Премини към съдържание

Странен проблем къси светлини


Препоръчано мнение

Здравейте,

 

онзи ден жената беше закъсала в снега. Минах помогнах и да изкара колата. Късите светлини и на двата фара светеха.

По-късно се прибра, каза че пребоксувала още веднъж на някъде си и изведнъж и угаснал единият фар.

 

Смених крушката без дори да погледна старата дали е наред (H7) и с изненада установих, че отново късата светлина на същият фар не работи!!!

 

Едва ли е предпазител, защото не работи само единият фар. Прегледал кабеляците - нямаше видими поражения от късо и др.

Да е запекло някое реле? Някакви предположения колеги?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако е реле най-вероятно ще залепне на включено положение. Някои коли имат отделни предпазители на левия и десния фар.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всички коли имат по 2 предпазителя за светлините - ляв и десен! Те да не са луди производителите да оставят двата фара на един предпазител и като гръмне бушончето - да се утепаме някъде без светлини! Същото е и с габаритите.

Провери си първо бушона!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И уточни за какъв колт става дума. H7 на старите модели няма, т.е. предполагам след 2002-ра модел?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И уточни за какъв колт става дума. H7 на старите модели няма, т.е. предполагам след 2002-ра модел?
Прочети заглавието на темата..... :P ...... :rtfm:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Автомобила е Mitsubishi Colt 2004 1.3 95hp - така както е записано и в описанието под темата.

 

Прегледах всички предпазители свързани с светлините. На този модел късата светлина се формира от две крушки! Късата светлина просто липсва в целия фар - (и двете крушки не светят, но за сметка на това дългите работят)

За всеки случай размених и предпазителите от левия на десния.. пак същото!

Вероятно ще се наложи да разглобявам фара за да проверя по-обстойно кабелите до него, иначе няма място...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всички коли имат по 2 предпазителя за светлините - ляв и десен! Те да не са луди производителите да оставят двата фара на един предпазител и като гръмне бушончето - да се утепаме някъде без светлини! Същото е и с габаритите.

Провери си първо бушона!

 

Да така се оказа. Даже има повече предпазители отколкото предполагах.. за какво ли не.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж тук http://peterrb.data.bg/p/files/download/10...kshopmanual.rar надявам се да ти помогне нещо това. При мен лично изгоряха по веднъж всяка една от крушките на късите, но след смяната съм нямал проблеми. Тези по-малките крушки са си габаритите и нямат общо с късите, щом не светят и те проблема е някъде по назад в схемата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж тук http://peterrb.data.bg/p/files/download/10...kshopmanual.rar надявам се да ти помогне нещо това. При мен лично изгоряха по веднъж всяка една от крушките на късите, но след смяната съм нямал проблеми. Тези по-малките крушки са си габаритите и нямат общо с късите, щом не светят и те проблема е някъде по назад в схемата.

 

 

Разреших проблема!

Оказа се, че на този модел (всъщност не знам при другите как е) реално има по 2 крушки, които светят едновременно и за дълги и за къси. Явно са вързани последователно, защото след като е изгоряла едната, реално и другата е спряла да свети. Проблема беше, че съм сменил неправилната крушка. Проверих в последствие и другата и я смених. Всичко си дойде на мястото!

Мисля, че е доста странно това решение на конструкторите на модела!

 

Благодаря за съветите колеги!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разреших проблема!

Оказа се, че на този модел (всъщност не знам при другите как е) реално има по 2 крушки, които светят едновременно и за дълги и за къси. Явно са вързани последователно, защото след като е изгоряла едната, реално и другата е спряла да свети. Проблема беше, че съм сменил неправилната крушка. Проверих в последствие и другата и я смених. Всичко си дойде на мястото!

Мисля, че е доста странно това решение на конструкторите на модела!

 

Благодаря за съветите колеги!

 

Не може 12V крушки да са свързани последователно. Освен ако не са за 6V. Ама не ми се вярва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не може 12V крушки да са свързани последователно. Освен ако не са за 6V. Ама не ми се вярва.

 

Две крушки само за дълги, като даде къси релето ги включва последователно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Две крушки само за дълги, като даде къси релето ги включва последователно.

 

Даа, винаги може да се научи нещо ново. Не бях срещал такъв вариант на превключване. :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Здравейте

Вчера както си карах ми изгаснаха и двете къси светлини на фаровете. Отворих предния капак и погледнах предпазителите и единия се беше стопил. Днес си купих нови предпазители и ги смених всички, но нищо не се промени. Разглобих таблото под волана и там смених всичко но фаровете пак си светят само на дълги?!

Въпросът ми е, възможно ли е да изгорят и на двете лампи едновременно късите светлини и има ли някаде в колата друго табло с предпазители, освен това под капака и това под волана?

Колата е colt glxi 1,6 16v 94г.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам че не си пипал с пръсти самите крушки преди да ги сложиш.

Много често от това става.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може да е заминало релето, или контактите в леглото му (не без причина), или копчето за пускане. Тези предпазители вземи си сложи по-добре оригиналните, че другите има вероярност да са им по-тънки изводите и ако не правят добър контакт да стопят таблото с бушоните.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Крушките още не съм ги вадил от фаровете и знам за това, че не се пипат с пръсти по балона. Така бастисах преди време едната :icon_confused: .

Утре ще си купя 2 нови, мисля че бяха Н4, и така ще пробвам и ако не се получи, колта отива на еладжия.

Преди час проверих с уред оригиналните предпазители и всичките са ок. Наистина тези който купих от ОМВ са с по-тънки пластинки и отивам сега да върна старите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След като имаш мултицед, изкарай буксата от единия фар и замери дали идва напрежение на късите. Така няма да ти се наложи да купуваш крушки на празно, а и да вадиш твоите. И напълно е възможно да изгорят и двете на къси едновременно. Замери, и ако нямаш ток тогава отивай на еладжия, ако имаш - купи си крушки (и да не са от 5 лв. к-та). Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Купи си крушки от OMV-то, така като си почнал. До колкото знам имат OSRAM COOL BLUE и Night Braker. Май така се казваха.

Извадете и релето и му проверете контактите, както и самото реле. Кабелите и масите (ако има);

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...