viachy Публикувано 23 ноември 2008 Сподели Публикувано 23 ноември 2008 Здравейте, Надявам се членовете от форума, които разбират от дизели да могат да дадат полезен съвет. :icon_blush: Всичко започна от факта, че аматьорската ми глава не можа да разбере навреме защо се налага всеки ден да долива между 300мл и 1л. в радиатора и къде може да изчезва тази вода....от както карам колата (и не посушах съвета на DJ да я продам) и взех решение да я стегна и да си я карам със здраве... никога не беше загрявала. Просто не доумявах къде отива водата и защо трябва всеки ден да доливам. От радиатора не се вижда да тече, от връзките също. Та големия проблем аз сам си го докарах на главата и сега ще си понасям последствията. Като се прибирах последния път по магистралата и колата ту вдигаше градусите, ту ги сваляше. В Сф влязох при нормална температура и като започна да ги качва и в крайна сметка на 100 метра от вкъщи прегря. В последствие разбрах, че за да го охладя е трябвало да карам бясно и да освобождавам от скорост...ама да се върна на случката. Спрях на място отворих капака...и ужас... водата в разширителния съд ври... мотора се мъчи. абе мазало. Та добре че един човек ми даде вода и лека полека успяхме да нормализираме температурата. След случката реших че не ми се чака да ми дойде реда в Сф и ще пробвам да го закарам до Мнт... пак по магистралата. Прибрахме се все едно нищо не се беше случвало. Температурата както и преди не помръдна. Като го закарах на момчетата в сервиза и като видяха мехурчетата дето излизат от радиатора директно го приеха да го отварят...да сменят гарнитура...казаха че главата може и да не е спукана но ще се провери и това. Ами хубаво.... те ще го отворят. Ще сменят гарнитурата и ще шлайфат главата, Ако е спукана нещата отиват на доста серизни пари и проблеми. Обаче аз много се съмнявам дори и това да реши проблема с водата...Ако радиатора не е спукан къде отива тая вода? Преди малко четох из форума и един колега с подобен проблем беше писал за Рънер 2,0 тд дето прегрява само,че при него проблема се е решил малко като на магия...едва ли в моя случай и аз ще имам такъв късмет. Моля ви дайте съвети къде да търсим проблема... ако се наложи ще купувам и нов радиатор , но пак казвам, че никога не съм виждал да тече от него... Колата е от аватара. 2.0 ТД - 94г. :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Galant2002 Публикувано 23 ноември 2008 Сподели Публикувано 23 ноември 2008 Здравейте, Надявам се членовете от форума, които разбират от дизели да могат да дадат полезен съвет. :icon_blush: Всичко започна от факта, че аматьорската ми глава не можа да разбере навреме защо се налага всеки ден да долива между 300мл и 1л. в радиатора и къде може да изчезва тази вода....от както карам колата (и не посушах съвета на DJ да я продам) и взех решение да я стегна и да си я карам със здраве... никога не беше загрявала. Просто не доумявах къде отива водата и защо трябва всеки ден да доливам. От радиатора не се вижда да тече, от връзките също. Та големия проблем аз сам си го докарах на главата и сега ще си понасям последствията. Като се прибирах последния път по магистралата и колата ту вдигаше градусите, ту ги сваляше. В Сф влязох при нормална температура и като започна да ги качва и в крайна сметка на 100 метра от вкъщи прегря. В последствие разбрах, че за да го охладя е трябвало да карам бясно и да освобождавам от скорост...ама да се върна на случката. Спрях на място отворих капака...и ужас... водата в разширителния съд ври... мотора се мъчи. абе мазало. Та добре че един човек ми даде вода и лека полека успяхме да нормализираме температурата. След случката реших че не ми се чака да ми дойде реда в Сф и ще пробвам да го закарам до Мнт... пак по магистралата. Прибрахме се все едно нищо не се беше случвало. Температурата както и преди не помръдна. Като го закарах на момчетата в сервиза и като видяха мехурчетата дето излизат от радиатора директно го приеха да го отварят...да сменят гарнитура...казаха че главата може и да не е спукана но ще се провери и това. Ами хубаво.... те ще го отворят. Ще сменят гарнитурата и ще шлайфат главата, Ако е спукана нещата отиват на доста серизни пари и проблеми. Обаче аз много се съмнявам дори и това да реши проблема с водата...Ако радиатора не е спукан къде отива тая вода? Преди малко четох из форума и един колега с подобен проблем беше писал за Рънер 2,0 тд дето прегрява само,че при него проблема се е решил малко като на магия...едва ли в моя случай и аз ще имам такъв късмет. Моля ви дайте съвети къде да търсим проблема... ако се наложи ще купувам и нов радиатор , но пак казвам, че никога не съм виждал да тече от него... Колата е от аватара. 2.0 ТД - 94г. :mitsu-smiley: :mitsu-smiley:Щом е заминала гарнитурата, значи водата влиза в някои от цилиндрите и от там се изпарява... Затова доливаш всеки ден. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
