Премини към съдържание

Ще ми изкормят Галантчето


viachy

Препоръчано мнение

Здравейте,

 

Надявам се членовете от форума, които разбират от дизели да могат да дадат полезен съвет. :icon_blush:

 

Всичко започна от факта, че аматьорската ми глава не можа да разбере навреме защо се налага всеки ден да долива между 300мл и 1л. в радиатора и къде може да изчезва тази вода....от както карам колата (и не посушах съвета на DJ да я продам) и взех решение да я стегна и да си я карам със здраве... никога не беше загрявала. Просто не доумявах къде отива водата и защо трябва всеки ден да доливам. От радиатора не се вижда да тече, от връзките също.

 

Та големия проблем аз сам си го докарах на главата и сега ще си понасям последствията. Като се прибирах последния път по магистралата и колата ту вдигаше градусите, ту ги сваляше. В Сф влязох при нормална температура и като започна да ги качва и в крайна сметка на 100 метра от вкъщи прегря. В последствие разбрах, че за да го охладя е трябвало да карам бясно и да освобождавам от скорост...ама да се върна на случката. Спрях на място отворих капака...и ужас... водата в разширителния съд ври... мотора се мъчи. абе мазало. Та добре че един човек ми даде вода и лека полека успяхме да нормализираме температурата.

 

След случката реших че не ми се чака да ми дойде реда в Сф и ще пробвам да го закарам до Мнт... пак по магистралата. Прибрахме се все едно нищо не се беше случвало. Температурата както и преди не помръдна. Като го закарах на момчетата в сервиза и като видяха мехурчетата дето излизат от радиатора директно го приеха да го отварят...да сменят гарнитура...казаха че главата може и да не е спукана но ще се провери и това.

 

Ами хубаво.... те ще го отворят. Ще сменят гарнитурата и ще шлайфат главата, Ако е спукана нещата отиват на доста серизни пари и проблеми. Обаче аз много се съмнявам дори и това да реши проблема с водата...Ако радиатора не е спукан къде отива тая вода? Преди малко четох из форума и един колега с подобен проблем беше писал за Рънер 2,0 тд дето прегрява само,че при него проблема се е решил малко като на магия...едва ли в моя случай и аз ще имам такъв късмет.

 

Моля ви дайте съвети къде да търсим проблема... ако се наложи ще купувам и нов радиатор , но пак казвам, че никога не съм виждал да тече от него...

 

Колата е от аватара. 2.0 ТД - 94г.

:mitsu-smiley: :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 86
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Здравейте,

 

Надявам се членовете от форума, които разбират от дизели да могат да дадат полезен съвет. :icon_blush:

 

Всичко започна от факта, че аматьорската ми глава не можа да разбере навреме защо се налага всеки ден да долива между 300мл и 1л. в радиатора и къде може да изчезва тази вода....от както карам колата (и не посушах съвета на DJ да я продам) и взех решение да я стегна и да си я карам със здраве... никога не беше загрявала. Просто не доумявах къде отива водата и защо трябва всеки ден да доливам. От радиатора не се вижда да тече, от връзките също.

 

Та големия проблем аз сам си го докарах на главата и сега ще си понасям последствията. Като се прибирах последния път по магистралата и колата ту вдигаше градусите, ту ги сваляше. В Сф влязох при нормална температура и като започна да ги качва и в крайна сметка на 100 метра от вкъщи прегря. В последствие разбрах, че за да го охладя е трябвало да карам бясно и да освобождавам от скорост...ама да се върна на случката. Спрях на място отворих капака...и ужас... водата в разширителния съд ври... мотора се мъчи. абе мазало. Та добре че един човек ми даде вода и лека полека успяхме да нормализираме температурата.

 

След случката реших че не ми се чака да ми дойде реда в Сф и ще пробвам да го закарам до Мнт... пак по магистралата. Прибрахме се все едно нищо не се беше случвало. Температурата както и преди не помръдна. Като го закарах на момчетата в сервиза и като видяха мехурчетата дето излизат от радиатора директно го приеха да го отварят...да сменят гарнитура...казаха че главата може и да не е спукана но ще се провери и това.

