f18 Публикувано 12 октомври 2009 Сподели Публикувано 12 октомври 2009 (редакция) Здравейте,Имам следния въпрос: охладителната ми течност е малко - 1 см над LOW, с какво евентуално трябва да се долее при необходимост? С дестилирана вода става ли? Щото в книжката пишеше за някакъв спец. разтвор анулиращ възможността от корозия. Доливал ли е някой от вас?Явно ще питам за това, като ходя в БС при смяна на маслото, ама ако преди това спадне под LOW, доколко е удачно да долея дестилирана вода? Е, разбира се ще го няправя ако ми случи да съм на път. И въпрос 2: издва зима, а колата я взех март т.е. това ще й е първа зима. Охладителната ми течност има подобаващия за антифриз цвят, ама доколко мога да бъда сигурен, че в колата е сложен антифриз, който може да издържи примено до -25 градуса?Някой проверявал ли го е това или не го мислите?Щото при предишни коли аз съм си слагал и знам какво и колко, ама сега трябва да се доверя на това което са сложили в БС? Редактирано 12 октомври 2009 от jolly_roger използвайте препинателни знаци и избягвайте чат съкращения. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pavkata JPN Публикувано 12 октомври 2009 Сподели Публикувано 12 октомври 2009 Здравейте,Имам следния въпрос - охладителната ми течност е малко - 1 см - над LOW - с какво евентуално тр да се долее при необходимост? С дестилирана вода става ли? Щото в книжката пишеше за някакъв спец. разтвор - анулиращ възможността от корозия ... доливал ли е някой от вас.Явно ще питам за това, като ходя в бс при смяна на маслото ама - ако преди това спадне под LOW доколко е удачно да долея дестилирана вода - е разбира се ще го няправя ако ми случи да съм на път. и въпрос 2: издва зима - а колата я взех март т. е. това ще и е първа зима - охладителната ми течност има подобаващия за антифриз цвят ... ама доколко мога да бъда сигурен че в колата е сложен антифриз който може да изържи примено до -25 градуса ???някой проверявал ли го е това или не го мислите ...щото при предишни коли - аз съм си слагал - и знам какво и колко - ама сега тр да се доверя на това което са сложили в БС ..???При мен до времето на обслужване течността беше между min и max. В БС ми доляха когато я обслужваха. А инъче за качеството....едва ли ще намериш по-добро от това дето са го няляли от завода, а щом там пише, че издържа до -25 градуса значи е така :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 12 октомври 2009 Сподели Публикувано 12 октомври 2009 Ами пробвай течността. Изтегли в една спринцовка и сложи във фризера за 24 часа...Но се съобрази и с ТАЗИ схема. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
messat Публикувано 12 октомври 2009 Сподели Публикувано 12 октомври 2009 Колега до колкото разбирам тази схема показва т.н. wind chill фактор. Той определя усещането за студ в зависимост от скоростта на вятъра, но това е усещане при хората и други живи неща (предполагам) и не се отнася за антифриза например. Ако вземеш съд с вода например и го обдухваш въздух с температура +3 градуса не би трябвало течността да се охлади под +3 градуса независимо от скоростта на въздушния поток. В сервизите имат уреди за измерване плътността на антифриза и могат да ти кажат до колко градуса издържа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 12 октомври 2009 Сподели Публикувано 12 октомври 2009 Във всеки сервиз има уред за замерване на антифриза.Ако имаш някакви притеснения-отиди да го замерят,става за секунди.Относно доливането-спокойно можеш да долееш малко дестилирана вода. