздушен филтър - LX 939 - но го нямат и съответно няма цена.Не знам дали имат масления на склад, но може да се провери. Относно други фирми, от опит (считай Dj-я :first: ) знам, че масления е добре да е оригинален, а вече за въздушния може да се правят компромиси. Така че си прецени и си вземи каквото поискаш.Относно Castrol-a мога да ти кажа, че не бих ти препоръчал и то най-чистосърдечно. Motul e добра алтернатива. Аз си карам вече 3-та смяна с Fuchs и нямам оплаквания Успех! :icon_bye: :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 24 януари 2007 Сподели Публикувано 24 януари 2007 И аз не мога да дам добри отзиви за Кастрол. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TAZ Публикувано 26 януари 2007 Сподели Публикувано 26 януари 2007 Оргинален маслен филтър - 12.75лв с ДДС и отсъпкаОргинален въздушен - 25.50лв с ДДС и отсъпката Масло, полусинтетика 10W40 или синтетика 5W40, но не и 5W30 защото с този вискозитетен клас започва да гори масло. Ще запитам и аз нещичко. Когато купих :mitsu-smiley: си в Ратола Пловдив ми смениха консумативите и ми наляха Esso. До следващата смяна маслото не мръдна и естествено го смених пак със същото, но оттогава започна да погорва по малко. След това му сложих Castrol специално разработен за двигатели над 100 х.км., но от него въобще не съм доволен. Сега пак съм с Esso, което купих от панаира от фирма вносител, но погорването продължава, вярно е също и това че карам колта почти на максимални обороти, та даже и над позволеното /карам на газ и не ми изключва инжекциона/. Досега за 6 000х.км съм долял 1,5л. Искам съвет какво да направя за да установя защо гори масло. Колта е с двигател 1,3 12v. 97 г. на 164 700км. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 28 януари 2007 Автор Admin Сподели Публикувано 28 януари 2007 "Вкарването" на стрелката често в червената зона на оборотомера е пагубно за двигателя! При такова положение не ще гори масло, ами и маслени сегменти...За твоя 4G13 по заводски показания не се използва минерално масло.В най-добрия случай синтетика и след 150 хиляди полусинтетика. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Iotzi Публикувано 29 януари 2007 Сподели Публикувано 29 януари 2007 Ще запитам и аз нещичко. Когато купих :mitsu-smiley: си в Ратола Пловдив ми смениха консумативите и ми наляха Esso. До следващата смяна маслото не мръдна и естествено го смених пак със същото, но оттогава започна да погорва по малко. След това му сложих Castrol специално разработен за двигатели над 100 х.км., но от него въобще не съм доволен. Сега пак съм с Esso, което купих от панаира от фирма вносител, но погорването продължава, вярно е също и това че карам колта почти на максимални обороти, та даже и над позволеното /карам на газ и не ми изключва инжекциона/. Досега за 6 000х.км съм долял 1,5л. Искам съвет какво да направя за да установя защо гори масло. Колта е с двигател 1,3 12v. 97 г. на 164 700км.Започнал ли е веднъж двигателя да повишава разхода на масло, няма да спре, каквото и масло да сложиш. Най- вероятно става въпрос за гумички на клапани,не е трудно да се сменят, и после си карай с полусинтетично масло, остави тия минерални масла, аз незнам купува ли ги някой още Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonkata Публикувано 29 януари 2007 Сподели Публикувано 29 януари 2007 Съг.асен съм с Big Boss ,ако караме автомобила като състезателен - не можем да очакваме "нормални разходи".И за сегментите е прав ... най - вероятно вече имаш износени сегменти...