Премини към съдържание

Охладителна течност, антифриз ...


f18

Препоръчано мнение

Здравейте,

Имам следния въпрос: охладителната ми течност е малко - 1 см над LOW, с какво евентуално трябва да се долее при необходимост?

С дестилирана вода става ли? Щото в книжката пишеше за някакъв спец. разтвор анулиращ възможността от корозия. Доливал ли е някой от вас?

Явно ще питам за това, като ходя в БС при смяна на маслото, ама ако преди това спадне под LOW, доколко е удачно да долея дестилирана вода? Е, разбира се ще го няправя ако ми случи да съм на път.

 

И въпрос 2: издва зима, а колата я взех март т.е. това ще й е първа зима. Охладителната ми течност има подобаващия за антифриз цвят, ама доколко мога да бъда сигурен, че в колата е сложен антифриз, който може да издържи примено до -25 градуса?

Някой проверявал ли го е това или не го мислите?

Щото при предишни коли аз съм си слагал и знам какво и колко, ама сега трябва да се доверя на това което са сложили в БС?

Редактирано от jolly_roger
използвайте препинателни знаци и избягвайте чат съкращения.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Имам следния въпрос - охладителната ми течност е малко - 1 см - над LOW - с какво евентуално тр да се долее при необходимост?

С дестилирана вода става ли? Щото в книжката пишеше за някакъв спец. разтвор - анулиращ възможността от корозия ... доливал ли е някой от вас.

Явно ще питам за това, като ходя в бс при смяна на маслото ама - ако преди това спадне под LOW доколко е удачно да долея дестилирана вода - е разбира се ще го няправя ако ми случи да съм на път.

 

и въпрос 2: издва зима - а колата я взех март т. е. това ще и е първа зима - охладителната ми течност има подобаващия за антифриз цвят ... ама доколко мога да бъда сигурен че в колата е сложен антифриз който може да изържи примено до -25 градуса ???

някой проверявал ли го е това или не го мислите ...

щото при предишни коли - аз съм си слагал - и знам какво и колко - ама сега тр да се доверя на това което са сложили в БС ..

???

При мен до времето на обслужване течността беше между min и max. В БС ми доляха когато я обслужваха. А инъче за качеството....едва ли ще намериш по-добро от това дето са го няляли от завода, а щом там пише, че издържа до -25 градуса значи е така :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами пробвай течността. Изтегли в една спринцовка и сложи във фризера за 24 часа...

Но се съобрази и с ТАЗИ схема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега до колкото разбирам тази схема показва т.н. wind chill фактор. Той определя усещането за студ в зависимост от скоростта на вятъра, но това е усещане при хората и други живи неща (предполагам) и не се отнася за антифриза например. Ако вземеш съд с вода например и го обдухваш въздух с температура +3 градуса не би трябвало течността да се охлади под +3 градуса независимо от скоростта на въздушния поток. В сервизите имат уреди за измерване плътността на антифриза и могат да ти кажат до колко градуса издържа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Във всеки сервиз има уред за замерване на антифриза.Ако имаш някакви притеснения-отиди да го замерят,става за секунди.

Относно доливането-спокойно можеш да долееш малко дестилирана вода.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 години ...

Мисля да сменям антифриза и понеже в книжката дават да се налива оемския диакуин или еквивалентен, се разтърсих за алтернатива. Само дето не успях да открия нито един от по-известните(мотул, кастрол, приста), който да отговаря на условията(хибридна технология с фосфати). Хибридните в европа са все със силикати и без фосфати, а японските са точно обратното - хибрид с фосфати без силикати. До колкото разбрах е възможно да има проблем с износване на уплътненията на водната помпа ако се ползва силикатната формула.

 

За сега имам 2 вариянта:

1. да взема 2х4л. оригинален зелен от ратола за 96 лева, но не ме устройва особенно, защото ми се вижда скъпо, а и ми остават 2 литра(системата я дават, че събира 6л).

 

2. да търся този: Zerex aisian. Само дето като гледам го няма за европа.

 

Вие какъв ползвате на бензиновите лансери?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля да сменям антифриза и понеже в книжката дават да се налива оемския диакуин или еквивалентен, се разтърсих за алтернатива. Само дето не успях да открия нито един от по-известните(мотул, кастрол, приста), който да отговаря на условията(хибридна технология с фосфати). Хибридните в европа са все със силикати и без фосфати, а японските са точно обратното - хибрид с фосфати без силикати. До колкото разбрах е възможно да има проблем с износване на уплътненията на водната помпа ако се ползва силикатната формула.

 

За сега имам 2 вариянта:

1. да взема 2х4л. оригинален зелен от ратола за 96 лева, но не ме устройва особенно, защото ми се вижда скъпо, а и ми остават 2 литра(системата я дават, че събира 6л).

 

2. да търся този: Zerex aisian. Само дето като гледам го няма за европа.