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kacarski Публикувано 4 Май 2014 Сподели Публикувано 4 Май 2014 Мисля да сменям антифриза и понеже в книжката дават да се налива оемския диакуин или еквивалентен, се разтърсих за алтернатива. Само дето не успях да открия нито един от по-известните(мотул, кастрол, приста), който да отговаря на условията(хибридна технология с фосфати). Хибридните в европа са все със силикати и без фосфати, а японските са точно обратното - хибрид с фосфати без силикати. До колкото разбрах е възможно да има проблем с износване на уплътненията на водната помпа ако се ползва силикатната формула. За сега имам 2 вариянта:1. да взема 2х4л. оригинален зелен от ратола за 96 лева, но не ме устройва особенно, защото ми се вижда скъпо, а и ми остават 2 литра(системата я дават, че събира 6л). 2. да търся този: Zerex aisian. Само дето като гледам го няма за европа. Вие какъв ползвате на бензиновите лансери? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 4 Май 2014 Сподели Публикувано 4 Май 2014 (редакция) Мисля да сменям антифриза и понеже в книжката дават да се налива оемския диакуин или еквивалентен, се разтърсих за алтернатива. Само дето не успях да открия нито един от по-известните(мотул, кастрол, приста), който да отговаря на условията(хибридна технология с фосфати). Хибридните в европа са все със силикати и без фосфати, а японските са точно обратното - хибрид с фосфати без силикати. До колкото разбрах е възможно да има проблем с износване на уплътненията на водната помпа ако се ползва силикатната формула. За сега имам 2 вариянта:1. да взема 2х4л. оригинален зелен от ратола за 96 лева, но не ме устройва особенно, защото ми се вижда скъпо, а и ми остават 2 литра(системата я дават, че събира 6л). 2. да търся този: Zerex aisian. Само дето като гледам го няма за европа. Вие какъв ползвате на бензиновите лансери? Cooling systemCapacity6 literReserve tank: 0,65 liter Use: NormalCheck 20000 km/12 monthsChange 120000 km/72 months OEM recommendation: See below Use: First change onlyCheck 20000 km/12 monthsChange 180000 km/108 months OEM recommendationtemperate climate VW G 12 TL 774-G - OEM recommends: Dia Queen Super Long Life Coolant Premium По-ясно колега би се ориентирал при търсенето, ако в антифриза на съответната марка намериш съкратения изписан стандарт VW TL 774-G, който най-малко един от цитирани по-горе производители го имат. Поздрави Редактирано 4 Май 2014 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kacarski Публикувано 22 юни 2014 Сподели Публикувано 22 юни 2014 В крайна сметка си взех от БСС диакуин, какъвто го дават за ползване от митсу.Понеже според спецификациите трябват 6 литра за 4A9, взех 1 туба 4 литра и човекасе съгласи да прелеем 2 от друга. Днес го смених, но не успях да източа повече от ~5л и сега си имам 1 за доливане . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Niki007 Публикувано 23 юни 2014 Сподели Публикувано 23 юни 2014 Колега,ако знаеш как се сменя и обезвъздушава системата моля опиши. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kacarski Публикувано 23 юни 2014 Сподели Публикувано 23 юни 2014 Гледах от тук: Смяна на антифриз 1.5 двигател. Насъщият сайт има процедурите и за другите двигатели. Имам подвижни рампи и качвам колата на тях. Иначе се вдига със стабилен крик и задължително сеподпира или с метални стойки или с дебели и здрави трупчета. Никога не се ляга под необезопасенакола. Аз го направих малко по-различно, че нямам уреда за обезвъздушаване: 1. Докато колата работи или е на контакт градусите за вътрешна температура се даватна макс. топло без да се пуска вентилатора. Това го няма в горното ръководство и не знам дали е необходимо за този тип система, но го направих, за да съм сигурен, че еотворено и радиаторчето вътре в купето и да изтече течността и от там. 2. От долу всичко е покрито от 1 голяма кора, съставена от няколко части и понеже незнаех къде се падат 2те пробки за източване, я свалих цялата. Оказа се, че са го направили доста по-просто за обслужване и няма смисъл да се сваля цялата кора. 3. Развива се капачката на радиатора колкото да влиза въздух и се оставя там, за да не влизат буклуци. Капачката задължително се развива на охладен двигател. При загрялдвигател системата е под налягане и при отваряне ще изпръска вряла течност и пара инякой може да се попари. 