Премини към съдържание

Спортното окачване


bluffer

Препоръчано мнение

Забелязвам, че на доста хора с "свалени" Галанти им се износват задните гуми.

Не съм на 100% сигурен, но ми се струва, че на галанта при свиването на задната гума, тя се отваря навън.

Графиката не е точна, а само примерна.

стандартно окачване

http://img30.imageshack.us/img30/471/copyof111.th.gif Кликнете върху графиките, за да видите по-точно.

 

спортно окачване

http://img27.imageshack.us/img27/6665/copyof222d.th.gif

Затова при ниското окачване задните гуми стоят леко отворени и оттам идва износването. Освен износването в моя случай усещам, нестабилна задница при движение направо. Но в завой се получава нещо като завиване на задната гума, което помага. Пак казвам, че не съм сигурен в това нещо и затова искам да го споделя с вас. Лятото сложих 4х Michelin Pilot Sport 225-45-17, преди седмица хвърлих задните, а предните имат доста още. Ясно е че трябва да правя реглаж на заден и преден мост, а въпроса ми е- дали всичко е така както си мисля?

Редактирано от bluffer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А на стенд ходи ли да регулират окачването отзад ?

Не съм ходил на стенд досега, защото си мислих, че със снижаването се получава само страничен наклон на гумата, който не е фрапираш, дори напротив.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Затова при ниското окачване задните гуми стоят леко отворени и оттам идва износването. Освен износването в моя случай усещам, нестабилна задница при движение направо. Но в завой се получава нещо като завиване на задната гума, което помага. Пак казвам, че не съм сигурен в това нещо и затова искам да го споделя с вас. Лятото сложих 4х Michelin Pilot Sport 225-45-17, преди седмица хвърлих задните, а предните имат доста още. Ясно е че трябва да правя реглаж на заден и преден мост, а въпроса ми е- дали всичко е така както си мисля?

А с какви амортесьори си?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При моя не съм забелязал да има такова износване...Задницата си стои стабилно и в завой,и при движение направо :icon_hmm: :icon_rock: :icon_rock: KONI SPORT ADJUSTABLE :icon_rock: :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аджъстъбъл на са ли само предните? Амортисьорите ти здрави ли са задните?

 

И предните и задните могат да се настройват..серията 8040 на КОНИ се настройват преди да се монтират на автомобила B)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Забелязвам, че на доста хора с "свалени" Галанти им се износват задните гуми.

Не съм на 100% сигурен, но ми се струва, че на галанта при свиването на задната гума, тя се отваря навън.

Имаш право да се притесняваш ,но има и нещо друго: задницата на Галанта се регулира, обаче с времето регл. болтове клеасват и няма мърдане, често се налага да режа болтовете, а с това и да се свали носача и да се набие друга втулка, нов регл. болт и т.н. докато автомобила вече е пригоден да е за реглаж, иначе нищо не става...........

Обикновенно при по ниското окачване, носачите горните седят под 30-40 гр. наклон нагоре спрямо пътя, това е така, защото се променя само клиренса чрез по късите пружини ,а не промяна на цялото окачване..............в съзтезателните джипове за офроад се променя всичко ,респективно нагоре а не надолу.............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Амортесьорите ми са Koni Sport Adjustable (жълти), регулират се по твърдост и предните и задните. Пружините ми са Selex(червени). След монтажа, колата падна с 4см.

Износването на гумите го усетих, след като изминах разстоянието България-Испания. Преди това изминавах кратки разстояния при които не успявах да загрея гумите. А тези 3400км до Мадрид ги взех на "един дъх", гумите през цялото време бяха много топли, а за капак в багажника си имах около 60-70км багаж. Та затова си мисля, че колкото са по-прибрани гумите - толкова са по отворени, като на графика2.

Редактирано от bluffer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен не се наблюдава подобно нещо. Окачването съм го карал и на двата галанта, амортисьорите ми са като твоите, минавал съм по 2200км на един път, но гумите не са мръднали.

Преди седмица бях на реглаж, отзад всичко си беше в норма.

Едва ли доказан производител ще продава окачване, което ще предизвиква износване на гумите и нестабилност.

Редактирано от GT PoWeR
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен също няма нищо такова. А и не виждам логика да има, при положение, че окачването е двойна ключица. Основната й задача е да държи гумата перпендикулярно на пътя, независимо от положението на купето горе.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен също няма нищо такова. А и не виждам логика да има, при положение, че окачването е двойна ключица. Основната й задача е да държи гумата перпендикулярно на пътя, независимо от положението на купето горе.

Да,но твоята пък е регулирана и задницата и учудващо беше че се раздвижиха регл. болтове.............е, с два метра тръба, но стана :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен също няма нищо такова. А и не виждам логика да има, при положение, че окачването е двойна ключица. Основната й задача е да държи гумата перпендикулярно на пътя, независимо от положението на купето горе.

