Премини към съдържание

Индикация за ръчна/врати?


Препоръчано мнение

Здравейте колеги, днес не ми изгасна червената лампа която показва вдигната ръчна или отворена врата. Колата не бях я карал 2 дена (бях болен) и си помислих че някоя врата не е затворена. Пробвах ги всичките, при затваряне плафонера гасне. Пробвах и багажника... Не съм пробвал датчика на ръчната че късно стана.

Въпроса ми е - може ли да сигнализира и за друго? Погледнах под капака - течностите са на макс...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вярно, на различни идикации са, просто се обърках :( ... Единственото което намерх за значението на тази лампа е от инфото на Божо -

Сигнальная лампа тормозной системы - красная

Когда замок зажигания находится в положении "ON", эта лампа загорается в следующих случаях:
1 - При включении стояночного тормоза.
2 - При низком уровне тормозной жидкости в бачке.
3 - При неисправности в системе автоматического регулирования тормозов.
4 - Если во время работы двигателя одновременно загораются сигнальная лампа тормозной системы и сигнальная лампа зарядки батареи, то это, возможно, указывает на обрыв ремня привода вентилятора (только у автомобилей с дизельным двигателем).

 

Като изключим 4 (не съм дизел), 2-проверил съм нивото на спирачната течност, 1-ръчната е свалена остава точка 3 която не ми е ясна много (какво е това автоматично регулиране на спирачките??? (без АБС съм).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз не знам освен АБС, да има други автоматични регулатори.........Има едни смесители, и регулатори на налягането към задните колела, но те не са автоматични.........На някои коли монтират и датчици за износване на феродото , в предните накладки, и като се износят светва същата лампа..........Ако не е датчика на ръчната, или ниско ниво, провери да не си с такива датчици........И сега се сетих и още нещо........Може да имаш достатъчно течност, но по някога засяда поплавъка на датчика..........За целта го размърдай малко за да се освободи и да изплува нагоре.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.........На някои коли монтират и датчици за износване на феродото , в предните накладки, и като се износят светва същата лампа..........

 

 

Mitsubishi нямят такава индикация за износени накладки - при предните накладки има пластини, които опират в диска и издават стържещ звук когато накладката е износена и натиснеш педала на спирачката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Странно, днес я покарах 200-250км. и по някое време забелязох че лампата е угаснала. Сега пак си се пали само при дръпната ръчна. Най-вероятно бутона прави бела колкото и да не ми се вярва (вътре е на сухо, рядко се експлоатира (в сравнение с другите).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Провери накладките. При мене беше от там. Спирачната течност в разширителния съд намалява, защото допълва спирачните цилиндри при износени накладки. При мен поне беше така и като смених накладките всичко се оправи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Одисеята продължава... лампата остава всяка сутрин светнала и угасва от самосебе си след известно време. След това вече си функционира нормално - до следващата сутрин когато отново остава светнала.

Усъмних се да не би да заяжда бутона на ръчната от стоенето и опъната вечерта и направих следното - снощи лампата си функционираше нормално, пробвах с ръчната - светва и угасва, не я дръпнах а я оставих на скорост. Сутринта - давам на контакт - свети :( Покарах 50 км. - светнала. Стоя на място 4-5 часа, качвам се - не свети. Явно не е от бутона за ръчната.

Едно аверче ми разправя за някакъв кантар на задния мост, можело да свети от там при въздух в системата, ама той е с Ауди та едва ли е много наясно как стоят нещата при мен. Възможно ли е да има нещо такова?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах подобен проблем на колта зимата.

Вечер не ми свети лампата а сутрин в студъ светеше.................

Разликата при мен е че не ми огасваше след извесно време сама а просто отварях казнчето за спирачната течност и после го затварях и лампата вече не светеше..................

Беше много странно защото течността ми в казанчето не намаляваше а датчика на ръчната работеше като при теб.

После обаче забелязах че единия ми барабан е омаслевен и тогава се указа че вече спирачната течност е намаляла.

Видях че си написал за непроменено ниво на спирачната течност, обаче в началото не се забелязва.

Огледаи хубаво пак.