viachy Публикувано 24 ноември 2008 Автор Сподели Публикувано 24 ноември 2008 По въпроса с прегряването мога да пиша с часове, ноооо......както винаги става , няма време........ще се опитам да ти посоча една малка част от проблемите които съпътстват този проблем.........1. Запушен радиатор, задръстен или слагано е добавки за течове - в този случай го разкачи от маркучите и го промий хубаво...........2. Запушена магистрала на блока или главата, това става и когато имаш котлен камък вътре по охл. система- проверява се като стиснеш някой от маркучите и се усети в ръката ти пукане ,все едно чупиш яйца с ръка.........отново промивка на мотора с вода.........3. Термостат - смяна направо или поне го махни4. капачка на радиатора...........смяна или с ВД40 го ппромий като натискаш клапана поне 20 пъти( ако е стара , то гарантирам ти че ще почне да излизат ръжди много .........До тук е с охлаждането проблемите, всички те могат да се отстранят ако след като си направил тези процедури по горе и го сглобиш, да сложиш спец препарад за промиване на котлен камък или оцет и сода за хляб.............. след известно каране , разглабяш всичко и по горните процедури отново..........Другото което може да е, е че ако имаш спукана глава някъде , то така ще се държи колата ти........и накрая може да имаш проблевм с помпата, да не осигурява достатъчен дебит и т.н.Метална гарнитура няма , може да се направи по поръчка на ул. Симеон Ако има нещо пиши........... :icon_bye: Току що изрових този пост и мисля първите 4точки да да бъдат направени задължително. П.п. чувствам се все едно имам близък човек в болница. Пожелавам на всички да вкарват колите си в бокса само за смяна на консумативи и рутинни прегледи. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 24 ноември 2008 Сподели Публикувано 24 ноември 2008 Здравейте, Надявам се членовете от форума, които разбират от дизели да могат да дадат полезен съвет. :icon_blush: Всичко започна от факта, че аматьорската ми глава не можа да разбере навреме защо се налага всеки ден да долива между 300мл и 1л. в радиатора и къде може да изчезва тази вода....от както карам колата (и не посушах съвета на DJ да я продам) и взех решение да я стегна и да си я карам със здраве... никога не беше загрявала. Просто не доумявах къде отива водата и защо трябва всеки ден да доливам. От радиатора не се вижда да тече, от връзките също. Та големия проблем аз сам си го докарах на главата и сега ще си понасям последствията. Като се прибирах последния път по магистралата и колата ту вдигаше градусите, ту ги сваляше............Ами проблема ти е че е оставяла малко вода в охл. система и затова ти се получава този ефект - ту загрява ,ту се нормализира..........Твоята кола аз още първия път ти казах че е отваряна и не е ясно какво са я сътворили.........бях 100% убеден че ще имаш такива проблеми и те не закъсняха.......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 24 ноември 2008 Сподели Публикувано 24 ноември 2008 Моля ви дайте съвети къде да търсим проблема... ако се наложи ще купувам и нов радиатор , но пак казвам, че никога не съм виждал да тече от него... Колата е от аватара. 2.0 ТД - 94г. :mitsu-smiley: :mitsu-smiley:Е как не си виждал, като в една друга тема писа че е спукан радиатора, и си търсиш друг..........Главата-задължително на водна проба.......Освен нея и гарнитурата, проверете и цилиндрите за евентуални пукнатини.......Също пробив може да има и в турбината, понеже и тя ти е с водно охлаждане.......Промивка на радиатора-задължително.....Проверка на термостата, а също и на водната помпа-лопатките на турбинката вижте, да не ги е изяла корозията....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Thel Публикувано 24 ноември 2008 Сподели Публикувано 24 ноември 2008 Е как не си виждал, като в една друга тема писа че е спукан радиатора, и си търсиш друг..........Главата-задължително на водна проба.......Освен нея и гарнитурата, проверете и цилиндрите за евентуални пукнатини.......Също пробив може да има и в турбината, понеже и тя ти е с водно охлаждане.......Промивка на радиатора-задължително.....