Премини към съдържание

Фреон - колко събира?


Препоръчано мнение

Вчера реших да направя профилактика на климатика за да съм готов с тези жеги. Източихме фреона, 510 гр., но се оказа че в аутодатата няма данни колко фреон събира. Намерих описание от сървъра на Божо и там пише R134 - 720 грама. Толкова и наляхме но приятелчето което се занимава с климатиците каза че му се вижда малко. Преди мен прави един VW - 850грама. Та вярно ли е това 720 грама?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вчера реших да направя профилактика на климатика за да съм готов с тези жеги. Източихме фреона, 510 гр., но се оказа че в аутодатата няма данни колко фреон събира. Намерих описание от сървъра на Божо и там пише R134 - 720 грама. Толкова и наляхме но приятелчето което се занимава с климатиците каза че му се вижда малко. Преди мен прави един VW - 850грама. Та вярно ли е това 720 грама?

Да вярно е, 720 грама фреон и някакво малко количество масло за компресора ако е N33W или N43W...............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да не отварям нова тема. Къде в София могат да ми наптавят профилактика на климатика? Да допълнят или напълнят нов фреон ако се налага. Обяви много, ама миналата година се напатих от "майстори" докато не се свързах с Пламен. Не ми се иска да тръгвам по същия път.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За София не знам но ако някой колега има път през Котел и има нужда от профилактика/ремонт на климатик да се свърже с мен. Момчето което тук се занимава с клима е приятелче, изключително кадърно, работи качествено и на изключително конкуренти цени :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някъде по предния капак трябва да пише какво количество фреон събира системата.Аз като правих тази операция,майстора погледна някъде там и видя.За моя Галант,май беше около 780гр.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някъде по предния капак трябва да пише какво количество фреон събира системата.Аз като правих тази операция,майстора погледна някъде там и видя.За моя Галант,май беше около 780гр.

 

Миналата година като си сменях фреона, в системата имаше едно 150 гр. масло... Дълго се чудих дали не е много, но накрая реших, че от много глава не боли, а и компресорът ще ми е благодарен, за мазната си работа... :icon_dance: Да напомня на забравилите - изключително важно е, когато сменяте фреон, да се източи цялото количество, заедно с маслото и да се напълни наново, заедно с маслото. Не че нещо, ама майстори всякакви.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има ли някаква промяна след като смени фреона?

Ами да - духа по хладно и това което ми прави впечатление е че компресора включва доста по рядко. На капака пише само R134 и няма данни за количеството.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен днеска ми доляха малко, разделих се с 30лв. Преди духаше 14 градуса, сега около 7-8. Имаше още леки мехурчета в резервоарчето, но "майстора" почна да вади терории как ако се сипело повече фреон от колкото трябва щяло да обледи и да вдигне температурата. Даже се очуди как сваля под 10 градуса, и почна да дава примери с други марки и как нямало смисъл и т.н...

Фреона май беше 134а. Всичкото е около 760грама, но му трябваше много малко и не сме точили нищо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Където 720 там и 760.

На мен като го дозареждаха премериха налягането само и го донапълниха с едни маркучи и два манометъра за 5мин, след това провериха дали духа достатъчно студено.

Въпроса е от въздуховодите колко градуса трябва да излиза и точно в кой се мери. Сондата на решетката ли се слага или се вкарва навътре, защото имам чувството че не го мериха както трябва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз да питам за галанта, моя климатик духа хладно а не студено, компресора се включва но много бавно охлажда купето. Като вдигна капака и до десния фар има едно "прозорче" и в него се мяткат мехурчета ...май ми е малко фреона. Колко трябва да е температурата на въздуха непосредствено след въздуховодите на макс. кул (17 градуса май беше)?

Не че ми трябва климатик ама да знам за напред какво предстой да му правя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

sirko, предполагам че ти е малко фреона. Веднага след въздуховодите при около 10-15 минути работа е нормално да ти е около 3-4 градуса. :cold:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

sirko, предполагам че ти е малко фреона. Веднага след въздуховодите при около 10-15 минути работа е нормално да ти е около 3-4 градуса. :cold:

Като мериха моя,сондичката на термометъра я вкараха навътре във въздуховода и там показа малко над 7 градуса....Майстора каза,че това било нормално,но на мен климатика ми се струва доста слаб. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тъкмо се върнах от магазина, че нямах термометър под ръка след установения тест термометъра показва 11-12 градуса на въздуха непосредствено след въздуховодите на макс. охлаждане (17гр.) вътрешна цуркулация, макс вентилатор и външна темп. 24 гр.

...май съм си за фреонец :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

За фреон си. Трябва на въздуховодите да ти е 4-5 градуса.

Провери и за теч в системата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами теч едва ли има защото климатика е на този хал от както съм я купил (над година) до сега да е изтекъл всичкия. На есен или на пролет ще я водя на майстор да я види.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да вмъкна,че всички измервания при автоклиматиците било температура или налягане се правят при 1500 об. на двигателя.На най ниската степен на вент. температурата на изх. въздух е около -5гр.,на макс от 3-7 гр.Показател за добре работещ климатик е обилното изтичане на конденз.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми изкарваше около 7-8 градуса на "MAX COOL" При -5 градуса тоя конденз няма ли да заледи всичко (тръбата взе да замръзва), майстора каза че ако се сипе още можело да стане по-зле или даже да почне да замръзва охладителя на климатика.

Мериха само темперарурата и налягането, но нещо съмнителна ми се стори работата...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е относително и си е за конкретния автомобил. Който го интересува ето как се проверява производителността на климатика, японеца си го е написал че и картинки сложил -

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubish...WAGON_WM_55.pdf

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Излиза че е в нормата, даже малко под нея и че имало сензор против замръзване на изпарителя.

Лошото че че компресорите с R12 вадят с до 5 градуса по-ниска температура...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...