каквато и марка или вискозитет да сложиш резултата няма да е положителен за съжаление.За всеки случай прегледай за теч..там където има гарнитура...глава, капак,..отдолу на картера.Ако е гарнитура ще имаш занижена мощност и завишен разход на гориво???Тези варианти са ако си шофирал нормално автомобила и гори масло, но при екстремни натоварвания ... е "нормално" да гори масло и да се износват частите по-бързо.поздрав... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BORKATA Публикувано 29 януари 2007 Сподели Публикувано 29 януари 2007 КОЛЕГИ,В КРАЙНА СМЕТКА И ЯА ВЕЧЕ ТРЯБВА ДА СЕ НАМЕСЯНЕ БЪРКАЙТЕ КАЧЕСТВЕНИТЕ АВТОЧАСТИ С ЕВТИНИТЕИМА ЕДИН ВИЦ:ЕДИН ВЛЯЗЪЛ В ЕДИН МАГАЗИН И ПОПИТАЛ:ИМАТЕ ЛИ ХУБАВИ И ЕВТИНИ ФИЛТРИДА,ИМАМЕ НО ПООТДЕЛНО БИГ БОС ,С ЦЯЛОТО СИ УВАЖЕНИЕ НО ТОЗИ ФИЛТЪР Е НАЙ ЕВТИНИЯ ПРОИЗВЕЖДАН" ДУБАЙСКИ"ФИЛТЪРА ТОВА МАСЛО-АКО ГО СРАВНЯВАМ СЪС ВСИЧКО ПРОИЗВЕДЕНО ОТ GM ЗНАЧИ Е ПЪЛЕН БОКЛУК ВСЕ ПАК ВИ НАПОМНЯМ ЧЕ МАСЛОТО ПРИ МИЦУБИШИ СМЕ СМЯНА ЗАДЪЛЖИТЕЛНО НА 7500 КМ :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 29 януари 2007 Сподели Публикувано 29 януари 2007 КОЛЕГИ,В КРАЙНА СМЕТКА И ЯА ВЕЧЕ ТРЯБВА ДА СЕ НАМЕСЯНЕ БЪРКАЙТЕ КАЧЕСТВЕНИТЕ АВТОЧАСТИ С ЕВТИНИТЕИМА ЕДИН ВИЦ:ЕДИН ВЛЯЗЪЛ В ЕДИН МАГАЗИН И ПОПИТАЛ:ИМАТЕ ЛИ ХУБАВИ И ЕВТИНИ ФИЛТРИДА,ИМАМЕ НО ПООТДЕЛНО БИГ БОС ,С ЦЯЛОТО СИ УВАЖЕНИЕ НО ТОЗИ ФИЛТЪР Е НАЙ ЕВТИНИЯ ПРОИЗВЕЖДАН" ДУБАЙСКИ"ФИЛТЪРА ТОВА МАСЛО-АКО ГО СРАВНЯВАМ СЪС ВСИЧКО ПРОИЗВЕДЕНО ОТ GM ЗНАЧИ Е ПЪЛЕН БОКЛУК ВСЕ ПАК ВИ НАПОМНЯМ ЧЕ МАСЛОТО ПРИ МИЦУБИШИ СМЕ СМЯНА ЗАДЪЛЖИТЕЛНО НА 7500 КМ :mitsu-smiley: Колега, съгласявайки се с позицията Ви за хубавото и евтиното, искам да Ви обърна внимание, че писането с главни букви във форума е равносилно на крещене. Моля, не го правете! Поздрави :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jolly_roger Публикувано 29 януари 2007 Сподели Публикувано 29 януари 2007 НЕ БЪРКАЙТЕ КАЧЕСТВЕНИТЕ АВТОЧАСТИ С ЕВТИНИТЕ :mitsu-smiley: Това е така. А ТОВА МАСЛО-АКО ГО СРАВНЯВАМ СЪС ВСИЧКО ПРОИЗВЕДЕНО ОТ GM ЗНАЧИ Е ПЪЛЕН БОКЛУК А с кое нещо произведено от GM го сравняваш? И как така му даваш оценка след като не си го пробвал, а и няма отрицателни отзиви за него? Не е нужно всичко да се поставя под един знаменател. Аз мога да му дам оценка, и то много добра, защото 2 пъти слагам от него. Жена ми също ползва това масло. И ще продължавам от него да слагам ако не се появи нещо по-добро на сравнима цена. От знанията, които съм натрупал от този форум знам, че на което и да е Мицубиши най ще му е добре ако му сипеш Eneos. Съмнява ме, че ти си с такова и най-вероятно само си мислиш, че си сипал нещо добро. В крайна сметка живеем в българия и тук рядко можеш да си купиш свестно масло. Дори и да вземеш от най-скъпото, вероятноста да е менте е много по-голяма от 50%. За момента за мен това масло на GM е най-добрия компромис между цена и качество. ВСЕ ПАК ВИ НАПОМНЯМ ЧЕ МАСЛОТО ПРИ МИЦУБИШИ СМЕ СМЯНА ЗАДЪЛЖИТЕЛНО НА 7500 КМ :mitsu-smiley: Кой го е казал това нещо и къде го пише? Сигурен съм, че ще е още по-добре ако маслото се сменя на 5000км, но никой не го прави. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 29 януари 2007 Автор Admin Сподели Публикувано 29 януари 2007 BORKATA, първо ще те помоля да пишеш занапред с малки букви.За другото мога да кажа, че и аз не харесвам фирмата Опел и не правя аналог с качеството на произведената от тях продукция с маслото Agip.Филтъра е корейски. Мога да те уверя в това, защото шефа на сервиз Виликар го познавам от дълги години и той използва точно от него, защото ходи до Корея за уговаряне на части по няколко пъти в годината в тази страна.