 

Ами хубаво.... те ще го отворят. Ще сменят гарнитурата и ще шлайфат главата, Ако е спукана нещата отиват на доста серизни пари и проблеми. Обаче аз много се съмнявам дори и това да реши проблема с водата...Ако радиатора не е спукан къде отива тая вода? Преди малко четох из форума и един колега с подобен проблем беше писал за Рънер 2,0 тд дето прегрява само,че при него проблема се е решил малко като на магия...едва ли в моя случай и аз ще имам такъв късмет.

 

Моля ви дайте съвети къде да търсим проблема... ако се наложи ще купувам и нов радиатор , но пак казвам, че никога не съм виждал да тече от него...

 

Колата е от аватара. 2.0 ТД - 94г.

:mitsu-smiley: :mitsu-smiley:

Щом е заминала гарнитурата, значи водата влиза в някои от цилиндрите и от там се изпарява... Затова доливаш всеки ден.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По въпроса с прегряването мога да пиша с часове, ноооо......както винаги става , няма време........ще се опитам да ти посоча една малка част от проблемите които съпътстват този проблем.........

1. Запушен радиатор, задръстен или слагано е добавки за течове - в този случай го разкачи от маркучите и го промий хубаво...........

2. Запушена магистрала на блока или главата, това става и когато имаш котлен камък вътре по охл. система- проверява се като стиснеш някой от маркучите и се усети в ръката ти пукане ,все едно чупиш яйца с ръка.........отново промивка на мотора с вода.........

3. Термостат - смяна направо или поне го махни

4. капачка на радиатора...........смяна или с ВД40 го ппромий като натискаш клапана поне 20 пъти( ако е стара , то гарантирам ти че ще почне да излизат ръжди много .........

До тук е с охлаждането проблемите, всички те могат да се отстранят ако след като си направил тези процедури по горе и го сглобиш, да сложиш спец препарад за промиване на котлен камък или оцет и сода за хляб.............. след известно каране , разглабяш всичко и по горните процедури отново..........

Другото което може да е, е че ако имаш спукана глава някъде , то така ще се държи колата ти........

и накрая може да имаш проблевм с помпата, да не осигурява достатъчен дебит и т.н.

Метална гарнитура няма , може да се направи по поръчка на ул. Симеон :)

Ако има нещо пиши........... :icon_bye:

 

Току що изрових този пост и мисля първите 4точки да да бъдат направени задължително.

 

П.п. чувствам се все едно имам близък човек в болница. Пожелавам на всички да вкарват колите си в бокса само за смяна на консумативи и рутинни прегледи.

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Надявам се членовете от форума, които разбират от дизели да могат да дадат полезен съвет. :icon_blush:

 

Всичко започна от факта, че аматьорската ми глава не можа да разбере навреме защо се налага всеки ден да долива между 300мл и 1л. в радиатора и къде може да изчезва тази вода....от както карам колата (и не посушах съвета на DJ да я продам) и взех решение да я стегна и да си я карам със здраве... никога не беше загрявала. Просто не доумявах къде отива водата и защо трябва всеки ден да доливам. От радиатора не се вижда да тече, от връзките също.

 

Та големия проблем аз сам си го докарах на главата и сега ще си понасям последствията. Като се прибирах последния път по магистралата и колата ту вдигаше градусите, ту ги сваляше............

Ами проблема ти е че е оставяла малко вода в охл. система и затова ти се получава този ефект - ту загрява ,ту се нормализира..........

Твоята кола аз още първия път ти казах че е отваряна и не е ясно какво са я сътворили.........бях 100% убеден че ще имаш такива проблеми и те не закъсняха..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моля ви дайте съвети къде да търсим проблема... ако се наложи ще купувам и нов радиатор , но пак казвам, че никога не съм виждал да тече от него...

 

Колата е от аватара. 2.0 ТД - 94г.