Проверка на термостата, а също и на водната помпа-лопатките на турбинката вижте, да не ги е изяла корозията....... Ако главата е пукната не трябва ли колегата да има и други тревоги - постоянно загряване, дори и на леко изкачване, омесване на маслото с вода (пресичане)? Или се лъжа? А какви са симптомите на прецакана гарнитура? Няма ли външни индикации за тези проблеми? До колкото знам, ако гарнитурата ти е заминала, можеш да го определиш по наличието на странна консистенция, наподобяваща боза в дъното на масления филтър. А балончетата в разширителния съд какво доказват? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 24 ноември 2008 Сподели Публикувано 24 ноември 2008 Ако главата е пукната не трябва ли колегата да има и други тревоги - постоянно загряване, дори и на леко изкачване, омесване на маслото с вода (пресичане)? Или се лъжа? А какви са симптомите на прецакана гарнитура? Няма ли външни индикации за тези проблеми? До колкото знам, ако гарнитурата ти е заминала, можеш да го определиш по наличието на странна консистенция, наподобяваща боза в дъното на масления филтър. А балончетата в разширителния съд какво доказват? Не е задължително. Зависи къде е спукана. Най-често се пука около леглата на клапаните или между тях. Ако гарнитурата е прецакана, най-често водата влиза в цилиндъра. и то докато ДВГ-то не работи. После палиш, цилиндъра пълен с вода, хидр. удар, хубав мотор беше. Но като мотора работи, може да се появят мехурчета в разш. съд - щот тогава изгорелите газове влизат във водата. и антифриза става мътен. и колата прегрява - и пак - хубав мотор беше Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 24 ноември 2008 Сподели Публикувано 24 ноември 2008 Ако главата е пукната не трябва ли колегата да има и други тревоги - постоянно загряване, дори и на леко изкачване, омесване на маслото с вода (пресичане)? Или се лъжа? А какви са симптомите на прецакана гарнитура? Няма ли външни индикации за тези проблеми? До колкото знам, ако гарнитурата ти е заминала, можеш да го определиш по наличието на странна консистенция, наподобяваща боза в дъното на масления филтър. А балончетата в разширителния съд какво доказват?Не винаги смесва вода и масло, независимо дали е спукана глава или издухана гарнитура.......Зависи къде точно е пробива....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Thel Публикувано 24 ноември 2008 Сподели Публикувано 24 ноември 2008 Но като мотора работи, може да се появят мехурчета в разш. съд - щот тогава изгорелите газове влизат във водата. и антифриза става мътен. и колата прегрява - и пак - хубав мотор беше Това при положение, че гарнитурата е издухана или при покнат блок? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 24 ноември 2008 Сподели Публикувано 24 ноември 2008 Това при положение, че гарнитурата е издухана или при покнат блок? Водата циркулира в блока, след това през отвори преминава в главата / понякога, ако е "ТУРБО" и през турбината/ и отива да се охлажда. Ако пукнатината е към цилиндър, глава или турбо, във водата постъпват газове. Ако пукнатината е към местата за мазане, водата постъпва в маслото - боза. А гарнитурата на главата уплътнява цилиндрите, но и отворите, през които минават и водата, и маслото. И зависи как се е пре..ала гарнитурата - там могат да се смесят и трите - газове, вода и масло. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
viachy Публикувано 24 ноември 2008 Автор Сподели Публикувано 24 ноември 2008 Ами проблема ти е че е оставяла малко вода в охл. система и затова ти се получава този ефект - ту загрява ,ту се нормализира..........Твоята кола аз още първия път ти казах че е отваряна и не е ясно какво са я сътворили.........бях 100% убеден че ще имаш такива проблеми и те не закъсняха.......... Прав си, но държа да кажа че колата не загря от друго ами защото на магистралата е изхвърлила всичката вода - иначе това беше единствения път когато е загрявала, а моя е грешката,че я оставих да прегрее. Разбира се ясно е,че е имало проблем с охладителната система и както казваш рано или късно се обади сериозно... Аз просто искам да го реша този проблем и да си карам Галантчето.. Е как не си виждал, като в една друга тема писа че е спукан радиатора, и си търсиш друг..........Главата-задължително на водна проба.......Освен нея и гарнитурата, проверете и цилиндрите за евентуални пукнатини.......Също пробив може да има и в турбината, понеже и тя ти е с водно охлаждане.......Промивка на радиатора-задължително.....