 

Това се чудя и аз, дали наистина задната гумата остава успоредно на пътя, когато е в горното си положение (в калника). Ако това е така, значи тези графики не се отнасят за Галанта и остава другия въпрос- Защо им "бягат" задниците на тези коли? Уж не съм попадал в лоши дупки, но може да е и от по-твърдото окачване. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... окачването е двойна ключица. Основната й задача е да държи гумата перпендикулярно на пътя, независимо от положението на купето горе...

Двойната ключица си има лимит, като се измести нормалното положение под средната точка. Aко купето е 'слязло' с 4см трябва да се регулира моста.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това се чудя и аз, дали наистина задната гумата остава успоредно на пътя, когато е в горното си положение (в калника). Ако това е така, значи тези графики не се отнасят за Галанта и остава другия въпрос- Защо им "бягат" задниците на тези коли? Уж не съм попадал в лоши дупки, но може да е и от по-твърдото окачване. :icon_hmm:

Преди около 3 месеца, дойде при мен един колега от провинцията с този проблем, люшкала се задницата, в началото не му повярвах ,но като я изкарахме на "дълго" кръгче извън София или по конкретно м/у Бистрица и Железница ,усетих го това люшкане...........после се оказа че веднъж тампоните на ст. щанга са изпузснали и щангата бяга наляво надясно и втори път, тампоните на реглажните щанги бяха скъсани, вероятно при опит да се раздвижат регл. болтове...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Двойната ключица си има лимит, като се измести нормалното положение под средната точка. Aко купето е 'слязло' с 4см трябва да се регулира моста.

Така е, но не може да се регулира моста по вертикала и това е недостатъка им............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И при мен се наблюдава това с гумите, с тази разлика, че не ги "яде". Виждал съм си колата отстрани пълна с пътници и багажник преди да се кача в нея на един паркинг пред "Метро" и гледката много наподобява описаната (с разкрачването). Говорих с Пламен и той ме насочи какво да проверя.

 

Пламене, аз ще имам нужда от същата процедура като на клиента от провинцията - тампоните да се сменят и да отида на реглаж. Болтове имаш ли? Ако помниш, говорихме на ЛС за люшкането - същата работа е и при мен. Усеща се когато е натоварена отзад, т.е. има поне един човек 70-80 кг. Като сме двама отпред или сам, не люлее въобще. А самото люлеене се получава при неравност в завой, особено откъм лявото задно колело. Гумите нямат следи от никакво износване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако си снижен то и отпреде ще започне да носи гуми, не ме питай как знам. Не знам как е на Български терминологията, но тука се нарича Camber и Toe. Галантите имат настройка само на TOE/наклона на гумите наляво или надясно/ за отпред с накрайниците, а отзад с носачите които имат шарнир. Това на стенда могат да ти регулират, но което не могат да регулират е Camber. Toва е вертикалния наклон на колелата, които се свива навътре, когато снижиш колата и ти износва гумите вътрешно.

 

Ето това ти трябва за отзаде:

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SPC-REAR-CA...=item359d40e8a9

 

това за отпред:

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Ingalls-Fro...=item4832a45fbd

 

тези се предлагат в два варианта от -0.75 до +1.0 градуса или от +1.25 до +3.0 градуса в зависимост колко е снижена колата.

 

Или по евтиния начин, който използвах за около година.

 

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.ph...%E0%EC%E1%E5%F0

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Освен и аз да се набутам за една проверка на тези тампони на ст. щанга? :unsure:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Освен и аз да се набутам за една проверка на тези тампони на ст. щанга? :unsure:

Не се набутвай.Проблема 99% не идва от тампоните на стабилизиращата щанга.Виж за тези неща от ebay си заслужава да се набута човек и колата да си стане стабилна.Ако разполагах с парите бих се набутал първи и да кажа резултата,но уви....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Специално аз нищо не съм пипал по окачването. Вие кажете дали окачването на sport edition е като на "стандартен" Галант?!

Не знам с колко е по-ниска колата и дали наистина е по-ниска. Няма с кой да сравня.

 

Като гледам всички части са оригиналните отпреди 9 години, с изключение на ляв преден долен (или както там се нарича) носач, който е по-свеж на вид и етикетът му с тиксото си стои. Затова мисля, че тези части няма да ми трябват, а само да се прегледа състоянието и да се подменят износените части. Дано не са много :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Специално аз нищо не съм пипал по окачването. Вие кажете дали окачването на sport edition е като на "стандартен" Галант?!

Не знам с колко е по-ниска колата и дали наистина е по-ниска. Няма с кой да сравня.

 

Като гледам всички части са оригиналните отпреди 9 години, с изключение на ляв преден долен (или както там се нарича) носач, който е по-свеж на вид и етикетът му с тиксото си стои. Затова мисля, че тези части няма да ми трябват, а само да се прегледа състоянието и да се подменят износените части. Дано не са много :icon_rock:

 

Ако не са правени интервенции по окачването от предишния собственик, то си е като на всеки Галант. Спорт едишън, Аванс, ГЛС и т.н се различават само по външни пакети (брони, прагове) и по екстри.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...