:mitsu-smiley: :mitsu-smiley:

Е как не си виждал, като в една друга тема писа че е спукан радиатора, и си търсиш друг..........Главата-задължително на водна проба.......Освен нея и гарнитурата, проверете и цилиндрите за евентуални пукнатини.......Също пробив може да има и в турбината, понеже и тя ти е с водно охлаждане.......Промивка на радиатора-задължително.....Проверка на термостата, а също и на водната помпа-лопатките на турбинката вижте, да не ги е изяла корозията.......
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е как не си виждал, като в една друга тема писа че е спукан радиатора, и си търсиш друг..........Главата-задължително на водна проба.......Освен нея и гарнитурата, проверете и цилиндрите за евентуални пукнатини.......Също пробив може да има и в турбината, понеже и тя ти е с водно охлаждане.......Промивка на радиатора-задължително.....Проверка на термостата, а също и на водната помпа-лопатките на турбинката вижте, да не ги е изяла корозията.......

 

Ако главата е пукната не трябва ли колегата да има и други тревоги - постоянно загряване, дори и на леко изкачване, омесване на маслото с вода (пресичане)? Или се лъжа? А какви са симптомите на прецакана гарнитура? Няма ли външни индикации за тези проблеми? До колкото знам, ако гарнитурата ти е заминала, можеш да го определиш по наличието на странна консистенция, наподобяваща боза в дъното на масления филтър. А балончетата в разширителния съд какво доказват?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако главата е пукната не трябва ли колегата да има и други тревоги - постоянно загряване, дори и на леко изкачване, омесване на маслото с вода (пресичане)? Или се лъжа? А какви са симптомите на прецакана гарнитура? Няма ли външни индикации за тези проблеми? До колкото знам, ако гарнитурата ти е заминала, можеш да го определиш по наличието на странна консистенция, наподобяваща боза в дъното на масления филтър. А балончетата в разширителния съд какво доказват?

 

Не е задължително. Зависи къде е спукана. Най-често се пука около леглата на клапаните или между тях. Ако гарнитурата е прецакана, най-често водата влиза в цилиндъра. и то докато ДВГ-то не работи. После палиш, цилиндъра пълен с вода, хидр. удар, хубав мотор беше. Но като мотора работи, може да се появят мехурчета в разш. съд - щот тогава изгорелите газове влизат във водата. и антифриза става мътен. и колата прегрява - и пак - хубав мотор беше

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако главата е пукната не трябва ли колегата да има и други тревоги - постоянно загряване, дори и на леко изкачване, омесване на маслото с вода (пресичане)? Или се лъжа? А какви са симптомите на прецакана гарнитура? Няма ли външни индикации за тези проблеми? До колкото знам, ако гарнитурата ти е заминала, можеш да го определиш по наличието на странна консистенция, наподобяваща боза в дъното на масления филтър. А балончетата в разширителния съд какво доказват?
Не винаги смесва вода и масло, независимо дали е спукана глава или издухана гарнитура.......Зависи къде точно е пробива.......
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Но като мотора работи, може да се появят мехурчета в разш. съд - щот тогава изгорелите газове влизат във водата. и антифриза става мътен. и колата прегрява - и пак - хубав мотор беше

 

Това при положение, че гарнитурата е издухана или при покнат блок?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това при положение, че гарнитурата е издухана или при покнат блок?

 

Водата циркулира в блока, след това през отвори преминава в главата / понякога, ако е "ТУРБО" и през турбината/ и отива да се охлажда. Ако пукнатината е към цилиндър, глава или турбо, във водата постъпват газове. Ако пукнатината е към местата за мазане, водата постъпва в маслото - боза. А гарнитурата на главата уплътнява цилиндрите, но и отворите, през които минават и водата, и маслото. И зависи как се е пре..ала гарнитурата - там могат да се смесят и трите - газове, вода и масло.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами проблема ти е че е оставяла малко вода в охл. система и затова ти се получава този ефект - ту загрява ,ту се нормализира..........

Твоята кола аз още първия път ти казах че е отваряна и не е ясно какво са я сътворили.........бях 100% убеден че ще имаш такива проблеми и те не закъсняха..........

 

Прав си, но държа да кажа че колата не загря от друго ами защото на магистралата е изхвърлила всичката вода - иначе това беше единствения път когато е загрявала, а моя е грешката,че я оставих да прегрее. Разбира се ясно е,че е имало проблем с охладителната система и както казваш рано или късно се обади сериозно... Аз просто искам да го реша този проблем и да си карам Галантчето..