Проверка на термостата, а също и на водната помпа-лопатките на турбинката вижте, да не ги е изяла корозията....... Taка е, аз още се чудя дали да не купя нов радиатор. Просто казвам,че не съм виждал да тече и това според доста хора е най-логично да се направи когато доливаш м/у 0.2-1л. на ден. - ако беше примерно само по 0,2л може да е радиатора, но е истина че още преди да я прегрея няколко пъти съм доливал по 1литър, че и повече. Случая даже беше че колата е студена - доливам 1литър и като я запаля тея мехурчета си излизаха на през 15-20 сек. ама аз си мислех че това е защото системата се обезвъздушава, а не защото имам сериозен проблем...както казах - аматьорски историй. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Thel Публикувано 24 ноември 2008 Сподели Публикувано 24 ноември 2008 Прав си, но държа да кажа че колата не загря от друго ами защото на магистралата е изхвърлила всичката вода - иначе това беше единствения път когато е загрявала, а моя е грешката,че я оставих да прегрее. Разбира се ясно е,че е имало проблем с охладителната система и както казваш рано или късно се обади сериозно... Аз просто искам да го реша този проблем и да си карам Галантчето.. Taка е, аз още се чудя дали да не купя нов радиатор. Просто казвам,че не съм виждал да тече и това според доста хора е най-логично да се направи когато доливаш м/у 0.2-1л. на ден. - ако беше примерно само по 0,2л може да е радиатора, но е истина че още преди да я прегрея няколко пъти съм доливал по 1литър, че и повече. Случая даже беше че колата е студена - доливам 1литър и като я запаля тея мехурчета си излизаха на през 15-20 сек. ама аз си мислех че това е защото системата се обезвъздушава, а не защото имам сериозен проблем...както казах - аматьорски историй. А имаш ли потвърждение от майсторите какво и е точно? Темата живо ме интересува, защото и аз страдам от подобен проблем - губи ми се антифриз, но не в такива големи количества като теб. Аз тези дни смених антифриза и сега също като теб наблюдавам балончета в разширителния съд, но само при форсиране на двигателя. Иска ми се да са в резултат на обезвъздушаване на системата, но надали... Ще чакам да споделиш какъв ти е проблема... :icon_crying: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
viachy Публикувано 24 ноември 2008 Автор Сподели Публикувано 24 ноември 2008 А имаш ли потвърждение от майсторите какво и е точно? Темата живо ме интересува, защото и аз страдам от подобен проблем - губи ми се антифриз, но не в такива големи количества като теб. Аз тези дни смених антифриза и сега също като теб наблюдавам балончета в разширителния съд, но само при форсиране на двигателя. Иска ми се да са в резултат на обезвъздушаване на системата, но надали... Ще чакам да споделиш какъв ти е проблема... :icon_crying: Преди малко се чух с майсторите. Радиатора все пак е пукнат посредата. Казаха че вече са го занесли да го залепят. Ако не стане ще се купува нов. Гарнитурата от едната страна е изпуснала. Ще се сменя. Главата е шлайфана от предишния собственик. Не е пукната. Много съм обнадежден,че проблема ще бъде решен. Стискайте палци. :good: Много се надявам да нямаш подобен проблем, да не говороим изобщо да е по сериозен.... :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 24 ноември 2008 Сподели Публикувано 24 ноември 2008 Преди малко се чух с майсторите. Радиатора все пак е пукнат посредата. Казаха че вече са го занесли да го залепят. Ако не стане ще се купува нов. Гарнитурата от едната страна е изпуснала. Ще се сменя. Главата е шлайфана от предишния собственик. Не е пукната. Много съм обнадежден,че проблема ще бъде решен. Стискайте палци. :good: Много се надявам да нямаш подобен проблем, да не говороим изобщо да е по сериозен.... :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :icon_thumbup: Това е сравнително добре. Спукал се е радиатора, изтекла е водата, тогава е прегряла и е заминала гарнитурата. Надявям се други поражения да няма. :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 24 ноември 2008 Сподели Публикувано 24 ноември 2008 Преди малко се чух с майсторите. Радиатора все пак е пукнат посредата. Казаха че вече са го занесли да го залепят. Ако не стане ще се купува нов. Гарнитурата от едната страна е изпуснала. Ще се сменя. Главата е шлайфана от предишния собственик. Не е пукната. Много съм обнадежден,че проблема ще бъде решен. Стискайте палци. :good: Много се надявам да нямаш подобен проблем, да не говороим изобщо да е по сериозен.... :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley:Пак те подсещам, не разчитайте на това че е шлайфана и преди главата......