 

Вие какъв ползвате на бензиновите лансери?

 

Cooling system

Capacity

6 liter

Reserve tank: 0,65 liter

 

Use: Normal

Check 20000 km/12 months

Change 120000 km/72 months

 

OEM recommendation: See below

 

Use: First change only

Check 20000 km/12 months

Change 180000 km/108 months

 

OEM recommendation

temperate climate VW G 12 TL 774-G -

 

OEM recommends: Dia Queen Super Long Life Coolant Premium

 

По-ясно колега би се ориентирал при търсенето, ако в антифриза на съответната марка намериш съкратения изписан стандарт VW TL 774-G, който най-малко един от цитирани по-горе производители го имат.

 

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

В крайна сметка си взех от БСС диакуин, какъвто го дават за ползване от митсу.

Понеже според спецификациите трябват 6 литра за 4A9, взех 1 туба 4 литра и човека

се съгласи да прелеем 2 от друга.

 

Днес го смених, но не успях да източа повече от ~5л и сега си имам 1 за доливане :).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гледах от тук: Смяна на антифриз 1.5 двигател. На

същият сайт има процедурите и за другите двигатели.

 

Имам подвижни рампи и качвам колата на тях. Иначе се вдига със стабилен крик и задължително се

подпира или с метални стойки или с дебели и здрави трупчета. Никога не се ляга под необезопасена

кола.

 

Аз го направих малко по-различно, че нямам уреда за обезвъздушаване:

 

1. Докато колата работи или е на контакт градусите за вътрешна температура се дават

на макс. топло без да се пуска вентилатора. Това го няма в горното ръководство и не

знам дали е необходимо за този тип система, но го направих, за да съм сигурен, че е

отворено и радиаторчето вътре в купето и да изтече течността и от там.

 

2. От долу всичко е покрито от 1 голяма кора, съставена от няколко части и понеже не

знаех къде се падат 2те пробки за източване, я свалих цялата. Оказа се, че са го

направили доста по-просто за обслужване и няма смисъл да се сваля цялата кора.

 

3. Развива се капачката на радиатора колкото да влиза въздух и се оставя там, за да

не влизат буклуци. Капачката задължително се развива на охладен двигател. При загрял

двигател системата е под налягане и при отваряне ще изпръска вряла течност и пара и

някой може да се попари.

 

 

4. Най-лесен достъп до пробката за радиатора има като се махне десния пластмасов

капак от бронята(на коли с фарове за мъгла там се монтира десния).

Държи се на 1 кръстато винтче и няколко контри. Като го натиснеш надолу и излиза.

Пробката е в долния преден десен ъгъл на радиатора(пластмасова е, има "уши" и се

развива на ръка). Антифриза изтича от една метална тръбичка точно под нея, там се

постява и съда за събиране на стария антифриз. Няма нужда да се развива цялата пробка,

а само колкото да започне да тече нормално.

 

5. За да се стигне до пробката на блока се маха само частта от долната кора, която

се маха при смяна на маслото(тази част се държи само с болтове за останалата кора).

Пробката е 30-40см над тази за източване на маслото и се развива цялата с 6мм имбус

и от там изтича още малко течност.

 

6. Маха се разширителният съд(внимателно се вади от стойката нагоре), излива се старата

течност и се изплаква.

 

7. Завиват се и двете пробки и се слага разширителя на място. Пълня го с малко вода колкото

маркучето да е под вода. Наливам и в радиатора до долния ръб на капачката с мека вода. Аз

ползвах изворна, но най-добре дестилирана.

 

8. Обезвъздушаването най-лесно става с този тип фунии. Слагаш фунията, пълниш я 2-3см, палиш и чакаш да загрее напълно,

като доливаш течност докато загрява, така че винаги да си има малко във фунията. Понеже нямам такава

го правя доста по-неефективно:

 

Паля двиателя на отворена капачка на радиатора с ниво на течността до горния край на тръбите, които

влизат в радиатора, но не напълно догоре, че като излизат мехурите въздух ще прелива. Докато работи

двигателя постоянно доливам, така че нивото да се запази. Като започне да покачва температурата и част

от въздуха е изхвърлен нивото ще започне да се покачва. Тогава слагам капачката на радиатора(ще започне

да прелива ако не се сложи) и я оставям да загрее напълно (докато не пусне перката). Това го правя, за да

отвори термостата напълно и да развърти водата в системата и да я промие.

 

Ако се използва готов антифриз, както направих аз може и да се прескочи промивката, защото дават, че

системата е 6 литра пък аз успях да източа 5 и концентрацията на готовия ще падне.

 

9. Чакам малко да се охлади двигателя и източвам водата и от 2те пробки както в предните точки.

КАТО СЕ МАХА КАПАЧКАТА НА РАДИАТОРА СЕ ВНИМАВА МНОГО, ЗАЩОТО ВЕЧЕ СИСТЕМАТА Е ЗАГРЯЛА И Е ПОД НАЛЯГАНЕ.