 

 

Е как не си виждал, като в една друга тема писа че е спукан радиатора, и си търсиш друг..........Главата-задължително на водна проба.......Освен нея и гарнитурата, проверете и цилиндрите за евентуални пукнатини.......Също пробив може да има и в турбината, понеже и тя ти е с водно охлаждане.......Промивка на радиатора-задължително.....Проверка на термостата, а също и на водната помпа-лопатките на турбинката вижте, да не ги е изяла корозията.......

 

 

Taка е, аз още се чудя дали да не купя нов радиатор. Просто казвам,че не съм виждал да тече и това според доста хора е най-логично да се направи когато доливаш м/у 0.2-1л. на ден. - ако беше примерно само по 0,2л може да е радиатора, но е истина че още преди да я прегрея няколко пъти съм доливал по 1литър, че и повече. Случая даже беше че колата е студена - доливам 1литър и като я запаля тея мехурчета си излизаха на през 15-20 сек. ама аз си мислех че това е защото системата се обезвъздушава, а не защото имам сериозен проблем...както казах - аматьорски историй.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прав си, но държа да кажа че колата не загря от друго ами защото на магистралата е изхвърлила всичката вода - иначе това беше единствения път когато е загрявала, а моя е грешката,че я оставих да прегрее. Разбира се ясно е,че е имало проблем с охладителната система и както казваш рано или късно се обади сериозно... Аз просто искам да го реша този проблем и да си карам Галантчето..

Taка е, аз още се чудя дали да не купя нов радиатор. Просто казвам,че не съм виждал да тече и това според доста хора е най-логично да се направи когато доливаш м/у 0.2-1л. на ден. - ако беше примерно само по 0,2л може да е радиатора, но е истина че още преди да я прегрея няколко пъти съм доливал по 1литър, че и повече. Случая даже беше че колата е студена - доливам 1литър и като я запаля тея мехурчета си излизаха на през 15-20 сек. ама аз си мислех че това е защото системата се обезвъздушава, а не защото имам сериозен проблем...както казах - аматьорски историй.

 

А имаш ли потвърждение от майсторите какво и е точно? Темата живо ме интересува, защото и аз страдам от подобен проблем - губи ми се антифриз, но не в такива големи количества като теб. Аз тези дни смених антифриза и сега също като теб наблюдавам балончета в разширителния съд, но само при форсиране на двигателя. Иска ми се да са в резултат на обезвъздушаване на системата, но надали... Ще чакам да споделиш какъв ти е проблема... :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А имаш ли потвърждение от майсторите какво и е точно? Темата живо ме интересува, защото и аз страдам от подобен проблем - губи ми се антифриз, но не в такива големи количества като теб. Аз тези дни смених антифриза и сега също като теб наблюдавам балончета в разширителния съд, но само при форсиране на двигателя. Иска ми се да са в резултат на обезвъздушаване на системата, но надали... Ще чакам да споделиш какъв ти е проблема... :icon_crying:

 

 

Преди малко се чух с майсторите. Радиатора все пак е пукнат посредата. Казаха че вече са го занесли да го залепят. Ако не стане ще се купува нов.

Гарнитурата от едната страна е изпуснала. Ще се сменя. Главата е шлайфана от предишния собственик. Не е пукната. Много съм обнадежден,че проблема ще бъде решен. Стискайте палци. :good:

 

Много се надявам да нямаш подобен проблем, да не говороим изобщо да е по сериозен....

 

:mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко се чух с майсторите. Радиатора все пак е пукнат посредата. Казаха че вече са го занесли да го залепят. Ако не стане ще се купува нов.

Гарнитурата от едната страна е изпуснала. Ще се сменя. Главата е шлайфана от предишния собственик. Не е пукната. Много съм обнадежден,че проблема ще бъде решен. Стискайте палци. :good:

 

Много се надявам да нямаш подобен проблем, да не говороим изобщо да е по сериозен....