Така че избора си е на всеки един индивидуално. На никой не налагам тази комбинация, просто споделям от личен опит с какво караме трите си японски коли години наред и не сме имали проблеми. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jamano Публикувано 29 януари 2007 Сподели Публикувано 29 януари 2007 ВСЕ ПАК ВИ НАПОМНЯМ ЧЕ МАСЛОТО ПРИ МИЦУБИШИ СМЕ СМЯНА ЗАДЪЛЖИТЕЛНО НА 7500 КМ :mitsu-smiley:Колега, според сервизната книжка е 20 000 км. виж тук Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 29 януари 2007 Автор Admin Сподели Публикувано 29 януари 2007 jamano, това е само на първа смяна на гаранционни коли.За другите колегата е прав - при динамично натоварване е около 5 хиляди, на смесено е 7-8000 км. Това са препоръчителни стойности.Само и единствено ако се кара извънградско е около 10 хиляди км.Има и нещо съществено важно. В много страни например САЩ и Канада карат предимно с минерални масла и сменят даже преди 5000. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jamano Публикувано 29 януари 2007 Сподели Публикувано 29 януари 2007 jamano, това е само на първа смяна на гаранционни коли.За другите колегата е прав - при динамично натоварване е около 5 хиляди, на смесено е 7-8000 км. Това са препоръчителни стойности.Само и единствено ако се кара извънградско е около 10 хиляди км.Има и нещо съществено важно. В много страни например САЩ и Канада карат предимно с минерални масла и сменят даже преди 5000. Big Boss, и аз винаги съм чувам 7-8 000 км при нормално каране. Затова недоумявам как първото масло при неразработен двигател се сменя на 20 хил. Още по-лошото е, че в гаранционната книжка пише, че за да важи гаранцията трябва да се извършат 5 смени на масло до 100 000 км или това прави точно по 20 000 на смяна. Вероятно искат след тези 100 000 км да я сменя. Ще ми убият колата от алчност :icon_crying: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 29 януари 2007 Автор Admin Сподели Публикувано 29 януари 2007 :D няма, няма, спокойно :D По заводски показания двигателя ти е разработен на стенд. Не си представяй огромен цех, където работят двигателите преди да ги монтират на купето, ами плавни калибрационни обороти с тестове После на всеки един се сипва синтетично масло с присадка за мазане и никъкви други - например почистващи.След това на повечето модели се задава показател за зануляване на компютъра на колата, или ако е малко по-евтин модел се вписва в книжката. Обикновено се сменя за твоята кола на 20000 и ако го замениш преди това си носиш последствията ти. Има разбира се и условия за подмяната му и специфичности. Ако колата се кара в извънредно тежки условия - много кратки разстояния, силно запрашена среда, много лош бензин (например завишени параметри на сяра в горивото) и т.н се препоръчва това да стане на около 15 хиляди.Имало е случаи колата да предупреди с индикация на таблото за ниско ниво на маслото и от сервиза да долеят такова за първа смяна, което не е добра идея. Вече втората смяна на маслото има и малко по-други показатели. Известно е, че доброто масло почернява. Така се получава защото функцията му освен смазочна и охлаждаща, има и миеща функция. За това споменах преди това в темата.Така че нямаш място за притеснения. Караш :plane: и си :icon_n_whistling: :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jamano Публикувано 30 януари 2007 Сподели Публикувано 30 януари 2007 :D няма, няма, спокойно :D Благодаря ти, Big Boss :worthy: Свирукам си :icon_n_whistling: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.