ПЪРВО ЛЕКО СЕ ВЪРТИ ПРЕЗ ДЕБЕЛ ПАРЦАЛ КОЛКОТО ДА ИЗПУСНЕ НАЛЯГАНЕТО ИЛИ СЕ ЧАКА ДА СЕ ОХЛАДИ НАПЪЛНО.

 

10. Повтарям 8ма точка, само че с антифриз и не чакам да пусне перката, а само да загрее според

уреда на таблото. Чакам малко да се охлади и много внимателно през парцал отварям капачката на радиатора.

Пак доливам антифриз до горе и приключвам на първо време. През следващите няколко ползвания на колата

ако не е много топло я карам с включено парно на макс без вентилатор, за да е отворено радиаторчето за

купето. Когато имам възможност и е постояла 2-3 часа пак проверявам нивото в радиатора(пак да повторя,

да се внимава с капачката на радиатора, че на загрял двигател системата е под налягане)и разширителния

съд и доливам при нужда.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Здравейте колеги, решил съм да си сменя антифриза на Lancer 1,5, но към момента нито в Ратола нито в БС предлагат този ,който се препоръчва от производителя. Някой ако е слагал алтернативен на този който е в книжката нека сподели. Благодаря предварително

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, решил съм да си сменя антифриза на Lancer 1,5, но към момента нито в Ратола нито в БС предлагат този ,който се препоръчва от производителя. Някой ако е слагал алтернативен на този който е в книжката нека сподели. Благодаря предварително

 

Здравей колега,

по-нагоре в пост N:7 съм указал, кой точно стандарт се изисква. Може би ще стане по-ясно, ако кажа, че този стандарт идва в почти всеки модерен червен антифриз на реномирана марка. Нищо секретно няма в него.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, сега вече се замислям дали наистина е дошло време за смяната на антифриза, тъй като в данните които ти си публикувал за първа смяна дават 180хил. км. или 108 месеца, което е 9 години, а моята кола е на 8 години и 70 хил. км. На първо четене съм се спрял на BIZOL Coolant Asiа, който е зелен на цвят, но не съм проверил дали отговаря на спецификациите, които ти си публикувал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, сега вече се замислям дали наистина е дошло време за смяната на антифриза, тъй като в данните които ти си публикувал за първа смяна дават 180хил. км. или 108 месеца, което е 9 години, а моята кола е на 8 години и 70 хил. км. На първо четене съм се спрял на BIZOL Coolant Asiа, който е зелен на цвят, но не съм проверил дали отговаря на спецификациите, които ти си публикувал.

 

Проверяваш си колата по техният каталог за да си сигурен цък, или по каталога на всяка една марка. Google ще го открие по критерийте (марката масло) lubricant advisor. После за допълнителна сигурност ако искаш, в същият сайт на производителя намираш информация за антифриза и в техническият му документ ще трябва да е изписан горепосоченият стандарт.

Поздрави

 

EDIT: Конкретният антифриз не става. Трябва да е

BIZOL Coolant G12+ цък (който отговаря на разгърнатият стандарт по VW). Трябва да е органичен, най-често червен антифриз.

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега, продължавам търсенето, но се чудя дали е дошло времето за смяната на антифриза. Данните които си публикувал предполагам че са конкретно за lancer.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега, продължавам търсенето, но се чудя дали е дошло времето за смяната на антифриза. Данните които си публикувал предполагам че са конкретно за lancer.

 

Конкретно за тази кола са:

 

Mitsubishi, Lancer CY0, Lancer 1.5, 2007-2010

Manufacturer: Mitsubishi Heavy Industries Ltd., Tokyo, Japan

Drive type: f.w.d.

Cylinder capacity: 1499 cc

Power output: 115 HP / 86 kW at 6000 RPM

Engine 4A91

Petrol, 4-stroke, 4 cilinder, Line, 4 valves/cyl, liquid cooled

Cylinder capacity: 1499 cc

Power output: 115 HP/86 kW at 6000 RPM

 

Какво има да се чудиш колага? Производителя е упоменал едни препоръчителни интервали на смяна. Малко по-рано нищо лошо няма. Това ще е следващото и последно смянане на антифриза на тази кола. Новия антифриз си е нов антифриз, продукт с пресни качества. Похвално е че искаш да го опресниш. Винаги съм се чудил на мисленето на повечето хора относно антифриза: Всеки потребител си сменя примерно веднъж в годината двигателното масло. Готов е да плати над 15-20-30 лв/л. Но да смени на 5г антифриза за 50-60 лв не го приема за належащо?

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Решил съм се да го сменя и ще го сменя, само трябва да попитам в Ратола ако не е закупен от тях дали ще ми го сменят. Както ти казваш се сменя рядко и искам да си сложа някои хубав антифриз, за това се чудя и разпитвам толкова много. Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...