4. Най-лесен достъп до пробката за радиатора има като се махне десния пластмасовкапак от бронята(на коли с фарове за мъгла там се монтира десния).Държи се на 1 кръстато винтче и няколко контри. Като го натиснеш надолу и излиза.Пробката е в долния преден десен ъгъл на радиатора(пластмасова е, има "уши" и се развива на ръка). Антифриза изтича от една метална тръбичка точно под нея, там сепостява и съда за събиране на стария антифриз. Няма нужда да се развива цялата пробка,а само колкото да започне да тече нормално. 5. За да се стигне до пробката на блока се маха само частта от долната кора, коятосе маха при смяна на маслото(тази част се държи само с болтове за останалата кора).Пробката е 30-40см над тази за източване на маслото и се развива цялата с 6мм имбуси от там изтича още малко течност. 6. Маха се разширителният съд(внимателно се вади от стойката нагоре), излива се старататечност и се изплаква. 7. Завиват се и двете пробки и се слага разширителя на място. Пълня го с малко вода колкотомаркучето да е под вода. Наливам и в радиатора до долния ръб на капачката с мека вода. Азползвах изворна, но най-добре дестилирана. 8. Обезвъздушаването най-лесно става с този тип фунии. Слагаш фунията, пълниш я 2-3см, палиш и чакаш да загрее напълно,като доливаш течност докато загрява, така че винаги да си има малко във фунията. Понеже нямам такаваго правя доста по-неефективно: Паля двиателя на отворена капачка на радиатора с ниво на течността до горния край на тръбите, коитовлизат в радиатора, но не напълно догоре, че като излизат мехурите въздух ще прелива. Докато работидвигателя постоянно доливам, така че нивото да се запази. Като започне да покачва температурата и частот въздуха е изхвърлен нивото ще започне да се покачва. Тогава слагам капачката на радиатора(ще започнеда прелива ако не се сложи) и я оставям да загрее напълно (докато не пусне перката). Това го правя, за даотвори термостата напълно и да развърти водата в системата и да я промие. Ако се използва готов антифриз, както направих аз може и да се прескочи промивката, защото дават, чесистемата е 6 литра пък аз успях да източа 5 и концентрацията на готовия ще падне. 9. Чакам малко да се охлади двигателя и източвам водата и от 2те пробки както в предните точки.КАТО СЕ МАХА КАПАЧКАТА НА РАДИАТОРА СЕ ВНИМАВА МНОГО, ЗАЩОТО ВЕЧЕ СИСТЕМАТА Е ЗАГРЯЛА И Е ПОД НАЛЯГАНЕ.ПЪРВО ЛЕКО СЕ ВЪРТИ ПРЕЗ ДЕБЕЛ ПАРЦАЛ КОЛКОТО ДА ИЗПУСНЕ НАЛЯГАНЕТО ИЛИ СЕ ЧАКА ДА СЕ ОХЛАДИ НАПЪЛНО. 10. Повтарям 8ма точка, само че с антифриз и не чакам да пусне перката, а само да загрее според уреда на таблото. Чакам малко да се охлади и много внимателно през парцал отварям капачката на радиатора.Пак доливам антифриз до горе и приключвам на първо време. През следващите няколко ползвания на колатаако не е много топло я карам с включено парно на макс без вентилатор, за да е отворено радиаторчето закупето. Когато имам възможност и е постояла 2-3 часа пак проверявам нивото в радиатора(пак да повторя,да се внимава с капачката на радиатора, че на загрял двигател системата е под налягане)и разширителниясъд и доливам при нужда. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Zlatko07 Публикувано 19 септември 2015 Сподели Публикувано 19 септември 2015 Здравейте колеги, решил съм да си сменя антифриза на Lancer 1,5, но към момента нито в Ратола нито в БС предлагат този ,който се препоръчва от производителя. Някой ако е слагал алтернативен на този който е в книжката нека сподели. Благодаря предварително Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 19 септември 2015 Сподели Публикувано 19 септември 2015 Здравейте колеги, решил съм да си сменя антифриза на Lancer 1,5, но към момента нито в Ратола нито в БС предлагат този ,който се препоръчва от производителя. Някой ако е слагал алтернативен на този който е в книжката нека сподели. Благодаря предварително Здравей колега,по-нагоре в пост N:7 съм указал, кой точно стандарт се изисква. Може би ще стане по-ясно, ако кажа, че този стандарт идва в почти всеки модерен червен антифриз на реномирана марка. Нищо секретно няма в него.Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Zlatko07 Публикувано 19 септември 2015 Сподели Публикувано 19 септември 2015 Благодаря, сега вече се замислям дали наистина е дошло време за смяната на антифриза, тъй като в данните които ти си публикувал за първа смяна дават 180хил. км. или 108 месеца, което е 9 години, а моята кола е на 8 години и 70 хил. км. На първо четене съм се спрял на BIZOL Coolant Asiа, който е зелен на цвят, но не съм проверил дали отговаря на спецификациите, които ти си публикувал. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 19 септември 2015 Сподели Публикувано 19 септември 2015 (редакция) Благодаря, сега вече се замислям дали наистина е дошло време за смяната на антифриза, тъй като в данните които ти си публикувал за първа смяна дават 180хил. км. или 108 месеца, което е 9 години, а моята кола е на 8 години и 70 хил. км. На първо четене съм се спрял на BIZOL Coolant Asiа, който е зелен на цвят, но не съм проверил дали отговаря на спецификациите, които ти си публикувал. Проверяваш си колата по техният каталог за да си сигурен цък, или по каталога на всяка една марка. Google ще го открие по критерийте (марката масло) lubricant advisor. После за допълнителна сигурност ако искаш, в същият сайт на производителя намираш информация за антифриза и в техническият му документ ще трябва да е изписан горепосоченият стандарт.Поздрави EDIT: Конкретният антифриз не става. Трябва да е BIZOL Coolant G12+ цък (който отговаря на разгърнатият стандарт по VW). Трябва да е органичен, най-често червен антифриз. Редактирано 19 септември 2015 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Zlatko07 Публикувано 19 септември 2015 Сподели Публикувано 19 септември 2015 Благодаря колега, продължавам търсенето, но се чудя дали е дошло времето за смяната на антифриза. Данните които си публикувал предполагам че са конкретно за lancer. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 19 септември 2015 Сподели Публикувано 19 септември 2015 (редакция) Благодаря колега, продължавам търсенето, но се чудя дали е дошло времето за смяната на антифриза. Данните които си публикувал предполагам че са конкретно за lancer. Конкретно за тази кола са: Mitsubishi, Lancer CY0, Lancer 1.5, 2007-2010Manufacturer: Mitsubishi Heavy Industries Ltd., Tokyo, JapanDrive type: f.w.d.Cylinder capacity: 1499 ccPower output: 115 HP / 86 kW at 6000 RPMEngine 4A91Petrol, 4-stroke, 4 cilinder, Line, 4 valves/cyl, liquid cooledCylinder capacity: 1499 ccPower output: 115 HP/86 kW at 6000 RPM Какво има да се чудиш колага? Производителя е упоменал едни препоръчителни интервали на смяна. Малко по-рано нищо лошо няма. Това ще е следващото и последно смянане на антифриза на тази кола. Новия антифриз си е нов антифриз, продукт с пресни качества. Похвално е че искаш да го опресниш. Винаги съм се чудил на мисленето на повечето хора относно антифриза: Всеки потребител си сменя примерно веднъж в годината двигателното масло. Готов е да плати над 15-20-30 лв/л. Но да смени на 5г антифриза за 50-60 лв не го приема за належащо?Поздрави Редактирано 19 септември 2015 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Zlatko07 Публикувано 19 септември 2015 Сподели Публикувано 19 септември 2015 Решил съм се да го сменя и ще го сменя, само трябва да попитам в Ратола ако не е закупен от тях дали ще ми го сменят. Както ти казваш се сменя рядко и искам да си сложа някои хубав антифриз, за това се чудя и разпитвам толкова много. Поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.