Системата е съвършенна и отчита дори и най малки промени в нивото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сещам се и за една друга много малка вероятност но все пак съществува!

Ако някой кабел или контакт се овлажняват през нощта и замасяват към някоя ламарина на купето, а след това когато загрее изсъхват и престават да контактуват!

Но май най-добре да си заведеш колата на чичо доктор да ти провери спирачките, че с тях шега не бива - може да не може да върви но трябва да може да спира!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Долей 2-3 милиметра спирачна течност. Ако спре да свети, вероятно са се поизносили накладки (предни или задни) :icon_thumbup: Ако продължи да светва сутрин - на доктор. :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е елементарен и се появява при всички по-стари :mitsu-smiley: . На капака на казанчето има една гума от вътрешната страна. Просто след известна употреба нивомера явно залепва и затова свети лампата. засега съм имал един Лансер и един Галант по над 15 годишни и в двата случея се появи този проблем. Махни гумата, не оказва никакво влияние и проблема го няма - казвам го от личен опит.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм писал няколко дни, бачках на морето :( Отворих казанчето на спирачната течност и размърдах поплавъка. От тогава (3-4 дена) нямам проблеми. Не беше заседнал, може наистина да е паднало нивото на течноста заради износени накладки, доста натискам спирачки. Предните колелета постоянно са черни и ще се поръчам един комплект накладки за да не ме изненада когато най-много ми трябва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Сетих се че не съм писал как се реши проблема, преди 2 седмици пътувах до Лъки (по риболов) и по пътя да 10 пъте се чу пищене при натискане на спирачки. Веднага се обадих на Любо, комплект Акебоно, смяна (сменят се лесно, също като на Колт-а) и :) :) :)

Тези които свалих бяха доста износени, пищенето е от една пластинка предвидена за целта, сега се чудя дали може да се провери по някакъв начин дали задните накладки на барабаните не са за смяна?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доволен съм, спират повече от старите, не скърцат, на 2-3 пъти ми се наложи да спра по рязко и тогава усетих разликата, може би и старите се бяха опекли малко.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сетих се че не съм писал как се реши проблема, преди 2 седмици пътувах до Лъки (по риболов) и по пътя да 10 пъте се чу пищене при натискане на спирачки. Веднага се обадих на Любо, комплект Акебоно, смяна (сменят се лесно, също като на Колт-а) и :) :) :)

Тези които свалих бяха доста износени, пищенето е от една пластинка предвидена за целта, сега се чудя дали може да се провери по някакъв начин дали задните накладки на барабаните не са за смяна?

По принцип задните накладки свършват по бавно от предните,но е добре и те да се проверят!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 години ...

Колко е хубаво когато човек има проблем, да отвори форума, да потърси и да намери решението!

 

Та за какво иде реч... Лятото карам предимно велосипеда, и по-рядко Мицу. Миналата седмица ми се наложи да пътувам извън града - сядам паля и индикаторната лампа за вдигната ръчна спирачка не угасва. Тръгнах - явно не задържат спирачките, покарах и лампата угасна, после пак светна. Свалих пластмасите и установих че единият от двата болта на ръчната към купето е хлабав, както и че има свободен ход при вдигане на лоста. Стегнах болта, обрах луфта от гайката на жилото в купето и лампата угасна. Прибрах се, но при следващите излизания - пак свети. Днес проверих ако натисна до дъно индикатора дали ще угасне - не! Ами сега?!? Чудих се маях се и накрая - ето го решението /в тази тема/ - долях течност в казанчето и всичко е ОК - лампата при спусната ръчна не свети, вдигна ли я си светва! Явно при смяната преди време на спирачните маркучи, въпреки че напълних до МАХ казанчето, е имало въздух и с времето течността е изгонила въздуха и е намаляла - поне засега няма следи от омасляване по спирачките. :icon_rock:

Все пак при първа възможност ща проверя и състоянието на накладките. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е, и моята пак свети. От няколко дена, явно пак съм за смяна на предни накладки. Не че нямам едни ОЕМ в гаража ама чакам да просвири пластинката.

От 4-5 смени извода е че Texstar карат около 30% повече от Акебоното.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...