 

:mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley:

:icon_thumbup: Това е сравнително добре. Спукал се е радиатора, изтекла е водата, тогава е прегряла и е заминала гарнитурата. Надявям се други поражения да няма. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко се чух с майсторите. Радиатора все пак е пукнат посредата. Казаха че вече са го занесли да го залепят. Ако не стане ще се купува нов.

Гарнитурата от едната страна е изпуснала. Ще се сменя. Главата е шлайфана от предишния собственик. Не е пукната. Много съм обнадежден,че проблема ще бъде решен. Стискайте палци. :good:

 

Много се надявам да нямаш подобен проблем, да не говороим изобщо да е по сериозен....

 

:mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley:

Пак те подсещам, не разчитайте на това че е шлайфана и преди главата......Занеси я на водна проба, защото целият проблем може да е дошъл от нея......Пробата е 25-30лв, а още една гарнитура и сваляне на главата, знаеш вече колко ще ти струва......И не търсете цепки между клапаните, както ти каза колегата......Там пукат опелите и фолксвагените.....Галанта винаги цепи главата под бренерите......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пак те подсещам, не разчитайте на това че е шлайфана и преди главата......Занеси я на водна проба, защото целият проблем може да е дошъл от нея......Пробата е 25-30лв, а още една гарнитура и сваляне на главата, знаеш вече колко ще ти струва......И не търсете цепки между клапаните, както ти каза колегата......Там пукат опелите и фолксвагените.....Галанта винаги цепи главата под бренерите......

 

А бат Марине какъв е масрафа на цялата процедура - гарнитура, шлайф, проба на главата и труд?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А бат Марине какъв е масрафа на цялата процедура - гарнитура, шлайф, проба на главата и труд?
Към 220-250лв.-зависи каква гарнитура ще се сложи.....
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Към 220-250лв.-зависи каква гарнитура ще се сложи.....

 

Ами че то не е чак толкова много, аз за други пари се бях настроил. Щото знам че е голяма игра и отнема няколко дена...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе то толкова, ама май забрави масрафа за радиатор, пък до вземат да погледнат и водната помпа. Лятото брах ядове точно с подобен проблем. Вземам готова колата с шлайфана и проверена глава, сменена водна помпа и термостат. На място всичко е ОК. След първите 20-на километра и по-голямо натоварване обаче всичката вода вън. Отново в бокса и както бях тръгнал за морето се видях в чудо. Резултата - радиатор който е не само задръстен, ами и пукнат, пък и пластмасовиат капак от горе се разпада.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е да за това се надявам да спечеля новия Лансер от OnyourMark и да не ми се разпада нищо повече :icon_thumbup: :drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_thumbup: Това е сравнително добре. Спукал се е радиатора, изтекла е водата, тогава е прегряла и е заминала гарнитурата. Надявям се други поражения да няма. :icon_thumbup:

 

Добре де, доколкото разбрах, колегата е имал балончета в разширишелния съд, а те не са ли признак за издухана гарнитура, а не за пукнат радиатор?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Че радиатора ако е пукнат и изпусне малко течност. Дали после няма да има балончета.......И изобщо при такъв проблем най-добре е да се процедира както е описал Марин. Някъде видях писано "главата е шлайфана от предишния собственик"....това не е гаранция за решение на проблема. А щом се е наложило повторно сваляне значи и толкова е оправен проблема.......т.е. оправена е като за продаване. Та водна проба, шлайф, водна помпа, термостат, радиатор, проверка за течове и т.н........Като ще се прави нещо, то да се направи както трябва. Действаите по указанията на mario64.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, доколкото разбрах, колегата е имал балончета в разширишелния съд, а те не са ли признак за издухана гарнитура, а не за пукнат радиатор?

 

Най-вероятно предположение - Когато радиатора се е спукал, част от водата е заминала. Двигателят е почнал да прегрява. Тогава обикновено и гарнитурата изтърва и може изгорели газове да навлязат във водата - мехурчета в разш. съд, че и в маслото - духа силно от капачката за маслото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По вероятно е радиатора да се е спукал след като се е прецакала гарнитурата или се е спукала главата и е почнало да се надува водната система което води до спукване на радиатора и от там -изтичане на водата...............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...