Занеси я на водна проба, защото целият проблем може да е дошъл от нея......Пробата е 25-30лв, а още една гарнитура и сваляне на главата, знаеш вече колко ще ти струва......И не търсете цепки между клапаните, както ти каза колегата......Там пукат опелите и фолксвагените.....Галанта винаги цепи главата под бренерите...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Thel Публикувано 24 ноември 2008 Сподели Публикувано 24 ноември 2008 Пак те подсещам, не разчитайте на това че е шлайфана и преди главата......Занеси я на водна проба, защото целият проблем може да е дошъл от нея......Пробата е 25-30лв, а още една гарнитура и сваляне на главата, знаеш вече колко ще ти струва......И не търсете цепки между клапаните, както ти каза колегата......Там пукат опелите и фолксвагените.....Галанта винаги цепи главата под бренерите...... А бат Марине какъв е масрафа на цялата процедура - гарнитура, шлайф, проба на главата и труд? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 24 ноември 2008 Сподели Публикувано 24 ноември 2008 А бат Марине какъв е масрафа на цялата процедура - гарнитура, шлайф, проба на главата и труд?Към 220-250лв.-зависи каква гарнитура ще се сложи..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Thel Публикувано 24 ноември 2008 Сподели Публикувано 24 ноември 2008 Към 220-250лв.-зависи каква гарнитура ще се сложи..... Ами че то не е чак толкова много, аз за други пари се бях настроил. Щото знам че е голяма игра и отнема няколко дена... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Веско Публикувано 25 ноември 2008 Сподели Публикувано 25 ноември 2008 Абе то толкова, ама май забрави масрафа за радиатор, пък до вземат да погледнат и водната помпа. Лятото брах ядове точно с подобен проблем. Вземам готова колата с шлайфана и проверена глава, сменена водна помпа и термостат. На място всичко е ОК. След първите 20-на километра и по-голямо натоварване обаче всичката вода вън. Отново в бокса и както бях тръгнал за морето се видях в чудо. Резултата - радиатор който е не само задръстен, ами и пукнат, пък и пластмасовиат капак от горе се разпада. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
viachy Публикувано 25 ноември 2008 Автор Сподели Публикувано 25 ноември 2008 Е да за това се надявам да спечеля новия Лансер от OnyourMark и да не ми се разпада нищо повече :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Thel Публикувано 25 ноември 2008 Сподели Публикувано 25 ноември 2008 :icon_thumbup: Това е сравнително добре. Спукал се е радиатора, изтекла е водата, тогава е прегряла и е заминала гарнитурата. Надявям се други поражения да няма. :icon_thumbup: Добре де, доколкото разбрах, колегата е имал балончета в разширишелния съд, а те не са ли признак за издухана гарнитура, а не за пукнат радиатор? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 25 ноември 2008 Сподели Публикувано 25 ноември 2008 Че радиатора ако е пукнат и изпусне малко течност. Дали после няма да има балончета.......И изобщо при такъв проблем най-добре е да се процедира както е описал Марин. Някъде видях писано "главата е шлайфана от предишния собственик"....това не е гаранция за решение на проблема. А щом се е наложило повторно сваляне значи и толкова е оправен проблема.......т.е. оправена е като за продаване. Та водна проба, шлайф, водна помпа, термостат, радиатор, проверка за течове и т.н........Като ще се прави нещо, то да се направи както трябва. Действаите по указанията на mario64. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 25 ноември 2008 Сподели Публикувано 25 ноември 2008 Добре де, доколкото разбрах, колегата е имал балончета в разширишелния съд, а те не са ли признак за издухана гарнитура, а не за пукнат радиатор? Най-вероятно предположение - Когато радиатора се е спукал, част от водата е заминала. Двигателят е почнал да прегрява. Тогава обикновено и гарнитурата изтърва и може изгорели газове да навлязат във водата - мехурчета в разш. съд, че и в маслото - духа силно от капачката за маслото. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
viachy Публикувано 25 ноември 2008 Автор Сподели Публикувано 25 ноември 2008 Процедурите са в процес на изпълнение. :icon_dance: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 25 ноември 2008 Сподели Публикувано 25 ноември 2008 По вероятно е радиатора да се е спукал след като се е прецакала гарнитурата или се е спукала главата и е почнало да се надува водната система което води до спукване на радиатора и от там -изтичане на водата............... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.